کارمند ها این 3 چیز را بیشتر از پول دوست دارند

چطور بدون افزایش حقوق کاری کنید کارمندانتان بیشتر کار کنند؟
مدیران به اشتباه تصور میکنند پــول اولویت اول رضایت شغلی کارمندان است… اما اینطور نیست !

پول به کارمندان (و حتی مدیران) انگیزه ای برای کار کردن میدهد، اما واقعا آنقدرها که فکر میکنیم، مهم نیست. شاید تعجب کنید و با خودتان فکر کنید “امکان نداره… اگر من کارمند بودم ماهی 10 میلیون حقوق میگرفتم هرکاری حاضر بودم انجام بدم…” اما تحقیقاتِ انجام شده در دانشگاه هاروارد چیز دیگری ثابت کرده است !

پروفسور رُزابِت کانتر استاد دانشگاه هاروارد  و نویسنده مجله پرآوازه Harvard Business Review اخیرا کشفی جالب از تحقیقی جالب تر انجام داده که باعث امیدواری مدیران و کارمندان شده است.

پروفسور کانتر نتیجه گرفته است که : آنچه که باعث انگیزه شما برای حفظ شغل تان میشود، لزوما انگیزه اصلی کارمندانتان نیست !

به زبان ساده تر ؛
مدیرانِ عزیز، تصور نکنید اگر پول انگیزه اصلی شماست، پس برای کارمندانتان هم همینطور است.

به عقیده پروفسور کانتر، به جای اینکه به صورت مکرر مشوق های پولی به کارمندانتان بدهید، سعی کنید بر روی چیزی مهم تر تمرکز کنید، یعنی «فرصتی برای تاثیرِ مثبت» برای کارمندان مهم تر است از پول…

خب شاید کمی گیج شده باشید.
تا به امروز اگر فکر میکردید پول یعنی همه چیز، امروز باید بدانید 3 چیز دیگر هستند، که برای کارمندانتان مهم تر از پول هستند.

 

اگر کارمند هستید، احتمال دارد رئیس شما از این حقه های علیه شما استفاده کند !
از اینجا بخوانید

 

بر اساس تحقیقات انجام شده؛
بعضی اوقات پول میتواند تاثیر معکوس هم داشته باشد ! نه تنها مشوق نباشد، بلکه باعث عدم کارکردِ صحیح کارمندان هم بشود… این در شرکت هایی که تنها دلیل کارمندانشان را حقوق بالا میدانند اتفاق می افتد.

اما از طرفی دیگر شرکت هایی هستند که کارمندان با وجود حقوق کم علاقه ای به ترک شغل شان ندارند.

آیا ارتباطی بین این دو وجود دارد؟ البته که وجود دارد…

اگر کارمندان در راه انجامِ ماموریتی مهم و بزرگ و دارای معنا و ارزش باشند، بدون اینکه شما خودتان آنها را وادار کنید، هر روز زود به سرکار خواهند آمد و دیرتر از همه محل کارشان را ترک خواهند کرد.

اما چطور اینکار را انجام دهید؟ اگر دوست دارید کاری کنید کارمندانتان با علاقه شخصی خودشان برای شما کار کنند و نه به خاطر حقوق شان، بهتر است به آنها به جای پول تخصص، تــعلق و تــعمق بدهید.

آنها را متخصـص کنید
رئیس و مدیرِ یک کارمند، به عقیده پروفسور کانتر، باید کارمندانشان را متخصص ترییت کنند. باید کاری کنند مهارت هایشان هر روز بهتر شود و در کاری که میکنند تبهر داشته باشند.
حتی در سخت ترین شرایط، بدترین کارمندان هم با کمی پشتیبانی، راهنمایی و کمک میتوانند بهترین عملکردشان را به نمایش بگذارند و از خودشان و کارشان راضی باشند.

 

آنها باید به شرکت تــعلــق داشته باشند
کارمندان شما انگیزه بیشتری پیدا خواهند کرد اگر بدانند متعلق به سیستمی معتبر هستند.
برای مثال، نمونه بارز این اقدام شرکت اپــل است. کارمندان این شرکت حقوق بیشتری نسبت به شرکت های دیگر دریافت نمیکنند، اما به طرز عجیبی احساس تعلق دارند به این شرکت و کارمند شرکتِ اپل بودن را افتخار میدانند.
بنابراین سعی کنید کارمندانتان را جزئی از شرکت تان بدانید؛ آنها را افراد مختلف در قسمت های مختلف شرکت آشنا کنید، سعی کنید در مشکلات بزرگ از آنها کمک بخواهید. کاری کنید کارمندانتان بدانند وجودشان در شرکت شما مهم است.

 

در شغل آنها تعمــق ایجاد کنید
معنــا و مفهــوم در انجام یک کار، بیش از خودِ آن کار مهم است.
اگر حتی شما به عنوان کارآفرین، هیچ مفهوم و ارزشی در کارتان نبینید، از فردا انگیزه ای برای ادامه کارتان نخواهید داشت ! پس کارمندانتان را درک کنید، به آنها یاد بدهید که چرا کاری که میکنند مهم است و چرا بودن خود آنها بر سر کار مهم تر است؟

معنا در کار و زندگی به زبان ساده یعنی چه و چطور آنرا ایجاد کنید؟
این مطلب فوق العاده را از دست ندید

و در آخر، همیشه به خاطر داشته باشید؛
یک مدیر موفق همیشه بر شانه کارمندان موفق ایستاده است.

در همین زمینه، مطالب زیر را هم توصیه میکنیم بخوانید :

  • آیا بدنبال افزایش حقوق هستید اما نمیدانید چطور رئیس تان را قانع کنید؟ خب باید او را افسون کنید
  • 12 تکنیک مذاکره برای افزایش حقوق – برای کارمندان و مدیران – از اینجا بخوانید
  • 10 جمله غیر منطقی که رئیس ها عادت دارند بر زبان بیاورند ! – اینجا

نظرتان را ارسال کنید

دیدگاه تان را با ما در میان بگذارید...

ما به دیدگاه شما احتیاج داریم؛ پس بیایید دیدگاه و نقطه نظرات مان را با همدیگر به اشتراک بگذاریم تا یک اجتماع موفق از افکار برنده با همدیگر بسازیم.

**‌به ازای هر یک دیدگاه سازنده، یک روز اشتراک رایگان پروژه سوخت جت دریافت کنید**