من میخواهم یک کارآفرین شوم, از کجا شروع کنم؟ | قسمت سوم

شروع کارآفرینی

من میخواهم یک کارآفرین شوم, از کجا شروع کنم؟
(سیر تا پیاز تبدیل شدن به یک کارآفرین میلیونر) | قسمت سوم

یک باور عمومی وجود دارد که افراد موفق و ثروتمند کارآفرینند و برای اینکه ما هم موفق و ثروتمند شویم باید کارآفرین شویم, آیا این باور درست است؟ قطعا بله !

چرا باید کارآفرین شویم تا ثروتمند شویم؟


شما برای اینکه پول کسب کنید باید به هر حال کاری داشته باشید. رابرت کیوساکی با انتشار کتاب پدر پولدار پدر بی پول به طور کلی انواع کسب درآمد را به 4 قسمت تقسیم کرد : خوداشتغالی (مانند راننده تاکسی) / کارمند / کسب وکار / سرمایه گذاری

شما باید از فاز خوداشتغالی یا کارمندی شروع کنید به فاز کسب و کار برسید و سپس به سرمایه گذاری. این الگوی ثروت است ! ,خب اگر اینقدر راحت است چرا همه اینکار را انجام نمیدهند؟ چون کارآفرینی سخت است ! شما چند سال از زندگیتان را طوری کار میکنید که دیگران حاضر نیستند کار کنند و بقیه عمرتان را طوری زندگی میکنید که دیگران هرگز نمیتوانند زندگی کنند.

یعنی فقط کافیه کارآفرین بشم و بعد تمام؟


خیر !
کارآفرینی یک رویداد نیست. بلکه یک روند است. شما به اصطلاح کارآفرین بودن شغل خود را تبدیل به تفریح خود میکنید و با اینکار هرروز با روحیه شروع به کار میکنید, طوری که اگر به پول هم نیاز نداشته باشید باز حاضرید به سر کار بروید, مانند خیلی از کارآفرینان بزرگی که میشناسیم بعد از بازنشستگی هنوز مشغول کار هستند.

من هم میتونم کارآفرین بشم؟( شروع کارآفرینی )


آیا شما جوان, فقیر, بدون سابقه کار یا اصلا از شغل فعلیتان ناراضی هستید؟ همین عالیه ! شما میتوانید کارآفرین شوید. شما میتوانید آنقدر کار کنید و پول درآورید تا خسته بشید ! (که نخواهید شد…)

آیا شما میانسال, پیر, یا اصلا یه ذره پول پس انداز دارید؟ یا سابقه کار قبلی دارید؟ خب این هم عالیه, شما هم میتوانید کارآفرین شوید؛ اما کار شما کمی سخت تر خواهد بود (نه زیاد سخت) کار شما همانند راه رفتن از سربالایی با شیب بیشتر خواهد بود.

مهمترین چیزی که یک کارآفرین را از افراد عادی متمایز میکنه, انرژی و پافشاری اوست. سخت نیست مشتاق موفقیت باشید ,یاد گرفتنی است. شما باید راه آنرا یاد بگیرید. خب بس است توضیحات شروع کنیم

شروع کارآفرینی

خب ,منم میخوام کارآفرین بشم, از کجا باید شروع کنم؟

قسمت اول  |  قسمت دوم

شما در قسمت سوم یاد میگیرد :

 

  • مقیاس در کسب و کار به چه معناست؟
  • چطور کسب و کار خود را گسترش و توسعه دهیم؟
  • تفکر سیستمی چیست؟
  • چرا باید در کسب و کارمان تفکر سیستمی داشته باشیم؟
  • چرا کسب و کارهایی هنگامی که کوچک هستند خوب کار میکنند اما وقتی بزرگ میشوند شکست میخورند؟
  • و …

 

 

مقیاس کسب و کارتان در شروع کارآفرینی

آخرین گامی که باید بردارید؛ همانند بازی معروف “چه کسی دوست دارد میلیونر شود؟” است. همان بازی که در آن جواب سوال های شما اگر درست باشد میتواند شما را میلیونر کند !

یکی از اشتباهاتی که اکثر کارآفرینان مرتکب آن میشوند این است که فکر میکنند کسب و کارهای بزرگ, همان کسب و کارهای کوچک هستند که فقط بزرگتر شدند… این اعتقاد اشتباه محض است و میتواند شما را به زیبایی هرچه تمام تر به مقصد شکست هدایت کند…

 

 

نظرتان را ارسال کنید

دیدگاه تان را با ما در میان بگذارید...

ما به دیدگاه شما احتیاج داریم؛ پس بیایید دیدگاه و نقطه نظرات مان را با همدیگر به اشتراک بگذاریم تا یک اجتماع موفق از افکار برنده با همدیگر بسازیم.

**‌به ازای هر یک دیدگاه سازنده، یک روز اشتراک رایگان پروژه سوخت جت دریافت کنید**