بزرگ ترین درسی که از صوفی ها باید یادبگیرید چیست؟

صوفی ها میدانستند تلقین چه قدرت بیکرانی دارد...

 

هنگامی که وارد میدان نبرد می‌شوید، از پیش باید که پیروز شده باشید،
هنگامی که وارد میدان رقابت ورزشی می‌شوید، باید که از قبل پیروز شده باشید،
هنگامی که وارد تجارت می‌شوید، باید که از قبل برنده شده باشید،
این‌ها توصیه‌هایی هستند که غالباً می شنویم…

اما تا حالا یکجا توقف کرده اید و به این فکر کنید که واقعا یعنی چه؟

یعنی قبل از هر اقدامی، باید که به یکپارچگی و یقین ذهنی برسیم. هر فکری، منجر به عملی می‌شود یا این‌که از عملی جلوگیری می‌کند. فکرها، خنثی نیستند؛ یا شما را وادار به کار می‌کنند،‌ یا وادار به کار نکردن.

لابد شما هم این ضرب‌المثل را شنیده‌اید که «هر چیزی که از مغز وارد شود، از عضله‌ها خارج می‌شود.» این، یعنی همان اثربخش بودن فکرها و خیالاتی که در ذهن داریم.

پس وقتی توصیه می‌شود که از قبل پیروز شوید، یعنی که تمام ذهن شما یکپارچه، یک چیز را بخواهد و تردیدی نداشته باشد و به یقین برسد. در این صورت، همه رفتارهای شما، یکپارچه و متمرکز و سریع خواهند بود.

در این مورد، البته تلقین و تجسم نیز بسیار کارگشاست. بیشتر ورزشکاران از این روش‌ها استفاده می‌کنند.

 

می‌دانیم که، به روایت زیگموند فروید، رفتار آدم‌ها بیشتر از این که از تعقل و اندیشه آن‌ها سرچشمه بگیرد، از ضمیرناخودآگاه آن‌ها سرچشمه می‌گیرد. می‌دانیم که، اگر بتوانیم با روش‌هایی، افکاری را وارد ناخودآگاه‌مان کنیم، در واقعیت نیز می‌توانیم حضور این رفتارها را مشاهده کنیم… آنچه که در باشگاه فکرسازی توضیح دادیم.

و می‌دانیم که، تلقین و تجسم،‌ از جمله راه‌هایی هستند که می‌توان از طریق آن‌ها، افکار مورد نظر را وارد ضمیر ناخودآگاه کرد…

یک مثال، سلحشوران قدیمی ژاپن، معروف به سامورایی‌ها، جزو معروف‌ترین کسانی هستند که از ذهن و قدرت ناخودآگاه خود بسیار استفاده می‌کردند. چطور؟

به آن‌ها توصیه می‌شد که همیشه مراقب رفتار و مخصوصاً گفتار خود باشند. جوری نشود که به خاطر حواس‌پرتی، کلامی از سر ضعف و ترس بر زبان برانند. وقتی که یک جنگجو این‌چنین درگیر رفتار خود است، به یکپارچگی و تمرکز می‌رسد و موقع رفتار، از او تردیدی نمی‌بینیم.

اگر می‌خواهید کسی را بهتر و بیشتر بشناسید، به رفتارهای ناخودآگاه او توجه کنید؛
به رفتارهایی که وقتی حواسش نیست، از خود بروز می‌دهد. پس می‌بینید که توصیه به جنگجویان بابت این‌که همیشه مراقبت گفتار و رفتار خودشان باشند، چندان هم بیراه نیست؛

چون وقتی که در شرایط ناخودآگاه مراقب همه‌چیز باشید، در همه شرایط می‌توانید در فرکانس و شرایطی که مطلب شماست،‌ حضور داشته باشید.

