خوب بودن کافی نیست در کسب و کار آنلاین باید شماره یک باشید

با این 5 تکنیک اساسی میتوانید مطمئن باشید شماره یک خواهید شد...

جهان با سرعت فراوانی در حال تغییر است. کسب و کارها مدلشان عوض می‌شود، نحوه خرید مشتری‌ها تغییر می‌کند و در نهایت سبک پول درآوردن دیگر شبیه به گذشته نیست.

همه ما فروشگاه‌های آنلاین زیادی را می‌شناسیم. راه‌اندازی یک فروشگاه آنلاین احتمالاً از یک فروشگاه بزرگ فیزیکی آسان‌تر است. کارآمدی یک فروشگاه آنلاین نیز بیشتر است. زیرا شما بسیاری از هزینه‌های اولیه مربوط به تأمین مغازه و تجهیزات را ندارید.

در ضمن گسترش کار نیز بسیار آسان است. در فروشگاه آنلاین یک کتگوری جدید اضافه می‌کنید و عکس محصول جدید را آنجا می‌گذارید. اما گسترش یک فروشگاه فیزیکی بسیار سخت و محدود است. درکل کسب و کار آنلاین مزایایی زیادی دارد، هرچند که مشکلات خاص خودش را نیز همراهش می‌آورد.

اما اگر شما یک کارآفرین باشید حتماً یکی از گزینه‌های روی میز شما راه‌اندازی یک کسب و کار آنلاین است. این خیلی طبیعی است. حتی اگر خودتان هم نخواهید آینده شغل‌ها به سمت آنلاین شدن می‌رود و شما مجبور خواهید بود دیر یا زود کار خود را روی اینترنت قرار دهید.

پس با این روش‌هایی که در ادامه به شما معرفی می‌کنیم می‌توانید بهره‌وری و سوددهی کسب‌وکار آنلاین‌تان را چند برابر بیشتر کنید.

تکنیک اول | استفاده از نگاه عمومی

به عنوان یک فرد خلاق شما دائماً در حال دادن اطلاعات به جهان هستید. با گسترش شبکه‌های اجتماعی، نوک انگشتان شما می‌تواند یک کسب و کار را بالا ببرد و یا باعث سقوط آن بشود. پس از همین شبکه‌های اجتماعی استفاده کنید. باید ببینید که نگاه مردم به کدام سمت است.

ست گادین
ست گادین

مردم به دنبال چه چیزی هستند یا اصطلاحاً چه چیزی امروزه مد شده است. اگر کسب و کار آنلاین شما بی‌تفاوت به نگاه جامعه بخواهد راه خودش را برود شما قطعاً از بازار دور خواهید شد و مشتریانتان را از دست می‌دهید. اما برای بالا بردن بهره‌وری خود باید دائماً جامعه و دید عمومی را در نظر بگیرید تا مشتری‌ها به سمت شما بیایند.

امروزه دوران مقایسه است. مشتری‌ها دائماً شما را با رقیبتان مقایسه می‌کنند و هرکدام که جلوتر باشید در بردن پول مشتری موفق‌تر خواهید شد.

در این زمینه توصیه می‌کنم که حتما مقالات زیر را برای نفوذ در شبکه‌های اجتماعی استفاده کنید

 

 

تکنیک دوم | خلاقیت در کار را فراموش نکنید

خیلی از کسب و کارهای آنلاین در ابتدای راه‌اندازی موفق هستند اما بعد از مدتی کم کم مشتریان خود را از دست می‌دهند و در نهایت از صحنه خارج می‌شوند. یکی از دلایل آن تمام شدن خلاقیت است.

شما وقتی کارتان را راه می‌اندازید با انگیزه فراوان و ایده‌های خوب به میدان می‌آیید. بعد از موفقیت آنقدر درگیر روزمرگی‌های معمولی کار می‌شوید که کاملاً خودتان را از ایجاد خلاقیت و ارائه یک کار جدید به مشتری دور می‌کنید.

در این زمینه حتما سری مقالات پرونده‌ای برای خلاقیت را از لینک دنبال کنید.

یکی از بزرگ‌ترین دعواهای استیو جابز با هیئت مدیره اپل که منجر به جدای چندساله او از اپل بود بر سر همین مسئله بود. هیئت مدیره می‌خواست که اپل فقط پروژه ساخت کامپیوتر اپل 2 را پیش ببرند که برای آن‌ها پول‌ساز بود، اما جابز اعتقاد داشت که باید وقتشان را روی خلق ایده جدید کنند.

او می‌گفت که این فلسفه اپل است و اگر چیز جدیدی خلق نکنند در نهایت اپل به یک کمپانی معمولی تبدیل خواهد شد. در نهایت با جدایی جابز از اپل چنین اتفاقی هم افتاد و بعد از چند سال اپل ورشکست شد و به یک کمپانی معمولی تبدیل شد. تا اینکه دوباره به سراغ جابز رفتند و او را به عنوان مدیرعامل به اپل برگرداندند تا شرکت را نجات دهد.

پس مراقب باشید، اگر در حال موفق شدن هستید در رؤیاها قرق نشوید. دنیای امروز جهان رقابت سنگین است. شما باید خودتان را گاهی از روند معمول فاصله بدهید، چیزهای جدید به مشتری ارائه کنید، خلاقیت به خرج دهید و سعی کنید دائم مردم را غافلگیر کنید. این رمز موفقیت طولانی مدت شما در یک کسب کار آنلاین خواهد بود

 

تکنیک سوم | شما باید پشتیبانی بشوید

حرفه‌ای‌ترین افراد جهان هم به پشتیبان نیاز دارند. کریستیانو رونالدو را ببینید، در چنین سطحی هنوز هم به حرف‌های مربی‌اش گوش می‌دهد. او از طریق کادر فنی پشتیبانی ورزشی و از خانواده‌اش پشتیبانی عاطفی می‌شود.

