چرا باید فن بیان خوب و نفوذ کلام بالایی داشته باشید؟

افزایش نفوذ کلام راهکار ها و ترفندها

فن بیان و قدرت نفوذ کلام
مهم ترین مهارتی که در زندگی به آن نیاز دارید…

طبق آمار، افرادی که برونگرا هستند و قابلیت سخنوری خوبی دارند، به مراتب موفقیت های بیشتری در زندگی شان بدست می آورند به نسبت افرادی که می ترسند در برابر جمعی صحبت کنند و یا نمیتوانند ارائه خوبی از خودشان یا محصول داشته باشند.

پس همین حالا وقتش رسیده است که افزایش نفوذ کلام را کامل یاد بگیریم

فقط برای اینکه از قدرت سخنوری آگاه شوید، اجازه بدهید چند مثال برای شما بزنیم :

مارتین لوتر کینگ
مارتین لوتر کینگ

مارتین لوتر کینگ، رهبر جنش آزادیخواه سیاهپوستان آمریکا
» کسی که توانست حقوق شهروندی سیاهپوستان آمریکا را در کمال ناباوردی مسئولان بدست آورد توانست بیش از  200,000 نفر را بدون هیچ تبلیغی فقط با قدرت سخنوری اش در سخنرانی مشهور «من یک رویایی دارم» متحد کند

 

 

استیو جابز
استیو جابز

استیو جابز، کارآفرین و موسس شرکت Apple
» توانست اولین تلفن همراه انقلابی یعنی iPhone را به سادگی هرچه تمام تر و با چنان قدرتی ارائه کند که روز معرفی آیفون برای این شرکت یک روز ثبت شده جهت یادآوری است.

 

 

ریچارد نیکسون
ریچارد نیکسون

ریچار نیکسون، سی و هفتمین رئیس جمهور آمریکا
» او با نطق معروفش توانست شوری در دل مهندسین آمریکایی ایجاد کند تا بتوانند پس از روسیه دومین سفر به کره ماه را داشته باشند. خیلی ها معتقدند بدون سخنرانی نیکسون، هیچوقت این اتفاق نمی افتاد.

 

 

آدولف هیتلر
آدولف هیتلر

آدولف هیتلر، پیشوای رایش سوم آلمان
» خیلی ها راز موفقیت اش را قدرت سخنوری اش میدانند. خیلی از مخالفین وی تنها کافی بود در یکی از جلسات سخنرانی اش حضور داشته باشند تا به یکی از طرفداران پر و پا قرص حزب ناسیونال سوسیالیسم تبدیل شوند.

 

 

آبراهام لینکلن
آبراهام لینکلن

آبراهام لینکلن, شانزدهیم رئیس جمهور آمریکا
» بسیاری لینکلن را برای منع حق برده داری در آمریکا می شناسند، درحالی که او از یک خانواده معمولی بود و فقط به دلیل قدرت سخنوری قدرتمندی که داشت توانست رای زیادی برای ریاست جمهوری بدست آورد.



افزایش نفوذ کلام

اگر میخواهید در زندگی نتایجی بیشتر از دیگران بدست آورید، به این مهارت نیاز دارید.
به خاطر این 7 دلیل محکم و قاطع شما باید هرطور شده فن بیان و نفوذ کلام بالایی داشته باشید :

  • باعث میشود اعتماد به نفس بالایی داشته باشید

شما از اینکه در یک جمع بخواهید صحبت کنید، در برابر بیش از 100 نفر بخواهید صحبت کنید و یا به مدیر شرکت بزرگی محصولی ارائه دهید نمی ترسید. با قدرت و اطمینان از قابلیت سخنوری تان میتوانید مخاطب تان را اقناع کنید.

  • در کنار دیگران احساس راحت تری خواهید داشت

دیگر برایتان مهم نیست با چه کسی صحبت میکنید و یا با چند نفر صحبت میکنید؛ در هر جمعی که باشید میتوانید بدرخشید و احساس راحتی کنید چون فن بیان خوبی دارید و میتوانید جمع را در دست تان بگیرید.

  • تنها راه فروش، تاثیرگذاری به کمک سخنوری است

دیگر هیچ راه و چاره ای ندارید، اگر میخواهید بفروشید (مهم نیست چه چیزی، حتی شاید قرار است با کسی که تازه آشنا شدید شخصیت تان را بخواهید ارائه دهید تا مقبول واقع شوید) بدون شک باید حرف بزنید و طرف مقابل تان را ناخودآگاه قانع کنید که به آنچه میگویید عمل کند.

  • یکی از تاثیرگذارترین راه ها برای نفوذ در افکار عمومی

در موسسه خیریه ای کار میکنید که میخواهید در روز جشنواره کمک زیادی برای بچه های سرطانی بدست آورید؟ اگر بلد باشید برای یک جمع سخنرانی کنید خواهید توانست بر آنها تاثیربگذارید و کاری کنید به موسسه شما کمک کنند.

  • به شما کمک میکند تغییرات محسوسی در زندگی، شغل و روابط تان بدهید

همیشه آنهایی که قدرت سخنوری خوبی دارند و میتوانند با فن بیان قوی دیگران را ترغیب کنند، آنهایی هستند که در هر جمعی رهبر میشوند و جمع به را سمت اهدافی که میخواهند هدایت میکنند. اگر در زندگی چیزهایی که میخواهید بدست آورید، حضور دیگران برایتان مهم است، سخنوری تمام آن چیزی است که لازم دارید.

  • نفوذ و روابط قدرتمندی با دیگران می سازید

کافیست فن بیان خوبی داشته باشید تا به راحتی در دیگران نفوذ کنید و بتوانید با آنها دوست شوید، روابط کاری و تجاری بسازید، دوستان بهتری انتخاب کنید و همیشه بتوانید با سخنان تان در دیگران نفوذ کنید.

  • اگر میخواهید رهبر باشید، باید سخنرانی بلد باشید

مهم ترین دلیل، همین است. رهبران بزرگ، سخنرانان ماهری بودند. اگر شما هم میخواهید رهبر باشید، باید بلد باشید چطور سخنرانی کنید و بر دیگران با سخنان تان تاثیربگذارید.

 

افزایش نفوذ کلام

 

امیدوارم که از مقاله افزایش نفوذ کلام لذت برده باشید