پل ژاگو، اندیشمند فرانسوی، معتقد است وقتی که تمام ذهن شما از فکری پر بشود، این امر خودش را در واقعیت نیز نشان خواهد داد و این فکر و ایده به شدت میل به واقعیت و واقعی شدن خواهد یافت؛ و حتی گاه به شفای مریضی‌ها نیز منجر می‌شود.

یعنی، وقتی که ذهن شما، آکنده و لبریز و پرشده از یک فکر و یک ایده باشد.
و اما توصیه ما به شما چیست؟ به شما می‌گوییم قبل از این‌که موفق بشوید، باید که موفق شده باشید؛ یعنی چه؟

یعنی در ذهن‌تان، موفقیت را تجسم کرده باشید و موفقیت را تلقین کرده باشید.

درباره تلقین بسیار گفته‌ ایم و بسیار شنیده‌اید؛

اما این‌بار می‌خواهیم به تبعیت از عرفان اسلامی، سه مرحله از تلقین را برای شما آشکار کنیم؛‌ مراحلی که باعث می‌شوند تا تلقین‌هایی مثمرثمر داشته باشید. این مراحل را، از روی مراحل مرتبط با ذکرگویی‌های صوفیان برداشت کرده‌ایم.

راستی، آیا در زمینه تلقین تجربه ای دارید؟

حتما آنها را با ما در زیر همین پست به اشتراک بگذارید…

در همین زمینه، نوشته های زیر را هم شاید دوست داشته باشید بخوانید :

13 نفر دیدگاه شان را با ما در میان گذاشتید، نفر بعدی شما هستید :
  1. کاربر سوخت جت ین می‌گوید

    خیلی خوب و مفید هستند.
    واقعاً ازتون ممنونم.

  2. کاربر سوخت جت سی می‌گوید

    روح غریزه، هوش ابلیسی، نفس اماره و … مفاهیم قابل توجه جهت تکلیف روشنی ناسالم بودن عرفان صوفیه کافیست. سایت بینش نو جناب مرتضی رضوی، کتابهای لازم و کافی موجود است.

  3. کاربر سوخت جت فی می‌گوید

    عرفان اسلامی همون صوفی هست و اون تشرّع اسلامی هست که مخالف صوفی .

  4. کاربر سوخت جت قی می‌گوید

    صوفی ابن آنوقت باشد ای رفیق , نیست فردا گفتن از شرط طریق دوستان گرامی و عزیز و جویندگان راه حقیقت سالها در تمام رشته ها شبانه روز و بی وقفه تلاش کردم تا به راز بزرگی رسیدم…. اینک برای شما به یادگار میگذارم شاید شنیده باشید خیلی ها سالها و حتی بیش از نیم قرن عبادت و تزکیه کرده‌اند و ناگهان همه را به باد داده‌اند و ….چون برصیصا عابد ….. رهی دوزخ شده اند و کسانی چون حر در لحظه آخر به حقیقت دست یافته‌اند و وووو فقط به راحتی راز بزرگ را بعرضتان برسانم که باید کودک شویم وقتی کودک شویم بهشت را خواهیم دید و به هرچه بخواهیم و به تمام مراحل سیر و سلوک خواهیم رسید ….. موفق باشید آمین آمین

  5. کاربر سوخت جت ofia می‌گوید

    تلقین میکردم که در شهر خودم درس میخوانم و بهدهمه گفته بودم که دارم در شهر خودم درس میخونم و سرانجام این تلقین به بار نشست و من انتقالی گرفتم و هم اکنون در شهر خودم درحال تحصیل هستم.

