فرمول گلداسمیت را روزی 2 دقیقه اجرا کنید تا پیشرفت را ببینید

شما پیشرفت بزرگی میکنید...

مارشال گداسمیت کیست و فرمول گلداسمیت چه تفاوتی در پشرفت ما ایحاد می کند ؟

دکتر مارشال گلداسمیت (Marshall Goldsmith)، مربی دروس رهبری در کسب و کار و زندگی و نویسنده کتاب پرفروش نیویورک تایمز با عنوان «آنچه را که تو را به اینجا آورده، نخواهد توانست تو را به آنجا ببرد» است که به عنوان 7-مین نفر از 15 فرد متفکر کسب و کار توسط مجله تایم انتخاب شده، به عنوان دومین مربی و مشاور برتر کسب وکار توسط مجله فوربز برنده جایزه شده و به عنوان نفر شماره 1 متفکر رهبری در دنیا شهرت دارد.

حوزه رهبری در دنیا، پر است از حرف های ضد و نقیض، پر از داستان ها و فلسفه خاص هر فرد و شیوه رهبری متفاوت حتی اگر مربیان این حوزه هم نباشند، هزاران هزار کتاب وجود دارد که هرکدام به شما توصیه ای میکند که با توصیه کتاب قبلی فرق میکند و ادعا میکند توصیه اش کارساز است.

اما کتاب ها، صحبت ها و ایده های مارشال گلداسمیت، فرق دارد. او یک مربی معمولی نیست؛
گلداسمیت خودش هم مولف 34 کتاب حوزه رهبری و کسب و کار و موفقیت است و هم مربی و سخنران 500 شرکت برتر دنیاست… کسی که برای اولین بار به عنوان تنها سخنران کنفرانس 5000 شرکت برتر دنیا در Phoenix سخنرانی کرد و فرمول عجیبی را که کشف کرده بود را اعلام کرد.

قبل از سخنرانی پرهیاهوی اش برای 5000 شرکت برتر، فرمول گلداسمیت را بارها و بارها برای شرکت های مختلف امتحان کرد، بارها آنرا بر روی افرادی که برای مشاوره برای موفقیت در زندگی و کسب و کارشان میخواستند نیز امتحان کرد و حتی خودش نیز آن استفاده کرد و در کمال تعجب متوجه شد فرمول عجیبی که کشف کرده جواب میدهد و … خیلی هم خوب جواب میدهد.

مارشال تصمیم گرفت این فرمول را در سخنرانی اش برای در Phoenix در برابر 5000 مدیر شرکت های برتر دنیا رونمایی کند؛ او نام این فرمول را MG2 گذاشت که مخفف (Marshal Golsmtih 2 Minutes) است.

اما این ایده عجیب چه بود که چنین سر و صدایی در دنیای کسب و کار و موفقیت به راه انداخت؟
ایده در کمال تعجب فوق العاده ساده بود… یک فرمول خیلی خیلی خیلی ساده ،به حدی ساده که مارشال گلداسمیت بعد از اعلام آن، گفت «اجازه ندهید سادگی آن شما را فریب دهد… بیش آنچه تصور میکنید سخت است.»

فرمول عجیب مارشال گلداسمیت یا MG2 ادعا میکند، میتواند فقط با 2 دقیقه در روز به شما کمک کند در هر کاری پیشرفت کنید و موفق شوید. یعنی با 2 دقیقه در روز به کمک فرمول MG2 میتوانید فروش تان را افزایش دهید، روابط دوستی تان را بهبود دهید، میتوانید از نظر سلامتی در جایگاه بهتری قرار بگیرید، کسب وکارتان را راه اندازی کنید و از زندگی موفق تان لذت ببرید… بله، 2 دقیقه به نظر خیلی راحت است؛ اما چنین نیست.

چطور میتوانیم از فرمول عجیب MG2 استفاده کنیم؟

فرمول عجیب MG2 به شدت ساده است، این فرمول به شما میگویید فقط 2 دقیقه در روز کاملا وقت تان به کارهایی باید اختصاص دهید که میخواهید در آن پیشرفت کنید… اما نه صرفا انجام آن !

