چگونه وام بانکی را به ثروت و قرض را به دارایی تبدیل کنیم

چگونه وام بانکی را به ثروت و قرض را به دارایی تبدیل کنیم

 

 

سیستم بانکی تقریباً در همه جای دنیا با دادن وام است که روی پای خود می‌ایستد؛
یعنی به زبان ساده تر : برخلاف تصور عمومی این وام گیرندگان هستند که بانک را سرپا نگاه می‌دارند نه سپرده‌گذاران

هر قدر بیشتر از بانک‌ها وام بگیرید بیش‌تر به آنها سود رسانده‌اید، امّا در عوض بهای پول شما هم گران‌تر شده است. یعنی اگر شما سالانه 30 درصد بابت تسهیلاتی که از بانک گرفته‌اید بهره بپردازید این بدان معناست که خانه‌ای که با آن مثلاً می‌خرید به همین انداز گرانتر برای شما تمام شده است.

فکر نمی‌کنید که یکی از دلایل اصلی گران شدن خانه‌ها همین تکیه کردن بیش‌تر به وام و تسهیلات بانکی است؟ اگر مردم بتوانند با پس‌انداز و سرمایه‌گذاری خانه‌ای خریداری کنند، طبعاً پول بسیار کمتری خواهند پرداخت و چه بسا بتوانند همان خانه را به نصف قیمت در اختیار بگیرند !

در واقع بانک لطفی(!) که در حق شما میکند این است :
بانک به مردم کمک می‌کند کالاهایی را که امروز پولی کافی برای خرید آن‌ها ندارند از همین امروز در اختیار بگیرند، امّا در عوض مردم هم به سیستم بانکی کمک می کنند که با گرفتن پول بیشتری در ازای وام دریافتی هم بهره سپرده‌گذاران خودش را بپردازد و هم چیزی برای خودش بماند.

خاطرتان باشد که اقتصاد بیمار آمریکا حاصل کارت‌های اعتباری است که بانک‌ها به مردم داده‌اند و همین کارت‌ها موجب شده که مردم آمریکا به بدهکارترین مردم تبدیل شوند و آه نداشته باشند تا با ناله‌های امروزشان سودا کنند.

در حقیقت مردم آمریکا پولی را که در اختیار نداشته‌اند، خرج کرده بودند تا آن جا که بسیاری از مردم کلید خانه‌هایشان را به بنگاه‌های املاک تحویل دادند و خودروهایشان را کنار خیابان گذاشتند تا زمانی که بانک برای وصول طلب‌اش آن را توقیف کند.

حتّی فریب بعضی از بانک‌ها تا آن حد است که به مشتریان خود چنین القا می‌کنند که اعتباری به آن‌ها می‌بخشند که فاقد آن هستند. آن‌ها حتّی رسماً می‌گویند که لازم نیست شما از موجودی حساب‌های پس‌انداز خودتان استفاده  کنید؛
یعنی بهتر است از کارت اعتباری- وام بدون بهره یا وام قرض الحسنه و وام حداقل درصد– و… استفاده کنید که بانک لطف می‌کند(!) و به مشتریان خود تقدیم می‌دارد. هر انسان عاقلی می‌تواند محاسبه کند که این تسهیلات هم کارمزد چشم گیری دارد و هم اگر باز در پرداخت مبالغ آن به تأخیر بیفتد بهره کلانی به دوشش می‌افتد.

پس باید همیشه در موقع گرفتن یک وام به مواردی مثل :

  • مبلغ سپرده
  • مدت انتظار
  • سود تسهیلات
  • مدارک جهت اخذ وام
  • مدارک ضامن
  • سود تأخیر
  • تناسب تسهیلات با مبلغ سپرده (تعداد چند برابر؟)
  • مبلغ کارمزد

در این مقاله میخواهیم به شما آموزش دهیم چطور وامی را که بانک میگیرید را تبدیل به ثروت کنید و تمام قرض هایی که دارید را تبدیل به دارایی کنید.
شما قرار است به صورت قدم به قدم با سیستم بانکی و انواع ترفندهای فروشگاه ها و خدمات قسطی آشنا شوید و یادبگیرید چطور نهایت استفاده را از این سیستم به نفع خودتان ببرید.

آنچه را که در این مقاله میخوانید، به شما کمک میکند دید بهتری از این پس نسبت به وام، قرض و قسط داشته باشید تا بتوانید به شیوه ثروتمندان وام بگیرید تا به شیوه افراد فقیر !

این مقاله برای تمام افرادی که میخواهند وام بگیرند، وام گرفته اند و مقروض اند مفید و پر است از نصیحت های کاربردی برای آنکه با بهترین حالت ممکن از این شرایط خارج شوند.

چگونه وام بانکی را به، قرض را به دارایی تبدیل کنیم :

 

1 نظر جالب
  1. کاربر سوخت جت یم می‌گوید

    سلام وقت همه دوستای خوبم بخیر، مقاله خوبی هست اما متاسفانه کامل نیست ، مثلا آثار تورمی اصلا در نظر گرفته نشده که تو کشور ما عامل خیلی مهمی میتونه باشه.

نظرتان را ارسال کنید

دیدگاه تان را با ما در میان بگذارید...

ما به دیدگاه شما احتیاج داریم؛ پس بیایید دیدگاه و نقطه نظرات مان را با همدیگر به اشتراک بگذاریم تا یک اجتماع موفق از افکار برنده با همدیگر بسازیم.

**‌به ازای هر یک دیدگاه سازنده، یک روز اشتراک رایگان پروژه سوخت جت دریافت کنید**