تاثیر باورنکردنی یادگیری ساز موسیقی در موفقیت شما در زندگی را میدانید؟

مطالعات زیادی توسط محققان انجام شده که نشان می‌دهد رابطه موسیقی با موفقیت یک چیز کاملا ثابت‌ شده است و در جنبه‌های مختلف زندگی این رابطه وجود دارد. شاید در وهله اول فکر کنید که این‌ها به هم مربوط نیستند و از این رابطه متعجب شوید.

اما گفته می‌شود در هنگام یادگیری موسیقی جنبه‌هایی مختلف
و حیاتی از کارآمدی مغز به کار می‌افتند که می‌تواند به شما در حل مسائل مختلف کمک کند !

درواقع مردم عادی فکر می‌کنند که موسیقی یک چیز صرفاً سرگرم کننده است و باید آن را گوش کرد و از شنیدنش لذت برد. اما زمانی که شما شروع به یادگیری آن می‌کنیم، متوجه خواهید شد که تا به حال اشتباه فکر می‌کردید.

در واقع ذهن و مغز شما در دنیای کاملاً جدید قدم خواهد گذاشت و مجموعه‌ای از استعدادهایی که تا کنون درون شما مخفی مانده است را فعال می‌کند. در واقع مهارت‌هایی وجود دارد که می‌تواند به وسیله یادگیری موسیقی در شما تقویت شود.

در واقع ما در تمام مسیر زندگی‌مان به آموزش‌های مختلف نیاز داریم؛
اثری که آموزش بر برخی توانمندی‌های ما به صورت مستقیم و غیر مستقیم می‌گذارد غیرقابل انکار است، اما به طور اختصاصی در زمینه موسیقی امروز قصد داریم صحبت کنیم تا شما بتوانید با فواید یادگیری آن و تأثیری که بر عملکرد شما می‌گذارد آشنا شوید.

 

» تقویت اعتماد به نفس در ایجاد خلاقیت

وقتی آموزش را شروع می‌کنید مانند کودکی هستید که تازه می‌خواهد راه برود، اوایل این کار برایتان سخت خواهد بود.
معمولاً صدای ناهنجاری از ساز شما بیرون می‌آید و حتی اطرافیانتان شاید از تمرین زیاد شما کلافه شوند؛ اما آهسته آهسته همه چیز عوض می‌شود، وقتی شما تمرین می‌کنید کم کم صدای موسیقی‌تان دل نشین تر می‌شود و می‌تواند یک نت را بنوازید.

کم کم حرکات شما منجر به این می‌شود که یک موسیقی نواخته شود.
حس اعتماد به نفس در شما به وجود می‌آید. حالا می‌توانید برای خانواده‌تان یک آهنگ را بزنید. وقتی به پشت سرخود نگاه می‌کنید می‌بینید که شما از هیچ به نواختن یک موسیقی رسیده‌اید.

حس اعتماد به نفس در ایجاد یک کار هنری خلاقانه به شما دست می‌دهد. این حس را فقط باید درک کرد و از آن لذت برد. زیرا توضیح آن در کلمات بسیار سخت است.با یادگیری موسیقی شما مفهوم جدیدی از آن را به مغزتان معرفی می‌کنید.

بخش خلاقیت در مغز شما گسترش پیدا می‌کند و اعتماد به نفستان را از توانای انجام کارهای جدید افزایش می‌دهد.

[bs-quote quote=”در تعجبم که موسیقی چطور می‌تواند بدون اینکه حتی کله‌ای داشته‌ باشد،
ترس، خنده، عشق و آرزوهای ما را تحریک کند” style=”style-10″ align=”center” author_name=”Jane Swan” author_job=”ناریخ‌دان و نویسنده آمریکایی” author_avatar=”https://sookhtejet.com/wp-content/uploads/2019/10/Jane.jpg”][/bs-quote]

 

» حس بهتری از ریتم به ما می‌دهد

زمانی که شما در حال خواندن یا نواختن هستید، مهم‌ترین چیز حفظ ریتم صحیح است. در واقع یکی از مهم‌ترین بخش‌های آموزش موسیقی این است که شما چطور روی ریتم بنوازید و خط حرکتی خود را روی آن حفظ کنید. مخصوصاً زمانی که شما همراه با چند موزیسین دیگر در حال نواختن یک قطعه موسیقی هستید؛

در این لحظه مغز شما هم باید دست شما را با ریتم هماهنگ کند، هم آن را کنترل کند که درست بنوازد و هم باید با دیگران همراه باشید؛ این چیزی است که در زندگی شما نیز وجود دارد، مدیریت زمان در انجام کارها و حرکت در مسیر اصلی به همراه دیگر کارمندان یک مجموعه در واقع همان حفظ ریتم است.

به عنوان یک موزیسین شما یاد می‌گیرید که چطور مسیر را دنبال کنید، در هر حالتی در مسیر بمانید و از زمان خود بهترین استفاده را ببرید؛ شما جز کسانی هستید که نمی‌توانند چندین کار هم‌زمان را انجام دهند؟ حتی اگر چنین مشکلی دارید باید مغز خود را تقویت کنید و بهترین راه برای بهبود عملکرد مغز در انجام چند کار هم‌زمان، یادگیری موسیقی است.

