پتک موفقیت بر میخ شکست – راهنمای عملی تبدیل شکست ها به موفقیت عظیم

تبدیل شکست به موفقیت عظیم

تا به حال پس از یک تلاش سخت، یک شکست بزرگ تجربه کردید؟
وقتی تمام دنیا انگار بر سرتان خراب شده ،تمام امیدها و آرزوهایتان نقش بر آب شده و به شدت احساس تنهایی میکنید… تجربه ای که هیچوقت دوست ندارید تکرار شود و در هر چالشی از تجربه مجدد آن هراس دارید !

این ناکامی و شکست را هیچکس دوست ندارد؛
احساس ترس از شکست و تجربه مجدد یک دوره سیاهی آنقدر دردناک هست که بیش از 90% مردم با فکر کردن به اتفاق افتادن مجدد آن حاضرند هرگز تلاش شان را مجددا سر نگیرند…

میدانید چرا؟ این یک واقعیت است که در حالی که شاید اینبار موفق شوند اما دردِ شکست به مراتب بیشتر از لذت موفقیت است. برای مثال، اگر شغل شما فروشندگی باشد، ممکن است هرگز به خاطر ترس از ترد شدن حاضر نباشید به مشتری بلقوه جدید پیشنهاد فروش بدهید.

ترس از شکست را همه مان به نوعی داریم؛ اما این ترس با ما زاده نشده است… تنها 2 نوع ترس از بدو تولد همراه ما بوده است 1) ترس از صدای زیاد 2) ترس از افتادن ، تمام ترس های دیگر زاده ذهن بشر هستند.

این موضوع البته کاملا طبیعی است و از نظر روانشناسان نیز تایید شده است.
انسان عادی از شکست خوردن میترسد. دلیل آن چیست؟ نمیدانیم… و اصلا موضوع این مقاله نیست !
آنچه را که میخواهیم در این مقاله مورد بررسی قرار دهیم این است : یک چیز را همه مان میدانیم که بعضی ها با اینکه از شکست میترسند، شکست میخورند و از شکست شان به نفع خودشان استفاده میکنند.

به زبان خیلی ساده تر
از شکست هایشان پله های موفقیت میسازند.

آیا اصلا چنین چیزی ممکن است؟
یکی از بزرگان دنیای موفقیت و هوش مالی کسی نیست جز رابرت کیوساکی که نویسنده کتاب های پرفروش “پدر پولدار، پدر فقیر” (نسخه صوتی این کتاب را میتوانید از اینجا دانلود کنید) است. زمانی که رابرت نزد پدر پولدارش رفته بود و از شکست های اخیرش در کارش صحبت کرده بود، پدر پولدارش نصیحت غیرمنتظره ای به او کرده بود : باید سریع تر شکست بـخوری…

بعدها رابرت کیوساکی در کتابش توضیح میدهد این نصیحت ساده اما غیرمنتظره چطور سرنوشت اش را در زندگی تغییر داد و باعث شد در 44 سالگی خود را از کسب و کاری که خودش ساخته بود بازنشسته کند و نهایت استفاده را از زندگی اش ببرد.

این مقاله هم راجع به همین موضوع است، شما پس از خواندن این مقاله یادمیگیرید چرا باید سریع تر شکست بخورید؟ و چطور از شکست هایتان پل موفقیت بسازید؟

اگر در زندگی شکست های زیادی خوردید و احساس ناامیدی میکنید، دلیل آن فقط یک چیز است : شما نمیدانید چطور از شکست هایتان نهایت استفاده را به نفع خودتان ببرید. اما پس از خواندن این مقاله دید شما نسبت به این موضوع دچار تغییر میشود و تعریف دیگری از شکست هایتان خواهید داشت !

پس لطفا این مقاله را با ذهن باز بخوانید و هر بخش آنرا در زندگی واقعی تان امتحان کنید تا به صورت عملی بتوانید از این آموزه ها استفاده کنید.

