این 14 تجربه کارآفرینی را شما دیگر تجربه نکنید

چون قبلا توسط کارآفرین های برتر تجربه شده اند...

همه ی ما ایده ای از راه اندازی کسب و کاری در سر داریم… میدانیم که کار سختی است و اگر بخواهیم شروع کنیم، باید با چالش هایی روبرو شویم؛ مانند هر کار سخت دیگری، همیشه در مسیر رویدادهای غیرقابل انتظاری رخ خواهد داد تا واقعا با چالش هایی روبرو شوید که مجبور شوید کارهایی را انجام دهید که قبلا اصلا تصور آنرا هم نمی کردید.

اما چه می شود اگر بخواهیم یک نگاه اجمالی مانند برگه تقلب از مسیری که در پیش داریم داشته باشیم؟
برای اینکه درباره رویدادهای خاصی که در مسیر کارآفرینی پیش خواهد آمد بخواهید چیزهایی یادبگرید، بهتر است این 14 تجربه را از 14 کارآفرین دنیا را بخوانید و برای آنها آماده شوید.

این 14 تجربه با ارزش را هرکدام از این 14 کارآفرین به سختی و در اوج سختی بدست آوردند…
اگر شما هم تجربه راه اندازی کسب و کاری را داشته باشید، احتمالا چند مورد از این 14 مورد را تجربه کردید و وقتی بخوانید متوجه می شوید چقدر تجربه با ارزشی بود و چقدر خوب میشد اگر کسی قبلا آنها را به شما گفته بود.

این 14 تجربه با ارزش، در مورد 14 قسمت مختلف مسیر کارآفرینی و راه اندازی کسب و کار است :

در مسیرتان بالا ،پایین (نوسان) های فوق العاده شدیدی خواهید داشت…
» رُس کوهن موسس Been Verified
راه اندازی یک کسب و کار یا استارتاپ دقیقا مانند سوار یک ترِن هوایی بدون توقف شدن است !

من در طول دوران کارآفرینی ام بعضی اوقات چنان در اوج بودم و زندگی فوق العاده شادی داشتم که هنوز هم یاد هست… البته، بعضی اوقات نیز چنان وضعیت زندگی ام مغشوش می شد که چندین شب را با بی خوابی سر می کردم.

به ندرت پیش می آمد که احساساتی مابین این دو وجود داشته باشد، اما در هر صورت آرزو میکردم کسی خیلی قبل تر ها به من گفته بود برای حتی کوچکترین پیروزی هایم نیز جشن بگیرم 

 

شبکه سازی فوق العاده مهم است…
» پاتریک کانلی موسس Automation Heroes
زمانی که کسب و کارم را به عنوان یک برنامه نویس شروع کردم، تنهای تنها بودم، تیم من فقط خودم بود و کارهای خیلی کند پیش می رفت… به هرحال، روزها سپری شد تا پس از 6 ماه به تیم کاری جدیدم پیوستم؛ گروهی از افراد باهوش و حرفه ای باعث شد کسب و کارم رشد سریع و خوبی داشته باشد.

همیشه خودتان را با افرادی صحیح احاطه کنید (مشتریان ایده آل ، مربیان کسب و کار) زیرا این افراد رشد شما را در راه کارآفرینی چند برابر خواهند کرد.

 

 

همراهی ضروری است…
» دیوید شوارتز موسس EMMDeavor
ای کاش قبل از اینکه وارد این چالش بشوم، کسی بود که به من میگفت آماده شرایط داشتن احساس تنهایی و ایزوله کردن خودم باشم. خیلی سخت بود…

روزهای تنهای زیادی را پشت سر گذاشتم، اما قدر اطرافیانم را الان بیشتر میدانم.

در مسیر کارآفرینی باید با چالش های زیادی روبرو شوید، اکثر آنها نیازمند راه حل های فقط و فقط شماست ! بنابراین باعث میشود اکثر اوقات تنها پیش بروید، اما شما اینکار را نکنید، روحیه شما مهم تر از چالش پیش رو است، سعی کنید دیگران را در مسیرتان همراهی کنید، قهرمان های تنهای برای قصه ها هستند.

 

مربی ها بیش از آنچه فکر میکنید، اهمیت دارند…
»
 راب فالتون موسس Matikis
داشتن فردی در زندگیتان که مسیری را رفته که میخواهید بروید، فوق العاده حیاتی است. شما میتوانید توصیه هایی، پند و اندرزهایی و تجربه هایی از مربی تان بگیرید و دیدی نو از مسیرتان بدست آورید.

من خیلی از فرصت های پیاده سازی ایده هایم را از دست دادم چون کسی را نداشتم که مسیر شروع و اجرای آنرا به من نشان دهد… کسی که همانند چراغی در تاریکی مسیرم را نشان دهد.

