چطور تبدیل به دومین فرد ثروتمند دنیا شویم؟ 7 راز پشت پرده ثروت وارن بافت


آیا راز پشت پرده ثروت وارن بافت می تواند به ثروتمند شدن ما کمک بکند ؟ اگه این سوال برای شما پیش آمده است باید بگویم با این اصول و راز های ثروت شما با سرعت بیشتری به سمت اهداف خود قدم بر خواهید داشت.

اگر فقط یک سرمایه گذار در دنیای تجارت وجود داشته باشد که برای اینکار زاده شده باشد، آن یک نفر بدون شک وارن بافت (Warren Buffett) است…

همین الان که این مطلب را میخوانید، وارن بافِت دومین فرد ثروتمند دنیاست که ارزش خالص دارایی اش را فقط 73 بیلیون دلار تخمین زده اند… میدانید یعنی چه؟ یعنی چیزی بیشتر تولید ناخالص ملی خیلی از کشور ها !

برای اینکه اندازه ثروت این فرد را بیشتر درک کنید، کافیست بدانید یک وعده ناهار خوردن (یعنی صرف 30 دقیقه زمان) با وارن بافت چقدر برای شما هزینه در بر خواهد داشت؟ 2.2$ ملیون دلار ! بله… وارن بافت در هر نیم ساعت 2.2$ میلیون دلار درآمد دارد (بر اساس تخمینی که در سال 2014 زده شده)

شرکت سرمایه گذاری وارن بافت به نام برکشایر هتوی در سال 1965 کلید خورد؛ اگر شما در سال 1965 فقط 100$ و نه بیشتر در این شرکت سرمایه گذاری کرده بودید (سهام خریده بودید) امروز بدون انکه هیچ کار دیگری کرده باشید حدود 1.2$ میلیون دلار پس انداز داشتید… فقط از 1 فقره سرمایه گذاری !

بدون کمترین تردیدی، وارن بافت از بزرگان دنیای سرمایه گذاری و کارآفرینی است.
پیرمرد مهربانی که با کمترین رودربایستی تمام آنچه را لازم است بدانید را به شما میگوید و هیچوقت نقش بازی نمیکند در مصاحبه هایی که از او میشود.

اما واقعا چه چیزی باعث شده وارن بافت، تبدیل به دومین فرد ثروتمند دنیا شود؟
اصلا اگر بدانیم چه چیزی این مرد را به چنین جایگاهی رسانده، آیا ما هم میتوانیم از آن استفاده کنیم و وضعیت مالی مان را دگرگون کنیم؟

این مقاله ای که قرار است بخوانید، پاسخ این پرسش ها را در بر دارد و به غیر از آنها شما در این مقاله 7 راز پشت پرده ثروت دومین فرد ثروتمند جهان را میخوانید.

اگر میخواهید بدانید چه چیزهای باعث ثروتمند شدن یک جوان فقیر بدون هیچ پشتوانه مالی و معنوی شدند، این مقاله را از دست ندید… شاید چراغ راهی برای مسیر ثروت آفرینی شما باشد.

 


7 راز پشت پرده ثروت وارن بافت چیست :

 

راز شماره 1 : او خیلی میخواند

وارن بافِت معتقد است خواندن و مطالعه کردن ارتباط مستقیمی با اثر مرکب دارد.
شما میزان سطح دانش و آگاهی تان را از دنیای اطرافتان با مطالعه روزانه به صورت کم کم افزایش میدهید و در اثر گذر زمان متوجه میشوید با یک عالمه استراتژی و ایده های ثروت آفرینی احاطه شده اید.

با افزایش آگاهی و دانش، فرصت های بیشتری را میتوانید تشخیص دهید و از آنها استفاده کنید.
مصرف روزانه کتابِ وارن بافت… حدود 500 تا 600 صفحه است ! فکر میکنید مطالعه روزانه به این مقدار حجم به وارن بافت چقدر کمک میکند تا سرمایه گذاری های صحیحی انجام  دهد؟

و البته لازم به ذکر است که تعداد صفحات برای وارن بافت مهم نیستند… چیزی که مهم است، بدست آوردن قدرت تفکر تحلیلی و نقد چیزهایی است که مطالعه میکند.

