متدولوژی ساده برای حل مشکلات در کسب و کار

متدولوژی ساده برای حل مشکلات در کسب و کار

 

 

تقریبا هر مشکل در کسب و کار را می توان به عنوان یک پدیده و یک فرصت به شمار آورد.
فرصتی برای تجربه یک اشتباه که آن را دیگر تکرار نکنیم.

اما معمولا مشکلاتی که پیش می آید را نمیدانیم چطور باید شروع به حل آن کنیم !
از کجا شروع کنیم و به کجا برسیم، چه کارهایی در راهِ حل مشکل مورد نظر انجام دهیم و معمولا این ندانستن باعث میشود استرس زیادی داشته باشیم و آرامش خیال مان را از دست بدهیم که همین امر باعث میشود در مورد تصمیم گیری هایی که انجام میدهیم عجله کنیم یا دقت کافی را نداشته باشیم.

در این مقاله میخواهیم به مسائلی بپردازیم که برای همه پیش می آید، یعنی :

  • چرا برای شما مشکل پیش می آید؟
  • بی اطلاع بودن از مشتریان و وضعیت فروش؟
  • بی اطلاع بودن از منابع اطلاعاتی و منابع روز و کارآمد؟
  • قبلا با چنین مشکلی رو به رو نشده اید؟
  • از میزان توانایی و موفق بودن همکارانتان اطلاع ندارید؟
  • آیا احساس می کنید شغل مناسبی ندارید؟
  • آیا به کار خود علاقه دارید اما نمیدانید چگونه از عهده آن بر بیایید؟

پس از مشخص کردن مشکل مورد نظر، وقت آن میرسد که بدانیم چطور باید آنرا حل کنیم، بنابراین شاید از خودمان بپرسیم؛ راه حل چیست؟

در این مقاله شما یاد میگیرد چطور شروع به حل یک مشکل در کسب و کارتان و یا حتی زندگی شخصی تان کنید و بدون کمترین نگرانی، آنرا با یک متدولوژی ساده حل کنید.

متدولوژی ساده برای حل مشکلات در کسب و کار :

ابتدا باید مشکل خود را طرح کنید:

ابتدا مشکل شرکت یا کار خود را برای خود یا در صورتی که همکارانی دارید مطرح کنید.
حتی می توانید آن را بنویسید.
مشکلات را به اجزای کوچک تقسیم کرده و همه آنها را بنویسید و در این مرحله میتوانید در مورد آنها تفکر و حل مسئله بهتری داشته باشید…

گردآوری اطلاعات:

برای مشکل خود می توانید از منابع مختلف کمک بگیرید.
یکی از منابع وسیع و گسترده اینترنت است.میتوانید در مورد مشکل خود در اینترنت به جستجو بپردازید و یا اگر در دسترستان قرار دارد از فروشگاه یا شرکت مشابهی به عنوان مشتری خود را معرفی کنید و از شرایط موفقیت آن ها اطلاعات بگیرید.
همچنین می توانید به کتاب ها رجوع کنید.
برای اینکه هزینه ای برای کتاب های مورد نظر پرداخت نکنید می توانید در یک کتابخانه با هزینه ای بسیار کم عضو شوید و از اطلاعات و کتابهای آن استفاده کنید.
همچنین منبعی مطمئن و علمی برای حل مشکلات بعدی و همچنین منبع اطلاعاتی خوبی در زمینه پیشرفت کاری شما خواهد بود.

مشکل افراد شما هستند؟

  • آیا در شرکتی کار میکنید و چند نفر را استخدام کرده اید و به این نتیجه رسیده اید که آن ها کارا نیستند؟
  • آیا در انتخاب اشتباه کرده اید یا آنها را در جایگاه اشتباهی قرار داده اید؟

مهم نیست! آنها را بخواهید و از آنها ارزشیابی کنید.

اطلاعاتی که باید آنها داشته باشند را در هر مقامی که هستند به صورت پرسش درآورید و در یک برگه به آنها بدهید و ببینید توانایی آنها در کجا هست و آیا اصلا مناسب اینکار هستند یا خیر؟

اگر کسی را استخدام نکرده اید چی؟

و اگر افراد دیگری با شما کار نمی کنند و یک شغل انفرادی دارید خودتان دست به کار شوید و یا از کسی بخواهید تا این فرم را برای شما آماده کند و خودتان را ارزیابی کنید و ببینید آیا مناسب این کار هستید یا خیر!

اگر مناسب نبودید چی؟

اگر بعد از پایان ارزشیابی به این نتیجه رسیدید که بدرد اینکار نمیخورید باید چه کار کنید؟

شما 2 راه دارید: یا این کار را می خواهید یا نمیخواهید!

اگر به این شغل علاقه دارید و میخواهید این شغل را برای خود در نظر بگیرید پس باید سخت تلاش کنید تا به آن برسید. از تمام منابع در دسترس کمک بگیرید و اگر با موضوع کاری شما کلاس و یا آموزشگاهی وجود دارد نیز می توانید به آن مراجعه کنید و آموزش بگیرید و یا حتی اگر وقت بیشتری دارید می توانید در مورد حیطه کاری خود به مدارس و یا دانشگاه بروید و آموزش های تخصصی تری بگیرید و همچنین با این کار مدرکی نیز در دست دارید.

فرم نظر سنجی!

بعد از اینکه در انتخاب شغل خود موفق شدید و توانستید آن را انتخاب کنید و یا در ارزشیابی خود موفق شدید می توانید از مشتریان خود نظر بگیرید. بعد از جمع آوری اطلاعات می توانید راه حل های ارائه شده را در قالبی جذاب و قابل درک بنویسید و از آنها بخواهید تا در مورد راه حل های ارائه شده شما نظر بدهند و حتی میتوانید به طور مثال از راه حل های پیشنهادی آن ها نیز مطلع شوید.

سپس از همکارانتان یا کسانی که  شغلی همانند شما دارند برای حل مشکل ایده هایی بخواهید و تمامی ایده ها را بنویسید. اگر به افرادی مانند این دسترسی ندارید میتوانید از دوستان و آشنایان کمک بخواهید.

سپس از تمام افرادی که می شناسید به ترتیب در مورد هر ایده نظر آنها را بنویسید و سپس با همکاری و مشورت با افراد کارآمدتر آنهایی که موثر هستند را به کار بگیرید.

آخرین مرحله چیست؟

بعد از گذراندن تمامی مراحل وقت اجراست.
هنگامی که نوبت به مرحله اجرا رسید نیز می توانید از همکاران و یا افرادی که تخصص کافی دارند و مشاوران خوبی هستند مشورت بگیرید تا بتوانید اجرای راه حل ها را به بهترین صورت انجام دهید.
اگر مرحله اجرا خوب انجام نشود بدانید که تمام کارهایی که تا الان انجام داده اید فقط اتلاف وقت بوده است و مشکلتان حل نمیشود و حتی ممکن است مشکلات جدیدی نیز به وجود آید…

نظرتان را ارسال کنید

دیدگاه تان را با ما در میان بگذارید...

ما به دیدگاه شما احتیاج داریم؛ پس بیایید دیدگاه و نقطه نظرات مان را با همدیگر به اشتراک بگذاریم تا یک اجتماع موفق از افکار برنده با همدیگر بسازیم.

**‌به ازای هر یک دیدگاه سازنده، یک روز اشتراک رایگان پروژه سوخت جت دریافت کنید**