اگر میخواهید کارآفرین شوید باید این واقعیت ها را بدانید (واگرنه با جایی نخواهید رسید)

واقعیت های کارآفرینی:

پس تصمیم گرفتید از زندگی کارمندی اخراج شوید و در زندگی کارآفرین شوید؟ تیم کارآفرینان جوان به شما تبریک میگوید اما… قبل از شروع زندگی کارآفرینی تان، این مقاله را تا انتها بخوانید.

کارآفرینی یکی از جذبه های کاری دنیای امروزمان شده است.
هرکسی دوست دارد کارآفرین شود. همه استیو جابز و بیل گیتس را الگوی موفقیت میدانند و میخواهند هرچه سریع تر از کاری که دارند بیرون بیایند تا استیو جابز بعدی شوند.

این تب و تاب و اشتیاق به خودیِ خود چیز بدی نیست؛ خیلی هم خوب است. اصلا این وبسایت (12CEO.ir) برای ایجاد این شور و اشتیاق و اصلا ترویج کارآفرینی بنا شده است… اما هیچکس تا به حال نگفته که کارآفرینی، راه آسانی است.

هیچکس نگفته که کارآفرینی، قرار است لذتبخش، راحت و همراه با شهرت باشد؛ اگر میخواهید تازه وارد دنیای کارآفرینی شوید، چیزهایی میخواهیم به شما راجع به کارآفرینی بگوییم که ممکن است شاید کسی آنها را به شما نگفته باشد.

واقعیت های کارآفرینی

حتما قبل از شروع به این نکات توجه کنید

قبل از شیرجه زدن در دنیای کارآفرینی، چند تا نکته مهم باید بدانید :

نکته مهم اول در واقعیت های کارآفرینی  | اگر پیشرفت نکنید، پسرفت میکنین


کارآفرینی، مانند زندگی واقعی از قانون معروف آبراهام مازلو پیروی میکند. اگر شما در زندگی تان پیشرفت نمیکنید، پس درحال پسرفت هستید. هیچ جای ثابتی برای استقرار وجود ندارد.

دنیا، یک محیط دینامیک و نه استاتیک است. هیچ چیز، ثابت نیست. تغییر جزیی از زندگی است (قبلا اینجا خواندید) پس اگر بخواهید در جایی ثابت بمانید، بدانید که درحال پسرفت هستید.

در دنیای کارافرینی نیز این واقعیت وجود دارد. شما نمیتوانید یک کسب و کار راه اندازی کنید و در یک سطح مشخص آنرا نگه دارید و دیگر رشد نکنید. چون اگر رشد نکنید، درحال عقبگرد خواهید بود. پس بدانید اگر وارد این دنیای هیجان انگیز میشوید، هیچ جای استراحت و وقت تلف کردنی ندارد.

 

کن هندریک و دنیای کارآفرینی
کن هندریک و دنیای کارآفرینی

 

نکته مهم دوم در واقعیت های کارآفرینی | بعضی از مردم دوست تان نخواهند داشت


و این خیلی طبیعی است…
این مردم، ممکن است دوستان شما یا حتی نزدیکان یا خانواده شما باشند. به هیچ عنوان دور از ذهن نپندارید که اگر وارد دنیای کارآفرینی شدید دوستان شما ثابت بمانند یا نسبت به شما دید قبلی را داشته باشند.

از زمانی که اهداف بزرگی برای خودتان تعیین میکنید و نسبت به اهداف تان گام هایی برای پیشرفت و موفقیت برمیدارید، افراد عادی و معمولی نسبت به موفقیت و پیشرفت شما کم کم حسادت میکنند و ممکن است رابطه شما از دوستی به دشمنی تبدیل شود.

همیشه یادتان باشد : اگر دشمنان مهمی ندارید، پس کار مهمی انجام نمیدهید.

