مسخره ترین ایده های استارتاپی کدام بودند که سرانجام موفق شدند؟


مسخره ترین ایده های استارتاپی کدام بودند که سرانجام موفق شدند؟

استارتاپ چیست؟ به شرکت های نوپا که هدفشان ساختن کسب و کار بر اساس ایده اصلیشان است.

این امکان وجود دارد که یک استارتاپ خوب با یک ایده خوب راه اندازی کنید، اما استارتاپ های عالی معمولا با ایده های روی کار آمدند که در ابتدا آنها را مسخره کرندند و ایده شان را مضحک خواندند.

حالا از خودتان سوال کنید،اگر یک سرمایه گذار بودید … آیا روی این ایده ها سرمایه گذاری می کردید؟

مارک زاکربرگ 2

Facebook : دنیا هنوز به یک Myspace و Friendster دیگر احتیاج دارد البته با تفاوت چند سال دیرتر! ما فقط آنرا برای یک تعداد دانشجوی درس خوان دانشگاه هاروارد درست میکنیم , افراد غیر اجتماعی و هر فرد دیگری از آن پس خواستار عضو شدن در آن خواهد شد چون دانشجو های دانشگاه هاروارد باحال هستند.

Dropbox : ما یک سایت اشتراک گذاری فایل درست میکنیم البته بازار آن اشباع شده است و توسط کمپانی های بزرگی مانند مایکروسافت پشتیبانی میشوند اما هیچکس از آنها استفاده نمی کند. سایت ما فقط یک کار انجام میدهد و آنرا هم خوب انجام میدهد سپس شما تمام دوستانتان را نیز تشویق میکنید از این سایت استفاده کنند.

Amazon : ما به صورت آنلاین کتاب میفروشیم ! البته با توجه به اینکه کاربران هنوز میترسند از کارت اعتباریشان بر روی اینترنت استفاده کنند. هزینه حمل کتاب ها هم به عهده مشتری خواهد بود.اما آنها برای آسودگی عمل خریند این هزینه را خواهند پرداخت حتی اگر هفته ها برای رسید کتاب به دستشان صبر کنند.

Virgin Atlantic  : شرکت های هواپیمایی خیلی باحال هستند ! یکی هم ما میخواهیم داشته باشیم ,چقدر سخته مگه؟ ما با ویدیو های باحال فرق خودمون رو با شرکت های خسته کننده دیگه اعلام میکنیم.

Mint : همه ی اطلاعات بانکی , مالی , اعتباریتان را به ما بدهید, ما آنها را با فونت خیلی شیک به شما بر میگردانیم ! فقط به خاطر اینکه احساس ثروتمند بودن بکنید (می خواهیم به رنگ سبز درآوریم)

Palantir : ما یک نرم افزار آنالیز محرمانه خواهیم ساخت, شرکت ما در کالیفرنیا خواهد بود, یه سری دانشجوی برق استخدام میکنیم و یک معامله عظیم با منطقه کلمبیا خواهیم بست_ در رابطه با اطلاعات جاسوسی و پدافند

Craigslist : خیلی زشت خواهد بود , اما مجانی…. البته بجز برای دزد ها.

iOS : یک سیستم عامل جدید می خواهیم بسازیم که حتی یکی از میلیون ها نرم افزار ساخته شده در بازار برای مایکروسافت , مک او اس و لینوکس , بر رویش اجرا نشود! فقط و فقط اپل میتواند برایش نرم افزار بسازد. cut و paste هم نداره!!!

Google : ما می خواهیم 20مین موتور جست و جو دنیای اینترنت را بسازیم. البته این نکته را هم میدانیم که بقیه موتور های جستجو اکثر ضرر های مالی فوق العاده زیادی کردند اما ما این اطمینان را میدهیم که موتور جستجو ما موفق شود ! زیرا تبلیغات حواس پرت کن دیگه نمی خواهیم برای کاربران بزاریم.

Github: مهندسین نرم افزار تا آخر عمرشان پولی را به ما خواهند داد, برای اینکه یک نرم افزار مجانی بسازند با یک نرم افزار مجانی دیگر!!

PayPal: مردم حاضر خواهند شد به ایمیل های نا امنشان به هم پول واقعی بدهند ! بدون هیچگونه پشتیبانی مالی و با نام های مستعار باحال 20 کاراکتری.

Paperless Post: ما مانند Eviteهستیم (سایتی که به صورت مجانی کارت تبریک میتوانید بفرستید) فقط با این تفاوت که شما به ما پول میدهید! و همه دوستانتان خواهند فهمید آدم دیوانه ای هستید.