 

هیچ راه از پیش تعیین شده ای وجود ندارد…
» ونسا من ادواردز موسس Science of People

احتمالا یک ایده بزرگ و یک اشتیاق وصف ناپذیر برای رسیدن به آن دارید… تا زمانی که همه چیز تغییر میکند.

خیلی خوب و عالی است یک برنامه کسب و کار و یک استراتژی خوب داشته باشید، اما آرزو میکردم زمانی که شروع میکردن کسی به من میگفت که مشکلی نیست اگر بخواهم مسیرم را عوض کنم ! ایده ام را تغییر بدهم… در واقع، مسیر مهم تر است از مقصد.

 

کارآفرینی یعنی کار کمتر پول بیشتر = افسانه …
» راجر برایان موسس Enfusen
در واقع این باور صحیح است، اما در شروع کسب و کار، من خیلی دوست داشتم زمانی که شروع میکردم کسی مرا توجیه میکرد که نه تنها کار کمتری انجام نخواهم داد بلکه بیشتر از دوران کارمندی و با درآمد کمتری هم کار خواهم کرد !

توصیه من به کارآفرینان جوان این است، هدفی را انتخاب کنید که حاضر باشید بیشتر و با پول کمتر کار کنید تا زمانی که به هدفتان برسید، واگر هدفتان فقط کار کمتر پول بیشتر باشد، بدون شک مسیر سختی در پیش خواهید داشت|

 

با هرکسی دست بدهید، یک نصیحت طلایی برایتان خواهد داشت…
» مرن هوگان موسس Red Branch Media
هیچکس به من نفگته بود چقدر عقاید و نظریات دیگران میتواند بر روی من و کسب و کارم تاثیربگذارد.

حتی اگر کار شما بازاریابی اینترنتی باشد ،یک نجار هم برای شما یک نصیحت برای موفقیت دارد… حتی اگر هیچ چیزی از بازاریابی اینترنتی سر در نیاورد. بهترین واکنش شما نسبت به این افراد تکان دادن سر و لبخند زدن است.

 

موفقیت یک شبه تنها یک شانس موقت است…
» متیو اکرسان موسس Petovera

زمانی که کسب و کارتان را راه اندازی کردید، ممکن است به موفقیت های عجیب و زود هنگام دست پیدا کنید، در این مواقع خیلی مهم است که نظم اصلی تان را رعایت کنید و همیشه غرورتان را محک بزنید هدف اصلی تان را مد نظر قرار دهید.

من این تجربه را خیلی سخت تر از چیزی که شاید تصور کنید بدست آوردم، زمانی که محصولی تست نشده تولید کردم که حتی خودم حاضر به استفاده از آن نبودم و آنرا به بازار دادم…

ابتدا فروشم خوب بود اما همین باعث شد بعد از مدت کوتاهی حتی حداقل فروش چند ماه پیشم را نیز نداشته باشم. تمرکز بر روند بلند مدتم را از دست داده بودم، سود عینی و زودهنگام را فقط می دیدم…

 

مشاورین و مربیان مفید هستند…
» زاک کاتلر موسس Cutler Group
زمانی که کسب و کارم را شروع کردم ،فوق العاده سریع پیشرفت کردم… باورنکردنی بود.
به معنی واقعی کلمه سریع السیر رشد کردم، دلیل آن این نبود که شانس زیادی داشتم، بلکه تلاش و پیگیری های قبل از شروع ام بود، من قبل از اینکه شروع کنم ساعت ها، روزها و ماه ها با متخصصین مختلف، مشاورین مختلف و مربیان حوزه کاری ام صحبت کرده بودم، مشورت گرفته بود و همین روال به من کمک کرد که سریع تر و با شتاب بیشتری رشد کنم.

 

شروع کردن، غیرقابل پیش بینی است…
» داره برایشتن موسس Finance Whiz Kids
اکثر اوقات کارآفرینان مسیر کارآفرینی و موفقیت شان را با مسیر کارآفرینی شخصی که داستان موفقیت شان را شنیده اند یا خوانده اند مقایسه میکنند و توقع دارند مسیرشان همانند مسیر آنها باشد.

معمولا افراد کمی هستند که به شما خواهند گفت برنامه شما برای پیمودن مسیری که در پیش دارید کارآمد نخواهد بود ! کارآفرینی مانند کارمندی یک مسیر مشخص و قابل پیشبینی و مستقیم نیست.

