این 4 مانع مصنوعی باعث شدند هنوز کسب و کارتان را راه‌اندازی نکنید

چطور آنها را بشکنید و کسب و کارتان را اینبار راه‌اندازی کنید؟...

هیچ آدم کنجکاو و خلاقی نیست که دائماً در ذهنش رؤیای شروع یک کسب و کار جدید را نپروراند.
چیزی که شاید بیشتر از کار فعلی‌اش آن را دوست دارد، اما موانع فراوانی باعث می‌شود تا این رؤیا در ذهن بیشتر مردم باقی بماند و هیچ‌گاه عملی نشود.

جالب است بدانید بسیاری از کارمندان در اروپا و آمریکا بعد از 5 تا 9 سال کار، اداره خود را رها می‌کنند و به دنبال کار و رؤیای خود می‌روند. خیلی‌ها نیز به طور هم‌زمان کار و رؤیای خود را در کنار کار اصلی شروع می‌کنند و امیدوارند بتوانند به هدف‌های که در ذهنشان دارند برسند.

آیا شما هم رویای بزرگی در سرتان است؟

آیا می‌خواهید یک کارآفرین بزرگ شوید و در کار مورد علاقه‌تان تلاش کنید؟
اما چالش‌های فراوان شروع کردن یک کسب و کار جدید همیشه مانع شروع کار شده است و در نهایت به جایی رسیده که شما به طور کامل رؤیای خود را بی‌خیال شده‌اید؟

اگر در ادامه با ما همراه باشید، بزرگ‌ترین چالش‌ها و راه‌های رفع آن‌ها را با شما مطرح خواهیم کرد تا بتوانید برای سدهای بزرگ غلبه کنید و به شغل رؤیایی خود بپردازید.

 

» مانع مصنوعی اول – پول ندارید

همه کسانی که می‌خواهند کار مورد علاقه‌شان را راه‌اندازی کنند اولین چیزی که ذهنشان می‌آید این است که: من پول این کار را ندارم.

برای رفع این مشکل باید ابتدا بدانید، هنگامی که شما می‌خواهید کار رؤیایی را در کنار کار فعلی خود راه‌اندازی کنید باید سایز کار را به شدت کوچک کنید تا جایی که نیاز زیادی به پول نداشته باشد.

این کار ریسک سرمایه گذاری در کار جدیدتان را نیز کاهش می‌دهد.

پس در مرحله اول نقشه بیزینس تان را به کوچک‌ترین شکل ممکن بکشید، سعی کنید تمامی مخارج را کم کنید تا هزینه خاصی روی دستتان نگذارد.

حتی اگر پول هم دارید باز هم توصیه می‌کنیم که کار کوچک را با هزینه پایین و ریسک کم آغاز کنید تا ضرر کمتری متوجه شما شود.

کار دیگری که می‌توانید انجام دهید پیدا کردن یک شریک اقتصادی است، شریکی که هم بتواند در تأمین سرمایه به شما کمک کند و هم بتواند در انجام کار همراهتان باشد. حتی می‌توانید یک تیم 4-5 نفر از اطرافیان باشید.

داشتن یک گروه کاری هم پیشبرد کار را آسان‌تر می‌کند و هم ریسک مالی آن را کاهش می‌دهد.

برای شروع کار جدید به هیچ وجه به دنبال قرض یا وام نروید، بخصوص هنگامی که هنوز از نتیجه دادن آن مطمئن نیستید. سعی کنید نقشه کار را به گونه‌ای طراحی کنید که از خود کار بتوانید درآمد حتی خیلی کم را دریافت کنید.

البته… اگر هنوز قانع نشدید که برای شروع کسب و کارتان به پول به عنوان سرمایه‌ نیاز جدی ندارید حتما مقاله «چرا برای شروع کارآفرینی به سرمایه نیازی ندارید» را بخوانید.

در پایان اگر واقعا تصمیم به کارآفرین شدن گرفته‌اید (که شاید بهترین تصمیمی باشد که در طول زندگی‌ کاری‌تان می‌گیرید) مجموعه مقالات چطور کارآفرین شویم و واقعا کسب‌و‌کارمان را راه‌اندازی کنیم؟ را هم حتما مطالعه کنید.


اگر به کارآفرینی علاقه‌مندید مقالات زیر را هم برای مطالعه از دست ندهید:

2 نفر دیدگاه شان را با ما در میان گذاشتید، نفر بعدی شما هستید :
  1. کاربر سوخت جت ری می‌گوید

    عالی بود کمک کرد بهونه هام رو کنار بزارم و با دید باز به قضیه نگاه کنم

  2. کاربر سوخت جت ع می‌گوید

    سلام. متشکرم از مقاله تون. آفرین! “کوچک کردن مقیاس کار” به نظرم نکته طلاییه که جلوی بهانه های زیادی رو می گیره!

نظرتان را ارسال کنید

دیدگاه تان را با ما در میان بگذارید...

ما به دیدگاه شما احتیاج داریم؛ پس بیایید دیدگاه و نقطه نظرات مان را با همدیگر به اشتراک بگذاریم تا یک اجتماع موفق از افکار برنده با همدیگر بسازیم.

**‌به ازای هر یک دیدگاه سازنده، یک روز اشتراک رایگان پروژه سوخت جت دریافت کنید**