چطور از قدرت کلام تان برای جذب بهترین‌ها در زندگی استفاده کنید

توصیه‌های کاربردی مایکل لوسیر در مورد قدرت کلام

قدرت کلام ما یعنی همه چیز…
کلمات همه جا وجود دارند و ما به وسیله‌ی آن‌ها حرف می‌زنیم. آن‌ها را می‌خوانیم و می‌نویسیم، به آن‌ها فکر می‌کنیم، آن‌ها را می‌بینیم و در ذهن خود بازخوانی‌شان می‌کنیم. دلیل اینکه بر واژگان و انتخاب آن‌ها تأکید می‌شود به خاطر موجی است که هر یک از واژگان از خود ساطع می‌کنند.

به عنوان مثل واژ‌ه‌ی «تکلیف شب» برای خیلی‌ها موجی منفی و برای افراد دیگر، موجی مثبت دارد. واژ‌ه‌ی «پول» می‌تواند برای برخی از افراد، ارتعاشی مثبت و برای برخی دیگر ارتعاشی منفی به همراه داشته باشد.

کلمات  = افکار (از کلمات تشکیل شده) =احساسات (امواج منفی یا مثبت)

ضمیر خودآگاه و ناخودآگاه ما (که در این مقاله مفصلا بررسی کردیم) به طور خودکار، واژگانی را که به همراه خود «نه،نکن» دارند، پالایش می‌کند. وقتی از این کلمات استفاده می‌کنید، درست همان کاری را که نهی کرده‌اید، در ذهن خود نهادینه می‌کنید. برای مثال می‌گوییم:« به طوفان فکر نکن.» مطمئن هستم با شنیدن این جمله، فکر شما به سمت طوفان معطوف می‌شود.

قدرت کلام مثبت و منفی
همان چیزی است که زندگی‌تان را هدایت می‌کند

 

با اینکه این دستورالعمل، شما را از انجام کاری نهی می‌کند، ذهن هوشیار و نیمه هوشیار شما بخشی از این دستورالعمل را پاک می‌کند و در واقع اثر قدرت کلام تان است که همه چیز را تعیین می‌کند.

عبارات متداولی وجود دارد که توجه و انرژی شما را بر انجام کاری که از آن نهی شده‌اید، متمرکز می‌کنند.

آیا تا به حال این عبارات را شنیده‌اید؟

دیوانه نشو – دستپاچه نشو – سرزنشت نمی‌کنم – عجله‌ای نیست – نگران نباش – برای زنگ زدن به من تردید نکن – حالا نگاه نکن – احمق نشو – با قیچی بازی نکن – نگران نباش – فراموش نکن – دوست ندارم در این رابطه ضربه‌ای بخورم – دلم نمی‌خواهد مشتری قرارش را به هم بزند – ریخت و پاش نکن – دیر نکن – سیگار نکش – در را به هم نزن – قضاوت نمی‌کنم و …

قانون جذب به همان شیوه‌ی ذهن ما عمل می‌کند (اگر هنوز با اصول قانون جذب آشنا نشدید کلیک کنید) :

این قانون، درست همان چیزی را می‌شنود که شما نمی‌خواهید. وقتی با خودتان جمله‌ای با پیشوندهای منفی را تکرار می‌کنید، در حقیقت تمرکز و انرژی خود را به سمت آن‌چه دوست ندارید، معطوف کرده‌اید.

در اینجا ابزاری ساده و کارآمد را معرفی می‌کنیم که کمک می‌کند با استفاده از قدرت کلام استفاده از جملات منفی را کاهش داده و کم‌کم آن را از بین ببرید.

هر بار چنین جمله‌ای از دهانتان خارج شد یا از فکرتان عبور کرد، از خودتان بپرسید: « به راستی، من چه می‌خواهم؟» در پاسخ به این سؤال، جمله‌ای جدید با واژگانی جدید خلق می‌شود. با تغییر واژگان، ارتعاش نیز تغییر می‌کند. بهترین خبر این است که شما در آنِ واحد تنها می‌توانید یک ارتعاش را آزاد کنید؛ چه بهتر که این ارتعاش مثبت باشد.

وقتی عبارات یا جمله‌ای را با پیشوند یا پسوندهای منفی مانند نکن،نه و … به کار می‌برید، توجه و تمرکز خودتان را به سمت آن‌چه دوست ندارید و نمی‌خواهید، معطوف کرده‌اید!

