با تکینک ساده «بی باری» قدرت فکری شما چند برابر میشود

 

تا به حال پیش آمده راجع به موضوعی خیلی سخت فکر کردید و از تمام توان قدرت فکری تان استفاده کردید اما به نتیجه ای نرسیدید؟ اما به طرز عجیبی چند روز بعد وقتی با دوست تان با تلفن صحبت میکردید، راه حل مسئله ای که به دنبالش بودید به ذهن تان می آید !

و بعد مثل همه ما، تعجب میکنید که ‘من الان که اصلا به این موضوع فکر نمیکردم…’ اما دیگر راه حل پیدا شد… از کجا؟ نمیدانیم !
اگر از دنیای عجیب ذهن اطلاعی نداشته باشیم و بخواهیم از آن نهایت استفاده را ببریم، احتمال این کم است که بتوانید بهترین استفاده را از آن ببریم.

برای مثال، شما با اتومبیل بخواهید در یک مسیر سربالایی با دنده دو یا سه حرکت کنید… لازم نیست در دنده یک قرار دهید و به موتور فشار زیادی بیاورید. ذهن شما هم همینطور است.
اغلب اوقات، ما به اشتباه به دلیل ندانستن کارکرد صحیح آن، ذهن مان را شدیدا تحت فشار قرار میدهیم تا راه حلی برای یک مسئله پیدا کنیم، تا تصمیمی بگیریم تا فکری بکنیم و علارغم این همه فکر کردن زیاد و فشار هیچ چیزی به ذهن مان نمیرسد.

آیا این طبیعی است؟ بله کاملا طبیعی است…
فرض کنیم شما یک فروشنده هستید. شما تصمیم گرفتید در فصل جدید فروش تان را افزایش دهید. شما تعداد زنگ های هفتگی تان را افزایش میدهید. تعداد پیامک هایتان را افزایش میدهید. جلسات تان را با مشتریان بلقوه افزایش میدهید… شما هرکاری میکنید تا فروش تان افزایش پیدا کند و ذهن شما به شدت درگیر این موضوع میشود.

اما بعد از یک یا دو ماه تلاش سخت … هیچ نتیجه چشمگیری عاید شما نمیشود !
و تلاش سخت تان را کنار میگذارید، نا امید میشوید و به حالت روتین قبلی باز میگردید و در عین تعجب متوجه میشوید تعداد فروش ماهیانه تان افزایش پیدا کرده… عجیب نیست؟

 

ژان پل سارتر

 

بله هست… خیلی هم هست !
در واقع شما در سناریوهای فوق (فکر کردن راجع به موضوعی و افزایش فروش) بدون آنکه متوجه شوید در صورتی موفق شدید که از تکنیک «بی باری» یا Deloading استفاده کردید.

تکنیک «بی باری» یا Deloading در واقع ابتدا در دنیای ورزش پدیدار شد.
ورزش کاران ماهر، بعد از ماه ها ورزش سخت برای المپیک و مسابقات مهم جهانی، بدن شان را که تحت فشار زیادی قرار میگذاشتند پس از مدتی دیگر سیر پیشرفت در بدن فیزیکی آنها متوقف میشد.

آنها هرکاری که میکردند، پیشرفتی در عملکرد و قابلیت هایشان نمیدیدند با اینکه سخت تر تلاش میکردند اما رکوردشان به اندازه زمان قبل از تمرینات سخت شان بود.

در اینجا بود که اصطلاح یا واژه Deloading ابداع شد.
در تعریف واژه نامه ورزشی «بی باری» یعنی هفته عقب نشینی یا عدم وجود باری بر فیزیک ورزشکار. استفاده شود برای زمانی که تمرینات از حالت شدت به حالت کم تقلیل پیدا میکنند و یا میخواهد وارد فاز شدید شود.

در کتاب معروف اصول اولیه ورزش های قدرتی (Essentials of Strength Training) نوشته شده : هدف از بی باری در ورزش آماده کردن بدن برای افزایش فشار فاز یا دوره بعدی میباشد.

اما… چطور از این تکنیک برای افزایش قدرت و فشار ذهنی استفاده کنیم؟
در ادامه شما میخوانید تکنیک ساده «بی باری» چطور قابلیت و قدرت فکری شما را میتواند در تصمیم گیری های سخت، فشار کاری و شرایطی که نیاز به حضور ذهن دارید افزایش دهد.

در این مقاله میخوانید چطور دانشمندان مشهوری همچون مندلیف، اوتو لوفی و یا موسیقیدان مشهور بتهوون از این تکنیک بی باری به وفور در زندگی شان استفاده میکردند و دستآوردهای بزرگی داشتند…

8 نفر دیدگاه شان را با ما در میان گذاشتید، نفر بعدی شما هستید :
  1. کاربر سوخت جت ان می‌گوید

    سلام من خیلی اشتیاق دارم این تکنیک رو انجام بدم بعد از انجامش حتما نتیجه رو پست میکنن

  2. کاربر سوخت جت hsen می‌گوید

    من خیلی شمارو دوست دارم ,با این مقاله هاتون.اگه اینجابودید همین الان دوتا بوستون میکردم. …

  3. کاربر سوخت جت 6.sf می‌گوید

    هر چقد بگم خوبید کم گفتم واقعا ممنون

  4. کاربر سوخت جت می می‌گوید

    مثل همیشه عالی:)

  5. کاربر سوخت جت at82 می‌گوید

    سلام خدا قوت مطالب وفایلها بسیار عادی مفید هستند متشکرم ؛من ایمیلم موقع ثبت نام اشتباه فرستاده شده والان میخام درستش رو بفرستم ولی نمیدونم چطوری لطفا راهنمایی کنید چون من ایمیلهاتون ودریافت نمیکنم با تشکر

    1. کاربر سوخت جت ان می‌گوید

      دوست عزیز از قسمت منوی بالای وبسایت بر روی ‘اولین باشگاه فکرسازی دنیا’ کلیک کنید و مراحل ثبت نام را بخوانید، با تشکر

  6. کاربر سوخت جت d123 می‌گوید

    عالی بود مقاله
    من این روش رو در کارهای مختلف امتحان کردم و جوابشو دیده بودم

  7. کاربر سوخت جت 2020 می‌گوید

    خیلی مقاله جالبی بود ….. من این تجربه رو بار ها داشتم …. ولی نمی دونستم که یک تکنیک خارق العاده است.

نظرتان را ارسال کنید

دیدگاه تان را با ما در میان بگذارید...

ما به دیدگاه شما احتیاج داریم؛ پس بیایید دیدگاه و نقطه نظرات مان را با همدیگر به اشتراک بگذاریم تا یک اجتماع موفق از افکار برنده با همدیگر بسازیم.

**‌به ازای هر یک دیدگاه سازنده، یک روز اشتراک رایگان پروژه سوخت جت دریافت کنید**