قوانین نانوشته رهبری از موثر ترین فرمانده در جنگ عراق-آمریکا

 

در جنگ آمریکا و عراق بود که نام جاکو ویلینک (Jocko Willink) به خاطر موفقیت اش در عملیات پیچیده مبارزه با دولت صدام حسین، بر سر زبان ها افتاد.

ویلینک امروزه یک فرمانده بازنشسته ارتش است اما تمام تجربیاتش در مورد رهبری موثر تیم و گروهی انسان ها به منظور تحقق هدفی بزرگ در زندگی به رشته تحریر درآورد. این کتاب پرفروش با نام «حداکثری مالکیت : چطور ارتش آمریکا رهبری و پیروز میدان میشود» از خاطرات دوران جنگ یا ابزارآلات جنگی نمی نویسد !

آنچه در این کتاب به چشم میخورد، تنها یک مورد است : رهبری موثر !
به عقیده ویلینک، یک گروه با رهبری خوب، به مرتب نتایج بهتری از گروه خوب با رهبری بد بدست خواهد آورد.

بارها در تاریخ دیده ایم که کشورهای ضعیف تر از نظر تجهیزات نظامی در برابر کشورهای بزرگ با تجهیزات نظامی پیروز میدان میشوند.

اصلا چرا راه دور برویم؛
هشت سال دفاع مقدس، یکی از بارزترین نمونه های خلاقیت و رهبری اثرگذار پیروزی یک ملت بر دشمنانش است.

اگر روایات و خاطرات فرماندهان این جنگ را بخوانید، به وفور اشاره به کمبود مهمات نظامی، اسلحه و تجهیزات پیشرفته در برابر عراق که در آن دوران در حال استحکام قدرتش بود مشاهده خواهید کرد؛ اما چه چیزی باعث موفقیت سربازان ایرانی شد؟ رهبری صحیح

پس میتوانیم یک نتیجه گیری کلی داشته باشیم؛
برخلاف باور عموم مردم، پیروزی یک گروه، تیم، کشور در هر رقابتی (این رقابت ممکن است پیروزی در بدست آوردن سهمی از فروش بازار باشد یا پیروزی بر کشور متجاوز) گروهی موفق است که رهبر آن بتواند به شیوه ای صحیح رهبری آن گروه را بدست بگیرد و به سمت پیروزی هدایت کند.

ویلینک در این کتاب صفاتی را مشخص میکند که هر رهبری برای پیشبرد اهداف تیم اش باید داشته باشد.
در این مقاله میخواهیم آموزه های رهبری ویلینک و آنچه باعث میشود یک تیم موفق فروش، کارآفرینی و … داشته باشیم را با هم مرور کنیم.

قوانین نانوشته رهبری از جاکو ویلینک :

قوانین نانوشته رهبری از موثر ترین رهبر ارتش آمریکا_1قوانین نانوشته رهبری از موثر ترین رهبر ارتش آمریک2قوانین نانوشته رهبری از موثر ترین رهبر ارتش آمریکا_3

1 نظر جالب
  1. کاربر سوخت جت fs20 می‌گوید

    سلام وقت بخیر
    لطفا کتاب حداکثری مالکیت هم برای دانلود قرار بدید و اینکه ویدئو های استاد جاکو ویلینک رو هم قرار بدید لطفا

نظرتان را ارسال کنید

دیدگاه تان را با ما در میان بگذارید...

ما به دیدگاه شما احتیاج داریم؛ پس بیایید دیدگاه و نقطه نظرات مان را با همدیگر به اشتراک بگذاریم تا یک اجتماع موفق از افکار برنده با همدیگر بسازیم.

**‌به ازای هر یک دیدگاه سازنده، یک روز اشتراک رایگان پروژه سوخت جت دریافت کنید**