راز شماره 2 : او خیلی روشمند به امورات زندگی اش نزدیک میشود

در دنیای سرمایه گذاری، شکست خوردن یک سهم چیزی کاملا طبیعی است؛
اما وارن بافت، روزانه ساعت ها وقت صرف تحقیق بر روی نظریه های اقتصادی متفاوت میکند، می نویسد، تحقیق میکند و میخواند تا زمانی که نیاز به یک تصمیم گیری نهایی و سریع باشد… کاملا آمادگی لازم را داشته باشد.

در کسب و کار و سرمایه گذاری، مهم ترین چیز پیشروی و کشف فرصت های جدید است؛ اما روش وارن بافت به ما میگوید باید کاملا با استراتژی پیش رفت… نباید به هر قیمتی پیشروی کرد.

راز شماره 3 : او یک ثروت و موفقیت یک شبه بدست نیاورده

ثروت و امپراطوری وارن بافت، محصول سال ها تلاش سخت و یک عالمه تجربه شکست متفاوت است… اما خیلی ها فقط  شرایط و وضعیت فعلی او را می بینند، بدون آنکه بدانند چه چیزی باعث خلق ثروت این فرد شده.

وارن بافت، اولین سرمایه گذاری اش را زمانی که 11 ساله بود انجام داد.
اولین کارآفرینی وارن بافت، ساختن یک ماشین بازی و اجاره آن به بچه های محله شان بود.

بعضی ها به اشتباه تصور میکنند استعداد و توانایی تشخیص سرمایه گذاری وارن بافت یک معجزه و نیروی خدادای است، بدون آنکه تجربیات قبلی و شکست ها و تلاش های شب و روز او را بخواهند قبول کنند.

راز شماره 4 : او بر اعداد تکیه میکند

هرکسی میتواند در یک تصمیم گیری کنترلش احساسش را از دست بدهد و تصمیمی بر پایه احساساتش بگیرد؛ مثلا، فقط چون دوست داشت، چون خوشش آمد، چون خوشگل بود و …
تصمیم گیری بر اساس منطق و استدلال از سخت ترین کارهای این دنیاست. تقریبا 90% افراد، ابتدا بر اساس احساس شان تصمیم میگیرند و بعد به کمک منطق شان آنرا توجیه میکنند.

وارن بافت از معدود افرادی است که هر تصمیمی بخواهد بگیرد، داده ها را باید کاملا طبقه بندی و سنجیده شده به کمک اعداد بیازماید و اگر منطقی به نظر آمد… تصمیم بگیرد.

استفاده از اعداد در تصمیم گیری وارن بافت، باعث میشود نه تنها درمورد سرمایه گذاری های فعلی تصمیم صحیحی بگیرد، بلکه یک امتیاز برای او در تشخیص سرمایه گذاری های آینده باشد.

راز شماره 5 : او سلطان نفوذ است

به گفته وارن بافت، زمانی که وارد دنیای کسب و کار و سرمایه گذاری شد او هیچ چیز از فن سخنوری و نفوذ کلام نمیدانست و همین امر باعث شده بود خیلی نتواند دیگران را ترغیب به خرید کند.
او در زمان جوانی دوره های آموزش ارتباطات دیل کارنگی را گذراند و به گفته خودش تحولی عظیم در زندگی اش ایجاد شد؛ به عقیده وارن بافت قدرت کلام و مهارت ارتباطاتی مهم ترین ثروتی است یک نفر در زندگی میتواند بدست آورد.