Instagram: فیلتر !!! درست است , ما فیلتر داریم برای عکس ها.

LinkedIn: یک شبکه اجتماعی حرفه ای چطور است؟ در جهت 30 یا 40 هدف ! مردم هر 5 سال یکبار از پروفایلشان استفاده خواهند کرد, آن هم فقط برای کاریابی.

Tesla: بجای اینکه فقط باتری درست کنیم و به دیترویت بفروشیم … ماشین های شرکت خودمان را هم تولید می کنیم!! آن هم از صفر البته با داشتن شبکه توزیع خودمون. البته در دوران رکود و پس زنی تکنولوژی تمیز (ماشین های برقی)

SpaceX: اگر ناسا میتونه … خب ما هم میتونیم! علم موشکی چیه مگه؟

Firefox: ما میخوایم یک مرورگر بهتر بسازیم. البته این را هم میدانیم که 90% کامپیوتر های دنیا یکی دارند… آن هم مجانی.

Twitter: یه چیزی تو مایه های ایمیل , اس ام اس یا آر اس اس است… فقط با فرق اینکه کار های کمتری میکند!. در ابتدا توسط افراد ساده لوحی تست خواهد شد سپس به خواننده های معروف و سیاست مدار های دنیا.

همانطور که دیدید اغلب استارتاپ های بزرگ دنیا ایده های فوق العاده عالی یا شگفت انگیز نداشتند , یک ایده ساده داشتند اما به آن عمل کردند و به مرور زمان آنرا به یک استارتاپ عالی تبدیل کردند.
آیا شما هم یک ایده دارید و می خواهید استارتاپی راه اندازی کنید ؟ یا اگر استارتاپی در حال حاضر راه اندازی کرده اید در قسمت کامنت ها از تجربیاتتان برای ما هم بنویسید.

56 نفر دیدگاه شان را با ما در میان گذاشتید، نفر بعدی شما هستید :
  1. کاربر سوخت جت 6998 می‌گوید

    سلام
    ایده
    استارتاپ
    یا هرچیزی شبیه این تخیلاته مگر اینکه سرمایه های برای عملی کردنش داشته باشی
    دوستان اینجا ایران هستش با کل دنیا کلی فرق داره
    بله این مقالاتی که تو این سایت میخونیم عالی هستن ولی برای کشور ما نوشته نشده اند
    برای عملی کردن یک ایده به دو چیز نیاز هست
    1- تفکر خلاق
    2-سرمایه
    هرکی سرمایشو داره من باهاش تا آخرش هستم
    بهم میل بزنید
    info.sos7@yahoo.com

    1. کاربر سوخت جت ان می‌گوید

      دوست عزیز از حسن نظر شما متشکریم؛ اما اگر زندگی کارآفرینان ایرانی را حتی دنبال کنید، میبینید که نه تنها پول عامل موفقیت آنها نبوده بلکه اکثر آنها اذهان دارند اگر پول داشتند هیچوقت به چنین جایگاهی نمیرسیدند، برای مثال میتوانید سخنرانی آقای جهانگیری که هم اکنون در وبسایت هست را گوش کنید و یا فایل صوتی آقای سلطانی موسس زر ماکارون. موفق باشید.

  2. 64alicivil می‌گوید

    سلام من ايده هاي خوبي در صنعت غذايي دارم اگر كسي بود حاضر به انجام دادنش هستم

    1. کاربر سوخت جت aeed می‌گوید

      میشه بیشتر توضیح بدین
      لطفا ایمیل بزنید
      ms.berimavandi@gmail.com

  3. کاربر سوخت جت keh3 می‌گوید

    بحث ها و مقالات انگیزش خوبی رو به وجود میاره اما به شرطی که لحظه ای نباشه
    سایت خوبی هست از ادمین تشکر دارم

  4. کاربر سوخت جت shop می‌گوید

    با درود عرض ادب

    ابتدا تشکری ویژه دارم از ایده بسیار خوب ادمین این سایت برای کمک به جوانان برای راه اندازی و توسعه کسب و کارشان و ساخت یک بنیان فکری کارآفرینی

    و البته یک توصیه برای کاربران عزیز

    دوستان بنده به دنبال ایده های بزرگ و برتر کار افرینی در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات و IT هستم دوستانی که علاقه مند هستند با یک طراح حرفه ای و با سابقه وب سایت و برنامه نویس اندروید در ارتباط باشن و در این خصوص نیاز به مشاوره دارن با بنده تماس بگیرند.

