چطور یک نقشه راه برای موفقیت در زندگی طراحی کنید؟

نقشه راه موفقیت‌مان را چطور طراحی کنیم؟
اگر یک رویا در سر داشته باشیم، چطور یک برنامه قدم به قدم برای رسیدن به اهداف و  با تحقق اهداف‌مان به رویاهایمان برسیم؟ در این مقاله نقشه راه موفقیت در هرکاری را یادمیگیرید خودتان طراحی کنید…

اکثر افراد موفق، اصلا دوست ندارند فقط یک رویا پرداز باشند… آنها میخواهند هرآنچه را در رویا می بینند در دنیای واقعی خلق کنند اما اینکه از کجا شروع کنند، کی شروع کنند و چطور شروع کنند برایشان تبدیل به یک مشکل میشود و شاید به خاطر نداشتن یک نقشه راه موفقیت، برای همیشه از بدست آوردن رویاهایشان ناامید شوند.

اما ریسک نکردن و خو گرفتن با شرایط فعلی برای افراد موفق یعنی خطر، یعنی منطقه امن-ی که فقط به ظاهر امن است، اما در واقعا در حال قتل رویاهایشان است، بنابراین برای گریز از منطقه امن و بدست آوردن اهداف بزرگی که به زندگی معنا میدهد، معمولا افراد موفق هدف گذاری میکنند…

نقشه راه و هدفگذاری – ارتباط چیست؟

هدف گذاری خیلی راحت مثل تهیه یک لیست خرید است !
هدف های کوچکی که به محض رسیدن به هرکدام به ترتیب آنها را خط میزنید و سراغ هدف بعدی میروید تا بدانید همیشه در هر زمان، هدف اصلی کدام است و باید وقت‌تان را صرف چه کاری کنید و بعد از تحقق هدف فعلی، برنامه بعدی چیست؟

شما نیز اگر بدنبال تحقق رویاهایتان باشید، باید دقیقا یک نقشه راه برای بدست آوردن رویاهایتان داشته باشید، تا پی در پی موفقیت ها و شکست هایتان را با پیشرفت تان مقایسه کنید و بدانید آیا در مسیر صحیحی قرار دارید یا خیر؟

برای مثال؛ فرض کنید میخواهید با دوستانتان به مسافرت بروید :
اکثر اوقات احتمالا با شناخت کامل مقصد شروع به حرکت میکنید، اما اگر مسیرتان تا مقصد طولانی باشد، ممکن است چند جا در میان مسیر توقف هم داشته باشید. قبل از شروع ماجراجویی، شاید تصمیم بگیرید بعد از پیمودن یک چهارم مسیر برای صرف ناهار جایی توقف کنید بعد از پیمودن نصف مسیر بنزین بزنید، بعد از پیمودن بیش از سه چهارم مسیر برای استراحت جایی توقف کنید و مجددا 100 کیلومتر قبل از رسیدن به مقصد بنزین بزنید.

شما در واقع فقط با رسیدن به اهداف کوچک تر (صرف غذا، بنزین زدن، استراحت و …)  در حال نزدیک شدن و تحقق هدف بزرگتر یعنی رسیدن به مقصد اصلی مسافرت هستید.

افراد موفق نیز دقیقا برای اهداف غیر عینی زندگیشان، به همین شیوه برنامه ریزی میکنند.
آنها اگر بخواهند فروش شان را 2 برابر کنند، برای آن یک نقشه راه طراحی میکنند. اگر بخواهند در کسب و کاری راه اندازی کنند نقشه راه برای آن تدارک می بینند و اگر بخواهند به هر هدفی که میخواهند برسند حتما یک نقشه راه که شامل یک مقصد، یک مسیر و اهداف کوچک بین مسیر (برای مطمئن شدن از اینکه در مسیر درست هستند) تدارک میبینند.