در این مواقع برای خودتان این سؤال ساده را مطرح کنید:

« به راستی چه می‌خواهم؟»

در این زمینه توصیه می‌کنم در کنار این مقاله، مقاله‌ی «کاربرد امواج ذهنی آلفا برای تحقق اهداف» را هم بخوانید.

وقتی از عبارت « انجام نده و نه» استفاده می‌کنید، بلافاصله از خودتان بپرس:« به راستی خواسته‌ی من چیست؟». عبارات زیر نشان می‌دهد که جملات جدید چگونه امواج جدید به همراه دارند.

این تمرین را انجام دهید.

جملات منفی ← به راستی چه می‌خواهم­­؟ ← جملات مثبت

برای زنگ زدن به من تردید نکن

زود به من زنگ بزن
دستپاچه نشو آرام باش
فراموش نکن به خاطر داشته باش
دیر نکن سر وقت می‌بینمت
در را به هم نزن در را آرام ببند
نمی‌خواهم در این رابطه ضربه‌ای بخورم در این رابطه حالم خوب خواهد بود
نمی‌خواهم مشتری‌هایم قرارهایشان را به هم بزنند. امیدوارم مشتری‌هایم بر قرارهایشان پایبند بمانند.
جملاتی که به ذهنتان می‌رسد را در این ستون قرار دهید؟ به جای آن‌ها جملات مثبت جدیدی را بنویسید و در این ستون قرار دهید.

 

[bs-quote quote=”«هرگز نمی‌توان احساسات مثبت و منفی را به طور همزمان در ذهن جای داد. یکی از آن دو را باید انتخاب کرد. این مسئولیت توست که مطمئن شوی عواطف مثبت بر ذهنت مسلط شده‌اند»” style=”default” align=”center” color=”#2b2b2b” author_name=”ناپلئون هیل” author_avatar=”https://sookhtejet.com/wp-content/uploads/2018/07/ناپلئون-هیل-1.jpg”][/bs-quote]

وقتی جمله‌ی « چه نمی‌خواهم» را به جمله‌ی « چه می‌خواهم» تغییر می‌دهید، کلمات نیز تغییر می‌کنند. وقتی کلمات تغییر کنند، ارتعاش نیز تغییر می‌کند و شما تنها یک ارتعاش را در آنِ واحد آزاد می‌کنید، آن چیزی نیست جز ارتعاش مثبت.

یادمان باشد:

به دنبال تغییر کلمات، تغییر امواج می‌آیند.

با آگاهی درباره‌ی احساس خود می‌توانید تشخیص بدهید آیا موجی که می‌فرستید، مثبت است با منفی. همین احساسات موجب می‌شوند موجی ساطع کنید.یادتان باشد که در جهان ارتعاشات، فقط دو موج وجود دارد: مثبت و منفی.

تنها می‌توانید با انتخاب قدرت کلام متفاوت و افکار مثبت، به سادگی از منفی به مثبت تغییر موج بدهید. این کار به سادگی یک پرسش است:« به راستی من چه می‌خواهم؟» وقتی دوباره به دنبال پاسخی برای خواسته‌هایتان می‌اندیشید، واژگان شما نیز تغییر می‌کنند.

فقط می‌توان یک موج را در یک زمان، ارسال کرد. به همین سبب وقتی واژگان تغییر می‌کنند، ارتعاش نیز تغییر می‌کند، به راحتی با تغییر کلمات و اندیشه‌های خود، امواج خود را تغییر دهید.

قانون جذب به یاد نمی‌آورد که پنج دقیقه، پنج روز، پنج ماه یا پنجاه سال پیش چه امواجی از خودتان ساطع کرده‌اید. این قانون فقط به موجی که در آنِ واحد و در لحظه‌ از خود ساطع می‌کنید پاسخ خواهد داد و چندین برابر آن را به شما بازمی‌گرداند.

برای تشخیص مثبت یا منفی بودن ارتعاشی که آزاد کرده‌اید، کافی است دستاوردها و نتایج خود را در همان برهه از زندگی‌تان مرور کنید.این پیامدها بازتاب کامل ارتعاشات شما هستند.

در ضمن برای کسانی که می‌خواهند در مورد قانون جذب بیشتر بدانند. در مقاله «قانون جذب در قرآن»‌بیشتر توضیح دادیم.