 

شراکت میتواند خوب باشد…
» مت آمس موسس MN Pro Paintball

شراکت و شریک گرفتن میتواند چالش زا باشد… البته مفید هم میتواند باشد.
شریک شما شاید به اندازه شما کاری نباشد، اما حداقل باید بتواند از نظر روحی شما را پشتیبانی کند، بعضی اوقات که خسته شدید، ناامید شدید، مایوس شدید، حدقال کاررا با سرعت 1.0000001 پیش ببرد !

یعنی کارتان ثابت نماند… این یعنی شراکت خوب.

 

یادگیری از کارآفرینان دیگر فوق العاده درس گرانبهایی میتواند باشد…
» مت شاپ موسس MattShoup.com
یکی از راههایی که آرزو میکنم زودتر به آن پی برده بودم پیدا کردن کارآفرینان دیگر و رد و بدل کردن تجربیات همدیگر بود.

هیچکس این نکته را نه به من گفت نه حتی اشاره ای به آن کرد برای من…
اما در اصل، داشتن افرادی کارآفرین در بین دوستانتان میتواند فوق العاده مهم باشد برای موفقیت تان. یادگیری از موفقیت و شکست دیگران میتواند به مسیر رشد شما سرعت ببخشد.

 

ایده ها به خودیِ خود ارزشی ندارند…
» کاران چادهری موسس DropThought
اخیرا خیلی برایم پیش آمده کارآفرینانی را میبینم که یک ایده ای دارند و فوق العاده به آن می بالند و چنان آنرا مخفی میکنند گویا نقشه گنجی در دست دارند. البته عادی است، زیرا ما تصور میکنیم صاحب آن ایده هستیم.

اما خبر بدی برایتان دارم : به احتمال زیاد افراد زیادی ایده ی شما و انواع ایده های مشابه ایده شما را امتحان کرده اند و تبدیل به عمل کرده اند.

پس اگر ایده ای خاص در ذهن دارید، یا آنرا اجرا کنید و یا آنرا به دیگران بگویید و از آنها نظر بخواهید، شاید اگر به 10000 نفر ایده تان را بگویید، در بهترین حالت 1 نفر فقط پیگیر آن شود… شاید.

 

خانواده اولین اولویت است…
» جان رمپتون موسس Adogy
خانواده باید همیشه در اولین اولویت تان باشد.
شما در مسیر کارآفرینی همیشه درحال تقبل ریسک های بزرگی هستید، اما توصیه اکید من به شما این است : هرگز ریسکی بر روی از دست دادن خانواده تان نکنید…

ارزش خانواده شما بیشتر از مسیر کارآفرینی شماست. خانواده شما چیزیست که تا آخر عمرتان با شما خواهد بود، اما کارآفرینی را میتواند 100 بار بدست آورید و از دست بدهید.

در همین زمینه نوشته های زیر را هم توصیه میکنیم بخوانید :

8 نفر دیدگاه شان را با ما در میان گذاشتید، نفر بعدی شما هستید :
  1. کاربر سوخت جت يي می‌گوید

    باسلام خدمت همه اعضاي محترم سوخت جت
    مقاله تون بسيار مفيد بود و مشخصه كه زمان بسياري رو بهش اختصاص دادين. ضمن تشكر از متن خوبي كه بسيار كاربردي هم هست، امضاء يا لوگويي كه براي خودتون در نظر گرفتين هم بسيار جالب و در نوع خودش جذاب هست…
    موفق و پايدار باشيد

    1. کاربر سوخت جت ان می‌گوید

      با تشکر از حسن توجه شما بزرگوار

  2. کاربر سوخت جت رى می‌گوید

    مرسى عالى بود

  3. کاربر سوخت جت .... می‌گوید

    ممنون عالی بود مطلبتون واقعا لذت بردم

  4. کاربر سوخت جت ryam می‌گوید

    عالی بود

  5. کاربر سوخت جت 3879 می‌گوید

    من کار آفرین نیستم . اما من خوشبختانه همه موارد را در اختیار دارم. و فرد موفقی هستم. به لطف خداوند متعال

  6. کاربر سوخت جت d123 می‌گوید

    مرسی مقاله مفیدی بود

  7. کاربر سوخت جت Mmp می‌گوید

    با سلام و خسته نباشید خدمت عزیزان زحمتکش این سری از مطالبتون یکم نا امید کننده بود لطفا مطالبی بنویسید که انگیزه مون رو بیشتر بکنه البته واقعی…

نظرتان را ارسال کنید

دیدگاه تان را با ما در میان بگذارید...

ما به دیدگاه شما احتیاج داریم؛ پس بیایید دیدگاه و نقطه نظرات مان را با همدیگر به اشتراک بگذاریم تا یک اجتماع موفق از افکار برنده با همدیگر بسازیم.

**‌به ازای هر یک دیدگاه سازنده، یک روز اشتراک رایگان پروژه سوخت جت دریافت کنید**