چرا باید شکست بخورید؟ (راهنمایی عملی رهایی از ترس از اشتباه کردن و شروع یک زندگی هیجان انگیز)

چرا باید شکست بخورید

اخیرا در کاری شکست خوردید؟ اگر پاسختان مثبت است، به خودتان باید افتخار کنید.
بر روی این کره خاکی، شما هیچکسی را پیدا نخواهید کرد که صادقانه بگویید هرگز در زندگی در انجام کاری یا رسیدن به چیزی شکست نخورده است.

شکست، قسمتی از روند طبیعی رشد انسان است.
کودکی تان را به یادآورید (البته اگر توانستید !) چطور راه رفتن را یاد گرفتید؟ آنقدر بلند شدید راه رفتید و افتادید (شکست) تا اینکه توانستید راه رفتن را یادبگیرید.

بله، ما شکست میخوریم چون رشد میکنیم و راه حلی برای مشکلات زندگی مان را که میخواهیم پیدا کنیم را کشف میکنیم. همانطور که در کودکی کنجکاو بودیم، امروز هم هستیم، واگرنه هیچوقت به سمت دنیای موفقیت پیش نمیرفتیم… شکست هم قسمتی از این ماجراست.

اما متاسفانه، آنچه به ما تا به امروز یاد دادند اشتباه بوده…
شما به اشتباه یادگرفتید شکست خوردن یعنی داشتنِ نقطه ضعف ،بد شانسی و اقدامی ناپسند که سعی داریم در وضعیتی بهبود ایجاد کنیم.

این طرزفکر، آنچنان که فکر میکنید بی ضرر هم نیست !
زیرا با هر شکست به عزت نفس و اعتماد به نفس شما هم ضربه وارد میشود و شما رفته رفته دیگر سعی نمیکنید تبدیل به آدمی بهتر شوید، علاقه نخواهید داشت زندگی تان هیجان انگیز باشد و کم کم از هر تغییری می ترسید، زیرا عزت نفس شما تخلیه شده است.

و چنین همه چیز دست در دست هم میدهند که هر زمانی شکست خوردیم، کاملا خودمان را نابود شده فرض کنیم ! همه چیز را تمام شده بدانیم و زندگی مان سیاه شود و روزها ماتم بگیریم و سوال معروف و تنفرآمیزِ “چی میشد اگه هیچوقت این کارو انجام نمیدادم” را از خودمان می پرسیم.

زیگ زیگلار، سخنران مشهور و مدرس فروش که به خوبی دریافته بود در کار فروش، فروشنده اگر دیدگاه اشتباهی نسبت به شکست داشته باشد، عدم موفقیت او حتمی است. بنابراین در این زمینه مشاوره های خاص و قدرتمندی میدهد، یکی از سخنان جاودانه او این است :

شکست یک رویداد است؛ نه یک فرد.

تا زمانی که همه مان در زندگی اشتباه میکنیم، باید همیشه به خاطر داشته باشید که اشتباه کردن و شکست در زندگی تنها نحوه درک شما از مسائل و رویدادهای زندگی تان است.

گروش مارکس شکست
گروش مارکس

 

شاید پس از هر شکست احساس بدی داشته باشید… خب طبیعی است ! همه مان این احساس را تجربه میکنیم؛ اما اگر پس از هر شکست یا عدم موفقیت تسلیم شدید و از تلاش مجدد دست کشیدید باید این مقاله را بخوانید.

این مقاله یکبار برای همیشه ذهنیت صحیحی به شما میدهد که چطور نسبت به عدم موفقیت ها و شکست هایتان واکنش نشان دهید. چطور آنها را قبول کنید و تبدیل به گامی جهتِ موفق شدن بردارید.

اگر از دستِ افرادی هستید که در زندگی رویاهای بزرگی داشته اما پس از شکست های مداوم از تلاش مجدد منصرف شده و یا میخواهید بدانید چطور شکست های بزرگ را بتوانید هضم کنید و خودتان را ببخشید و مجددا ادامه دهید،این مقاله کمک زیادی به شما خواهد کرد.

چرا باید شکست بخورید ؟ آماده دگرگونی در طرزفکرتان باشید…

در همین زمینه مقالات زیر را هم حتما بخوانید:

3 نفر دیدگاه شان را با ما در میان گذاشتید، نفر بعدی شما هستید :
  1. کاربر سوخت جت ری می‌گوید

    کدوم احمقی محتوای مطالب رو ول می‌کنه میاد غلط املایی میگیره؟

  2. کاربر سوخت جت hani می‌گوید

    ترس از شکست خیلی مقوله ی پیچیده و مهمیه.ای کاش مقاله های بیشتر و با مثال و مصداق در موردش منتشر کنین.شخصا هنوز به طور عینی این موضوع برام روشن نشده .در حالیکه باهاش درگیر هستم،نمیدونم دقیقا باید برای غلبه بر ترسم چه کاری انجام بدم
    ممنون

  3. کاربر سوخت جت d123 می‌گوید

    مقاله خوبی بود
    اما پر از اشکال املایی

نظرتان را ارسال کنید

دیدگاه تان را با ما در میان بگذارید...

ما به دیدگاه شما احتیاج داریم؛ پس بیایید دیدگاه و نقطه نظرات مان را با همدیگر به اشتراک بگذاریم تا یک اجتماع موفق از افکار برنده با همدیگر بسازیم.

**‌به ازای هر یک دیدگاه سازنده، یک روز اشتراک رایگان پروژه سوخت جت دریافت کنید**