یادمان باشد…

اگر هر روز امواجی غلط و منفی را از خود ساطع کرده‌اید و به تازگی متوجه غلط بودن آن شده‌اید اصلاً نگران نباشید، همین حالا، همین لحظه با تغییر فکر، با تغییر کلمات و در نتیجه با تغییر احساسات خود به تمام مثبت‌های موجود، می‌تواند انرژی‌های منفی را از خود و اطراف خود دور کنید و آن را تغییر دهید. اثرات تغییر انرژی را بسیار زود خواهد دید.

بنابراین مواظب کلماتی که از دهان خود خارج می‌کنید باشید. آن‌ها دنیایی دارند و دنیای شما را دگرگون خواهند کرد. پس چقدر خوب است که کلمات مثبت باشند. اگر تا قبل از این از قدرت کلام تان خبر نداشتید از این بعد باید مسئولیتش را برعهده بگیرید.

به یاد داشته باشید جهان به کلمات مثبت شما احتیاج دارد. آن را به خود و به دیگران هدیه دهید. پیامدهای بازتاب ارتعاشات جدید به سوی شما بازمی‌گردند، پُر قدرت‌تر و سریع‌تر. پس همین حالا دست به کار شوید.

[bs-quote quote=”کلمات، تمام چیزی است که ما داریم.” style=”default” align=”center” color=”#3f3f3f” author_name=”ساموئل بکت” author_job=”نمایشنامه‌نویس، رمان‌نویس و شاعر اهل ایرلند” author_avatar=”https://sookhtejet.com/wp-content/uploads/2019/12/ساموئل-بکت-نمایشنامه‌نویس،-رمان‌نویس-و-شاعر-اهل-ایرلند.jpg”][/bs-quote]

در همین زمینه بخوانید:

8 نفر دیدگاه شان را با ما در میان گذاشتید، نفر بعدی شما هستید :
  1. کاربر سوخت جت دی می‌گوید

    خیلی ممنون از مطالب بسیار مفیدی در این مقاله
    و اینکه فقط در کلامتان عشق داشتن به خدا بزرگ و بی نهایت مهربان را اضافه کنید ممنون

  2. کاربر سوخت جت دق می‌گوید

    خب من کلمات رو واقعا امتحان کردم جمله ی کوتاهم اینه که کلمات هم میتونن بهت زندگی ببخشن و هم میتونن زندگیتو ازت بگیرن اینو واقعا تو زندگی تجربه کردم در شرایط سخت زندگیم با جمله ی مثبت خدا اومده به سراغم و نگهبانم شده

  3. کاربر سوخت جت مد می‌گوید

    خیلی ممنونnزیبا بود

  4. کاربر سوخت جت یی می‌گوید

    ازکلام توبرتوحکم میشود
    راجع به هرچیزی صحبت کنیم همون وتوزندگی دعوت وپدیدارمیکنیم

  5. کاربر سوخت جت ری می‌گوید

    با سلام
    بسیار مهم است که از تحکیم کلام و تاثیر پذیری آن گذری بر جلب توجه به تفکرنیز داشته باشیم. بنابراین دعوت از همگان برای خرد دسته جمعی نیز میتواند نقش بسزایی در تغییر روند زندگی و ارتباطات بوجود آورد. واما ممنون از تذکرات شما

  6. کاربر سوخت جت نی می‌گوید

    بسیار سپاسگزارم از نظر ارزشمند شما.
    پایدار باشید.

    1. کاربر سوخت جت لی می‌گوید

      بسیار مفید بود اما فراموشی را چگونه می شود درمان کرد انسان موجودی است که دائما فراموش می کند

  7. کاربر سوخت جت سا می‌گوید

    بسیار عالی مطلبی که واقعا در این زمان بهش نیاز داشتم ممنون از سایت و نویسنده مطلب.

نظرتان را ارسال کنید

دیدگاه تان را با ما در میان بگذارید...

ما به دیدگاه شما احتیاج داریم؛ پس بیایید دیدگاه و نقطه نظرات مان را با همدیگر به اشتراک بگذاریم تا یک اجتماع موفق از افکار برنده با همدیگر بسازیم.

**‌به ازای هر یک دیدگاه سازنده، یک روز اشتراک رایگان پروژه سوخت جت دریافت کنید**