بازاریابی پولساز : مشتری قهرمان است

بازاریابی پولساز : مشتری قهرمان است

مشتری از شما خرید میکند. اما نه خاطر اینکه محصول شما مشکل او را حل میکند. به خاطر اینکه در ذهنش او مشکلش را با محصول شما حل میکند

[سری بازاریابی پولساز قصد دارد مطالبی در رابطه با استراتژی ها , تاکتیک ها و روش های جذب و حفظ مشتری برای افزایش سودآوری شرکت ها و کسب و کارها ارائه دهد]

مشتری یک قهرمان است.
این شعاری است ملکه ذهن شرکت ها بزرگ تولید کننده محصولات مصرفی شده. شما میتوانید در تبلیغات شرکت نایک ,کوکاکولا , ایرانسل و … نیز ببینید که یک نفر (مشتری) با محصول مورد نظر در حال حل مشکل است.

در تبلیغات نایک, هیچ حرفی از کیفیت و ویژگی ها و … محصول زده نمیشود ! تنها چیزی که بیننده میبینید یک نفر در حال دویدن است و از خط پایان میگذرد و 1 ثانیه آخر تنها علامت برند نایک نمایش داده میشود؛ به همین سادگی.

اما چرا اینچنین است؟
شما اگر بخواهید مشتری محصولی را از شما بخرد, شاید با هزار زور و زحمت و داستان موفق شوید محصولتان را به او بفروشید اما آیا مشتری نیز خرید کرد؟ فروشنده معمولی محصول را میفروشد, اما فروشنده حرفه ای کاری میکند مشتری محصول را بخرد؛ یک فروشنده حرفه ای داستان تولید محصول و ویژگی و … را برای مشتری ساعت ها تعریف نمیکند تا مشتری کاملا متوجه آن شود, بلکه به سادگی داستان حل و رفع نیاز مشتری را توسط خود مشتری با کمک محصول را تعریف میکند.

چطور از تکنیک “مشتری قهرمان” استفاده کنیم؟

هر زمانی مشتری خواست محصولی بخرد؛ برای او داستان قدمت تولیدی, ویژگی خوب, کشور تولید شده و قیمت پایین محصول را تعریف نکنید. حتی اگر با نهایت شور و اشتیاق نیز تعریف کنید شما مشتری را وارد داستان خودتان کردید و محصولتان را قهرمان و مشتری را یک شخصیت ساده در نظر گرفتید.

بجای این کار؛ شما باید داستانی از حل مشکل مشتریتان تعریف کنید, که محصول و خدمات شما به او کمک میکند برنده شود و مشکل را حل کند. شما باید همان جادوگری باشید که شمشیر فولادی اژدها کش را به دست قهرمان داستان مدهید.

مثال : مشتری وارد مغازه شده/زنگ زده و … و شما در حال گفتگو با مشتری هستید

تکنیک اشتباه : ” ما اخیرا 100 میلیون خرج کردیم و کارخانجات مان را با جدیدترین استاندارد های روز دنیا بروز کردیم و تمامی مواد اولیه ما از کشور ترکیه وارد میکنیم و بهترین قیمت را در بازار میدهیم تا مشتری ها بتونن بخرند ”

تکنیک پولساز : ” ما مشتری های زیادی داشتیم که این محصول رو خریدند و مشکلشون رو حل کردند, میخواهید تعریف کنم چطور؟ ”

 

بنیاد دل کارنگی که به عنوان یادبودی از نویسنده کتاب های “آیین دوستیابی” “آیین زندگی” و … بنا نهاده شده. به خوبی در تبلیغات خود ازین روش استفاده میکند. هر زمانی که از مدیر ارشد روابط عمومی این بنیاد می پرسند شما در حال چه کاری هستید؛ او به سادگی در یک جمله میگوید : “به قول میلیاردر بزرگ آقای وارن بافت هر فردی برای موفقیت نیاز به 2 چیز دارد : 1) سرمایه گذاری در ارزش ها 2) فراگرفتن هنر ارتباط , ما کمک میکنیم مردم هنر ارتباطات را فرا بگیرند”

آیا او در رابطه با دل کارنگی حرف زد؟ یا قدمت بنیادشان؟ یا نحوه عملکردشان؟ … او فقط مثالی زد که در آن مشتری و یا هرکسی در رابطه با آن میخواند یا میشنود ناخودآگاه خود را قهرمان داستانی بداند که این بنیاد کمک میکند به خواسته اش برسد.

 

برای افزایش فروش و فراگرفتن شیوه های نوین فروش و بازاریابی مطالب زیر را حتما بخوانید :

بازاریابی پولساز : #هشتگ [پدیده ای نوظهور که برای موفقیت کسب و کارتان به شدت به آن نیاز دارید]

قانون اهرم ها : قانون اهرم ها چطور خیلی ساده فروشمان را دو برابر کنیم؟

21 ابزار رایگان اما مهم افراد که حرفه ای از آنها استفاده میکنند (تا کارهای بیشتری را در زمان کمتر انجام دهند)

 

نظرتان را ارسال کنید

دیدگاه تان را با ما در میان بگذارید...

ما به دیدگاه شما احتیاج داریم؛ پس بیایید دیدگاه و نقطه نظرات مان را با همدیگر به اشتراک بگذاریم تا یک اجتماع موفق از افکار برنده با همدیگر بسازیم.

**‌به ازای هر یک دیدگاه سازنده، یک روز اشتراک رایگان پروژه سوخت جت دریافت کنید**