مارشال گلداسمیت در رابطه با فرمول عجیبش چنین توضیح میدهد :

ما در زندگی 2 بخش داریم، اموراتی که بر آنها کنترل داریم و اموراتی که بر آنها کنترل نداریم….
متاسفانه 97% از ما 90% وقت مان را صرف بخش هایی میکنیم که در رابطه با آن هیچ کنترلی نداریم، مانند افکار دیگران، مانند شخصیت دیگران، مانند اوضاع و شرایط کشورهای دیگر و …

اما اموراتی هم در زندگی داریم، که کنترل کامل بر آنها داریم؛ مانند خودمان، پیشرفت در ورزش، پیشرفت در کار، درآمد و … اگر میخواهید از این فرمول استفاده کنید باید بدانید شما فقط میتوانید در قسمت هایی از زندگیتان تغییراتی ایجاد کنید که زندگی شما را میسازند و کاملا بر آنها کنترل دارید.

در قدم اول؛

بتدا باید تمام اموراتی را که باعث تلف شدن وقت تان میشوند را کنار بگذارید، اموراتی که وقت شما را در مورد مسئله ای خاص میگیرند اما هیچ تاثیری بر خروجی آن امورات ندارند، مانند ملاقات های غیرضروری، شنیدن غرغرهای کارکنان، تفریحات ناسالم، تغییر شخصیت دیگران و …

در قدم بعدی؛

فقط بر روی موضوعاتی تمرکز کنید که برایتان مهم هستند و کاملا بر روی آنها کنترل دارید، مانند خودتان، مانند نحوه استفاده از وقتتان، برنامه های آینده تان، طرزفکرتان و …

در قدم سوم؛

لیستی از تمام کارهایی را که در هر قسمت از زندگیتان، برای پیشرفت باید انجام دهید را بنویسید.

برای مثال اگر ورزش میکنید “چند دقیقه در روز بیشتر ورزش کنید بهتر است؟”
اگر مدیر هستید “چه رفتاری با کارمندانتان داشته باشید بهتر است؟”
اگر بدنبال موفقیت در زمینه ای هستید “چه فعالیت هایی هستند که باید انچام بدهم تا موفق شوم؟” و … را لیست کنید.

بهتر است بر روی یک برگه، 7 ستون بکشید و در هر ستون مربوط به هر روز هفته، فعالیت هایی که باید در آن روز خاص انجام دهید که باعث پیشرفت شما در آن فعالیت خاص میشود را بنویسید و سپس هر روز هفته، فقط 2 دقیقه در روز وقت تان را به لیست تان اختصاص دهید و چندبار کارهایی را که در آن روز مشخص کردید را بخوانید.

توجه کنید جملات باید در شرایط حال باشند، برای مثال «من 10 دقیقه بیشتر ورزش میکنم» ، «من 20 صفحه کتاب میخوانم» ، «من رفتاری همراه با دلسوزی با کارمندانم دارم» و …

آبراهام لینکلن
آبراهام لینکلن

پشت پرده فرمول گلداسمیت چیست؟

راز این فرمول خیلی ساده، نحوه ارتباط آن با ضمیر ناخودآگاه شماست.
شما با خواندن متمرکز 2 دقیقه ای این جملات، ناخودآگاه ضمیرباطن تان را برنامه ریزی میکنید تا کارهایی را که میداند صحیح است و باعث پیشرفت تان میشود را انجام دهد.

نکته جالب این فرمول این است که اگر آن کار بخصوص را که دقیقا همان روز خواندید و انجام ندادید، احساس خوبی پیدا نخواهید کرد و حس میکنید کاری نیمه تمام دارید.

و جالب اینجاست دقیقا اگر آن کارها را انجام دهید احساس فوق العاده خوبی بدست خواهید آورد و از خودتان بیش از پیش راضی خواهید بود.

گلداسمیت به مدت 30 سال مشاور رهبری و موفقیت مدیران و کارمندان شرکت های برتر دنیا بوده؛ فرمول MG2 گلداسمیت طرفدار فوق العاده ای پیدا کرده و در کمال ناباوری نتایج شگفت انگیزی به بار آورده.

بدنیست این کار خیلی ساده را امتحان کنید…

در همین زمینه، مطالب زیر را حتما بخوانید :

12 نفر دیدگاه شان را با ما در میان گذاشتید، نفر بعدی شما هستید :
  1. کاربر سوخت جت را می‌گوید

    تیتر رو اشتباه زدید … دنیل گلد اسمیت درست نیست …مارشال درسته

  2. کاربر سوخت جت نی می‌گوید

    دیدگاه من در این مورد این است که اولا این پروفیسور فورمول خوبی دارد و حرف های کاملا درست است ولی من میخواهم یک نظریه بدهم و آن هم این است که اگر ما بخواهیم از تمام یا حداقل از 50% عملکرد کامل مغز مان استفاده کنیم باید بالای خود فشار آورده چندین کار را در یک زمان معین انجام بدهیم یعنی چی ؟ یعنی این که به طور مثال: وقتی که ما کتاب میخوانیم در هر موضوعی که باشد فرق نمکین اگر ما کا
    تاب میخوانیم به نظر من فقط یک قسمتی از مغز ما به کار میفتد برای خواندن همان کتاب چون که ظرفیت مغز بسیار زیاد است و اینطور نمیشود که تمام مغز ما بکار بیفتد پس اگر ما در یک زمان معین چندین کار را انجام بدهیم و بالای خود فشار بیاوریم فکر میکنم که تمام نیورونها و تمام قسمت های از مغز ما بکار بیفتد تشکر!