 

» افراد توانا در زمینه موسیقی IQ بالاتری نیز پیدا می‌کنند

بخشی از میزان iQ یک امر ژنتیکی است. اما همه مردم می‌توانند با تمرین و آموزش سطح IQ خود را افزایش دهند. بهترین کار آن است که از کودکی بچه‌های شما در کلاس‌های آموزش موسیقی و زبان حضور داشته باشند.

در این زمینه مقاله‌ی «بزرگترین پروژه‌ی تحقیقاتی که ثابت کرد IQ هیچ تاثیری در موفقیت ندارد» را بخوانیدچونیک مطالعه درباره مغز کودکان ثابت کرده است که بچه‌های که در حال آموزش موسیقی هستند به سرعت فعالیت‌های مغزی آنها رو به بهبودی می‌گذارد و در آینده از IQ بالاتری برخوردار خواهند بود.

در واقع آموزش موسیقی آنهم از دوره کودکی کمک می‌کند که مغز کودک به شدت درگیر فعالیت‌های خلاقانه‌ای شود که در افراد عادی حتی تا زمان بزرگ‌سالی می‌تواند غیرفعال باقی بماند.

در واقع آموزش موسیقی مانند یک باشگاه پرورشی برای مغز شماست
که بهترین تمرین‌ها را برای مغزتان ارائه می‌دهد.

 

» تقویت مهارت مدیریت زمان بهتر

در دوره آموزش موسیقی شما باید زمان خود را به یادگیری و تمرین اختصاص دهید. حالا شما درک بهترین در اهمیت مدیریت زمان به دست خواهید آورد. زمانی که برای تمرین می‌گذارید و زمانی که برای انجام دیگر کارها باید اختصاص دهید.

در واقع شما در مراحل یادگیری موسیقی اولین چیزی که یاد می‌گیرید نظم است.
داشتن نظم با مدیریت زمان رابطه کاملاً مستقیم دارد. نظم در موسیقی از فاصله کوتاه اجرای نوت ها تا فاصله‌های منظم در اجرای شما گسترده است و همه این‌ها فقط با مدیریت زمان آن‌هم در حد ثانیه‌ها امکان‌پذیر است.

اگر فکر می‌کنید کلی کار دارید اما نمی‌توانید هیچ‌کدام‌شان را انجام دهید حتما مقاله‌ای که در این لینک در دسترس است را بخوانید.

[bs-quote quote=”کلید موفقیت در گذراندن زمان نیست، بلکه در سرمایه‌گذاری بر روی زمان است” style=”default” align=”center” author_name=”دکتر استفان کاوی” author_job=”نویسنده و مدیر برجسته‌ی آمریکایی” author_avatar=”https://sookhtejet.com/wp-content/uploads/2019/10/استفان-کاوی.jpg”][/bs-quote]

»‌ تقویت قدرت کنترل فردی روی خود

وقتی شروع به یادگیری موسیقی می‌کنید خواهید فهمید که به آن راحتی‌ها که فکر می‌کردید نیست. شما واقعاً نیاز دارید که تمام تمرکز ذهنی خود را روی آن متمرکز کنید.

مغز شما باید برای یک کار کاملاً جدید آماده شود و این کار با یادداشت برداری محقق نمی‌شود. بلکه باید یک کنترل جدید روی ذهن و اندام شما که می‌خواهد موسیقی را بنوازد به وجود آید. چیزی که تا قبل از این نبوده.

در موسیقی دست و ذهن شما با هم هماهنگ می‌شود تا بتواند یک صدای زیبا از سازتان بیرون بیاورد. اگر شما با یک گروه بنوازید هم باید بتوانید خودتان را با آن‌ها هماهنگ کنید.

به هر حال کنترل روی عملکرد خود یکی از مهم‌ترین چیزهایی است که به طور ناخودآگاه در طول دوران یادگیری موسیقی در شما تقویت می‌شود. و خودکنترلی یکی از مهم‌ترین ارزش‌هایی است که هرکس برای موفقیت در کل زندگی خود نیاز دارد.

دریایان باید گفت که شما از زمانی که موسیقی یاد بگیرید و چند سال برای نواختن یک ساز زمان بگذارید، حتماً با گذشته خود به طرز فراوانی فرق کرده‌اید. شاید در گذر زمان شما متوجه این تفاوت نباشید اما اطرافیان که شما را می‌شناسند حتماً این تغییر را در شما خواهند دید.

همه چیزهایی که در مسیر موفقیت نیاز دارید و فاکتورهایی که شما را فرد بهتری در انجام کارها می‌کند، در مسیر یادگیری موسیقی وجود دارد.

بخصوص که اگر این مهارت را از کودکی بیاموزید حتماً در رشد شما تأثیر بزرگی خواهد داشت.


در همین زمینه بخوانید:

نظرتان را ارسال کنید

دیدگاه تان را با ما در میان بگذارید...

ما به دیدگاه شما احتیاج داریم؛ پس بیایید دیدگاه و نقطه نظرات مان را با همدیگر به اشتراک بگذاریم تا یک اجتماع موفق از افکار برنده با همدیگر بسازیم.

**‌به ازای هر یک دیدگاه سازنده، یک روز اشتراک رایگان پروژه سوخت جت دریافت کنید**