    ———————————————————————
    MOBILE SUPPORT : 09133135582
    ———————————————————————

  5. کاربر سوخت جت idba می‌گوید

    3 ایده جالب و در دسترس دارم اما اینقد کارم سنگینه که نمیتونم بهشون برسم. میخوام از کارم کنار بکشم و شروع کنم به انجام این کار ها ، نظرتون چیه؟

    1. کاربر سوخت جت dmin می‌گوید

      دوست عزیز نظر عوامل این سایت 100% مثبته ! اما پیشنهاد میکنم به قسمت مشاوره پروژه سوخت جت در تماس باشید تا حرفه ای شروع کنید

  6. کاربر سوخت جت ukri می‌گوید

    آمان فلک. این سایت خودش ایده خوبیه.

  7. کاربر سوخت جت 2011 می‌گوید

    ایده ایی ندارم … یا بهتر بگویم ایده ایی که آنقدر به من انگیزه بدهد تا شروعش کنم ندارم .. دلم میخواهد در مورد صاحب سایتی بودن اطلاعاتی داشته باشم … چطوری است .. هزینه … میزان کار … و خیلی سوالهای دیگر که باعث شده به هر فکر کاری در این زمینه با شک و تعلل نگاه کنم ..

    1. کاربر سوخت جت fe89 می‌گوید

      سلام
      به تازگی با یک سایت آشنا شدم که شیوه های مدیریت سایت و کسب و کار اینترنتی رو خیلی خوب آموزش میده، من محصول آموزش فوت و فن طراحی سایتش رو خریدم، اسم سایتش فکر آبی هست fekreabi.net یک سر به این سایت حتما بزن.

  8. کاربر سوخت جت دی می‌گوید

    جالب بود ممنون
    من ایده های زیادی دارم ولی ایده هام رو معرفی نمیکنم..
    تا خودم اجرایشون کنم..
    سایت خوبی دارین

    1. کاربر سوخت جت dmin می‌گوید

      موفق باشید

  9. کاربر سوخت جت یا می‌گوید

    سلام من ایده های خیلی زیادی دارم ولی به هیچ وجه وارد نیستم اگه یک مرد پیدا بشه حاضرم طرحهامو به اشتراک بذارم ومشارکت کنیم هم در زمینه تولید وهم اینترنت وکامپیوتری مثلا بازی حج که کودکان جهان اسلام بتونن با هر بار بازی یه مراسم حج رو به جا بیارن که در جاهای مختلف یه سریع کمک ها وکا های خوب و بد انجام داده میشه که هر کدوم یک ثواب یا یه گناه به حساب بازیگر نوشته میشه که در صورت انجام اون کارای نیک در اخر معلوم میشه این حج مقبول بوده یا نه که ریزه کاریهاشو همه رو در ذهن دارم یا یه دوست یابی به یه شیوه خیلی خاص در دنیا که از فیس بوک خیلی جذاب تره و…..
    09347685720

    1. کاربر سوخت جت kafi می‌گوید

      تنها سفری که تو عمر 26 ساله ام ازش پشیمونم، سفر حج بود که همین 2 ماه پیش رفتم.
      بیایید به بچه هامون عقل و منطق و شعور یاد بدیم، نه خرافات!

      1. کاربر سوخت جت abir می‌گوید

        این حرف شما توهین آمیز بود. آیا وجود خدای یکتا خرافات است یا پیامبر بودن حضرت رسول یا قرآن یا آموزه های آن؟

      2. کاربر سوخت جت 4160 می‌گوید

        عاشقتم آفففففرین

      3. کاربر سوخت جت fe89 می‌گوید

        هیچ توهینی ندیدم، برای حس کردن خدا نیاز به رفتن به مکه نیست، تو کشور ما نیازمند خیلی زیاد هست، به جای رفتن به جایی که نیاز نیست، به نیازمندان کمک کنید، به کودکانمان یاد دهیم که ممکن است در همسایگی تو کسی گشنه سر با بالین بگذارید، شاید پدری در برابر کودکش شرمسار باشد، شاید خانواده ای پدر خود را از دست داده باشند و از پس مخارج زندگی بر نیایند و قبل از وقوع فاجعه شما با همان هزینه ناواجب حج زندگی بسیاری را نجات خواهید داد.
        در آخر بگم خدا در یک خانه سنگی محسور منتظر دیدار شما نیست، خدا همینجاست، در قلب هایتان، در روحتان و در وجودتان
        خداوند می فرماید : از رگ گردن به تو نزدیک ترم، از من بخواه تا اجابت کنم، وای بر آنانکه از غیر بخواهند، از روح خود در تو دمیدم