آماده ساختن یک پل عظیم به سمت موفقیت با پایه های شکست هایتان هستید؟

پیش به سوی موفقیتی بزرگ…

 

هاردینگ

 

تصوری که عموم مردم از شکست دارند به اشتباه، تصور یک فرد شکست خورده است.
یعنی زمانی که راجع به شکست در کاری فکر میکنند، خودشان را در حالت ناکامی میبینند؛ در حالی که باید شکست را نه یک صفت بلکه یک رویداد در نظر گرفت.

شکست یک فرد نیست؛ تنها یک رویداد است.
اگر در کاری شکست خوردید، به معنی این است که برای موفقیت تلاش کردید. واگرنه شما میتوانستید یک عمر بنشینید و دست روی دستتان بگذارید تا شکست نخورید… اما آیا احتمال هم داشت موفق هم شوید؟ مسلما خیر… اما اگر یک عمر سعی کنید اما شکست بخورید، احتمال موفقیت وجود دارد

پس، میتوانیم همین ابتدا دو نتیجه گیری مهم داشته باشیم :

  • شکست یک رویداد است
  • شکست مفید است و میتواند باعث موفقیت مان شود

 

تبدیل شکست به موفقیت عظیم

 

اما چطور میتوانیم از شکست هایمان استفاده کنیم تا موفق شویم؟
برای این منظور 5 روش مفید میخواهیم به شما معرفی کنیم. اگر میخواهید از شکست رها شوید و از آن به عنوان یک میخ برای ساختن پل موفقیت تان استفاده کنید، کافیست تک تک این روش ها را استفاده کنید تا به صورت کامل شکست تان خنثی شود و تبدیل به ابزاری جهت رسیدن به موفقیت شود.

  1. سیگنال های اضافی را مسدود کنید

    منظور از سیگنال های اضافی تمام اطلاعاتی است که از طریق حواس 5 گانه تان وارد ذهن تان میشود و از شما انرژی برای پردازش میگیرد.

اجازه دهید یک قانون ساده به شما معرفی کنم : قانون آشغال های ذهن ! بر اساس این قانون هر اطلاعات آشغال (Garbage) وارد ذهن تان شود، به عنوان یک نتیجه عملکرد آشغال خروجی خواهد داشت، در زبان انگلیسی این قانون را Garbage in, Garnage out می شناسند.

 

جهت آشنایی از دنیای زیرزمینی و ناشناخته ذهن تان این مقاله را حتما بخوانید

 

پس، ابتدا باید سیگنال های اضافی، آشغال و بی مصرف را مسدود کنید و اجازه ندهید وارد ذهن تان شود.
سیگنال های اضافی میتواند سریال تلوزیونی، تبلیغات، صحبت های افراد شکست خورده دیگر، نصیحت های افرادی که هیچ سررشته ای کار شما ندارند و … باشد.

این سیگنال ها هیچ کمکی به شما نمیکنند و فقط روند تلاش و بازیابی از شکست تان را کند میکنند.
شما پس از شکست، باید ذهن تان را کاملا خالی و آماده تلاش و حرکات بعدی کنید. اطلاعات اضافه دیگر باعث کندی روند بازیابی شما از شکست میشوند.

 

  1. تلقینات کارساز، کارساز هستند

    در دنیای روانشناسی تلقین، واقعیتی جالب و کمتر شناخته شده وجود دارد : شما اگر دروغی را بر روی کاغذ بنویسید و هر روز آنرا بخوانید، در اینده نه چندان دور آنرا باور خواهید کرد. (لطفا تا 5 بار جمله آخر را نخواندید ادامه را نخوانید)

به زبان خیلی ساده، این یعنی مغز شما قابلیت مسدود کردن اطلاعات ورودی به ذهن تان را بیش از یک حد مشخص ندارد… و این یعنی چرا آنرا با اطلاعاتی که شما خودتان دوست دارید پر نکنید؟

پس از شکست، بهترین کار پس از مسدود کردن سیگنال های اضافی، پر کردن ذهن تان با اطلاعات مفیدی است که خودتان مسئول آن هستید : تلقینات مثبت !

