قانون تلاش غیر مستقیم و پله های نامرئی پیشرفت را چطور ببینید؟

قانون تلاش غیر مستقیم خیلی ساده است : «کاری کنید دیگران به شما علاقه مند شوند، اما غیرمستقیم و شاید اصلا بدون انجام این کار !» خب، اجازه بدهید توضیح دهیم…

به عقیده ی برایان تریسی مهمترین و سودآورترین شکل هوش، هوش اجتماعی ست.
او هوش اجتماعی را به سادگی «توانایی کنارآمدن با دیگران» تعریف می کند. تریسی معتقد است، 85 درصد از موفقیت هر فرد وابسته به مهارت های اجتماعی اوست.

همین مهارت هاست که ما را قادر میسازد بطور موثر با دیگران مراوده کنیم و آنها را متقاعد کنیم که در رسیدن به هدفمان ما را یاری دهند.

یادگیری این مهارت ها برای نیل به ارتباطات انسانی چشمگیر اول از همه راهگشای زندگی شخصی و سپس زندگی شغلی شما خواهد بود. اهمیت کسب این مهارت ها چنان است که اگر به این مهارت ها مجهز نباشیم و توانایی کنارآمدن با دیگران را در خود پرورش ندهیم شکست مان قطعی است و دیر یا زود ناامیدی و سرخوردگی را احساس خواهیم کرد.

البته این موضوع جدیدی نیست و قبلا اینجا راجع به آن خواندید.
شاید کمی تعجب کنید اگر بدانید بر طبق یک مطالعه ی بلند مدت، دلیل اخراج بیش از 95 درصد زنان و مردانی که با داشتن ده سال سابقه ی کار در یک شرکت، بیشتر به عدم مهارت های اجتماعی مربوط است تا به عدم توانمندی های شغلی و تکنیکی !

سیدنی جورارد، روانشاس مطرح کانادایی و نویسنده ی کتاب «شخصیت سالم از دیدگاه روانشناسی انسان گرا» می گوید:

«ما در زندگی، بیشترین لذت را از روابط شاد با دیگران و بیشترین رنج را از روابط غیر صمیمانه با آنها کسب می کنیم. بیشتر مشکلات ما در زندگی مربوط به روابط انسانی ست و نه سایر چیزهای دیگر…»
سیدنی جورارد

برایان تریسی برای مشتاقان به یادگیری مهارت های اجتماعی توصیه ای ویژه و کاربردی دارد که آنرا قانون تلاش غیر مستقیم می نامد. این قانون بیان می کند :

اگر شیوه ی ارتباط ما از حالت مستقیم به حالت غیر مستقیم تغییر کند،  می توان در هر رابطه ای به تقریبا همه چیز دست یافت.

برای مثال فرض کنید که خواهان هستید که شخصی را تحت تاثیر قرار دهید. شیوه ی مستقیم این است که سعی کنید به مخاطبتان بقبولانید که مشخصات ویژه ای دارید و در مورد دستاوردهایی که کسب کرده اید داد سخن دهید.

ولی به عقیده ی برایان تریسی این راه ، ساده و در عین حال ناشیانه است و ممکن است در مواقعی با خجالت زدگی همراه باشد زیرا همواره این خطر وجود دارد که با برچسب هایی مانند خودشیفتگی و تعریف از خود از سوی مخاطبتان  رو به رو شوید. اما راه حل از طریق تلاش غیر مستقیم چطور است؟

در همین زمینه، نوشته های زیر را حتما بخوانید :

4 نفر دیدگاه شان را با ما در میان گذاشتید، نفر بعدی شما هستید :
  1. کاربر سوخت جت n.aa می‌گوید

    بسیار مفید و کاربردی

  2. کاربر سوخت جت لو می‌گوید

    کتاب آیین زندگی و آیین دوست یابی دیل کارنگی به طور کامل درباره این مساله توضیح داده.

  3. کاربر سوخت جت irtc می‌گوید

    سلام عنوان مطلبتون اشتباه داره (نامرئی) مطلب خیلی خوبی بود ممنون 🙂

    1. کاربر سوخت جت ان می‌گوید

      با تشکر از دقت شما، تصحیح شد.

نظرتان را ارسال کنید

دیدگاه تان را با ما در میان بگذارید...

ما به دیدگاه شما احتیاج داریم؛ پس بیایید دیدگاه و نقطه نظرات مان را با همدیگر به اشتراک بگذاریم تا یک اجتماع موفق از افکار برنده با همدیگر بسازیم.

**‌به ازای هر یک دیدگاه سازنده، یک روز اشتراک رایگان پروژه سوخت جت دریافت کنید**