راز شماره 6 : او سماجت به خرج داد

با وجود ترس و نامعین بودن اوضاع و شرایط، وارن بافت به کررات سهام های متفرقه خریداری کرده، در کشورهای مختلف سرمایه گذاری کرد و شرکت های ورشکسته زیادی را خریداری کرده.

خیلی از سرمایه گذاران در شرایط سخت ایمان و باورشان را از دست میدهند و هرآنچه را هم دارند از دست میدهند. اما وارن بافت تسلیم نشد؛ او سخت ترین شرایط رو هم پشت سر گذاشت زیرا میدانست فقط دریای طوفانی ناخودای لایق میسازد

وارن بافت معتقد است سرمایه گذار حرفه ای کسی است که بتواند در بلند مدت با احتساب میزان ریسک، بهترین تصمیم برای سرمایه گذاری را بگیرد و وقتی تصمیم گرفته شد، دیگر نباید عقب نشینی کرد.

راز شماره 7 : او کمتر از نیاز و سرمایه گذاری هایش زندگی میکند

اغلب افراد تصور میکنند چون وارن بافت دومین فرد ثروتمند دنیاست، پس باید روزانه چند صد هزار دلار خرج کند، ولخرجی های اشرافی داشته باشد و بهترین چیزها را در دنیا بخرد اما در واقعیت اینطور نیست !

زیرا اگر اینطور بود هیچوقت نمیتوانست تبدیل به دومین فرد ثروتمند دنیا شود؛
وارن بافت اگر مخارجش را کم نمیکرد و پس اندازهایش را انجام نمیداد هیچوقت نمیتوانست از دست ورشکستگی و اوضاع بد مالی سرمایه گذاری هایش بر بیاید.

اما پس از دهه های سخت و گذر از بحران های مالی، امروزه وارن بافت اگر بخواهد ورشکست هم شود، باید روزانه 200 میلیون دلار خرج کند ! این یعنی به مدت 365 روز و هر روز در بهترین نقاط جهان یک خانه و یک جت اختصاصی بخرید…

[/restrict]

 

9 نفر دیدگاه شان را با ما در میان گذاشتید، نفر بعدی شما هستید :
  1. کاربر سوخت جت 4635 می‌گوید

    تجربه و سخت کوشی عامل موفقیت وارن بافت هستش

  2. کاربر سوخت جت ضا می‌گوید

    میگن قدیما عده بسیار زیادی دنبال طلا بودند و همه چیز خود رو می فروختند و راهی می شدند ولی یه عده کمتری توی اون منطقه لوازم طلا یابی می فروختند ، کی برد کرد ……… اونی که لوازم می فروخت

    1. کاربر سوخت جت اد می‌گوید

      عالی گفتی

  3. کاربر سوخت جت li92 می‌گوید

    عااالی بوووود

  4. کاربر سوخت جت d123 می‌گوید

    عالی بود مرسی

  5. کاربر سوخت جت 3000 می‌گوید

    تو این مقاله میگید با عقل تصمیم بگرید.تو یه مقاله دیگه میگید با احساس .تکلیف چیه رییس؟

  6. کاربر سوخت جت onor می‌گوید

    این فقط یه مطلب با تیتر اغوا کننده بود که در حقیقت هیچ فایده ای نداره
    چون اگه موثر بود چرا خودتون دومین ثروتمند دنیا نشدید خخخخخخخ
    اما انصافا بعضی از مطالب خوب و بدرد بخوره

  7. کاربر سوخت جت ad60 می‌گوید

    جالب بود
    مچکرم

نظرتان را ارسال کنید

دیدگاه تان را با ما در میان بگذارید...

ما به دیدگاه شما احتیاج داریم؛ پس بیایید دیدگاه و نقطه نظرات مان را با همدیگر به اشتراک بگذاریم تا یک اجتماع موفق از افکار برنده با همدیگر بسازیم.

**‌به ازای هر یک دیدگاه سازنده، یک روز اشتراک رایگان پروژه سوخت جت دریافت کنید**