هر لحظه به صورت اگاهانه به خودتان تلقین کنید چقدر شگفت انگیز هستید، چقدر بزرگ هستید، چقدر کارتان درست است، چقدر خوب هستید، چقدر سرشار از انرژی مثبت هستید و …

تلقینات مثبت بیش از آنچه که تصور میکنید کارساز و قدرتمند هستید، فقط برای اطلاع از قدرت این پدیده شگفت انگیز کافیست این مقاله را بخوانید.

 

  1. احساس اضطرار را فعال کنید

    مشکلی که اکثر افراد با شکست دارند، افکار پس از شکست است.

برای مثال، فردی پس از سرمایه گذاری در بازار بورس، یک خرید اشتباه میکند و تمام سرمایه اش را از دست میدهد. در نگاه عوام پسندانه این فرد شکست خورده است و خود فرد نیز اگر این مقاله را نخوانده باشد(!) ممکن است خودش را شکست خورده بپندارد.

اما مشکل اینجا تمام نمیشود…
اکثر اوقات این افراد پس از شکست، تجربه شکست شان را تا سالیان سال با خودشان حمل میکنند ! هر روز به فکر شکست چند سال پیش شان می افتند و افسوس میخورند اگر این کار رو نمیکردم… اگر این حرف رو نمیزدم… اگر اونجا نمیرفتم… و با این افکار دقایق، ساعات و روزهایشان را بدون آنکه بدانند از دست میدهند.

و با یک چشم بر هم زدن متوجه میشوند که دیر شده است و دیگر اصلا هیچ کاری برای جبران شکست هم نمیشود انجام داد، اما شما نباید مرتکب این اشتباه باشید ! پس از شکست، مسدود کردن سیگنال های اضافی و تلقینات مثبت باید بدانید چطور احساس اضطرارتان را فعال کنید تا از یک زندگی یکنواخت احساس راحتی نکنید و احساس کنید باید کاری مهم انجام دهید تا از روزهایتان نهایت استفاده را ببرید.

رویاهای شما با ارزش هستند؛

همانطور که شعار این وبسایت نیز هست، ما اینجاییم تا اجازه ندیم رویاهایتان را فراموش کنید… پس عزم تان را جزم کنید و پس از قبول شکست، اجازه ندهید افکار پوچ و بیهوده گذشته بخواهند در ذهن تان بمانند و شما را از تلاش مجدد منصرف کنند.

 

ریک پیتینو

 

  1. برای تبدیل شکست به موفقیت عظیم طوفان فکری مثبت در ذهن تان باید جاری شود

    نه تنها پس از یک رویداد شکست، بلکه در کل زندگی تان باید اینکار را انجام دهید.

ذهن تان را سرشار از افکار مثبت کنید. تصویر چیزهایی را ببینید که دوست دارید، خودتان را در شرایطی تصور کنید که دوست دارید داشته باشید، موفقیت هایتان را ببینید، خاطرات خوب گذشته تان را مرور کنید، مقالات انگیزشی بخوانید، همین مقالات پروژه سوخت جت کمک زیادی به شما خواهند کرد تا افکار مثبت در شما ایجاد شوند.

هدف از اینکار چیست؟

  1. سد افکار منفی (دیگر فضایی برای افکار منفی باقی نماند)
  2. کاشت بذر امید (ذهن شما باور میکند هنوز میتوان ادامه داد)

تنها پس از مدت کوتاهی این روش، تبدیل به عادت زندگی تان خواهد شد.
ناخودآگاه به صحبت های مثبت و سازنده توجه میکنید، اخبار مثبت را به خاطر می سپارید، نوشته های خوب و مفید را میخوانید و خاطرات مثبت بیشتری برای یادآوری خواهید داشت.

این افکار سوخت شما را برای گذر از دوران شکست فراهم میکنند، آنها را دست کم نگیرید.

