9 روش فوق حرفه ای برای ایجاد و حفظ انگیزه

9 روش فوق حرفه ای برای ایجاد و حفظ انگیزه

 

 

انگیزه شخصی برای موفقیت در تمام جنبه های زندگی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

اگر انگیزه نداشته باشیم به احتمال زیاد وقت خود را تلف می کنیم و اهداف شخصی و حرفه ای خود را نادیده می گیریم و حتی ممکن است بعد از مدتی از کاری که میکنیم دست بکشیم و از اهداف خود دور شویم و آنها را فراموش کنیم…

گاهی نیز می دانیم که شغل مناسبی داریم و با اینکه به کارتان علاقه دارید باز هم حوصله انجام آن را ندارید و احساس بی ارزش بودن به شما دست میدهد و حتی از خود شرمسار می شوید.

ولی باید این نکته را بدانید که حتی برترین افراد نیز گاهی انگیزه خود را از دست می دهن (شما تنها نیستید !) و اگر در مورد آن تصمیم درستی نگیرند می تواند به قیمت از دست رفتن بسیاری از مشتریان و فروش آنها حتی اهدافی که بیش از 90% مسیر دستیابی به آنها را طی کرده اند شود و خسارات زیاد مادی و روحی را وارد نماید.

از دست دادن انگیزه میتواند به دلایلی از قبیل:

ناراحت بودن و مسائل و مشکلات عصبی، ایجاد مشکل و نداشتن راه حل برای آن، نبود روحیه کافی برای ادامه کار و … باشد.

اگر از بی انگیزگی شدید رنج می برید یا حتی برای رسیدن به اهداف ابتدایی و کوچک مشکل دارید ما در این مقاله به شما کمک خواهیم کرد. پس با ما همراه باشید…

در این مقاله میخواهیم به شما آموزش دهیم چطور به 9 روش فوق حرفه ای و کاربردی انگیزه تان را حفظ کنید و مدت زمان نبود انگیزه را به حداقل برسانید.

شما اگر بتوانید انگیزه تان را مدیریت کنید؛ بدون شک به هر نحوی شده موفقیت هایی را که میخواهید میتوانید بدست آورید. همانطور که توماس ادیسون (مخترع لامپ پس از 10000 آزمایش به شکست منتهی شده !) میگوید :

موفقیت 10% مربوط به هدفگذاری صحیح
و 90% مربوط به حفظ انگیزه بالا برای رسیدن به اهداف است

یعنی اگر شما انگیزه کافی داشته باشید، از دست و پنجه نرم کردن با مشکلات هراسی نخواهید داشت.
هر راه حلی را بخواهید برای مشکلات تان میتوانید پیدا کنید.
و زندگی تان معنا پیدا خواهد کرد…

پس اگر بدنبال روش هایی برای حفظ و ایجاد انگیزه شخصی هستید، بدون اینکه به کسی یا چیزی نیاز داشته باشید، این مقاله کمک بزرگی به شما خواهد کرد.

9 تکنیک حفظ انگیزه  فوق حرفه ای برای هدفگذاری :

 

6 نفر دیدگاه شان را با ما در میان گذاشتید، نفر بعدی شما هستید :
  1. کاربر سوخت جت hnam می‌گوید

    ادامه ی این متن برای من قابل مشاهده نیست با اینکه عضو پرو؟ژه سوخت جت هستم

    1. کاربر سوخت جت dmin می‌گوید

      دوست عزیز شما فعلا عضو پروژه سوخت جت نیستید، برای این منظور باید از ستون سمت چپ، اکانت تهیه فرمایید. با تشکر

      1. کاربر سوخت جت اد می‌گوید

        ممنون بابت این فایل خیلی مفید بود

  2. کاربر سوخت جت am07 می‌گوید

    سلام.من امسال میخوام وارد دانشگاه بشم به دو رشته کشاورزی صنایع غذا و رباتیک علاقه خیلی زیادی دارم در هرکدومشون ایده های خیلی خوبی دارم که قابلیت جهانی شدن دارن ولی واقعا تو دو راهی قرار گرفتم نمیتونم یکی رو فدای دیگری کنم چند ماهه برای تصمیم گیری باخودم کلنجار میرم.تیپ شخصیتیم خلاقه و اصولا برای کارافرینی ساخته شدم ولی نمیتونم رشته فعالیتمو انتخاب کنم ایده های خیلی زیادی دارم. اصلا به ریاضی و فیزیک که یکی از دوروس اصلی رباتیک هستند علاقه ندارم ولی چون ایده خیلی خوبی در زمینه رباتیک دارم نمیتونم ازش بگذرم درصورتیکه به کشاورزی خیلی علاقه دارم و ایده های خیلی خوبی هم ازش دارم.ولی وقتی میزارمشون رو ترازو ایده که مربوط به رباتیک میشه سنگینی میکنه و تو دنیا میتونه بترکونه!ایده هایی که در بحث کشاورزی هم دارم خیلی ناب هستن و میدونم میتونن میلیاردی بشن ولی من چیزی بیشتر ازاین رو میخوام.به قول استیوجابز که گفت به ندای درونتون گوش کنید ولی من هرچه به ندای درونم رجو میکنم جواب درستی نمیگیرم یبار میگه این. یبار میگه اون!دوسدارم به دنبال علاقه هام برم و کاریو که براش ساخته شدم پیدا کنم ولی پیدا کردنش خیلی سخته.کاش یکی بود نشون میداد. دو دل بودن سخته.. لطفا کمکم کنید ممنون

    1. کاربر سوخت جت in13 می‌گوید

      آقای پرهام من هم دقیقا مشکل شما رو داشتم. به چند تا چیز علاقه شدیدی داشتم و استعدادشون رو هم داشتم ولی هی قاطی می کردم. چند وقتی شد که دیگه به مرز دیوانگی رسیده بودم تا اینکه یه برنامه ای ریختم واسه خودم:
      گفتم شنبه رو میزارم برای طراحی – یکشنبه برای کدنویسی اندروید – دوشنبه برای درس و امور شخصی و… .
      این جوری همشون توی ذهنم بود و به همش می رسیدم.
      این تکنیک برای من که جواب داد. اگر شما انجام دادید و جواب نگرفتید حتما و حتما با یه مشاور خوب صحبت کنید چون هر چی وقت تون بگذره به ضررتونه …

    2. کاربر سوخت جت eo20 می‌گوید

      با سلام
      صنایع غذایی بهتره. شما می تونی با ایده کوچک تو ای زمینه به پولهای هنگفتی برسی . شما می خوای تو رباتیک جیکار کنی هر ایده ای به ذهنت برسه چین اونو ساخته و با قیمت بسیار کمتری وارد ایران میشه. دوست من کارشناسی ارشد رباتیک بود و داشت روی پرینتر سه بعدی کار می کرد بعد از یک سال رها کرد چون با قیمت کمتری از چین وارد می شد.

نظرتان را ارسال کنید

دیدگاه تان را با ما در میان بگذارید...

ما به دیدگاه شما احتیاج داریم؛ پس بیایید دیدگاه و نقطه نظرات مان را با همدیگر به اشتراک بگذاریم تا یک اجتماع موفق از افکار برنده با همدیگر بسازیم.

**‌به ازای هر یک دیدگاه سازنده، یک روز اشتراک رایگان پروژه سوخت جت دریافت کنید**