چطور پشتکار باعث میشود در هر کاری موفق شوید؟

 

اگر تصمیم گرفتید راه موفقیت را طی کنید، باید بدانید آسان نیست…
آسان نیست اما ارزشش را دارد چون پاداشی که در انتهای مسیر برای شما در نظر گرفته شده، خستگی تمام طول مسیر را از وجودتان بیرون خواهد کرد.

در دنیای افراد موفق و سرشناس که الگوی اکثر جوانان و کارآفرینان امروزی هم هستند، چیزهایی وجود دارد که از آنها خبر نداریم و چیزهایی هم که از آنها (فکر میکنیم که…) با خبریم، معمولا وجود ندارند. مانند مثال افراد ثروتمندی مثل بیل گیتس، مارک زاکربرگ، ریچارد برانسون تمام طول روز را در استخر و در حال ماساژ گرفتن و گوش دادن به یک موسیقی آرام بخش نیستند !

درست است که آنها بیش از حد نیاز شان پول دارند… اما آنها نه تنها بیشتر از افراد عادی کار میکنند، بلکه پشتکار فوق العاده زیادی هم دارند. در این مقاله میخواهیم بپردازیم به اینکه چرا داشتن پشتکار در راه تحقق اهداف تان بسیار مهم است و چطور میتوانید آنرا بدست آورید؟ خب شروع کنیم؛

دلیل شماره 1 | افراد موفق همیشه سرشان شلوغ است؛ به زمان شان باید احترام گذاشت. اگر زمان شما برای شما مهم نیست، مثلا با تماس دوست تان و صحبت بر سر مسائل نه چندان مهم چند ساعت از زمان روزانه تان از دست میرود (اگر چنین اتفاقی برای شما می افتد این نوشته را بخوانید) و برای شما اهمیتی ندارد، باید هشیار باشید…

این یک چراغ خطر است که روشن شده !

دسترسی به افراد موفق بسیار سخت است.
افراد به ظاهر موفق در شبکه های اجتماعی را فراموش کنید که با چندین هزار فالوور هر ساعت در حال خبررسانی از اوضاع و احوال شان هستند… این ها واقعی نیستد.

در دنیای واقعی، شما خیلی سخت میتوانید یک ساعت از وقت افراد موفق را بگیرید؛
بنابراین اولین دلیلی که باید بدانید چرا پشتکار مهم است، اهمیت زمان است. زمان شما محدود است، پس مجبورید با پشتکار زیاد راه موفقیت تان را بسازید واگرنه از زندگی جا می مانید.

 

بنجامین فرانکلین 4

 

دلیل شماره2 | گرسنه و نادان باشید؛ گرسنه ی دانش و اطلاعات و نادانی که میداند نمیداند و برای همین در پی دانستن است.

در دنیای کارآفرینی مخصوصا شما، پاسخ ‘نه’ یا به منظور ‘نه’ زیادی خواهید شنید که احتمالا در اولین بار شنیدن این پاسخ ناراحت خواهید شد و میخواهید تسلیم مشکلات شوید و رویاهایتان را فراموش کنید. این کار رو نکنید…

افراد موفق، همیشه به دنبال یادگیری هستند.
آنها هیچوقت خودشان را عالم دهر نمیدانند و همیشه از افرادی که بیشتر از آنها میدانند مشاوره میخواهند و برای مشاوره گرفتن، سوال کردن و راهنمایی خواستن ممکن است به درب بسته برخورد کنند.

و البته، درب بسته برای آنها به معنی پایان راه نیست؛ بلکه به معنی راهی است که پیدا کرده اند که به اهداف شان ختم نمیشود و باید از مسیر دیگری بروند.

 

 

دلیل شماره 3 | نه، به معنی بعدی است؛ اگر بخواهید مسیر خاصی به سمت موفقیت طی کنید و از مسیر عموم مردم عادی جدا شوید، از الان به شما میگوییم ‘نــــه’ های زیادی خواهید شنید.

اگر میخواهید افزایش فروش داشته باشید اما مشتری تلفن را روی شما قطع میکند، اگر میخواهید سرمایه گذار جذب کنید اما پاسخ تلفن شما را نمیدهند، اگر میخواهید با افراد خاصی در ارتباط باشید اما راه های ارتباطی به روی تان بسته است و اگر… هایی که به یک درب بسته برخورد میکنید بدانید که هر درب ی که بسته میشود همزمان درب دیگری به رویتان باز میشود.

نه، به معنی پایان راه نیست.
نه، یعنی ‘این نشد’ برویم بعدی …

 

جی زی

 

دلیل شماره 4 | موفقیت از آنِ کسانی است که پشتکار دارند
اگر در راهی گام برداشتید که خلوت است و افراد کمی شما را همراهی میکنند، یادتان نرود که برای هدف خاصی قدم در این مسیر گذاشتید.

افراد معمولی مسیر آسان را انتخاب میکنند، افراد خاص مسیر سخت؛ به خاطر اینکه میدانند چیزهایی که آسان به دست می آید، کم ارزش است و چیزهایی که با ارزش هستند، راحت بدست نمی آید. به همین دلیل است که برای رسیدن به خواسته شان، حتی در سخت ترین شرایط با پشتکار ادامه میدهند.

اگر کارآفرین هستید، اگر فروشنده هستید، اگر کارمند ارشد هستید و اگر اصلا هدف خاصی در زندگی دارید، بدانید که تلاش و پشتکار است که شما را به سمت خواسته تان می برد. اگر آسان بود، همه از این مسیری که شما رفتید، می رفتند.

اگر این مقاله را دوست داشتید، توصیه میکنیم حتما مقاله 13 آموزه محرمانه تقویت اراده از معبد سامورایی ها را بخوانید.

1 نظر جالب
  1. کاربر سوخت جت اد می‌گوید

    ههههه

نظرتان را ارسال کنید

دیدگاه تان را با ما در میان بگذارید...

ما به دیدگاه شما احتیاج داریم؛ پس بیایید دیدگاه و نقطه نظرات مان را با همدیگر به اشتراک بگذاریم تا یک اجتماع موفق از افکار برنده با همدیگر بسازیم.

**‌به ازای هر یک دیدگاه سازنده، یک روز اشتراک رایگان پروژه سوخت جت دریافت کنید**