چطور نقشه راه موفقیت را طراحی کنم؟


در همین زمینه، مقاله‌های زیر را حتما بخوانید :

14 نفر دیدگاه شان را با ما در میان گذاشتید، نفر بعدی شما هستید :
  1. کاربر سوخت جت دی می‌گوید

    سطح مقالات بالاس
    ولی متاسفانه مقالات رایگان نیستند
    شما باید بجای اینکه به فکر اشتراک و اینا باشی بری دنبال تبلیغات بیشتر توی سایت
    که اینجوری از پس هزینه بر بیای

    با تشکر

    1. کاربر سوخت جت جت می‌گوید

      دوست عزیز ما برای مخاطبین وبسایت سوخت جت ارزش قائل هستیم و هیچوقت هیچ تبلیغی در گوشه و کنار سایت قرار نخواهیم داد. کاربرانی که از محتوای رایگان سوخت جت استفاده میکنند (پادکست‌ها، مقالات، ویدیوها) اکثرا به جمع مشترکین سوخت جت می‌پیوندند زیرا با هزینه اشتراک ماهیانه در واقع بر روی خودشان و آینده خودشان سرمایه‌گذاری میکنند.

      1. کاربر سوخت جت زد می‌گوید

        سلام مقالات و مطالب سایت به نسبت هزینه ای که براش در نظر گرفتین واقعا ارزشمند و مفید هستن!
        برای من که خیلی تاثیر گذار بودن…
        نکته مهم تر شیوه ی بیان ساده که باعث درکه راحت تر میشه

  2. کاربر سوخت جت کی می‌گوید

    برای رسم بهتر نقشه ذهنی می تونید از تکنیک رسم نقشه ذهنی تونی بوزان که یک کتاب در همین رابطه داره استفاده کنید.

  3. کاربر سوخت جت نی می‌گوید

    سلام. کاش مثل سایت های دیگر که برای هر مطلب یک مبلغ جداگانه می گیرند شما هم همین کار را می کردید. مثلا من که فقط همین مطلب برایم جذاب است بتوانم با پرداخت مبلغی اجازه خواندن آن را پیدا کنم شاید اینگونه ترغیب شوم برای خواندن مطالب دیگر هم پول بپردازم. ولی وقتی حق عضویت ماهانه یا سه ماهه می گیرید از خیر خواندن همین یک مطلب هم می گذرم.

    1. کاربر سوخت جت جت می‌گوید

      با سلام، دوست عزیز بیش از ۱۵۰۰ مقاله در وبسایت سوخت جت هستش که امری غیر طبیعی است برای هر مقاله مبلغ جداگانه‌ای پرداخت شود؛ اما شما با پرداخت یکبار حق اشتراک به تمام آرشیو مقالات + دوره سکوی پرتاب دسترسی پیدا میکنید.

  4. کاربر سوخت جت یی می‌گوید

    خداقوت عالی بود

  5. کاربر سوخت جت gh66 می‌گوید

    عالی بود مرسی

  6. کاربر سوخت جت می می‌گوید

    عالی بوووووود

  7. کاربر سوخت جت llah می‌گوید

    بسیار مفیدو چکیده

  8. کاربر سوخت جت زی می‌گوید

    عالی بود . لطفا درباره ی برنامه ریزی مطالب بیشتری قرار بدین

  9. کاربر سوخت جت d123 می‌گوید

    آموزش خیلی ساده هدف گذاری به همراه برنامه ریزی
    مرسی

  10. کاربر سوخت جت da17 می‌گوید

    عالی بود

  11. کاربر سوخت جت oo65 می‌گوید

    چقدر نظام بندی شده و مرتب و کاربردی… واقعا ممنون:)

نظرتان را ارسال کنید

دیدگاه تان را با ما در میان بگذارید...

ما به دیدگاه شما احتیاج داریم؛ پس بیایید دیدگاه و نقطه نظرات مان را با همدیگر به اشتراک بگذاریم تا یک اجتماع موفق از افکار برنده با همدیگر بسازیم.

**‌به ازای هر یک دیدگاه سازنده، یک روز اشتراک رایگان پروژه سوخت جت دریافت کنید**