اگر شما یک کارآفرین جوان با رویاهای بزرگ هستید، و می‌خواهید یک کسب و کار آنلاین را راه‌اندازی کنید باید بدانید که حتماً نیاز به پشتیبانی دارید. مسیر شما سخت و پر از مشکلات است. یک فرد باتجربه می‌تواند پشتیبان شما باید. این پشتیبان می‌توان در تیم کاری، جز شرکا یا یک فرد با تجربه باشد.

پشتیبانی شما در اینجا هم تمام نمی‌شود. شما باید به لحاظ روحی و عاطفی هم حمایت شوید. خانواده یک کارآفرین در طی کردن مسیر او نقش بسیار مهمی دارند. پس نکته مهم را بدانید که اگر می‌خواهید یک کار آنلاین موفق داشته باشید و میزان بهره‌وری شما در طول مسیر حرکت شرکتتان افت نکند باید حتماً چندین پشتیبان مختلف داشته باشید.

حتی شما نیاز به پشتیبان مالی نیز دارید. یک گروه سرمایه‌گذار می‌تواند خیال شما را از بابت توسعه کار راحت کند. بودن پشتیبان انسان مانند کسی است که به تنهایی به جنگ رفته و شکست او حتمی است. وقتی شما حمایت کننده‌ای ندارید بهره‌وری شما روز به روز کاهش می‌یابد و در نهایت به صفر می‌رسد.

 

تکنیک چهارم | استفاده از ابزار صحیح

ابزار می‌تواند به تنهایی باعث شکست یا موفقیت شما شود. منظور ما این نیست که روی آن‌ها سرمایه گذاری سنگین انجام بدهید. گاهی بهترین ابزارها از نوع رایگان هستند. مثلاً ممکن است چندین میلیون تومان برای طراحی قالب سایت خود هزینه کنید اما به اندازه یک قالب رایگان کارایی نداشته باشد.

مقاله‌ی مرتبط: چرا دقیق‌تر کار کردن از سخت کار کردن مهم‌تر است اما فقط 5% مردم آنرا میدانند؟

شما باید ابزارهای سازمان‌یافته و مولدی را پیدا کنید که در طول مسیر برای شما کار کنند. مثلاً اگر شما یک سایت سنگین داشته باشید اکثر کسانی که در ایران هستند به خاطر سرعت پایین اینترنت، هنگام ورود به سایت شما با مشکل مواجه می‌شوند. در نتیجه بهره‌وری سایت شما پایین می‌آید در حالی که هزینه فراوانی برای آن کرده‌اید. پس متناسب با نوع کار شما بهتر است از ابزار مناسب استفاده کنید.

مثلاً اگر یک مجله اینترنتی دارید، بجای اینکه هزینه فراوانی کنید تا یک سیستم میز کار الکترونیکی برای نویسندگان خود ایجاد کنید. شما می‌توانید از ابزار رایگان Trello بهره ببرید.

 

 

[bs-quote quote=”بهره‌وری هرگز تصادفی نیست، بلکه نتیجه تعهد، برنامه‌ریزی هوشمندانه و تلاش متمرکز است.” style=”default” align=”center” color=”#3f3f3f” author_name=” Paul Meyer” author_job=”از برجسته‌ترین موسیقی‌دانان فرانسوی معاصر”][/bs-quote]

 

 

تکنیک پنجم | ایجاد یک سیستم سالم برای کارمندان

بهتری چیزی که سبب می‌شود بهره‌وری در بین کارمندان یک مجموعه اینترنتی افزایش پیدا کند ایجاد یک سیستم کارآمد است. اگر شما بتوانید سیستم کاری کارمندانتان را به بهترین شکل ممکن تنظیم کنید می‌توانید خلاقیت را در آن‌ها گسترش دهید.

کارمندان شما باید از کار کردن در مجموعه لذت ببرند. گوگل را شاید بتوان یکی از بزرگ‌ترین کسب و کارهای اینترنتی دانست. کافی است به سیستمی که گوگل برای کارمندانش ایجاد کرده نگاهی بیندازید تا متوجه شوید که چرا تا این حد بهره‌وری در گوگل بالاست.

وجود یک محیط خشک، بی‌روح و خسته کننده شبیه چیزی که امروزه در ادارات کشورمان می‌بینیم همه خلاقیت و کارآمدی نیروها را می‌گیرد. کسی با علاقه کار نمی‌کند و نتیجه‌اش همین می‌شود که بهره‌وری آن‌ها در 8 ساعت کاری کمتر از 30 دقیقه است.

این نکته نیز قابل ذکر است که بالا رفتن بهره‌وری در کسب و کار آنلاین بسیار مهم‌تر از کارهای سنتی است زیرا رقبا در اینترنت بسیار قوی‌تر و گسترده‌تر از کارهای فیزیکی عمل می‌کنند و به همین دلیل نیاز است که شما از همان شروع راه‌اندازی کار تمام جوانب مختلف از جمله 5 نکته‌ای که در بالا آورده شد را برای افزایش کارآمدی و بهره‌وری کسب و کار آنلاینتان در نظر بگیرید.


در همین زمینه بخوانید:

 

نظرتان را ارسال کنید

دیدگاه تان را با ما در میان بگذارید...

ما به دیدگاه شما احتیاج داریم؛ پس بیایید دیدگاه و نقطه نظرات مان را با همدیگر به اشتراک بگذاریم تا یک اجتماع موفق از افکار برنده با همدیگر بسازیم.

**‌به ازای هر یک دیدگاه سازنده، یک روز اشتراک رایگان پروژه سوخت جت دریافت کنید**