کدام تیپ های شخصیتی ثروتمند میشوند

برایمان عادت شده…
دوست داریم این فرض را باور کنیم که بدون در نظر گرفتن تیپ شخصیتی انسان ها، هرکسی که موفقیت و ثروت دست یافته، دیگران هم از آن راه میتوانند به ثروت دست پیدا کنند.

از جوانان ایرانی عاشق استیو جابز (که حتی بعضی ها واقعا او را نمی شناسند) تا آنهایی که با خواندن کتاب سنگ فرش های خیابان از طلاست میخواهند راه موسس دوو آقای کیم وو چونگ را بروند و با 16 ساعت کار در روز به موفقیت و ثروت دست پیدا کنند.

تمام این فرضیات، از زمانی پدیدار میشوند که ما اطلاعات کمی راجع چیزهایی که میخواهیم، داریم.
نوجوانانی که تازه شروع به خواندن کتاب های فلسفی میکنند، با بحران پذیرش مواجه میشوند… آنها علارغم تاکید فیلسوف خالق نظریه به این که ‘این فقط یک نظریه است…’ دوست دارند آنرا بپذیرند و با خواندن نظریه مخالف توسط فیلسوف دیگر، نظریه مخالف را می پذیرند و همینطور ادامه پیدا میکند تا اینکه در این هزارتوی فلسفه گیج میشوند.

زیرا اطلاعات کافی برای تحلیل ندارند.
دوستان، تحلیل چیز خوبیست. شما داده ای را زمانی میتواند قبول کنید که بتوانید آنرا تحلیل کنید. داده هایی که تحلیل و پردازش نمیشوند، عملا ارزش زیادی ندارند. شما تا وقتی نتوانید نظریات یک فیلسوف را درک کنید و آنرا با تحلیل کنید سپس با اطلاعات موجود مقایسه کنید، نمیتوانید واقعا ادعا کنید این نظریه را قبول دارید.

در مورد پول و ثروت هم همینطور است.
تا وقتی زندگینامه افراد موفق را نتوانیم تحلیل کنیم، هر راهی را صحیح خواهیم دانست ولو اینکه آن راه برای ما ساخته نشده و ما باید راه خودمان را پیدا کنیم.

اخیرا موسسه تحقیقاتیِ Truity آماری جالب منتشر کرده از تیپ شخصیتی افراد و میانگین میزان درآمد آنها که مورد توجه زیادی قرار گرفت. در این آمار منتشر شده، تیپ های شخصیتی افراد بر اساس آزمون تیپ شخصیت مایر-بریگز انتخاب شدند که قبلا در اینجا برای شما عزیزان قرار داده بودیم.

طبق این آمار جالب؛
افراد با تیپ شخصیتیٍ ESTJ یعنی برونگرا-احساسی-متفکر-قضاوت گر بر خلاف تصور اکثریت بیشتر از تیپ شخصیتی ISPها یعنی درونگرا-احساسی-شهودی ها درآمد دارند.

 

میانگین درآمد سالیانه افراد با تیپ های شخصیتی متفاوت

 

البته، این موسسه تنها یک آمار خشک و خالی تحویل دنیا نداده است !
بلکه تحلیلی جالب نیز در آن گنجانده که طبق این تحلیل، افراد برونگرا(ESTJ ها) به این دلیل درآمد بیشتری دارند چون سر و کله زدن با مردم و مدیریت انسان ها را دوست دارند و میتوانند آنها را مدیریت کنند.

هرچقدر افراد بیشتری بتوانید در راستای اهداف تان مدیریت کنید، میتوانید درآمد بیشتری داشته باشید. البته، تحلیلگر این آمار نخواسته بذر ناامیدی در دل برونگراها بکارد. تحقیقاتی از سوی دانشجویان انگلستان نیز انجام شده که در آن افراد درونگرا، سمت بالایی میتوانند در بخش بازاریابی یک مجموعه داشته و دقیقا درآمدی هم اندازه افراد برونگرا داشته باشند.

خب، درآخر اگر بخواهیم تحلیل کارآفرینان جوانی کنیم؛ این یعنی :

 تیپ شخصیتی مهم است
اما مهم تر، شور و اشتیاق افراد است.

منبع اصلی آمار مربوط به تیپ های شخصیتی و درآمد آنها – ایــــنجـــا

3 نفر دیدگاه شان را با ما در میان گذاشتید، نفر بعدی شما هستید :
  1. کاربر سوخت جت fmhr می‌گوید

    وقتی تیپ شناسی رو بدونی هم به نقاط ضعفت پی میبری هم قوت خوب میتونی با ارتقا دادن نقاط ضعفت به توانمندی های بیشتری دست پیدا کنی مثلا کسانی که p هستند ضعفشان را برطرف کنند و شبیه j بشوندالبته نه کاملا اما تا حدودزیادی امکان پذیره

  2. کاربر سوخت جت omme می‌گوید

    لطفا یه مقاله هم در مورد تیپ های شخصیتی و شناخت اون ها بذارید مرسی

    1. کاربر سوخت جت idsh می‌گوید

      با این تست شخصیتی آنلاین میتونید تیپ خودتون رو بفهمید :
      http://www.khodshenas.ir/MBTI/Test

نظرتان را ارسال کنید

دیدگاه تان را با ما در میان بگذارید...

ما به دیدگاه شما احتیاج داریم؛ پس بیایید دیدگاه و نقطه نظرات مان را با همدیگر به اشتراک بگذاریم تا یک اجتماع موفق از افکار برنده با همدیگر بسازیم.

**‌به ازای هر یک دیدگاه سازنده، یک روز اشتراک رایگان پروژه سوخت جت دریافت کنید**