      4. کاربر سوخت جت اد می‌گوید

        دوستان عزیز چرا فقط کسانی که حج می روند اشتباه می کنند و پولشون رو باید به فقرا بدهند؟ افراد زیادی هم هستند که هر ساله به کشورهای مختلف برای تفریح سفر می کنند.آیا آن ها کار درستی می کنند و حجاج کار اشتباه؟

      5. کاربر سوخت جت ddin می‌گوید

        رفتن حج واجبه دوست عزیز

  10. کاربر سوخت جت دی می‌گوید

    خیلی جالب بود.
    ممنون 🙂

  11. کاربر سوخت جت ید می‌گوید

    من میخوام وبسایت آموزشی در زمینه طراحی وب سایت و اپیلیکیشن ها آن راه اندازی کنم اونم به زبان فارسی تا کسانی که دنبال آموزش رایگان فارسی میگردند بتونند بدون هیچ هزینه ای اون ها رو دانلود کنند و یا به صورت آنلاین اموزش ببینند.فقط به کمی انگیزه نیاز دارم تا با ناملایمات اطرافم مبارزه کنم.
    8np.ir

    1. کاربر سوخت جت dmin می‌گوید

      به راهت ادامه بده , موفق میشی دوست عزیز.

  12. کاربر سوخت جت ان می‌گوید

    من کارم راه اندازی استارتاپ و تبدیل ایده به پول به وسلیله خلاقیت در بازاریابی هست.
    از تجربیاتم بخوام بگم اینه که،
    بدونید در راه اندازی یه استارتاپ همه چیز از صفر تا صد می تواند تغییر کند حتی ایده!بدونید، اگر میخواهید بفهمید که 5سال دیگر چه کسی هستید در چه سطح و مقطعی، نگاه کنید که الان با چه افرادی در ارتباط هستید.
    مهمترین چیز در دنیا، ارتباطات هست.
    ارتباطات، ارتباطات و ارتباطات!
    سعی کنید با بزرگان کار خودتان در ارتباط باشید تا مانند آنها شوید.
    موفق باشید!

    1. کاربر سوخت جت dmin می‌گوید

      ممنون احسان جان, تجربیات با ارزشی مانند تجربیات شما راه موفقیت را میتواند خیلی کوتاه تر کند.

    2. کاربر سوخت جت g413 می‌گوید

      واقعا ممنون چقدر عالی گفتید . متشکرم

    3. کاربر سوخت جت فه می‌گوید

      من چندتا ایده دارم ولی اصلا نمیدونم باید چیکارکنم اگر ممکنه منو راهنمایی کنید که از کجا و چجوری باید شروع کنم

  13. کاربر سوخت جت مد می‌گوید

    سه تا از ایده هایی که اسم بردین مال نابغه کارآفرینی “ایلان ماسک” هست: PayPal, Tesla, SpaceX
    هر سه شون هم ایده های میلیاردی هستن!

    1. کاربر سوخت جت dmin می‌گوید

      بله حامد جان؛ همونطوره که میگید. یک مقاله ویژه برای الان ماسک داریم در آینده که به آن خواهیم پرداخت.

  14. کاربر سوخت جت رف می‌گوید

    من حاضرم روی ایده های دوستان سرمایه گذاری کنم و با اونا 50 50 شریک شم . به من ایمیل بزنید . ممنون

    ——————————————————————–

    وبسایت آموزش آنلاین : http://avakato.com/

    1. کاربر سوخت جت dmin می‌گوید

      ممنون از پیشنهادتون

  15. کاربر سوخت جت دی می‌گوید

    هزاران ایده و دست خالی و امید زیاد و وقت کم . اما همه شان را اجرا خواهم کرد با یک ایده ی برتر و بالاتر. آنهم ارائه همه ی ایده ها به یک مجری که آن را میفهمد و به نام خود ثبت می کند. من خوشحالم. چون کار خودم را انجام داده ام

    1. کاربر سوخت جت dmin می‌گوید

      صابر جان آینده درخشانی منتظرت است, به راهت ادامه بده و امیدت را فروزان نگه دار.

      موفق باشی

نظرتان را ارسال کنید

دیدگاه تان را با ما در میان بگذارید...

ما به دیدگاه شما احتیاج داریم؛ پس بیایید دیدگاه و نقطه نظرات مان را با همدیگر به اشتراک بگذاریم تا یک اجتماع موفق از افکار برنده با همدیگر بسازیم.

**‌به ازای هر یک دیدگاه سازنده، یک روز اشتراک رایگان پروژه سوخت جت دریافت کنید**