 

 

نکته مهم سوم در واقعیت های کارآفرینی | اولویت های شما عوض خواهند شد


اگر تا دیروز، هر موقع از روز دوست تان به شما زنگ میزد تا بیاید دنبال شما و بروید خوش گذرانی… دیگر شاید این اتفاق نیافتد.

نه اینکه نخواهید خوشگذرانی کنید، بلکه اولویت شما تغییر کرده؛ حالا که شما یک کارآفرین هستید، اولویت شما ممکن است کار کردن بر روی ایده تان، نوشتن برنامه ماه آینده، زنگ زدن به مشتری های احتمالی یا شرکا باشد.

در دنیای کارآفرینی، دیدگاه شما نسبت به مسائل تغییر خواهد کرد. اولویت شما در زندگی دستخوش تغییر خواهد شد و شاید چیزهایی که قبلا برای شما ارزش بود، دیگر مهم نباشد و چیزهایی جدید جایگزین ارزش های قبلی شود.

به هرحال، اگر احساس کردید کیفیت زندگی تان درحال بهتر شدن است، استفاده بهتری از زمان تان میبرید و موفقیت هایی در این زمینه بدست می آورید؛ بدانید که اولویت های شما صحیح هستند.

 

 

نکته مهم چهارم در واقعیت های کارآفرینی | اگر آسان بود، زیاد جالب نبود


زندگی کارآفرینی قرار است سخت، پر از فراز و نشیب و نا آرام باشد… و همین است که این زندگی را هیجان انگیز میکند !

نکند میخواهید روزی 8 ساعت پشت یک میز بنشینید و کارهایی تکراری و بدون هیجان انجام بدید؟ اگر نمیخواهید، پس باید بدانید در کنار هیجان و لذت در زندگی کارآفرینی، سختی و چالش هم خواهید داشت.

کارآفرینی، یعنی یک عالمه چالش؛ چالش هایی که تولید هیجان میکنند چون قرار است چیزهایی جدید یادبگیرید و قسمت هایی جدید از زندگی را درک کنید.

البته نگران نباشید؛ پس از مدتی با این نوع زندگی و بالا و پایین هایش عادت میکنید و دیگر نگران اتفاقات نمیشوید و فقط از این زندگی لذت میبرید.

 

 

نکته مهم پنجم در واقعیت های کارآفرینی | با ارزش ترین سرمایه شما، قابلیت بودن شما در یک تیم است


کارآفرینی داستان ابر قهرمانِ تک و تنهایی که یک تنه با هزاران دشمن متفاوت می جنگد و تمام آنها را شکست میدهد نیست. کارآفرینی، یعنی داشتن یک تیم و پرورش این تیم.

قبلا در دوره صوتی «قوانین نانوشته مدیریت» صفرتاصدویک، یادگرفتید که وظیفه اصلی شما به عنوان مدیر یک مجموعه، پرورش قابلیت ها و توانایی های کارکنان تان است. کار تیمی، یک قسمت از دستورالعمل موفقیت در کارآفرینی است.

شما به کمک یک تیم، به دستآوردهایی بیشتر از دستآوردهای خودتان میتوانید دست پیدا کنید.

 

سخن آخر؛
دنیای کارآفرینی دنیای جالبی است؛ شما هیجان، لذت، ثروت و فراوانی را در این دنیا تجربه خواهید کرد، اما برای این تجربه باید سخت تلاش کنید، هوشمندانه کار کنید و همیشه درحال حرکت باشید.

 

در زمینه کارآفرینی اگر مطالب بیشتری میخواهید، نوشته های زیر را بخوانید :

نظرتان را ارسال کنید

دیدگاه تان را با ما در میان بگذارید...

ما به دیدگاه شما احتیاج داریم؛ پس بیایید دیدگاه و نقطه نظرات مان را با همدیگر به اشتراک بگذاریم تا یک اجتماع موفق از افکار برنده با همدیگر بسازیم.

**‌به ازای هر یک دیدگاه سازنده، یک روز اشتراک رایگان پروژه سوخت جت دریافت کنید**