 

  1. برای تبدیل شکست به موفقیت عظیم خودتان را با افراد برنده احاطه کنید

    چرا این روش به عنوان روش شماره 5 انتخاب شده؟ به خاطر یک قانون طلایی…

قانون 5 دوست میگویید : شما میانگین 5 نفر از افرادی هستید که بیشتر وقتتان را با آنها سپری میکنید.
اگر این افراد بدبین باشند، احتمالا شما هم بدبین هستید.
اگر این افراد درآمد بیش از 10 میلیون تومان در ماه دارند، احتمالا شما هم همینقدر درآمد دارید.
اگر این افراد سیگاری هستند، احتمالا شما هم سیگار میکشید.

و اگر این افراد موفق و برنده هستند، احتمالا شما هم موفق و برنده هستید؛ پس اگر این حق انتخاب را دارید چرا دوستانتان را خودتان انتخاب نمکنید؟ آنها را به دقت بررسی کنید و جهت دوستی انتخاب کنید.

شما به عنوان یک فرد موفق و برنده، باید مهم ترین اصل دنیای موفقیت یعنی اثر همنشینی را درک کرده باشید و دوستانی را جهت دوستی انتخاب کنید که شما را به سطحی که خودشان هستند بالا بکشند نه به سطحی پایین تر از سطح خودتان، پایین بکشند.

اگر میخواهید به اهمیت افرادی که اطرافتان هستند پی ببرید خواندن این مقاله جزو واجبات است !

و در آخر تبدیل شکست به موفقیت عظیم ؛

اگر روش، تکنیک و شیوه ای برای گذر از شکست به سمت موفقیت امتحان کردید و جواب گرفتید، برای ما زیر همین مقاله در قسمت دیدگاه ها، بنویسید.

در ضمن، برای اینکه بدانید چرا خیلی خیلی و خیلی مهم است در زندگی شکست بخورید، بدانید به خاطر ایــــن دلـــیل عجــیب است !

 (این مقاله از سری مقالات پروژه سوخت جت است که به صورت عمومی منتشر شده است)

امیدواریم که از مقاله تبدیل شکست به موفقیت عظیم لذت برده باشید.

 

 

 

 

4 نفر دیدگاه شان را با ما در میان گذاشتید، نفر بعدی شما هستید :
  1. کاربر سوخت جت d123 می‌گوید

    شکستی وجود نداره فقط تجربیاتی هستن که ما در شرایط متفاوت تجربه میکنیم اگر به این شکل به قضیه نگاه کنیم بسیار راحت تر از اون عبور میکنیم.

  2. کاربر سوخت جت alek می‌گوید

    خدا خیر بهتون بده عالی بود

  3. کاربر سوخت جت cess می‌گوید

    سلام
    وقتی شکست می خوری به این معنی است که باید بیشتر تلاش کنی تا بتونی از شکست عبور کنی. 《محمد هاشم نوروزی》

    مثلا دانش آموز در امتحانش 13 گرفته باید بیشتر تلاش کنه تا بتونه 20 بگیره و قبول بشه .
    وقتی شکست خوردی باید بدونی که نیاز داره بیشتر تلاش کنی

  4. کاربر سوخت جت zavi می‌گوید

    فقط میتونم بگم با لذت شکست بخورید یکی از پله های اصلی برای موفقیت شکست. بله اگر تا الان شکست نخوردین احتمالا باید بیشتر وبیشتر ریسک کنید و اگه زیاد شکست خوردین بتون تبریک میگم شما شانس بیشتری برای موفقیت دارین.

نظرتان را ارسال کنید

دیدگاه تان را با ما در میان بگذارید...

ما به دیدگاه شما احتیاج داریم؛ پس بیایید دیدگاه و نقطه نظرات مان را با همدیگر به اشتراک بگذاریم تا یک اجتماع موفق از افکار برنده با همدیگر بسازیم.

**‌به ازای هر یک دیدگاه سازنده، یک روز اشتراک رایگان پروژه سوخت جت دریافت کنید**