  3. کاربر سوخت جت ني می‌گوید

    بسيار كاربردي ممنون

  4. کاربر سوخت جت anha می‌گوید

    با سلام..ممنون از سایت فوق العادتووون……یه سوال داشتم و اون اینکه آیا امکان دانلود مقاله برای اعضای سایت یا کلا وجود داره یه نه……اگر بخواهیم مقاله را داشته باشیم و هرز گاهی برای یادآوری بخوانیم چه باید بکنیم…ممنون

    1. کاربر سوخت جت ان می‌گوید

      با سلام،
      دوست عزیز شما میتوانید با Bookmark کردن هر مقاله توسط مرورگرتان آنرا در آرشیو مرورگرتان حفظ کنید. امکانِ دانلود مقالات وجود ندارد چون مقالات برای همیشه روی سایت هستند.

  5. کاربر سوخت جت 1990 می‌گوید

    سلام . خدا قوت . از مطالب نابی که میزارید متشکرم .

    بنده هم از قدیمیهای وبساییتونم ، چیزی که توی اکثر مقالاتتون آدمو اذیت میکنه همین غلطهای املایی فاحش هست ! خیلی خوبه اگه قبل از انتشار یک بار بخونین ببینین چی نوشتین و برای چشمای مخاطبانتون ارزش بیشتری قائل باشین .

    من باز هم از مقالات سودمندتون تشکر میکنم .
    کامیاب بشین …

  6. کاربر سوخت جت jani می‌گوید

    سلام و ممنون از مقاله های خوبتون
    بهتر نیست قبل از انتشار پست ها،حداقل یکبار اونهارو مطالعه کنید تا از اشتباهات فاحش جلوگیری کنین؟ کمی زشت هست که از اینهمه کاربر حق اشتراک بگیرین ولی مقاله هاتون پر از اشتباه باشه.
    تیتر مقاله… فرمولی…فرمول
    زد و نقیض! اینکه دیگه عربی و فارسی نیست که شما این نوع رو انتخاب کردین.

    1. کاربر سوخت جت ان می‌گوید

      غلط املایی ها در هر کسب و کار محتوای از جمله کتاب، مجله، روزنامه ، بلاگ وجود دارند.
      از توجه شما ممنونیم، اصلاح شد.

      1. کاربر سوخت جت jani می‌گوید

        بله قبول دارم ولی من حتی اشاره هم کردم کجا غلط هست ” پر است از حرف های ضد و نقیض”
        ولی متاسفانه هنوز هست و به خوندن تیتر بسنده کردین. آیا بنظر شما بازهم قابل قبوله؟

    2. کاربر سوخت جت را می‌گوید

      بهتره نیست بجای غلط املایی گرفتن مقاله ها رو درک کنی .قصد توهین ندارم طرفداری هم نمیکنم اما یجور از گرفتن حق اشتراک حرف میزنی انگار 1 میلیون دادی بابت عضویت که طلبکاری

      1. کاربر سوخت جت jani می‌گوید

        من از کاربرای قدیمی هستم و بسیار از محتوا راضیم.بحث مبلغ حق اشتراک نیست، بحث در ارزش برای کاربر و حرفه ای کار کردن هست حالا میخواد حق اشتراک هزار تومن باشه! منم اگه بهبود سایت مهم نبود نظر نمیدادم. هرچیزی سرجاش. محتوا و ظاهر هرکدوم ارزشمندن

  7. کاربر سوخت جت d123 می‌گوید

    مرسی خیلی جالب بود و البته کاربردی

نظرتان را ارسال کنید

دیدگاه تان را با ما در میان بگذارید...

ما به دیدگاه شما احتیاج داریم؛ پس بیایید دیدگاه و نقطه نظرات مان را با همدیگر به اشتراک بگذاریم تا یک اجتماع موفق از افکار برنده با همدیگر بسازیم.

**‌به ازای هر یک دیدگاه سازنده، یک روز اشتراک رایگان پروژه سوخت جت دریافت کنید**