    1. کاربر سوخت جت دق می‌گوید

      سلام به جویندگان سعادت.بنده از سه حق که بر گردن داریم برحذر میدارم.اولی حق خداست. ما خیلی به پروردگاربدهکاریم وقادر به جبران نیستیم و از آنجایی که خداوند میگوید بخشنده ام.این قسمت را برای همه بخشنده است اما مهربان برای بندگانی هست که خود میبخشند تمام میکنم.بعدی حق النفس است حقی که اعضای بدن بر آدمی دارند چنان چه به دندانمان مسواک نزنیم روزی باید دردش رد بکشیم و…اما حق سوم حق دیگر موجودات زتده است که اگر بر گردن داشته باشیم باید دردش رو بکشیم تا بی حساب شویم.ازمیان این حق ها حقی که نباید به گردن بماند رضایت پدر است چناچه اگر عارف باشد ولی پدرگناهکارش از او راضی نباشد خوشبختی رو نخواهد چشید و برعکس اگر رندگناه کاری پدرش از وی راضی باشد بیشتر مسیر سعادت را پیموده است.زمان مرگ هر آدمی هم مشخص است زمانی که یعلم مثقال ذرتاً شراًیره یعلم مثقاله ذرتاًخیراً یره رو تمام کمال دریافت کرد آنوقت بلیط رفتن بمعاد بهش داده میشه که اگر شخص دلبستگی به این دنیا نداشته باشد بعد مرگ به جهان دیگر میرود.واگر غیر این باشد روحش بعداز مرگ همچنان درمحیط هست تا زمانی که از آن دل بکند.

  6. کاربر سوخت جت maki می‌گوید

    با تشکر از مطالب خوب این سایت. دوستان کتابی در مورد صوفی ها سراغ ندارن؟

  7. کاربر سوخت جت زی می‌گوید

    مطلب جالبی بود ولی صوفی گری ربطی به عرفان اسلامی نداره و اصولا اسلام با این مسلک مخالفه.

  8. کاربر سوخت جت نی می‌گوید

    خلیی جالب بود این مقاله از این دست مقاله ها بیشتر بذارید

  9. کاربر سوخت جت نی می‌گوید

    خیلی جالب بود ممنون از شما

  10. کاربر سوخت جت رر می‌گوید

    یه سوال اگه اینجوری باشه من اگه بگم”من ثروتمند ترین فرد دنیا هستم” ایا عینی میشه؟یا تلقین اندازه ای دارد؟ یک نفر ثروتمندترین فرد جهانه ولی اگه 10 نفر این تلقینو بگن فقط برای یک نفر اثر کرده پس

  11. کاربر سوخت جت را می‌گوید

    سلام و با تشکر از سایت عالی شما.اگر دوست دارید با تلقین بیشتر اشنا شوید به شما دوستان سایت استاد کابوک (یکی از بزرگان علم هیپنوتیز) پیشنهاد میکنم با روشی ساده هم درباره تلقین و مراقبه و خود هیپنوتیز برای شما دوستان حرف های شگفت انگیزی داره، و از وبسایت کارافرینان جوان درخواست میکنم از استاد کابوک و کتاب هایش که در ایران و دنیا به چاپ رسیده مطلبی بگذارند ،لازم به ذکر هست من برای تبلیغ این سایت نمیذارم چون خودم استفاده کردم و راضی بودم از شما هم میخوام گوش بدید به فایل خود هیپنوتیز

    kabook.ir

    1. کاربر سوخت جت ان می‌گوید

      با سلام و تشکر از توجه شما بزرگوار؛ طبق طرح هم افزایی دیدگاه ها، به ازای هر یک دیدگاه سازنده یک روز به اشتراک سوخت جت شما اضافه میشود. درحال حاضر دو روز به اشتراک سوخت جت شما اضافه شده است.

نظرتان را ارسال کنید

دیدگاه تان را با ما در میان بگذارید...

ما به دیدگاه شما احتیاج داریم؛ پس بیایید دیدگاه و نقطه نظرات مان را با همدیگر به اشتراک بگذاریم تا یک اجتماع موفق از افکار برنده با همدیگر بسازیم.

**‌به ازای هر یک دیدگاه سازنده، یک روز اشتراک رایگان پروژه سوخت جت دریافت کنید**