چگونه دیگران را وادار به کاری کنید که میخواهید

وادار کردن دیگران

چگونه دیگران را وادار به کاری کنید که میخواهید


رهبری در مدیریت, هنر و علمِ دیگران را به کاری واداشتن که آنها نیاز انجام آن کار را ندارند –یا نمیدانند برای چه باید انجام دهند- است. انجام این کار در استارتاپ تمام نیاز های شما را در حد امکان میتواند برطرف کند علیرغم تمام عدم اطمینان ها و منابع کم.

وادار کردن دیگران

اول :بله ,حرف های همیشگی


بدون شک, حداقل کاری که باید انجام دهید تا کارمندان با استعدادتان را سرحال نگه دارید و حفظ کنید؛ احترام گذاشتن, اختیار دادن, بازخورد گرفتن ازشان و کلا آدم خوبی باشید برای اینکه بخواهند برایتان کار کنند.با کارمندانتان مانند والدینشان رفتار نکنید بلکه آنطوری رفتار کنید که دوست داشتید اگر کارمند بودید باهاتون برخورد میشد.

اما استخدام, در دوران اوج گیری شرکتتان بسیار متفاوت تر از دوران نزول شرکتان است. وابسته به صنعتتان, شرکتتان ممکن است به علت قادر نبودن به استخدام  ورشکسته شود.

کسب و کار شما تخم مرغ شانسی نیست !


“سخت استخدام کن, زود اخراج کن”  کلام زیبایی است, اما معمولا اشتباه است ! مخصوصا وقتی که پولی برای استخدام کسی که می خواهید ندارید.

به هر حال, همه آدم ها دید رهبری ندارند و نمیتوانند فرصت ها را آنطور که هست ببینند. بسیاری از آدم ها به رهبر احتیاج دارند و  به اینکه بتوانند نقشی ایفا کنند. من به شما پیشنهاد نمیکنم که هرکه اولین نفر میرسد او را استخذام کنید, فقط اگر اوضاع شرکتتان هنوز راست و ریس نشده و چیزی در وجود طرف مقابل میبینید که میتواند در قسمتی دیگر یا با وجود رهبر بهتر کار کند, استخدام کنید.


لازانیا سبزیجات نیاز به درست شدن دارد


یک مشت کارمند “بله قربان” و “بهتر ازین نمیشه”  گو استخدام کنید و به شما قول میدهم شرکتتان کمتر از 6 ماه ورشکست میشود. این بدان معنا نیست که بروید و افراد 5 ستاره را استخدام کنید, زیرا تیم های قهرمان اینطوری شکل نگرفته اند.

به هر حال, زندگی کلا درباره ی پویایی و تعادل تیم هاست (جدیدترین قانون مدیریت را بخوانید : قانون 2 عدد پیتزا).

فرودِ “خود”
واقعه گرایانه, همه یک “خود” دارند و در نهایت صداقت؛ زیاد چیز بدی نیست. به عنوان یک کارفرما, شما باید بین افراد خود گرا ,کسانی که اهداف شخصیشان را ارجحیت میدهند به اهدافی که صلاح عمومی را شامل میشود در برابر افرادی که غرورشان را در کار میگذارند تا تبدیل به الگویی برای دیگران شوند , تفاوت قایل شوید.در واقع این دو از دوطرف فراگیر نیستند, پس تا زمانیکه کفه ترازو به سمت اولی سنگین نشد, شما باید “خود” خودتان را بسنجید و اجازه دهید کار ها با روال پیش روند.

چگونه دیگران را وادار به کاری کنید که میخواهید3
ایزنهاور

همچنین, به خودتان دروغ نگویید


بعلاوه, هنگامیکه به عنوان رهبر این کاروان را به سمت موفقیت به جلو میبرید و شاید پرهیزکاری و نوعدوستیتان نیز قابل مشاهده است, سرانجام وقتی که می ایستید تا از نظر مالی سودی بدست آورید که دیگران کمک کردند به هدفتان برسید, نمیتوانید دو رو باشید و در آخر ابراز کنید که دیگران به خاطر دلایل شخصی خودشان در این راه به شما کمک کردند.

و اما مهمتر, به دیگران دروغ نگویید و بی احترامی نکنید.

وادار کردن دیگران : قانون طلایی صداقت است, زیرا مردم دوست ندارند تحقیر  یا مضحکه خاص و عام شوند. اگر هرم مازلو ویرایش شده بود به واکنش به جای نیازها , حتما مشاجره داشتم بر سر اینکه غرور و عزت نفس درجات بالاتری دارند.به هرکی در مسیرتان است احترام بگذارید,حتی آنهایی که جامعه اینطور قبولانده که شغل بی کلاسی دارند.

در قرار های کاریتان ,هنگامیکه طرف شما را هنوز نمیشناسد. توجه فراوانی به رفتار شما با گارسون ها یا پارک من ها میکند. این رفتار نیز در بین کسانی که باهاشون قرار دارید تا بدانید کی هستند تا استخدامشان کنید نیز وجود دارد, اگر با نظافتچی ها بد رفتاری کنید, یک کارت قرمز از طرف مقابل خواهید گرفت.

شما نه هیتلرید, نه موسیلینی

وادار کردن دیگران : کلید این است که طوری مدیریت کنید انگار دموکراسی است اما یادتان باشد,اینطوری نیست.شرکت P&G بعد از مدت ها از بازی “مدیر بد” بلاخره John Pepper را به عنوان مدیر کل انتخاب کرد. او تمایل فراوانی در موافقت با حرف آخرین نفری که با او صحبت میکرد داشت. اما اینکار در استارتاپ جواب نمیدهد, وقتی همه ایده خودشان را دارند که چیکار کنند اما منابع فوق العاده کمی دارند , و فقط یک کار نیاز دارید که انجام دهید.

شما به اندازه نقطه قوتتان ضعیفید

وادار کردن دیگران :صدام حسین عادت عجیبی به در تعادل نگه داشتن قدرت فرزندانش داشت.درسته که لازم نیست از قصاب بغداد درس مدیریت یاد بگیرید, اما مهم است که تعادل را در تیم رعایت کنید. پس داشتن یک فوق ستاره این بدبختی را برای شما به ارمغان می آورد که آیا دیگر کارمندان شما میروند یا میمانند.

 

شما با لشکری که میخواهید به جنگ نمیروید, با لشکری که دارید به جنگ میروید.

اما اگر گام هایتان را درست بردارید, خواهید فهمید دیگران فقط از بلدند از کمبود منابع ناراحت باشند, در صورتی که منابع موجود میتواند آنها را حتی فراتر از جایی که میخواهند بروند ,برساند.

در زمینه، رهبری و کنترل دیگران مطالب زیر را از دست ندهید :

1 نظر جالب
  1. کاربر سوخت جت رح می‌گوید

    سایت خوبیه ولی بعضی از مقاله هاتون_از جمله همین_غلط املایی زیاد دارند.

نظرتان را ارسال کنید

دیدگاه تان را با ما در میان بگذارید...

ما به دیدگاه شما احتیاج داریم؛ پس بیایید دیدگاه و نقطه نظرات مان را با همدیگر به اشتراک بگذاریم تا یک اجتماع موفق از افکار برنده با همدیگر بسازیم.

**‌به ازای هر یک دیدگاه سازنده، یک روز اشتراک رایگان پروژه سوخت جت دریافت کنید**