تا زمانی که گذشته تان را کامل نکردید خبری از آینده نخواهد بود

چون گذشته ناقص باید تکمیل گردد...

آیا میز کار شما  پر از پروژه ها و کارهای ناتمام است؟
آیا کارهایی در زندگی تان وجود دارد که نیمه کاره رهایشان کردید و به سراغ کارهای جدید رفتید؟

شاید هم در محیطی شلوغ زندگی می کنید که برای پیدا کردن وسایل تان باید وقت و انرژی زیادی صرف کنید.
در زندگی تان هیچ چیز سر جای خودش نیست و این مساله به عنوان ویژگی بارز شما در بین اطرافیان تان معروف است؟ از شما به عنوان آدم بی مسئولیت و نامنظم یاد می کنند و یا اینکه شما را به خونسردی بیش از حد در کارها متهم می کنند؟

اگر اینطور است در واقع شما گذشته ی نابسامانی برای خودتان ساخته اید و آن را نیمه کاره به حال خود رها کردید.خب حالا بهتر است کمی از عواقب این کارتان آگاه شوید، تا دریچه های جدیدی به رویتان در زندگی باز شود…

جک کنفلید در کتاب «اصول موفقیت»-ش یک فصل کامل را به این موضوع پرداخته و گفته که « بسیاری از شکست های ما به خاطر کامل نکردن گذشته است و این که ما آن را به عنوان باری بر دوش با خود این طرف و آن طرف می بریم و همین مساله سرعت پیشرفت و حرکت ما را بسیار کند می کند. »

کامل کردن گذشته تنها مربوط به پروژه و کار نیست؛
یک اتاق درهم ریخته را در نظر بگیرید، لحاف روی تخت مچاله شده، لباس ها پخش زمینند، لیوان های کثیف روی میز کامپیوتر خودنمایی می کنند و گرد و غبار هم روی وسایل تان را پوشانده…

شاید به نظر شما اینها مسائل مهمی نیستند اما باید بدانید این اتاق مهم ترین عامل شکست شما در کارهایتان است چون باعث می شود تا ذهن شما آشفته و درهم ریخته شود و تمرکز را از شما می گیرد.

برای موفق شدن حتما باید محیط اطرافتان منظم باشد تا ذهنتان توانایی تمرکز بهتر را بر روی اتفاقات جدید داشته باشد؛ تمام داستان هایی که از نوابغ خواندید که اتاق و زندگی به هر ریخته ای داشتند را دور بریزید… آنها چیزی جز داستان هایی برای نشریات نیستند.

در زندگی امروزه بدون نظم و سازماندهی کارها شما موفقیت های زیادی نمیتوانید بدست آورید.
بسیاری ار مشکلات ما ناشی از این است که در محیطی بسیار شلوغ زندگی می کنیم، بدون برنامه و هدف جلو می رویم و برنامه ریزی مشخصی برای تکمیل کارهایمان نداریم.

وقتی بارهای زیادی بر دوش ذهن مان باشد و ذهن مان دائم این طرف و آن طرف بپرد، هر کاری را که بخواهیم شروع کنیم دیگر تمرکز کافی برای انجام آن را نخواهیم داشت.

به غیر این موررد از نظر جک کنفیلد یکی دیگر از عواملی که باعث می شود کاری را نیمه تمام رها کنیم این است که چند کار را همزمان بدون دور اندیشی شروع کرده باشیم؛ این کار باعث می شود در وسط راه بنزین تمام  کنیم، یا اینکه سختی آن ما را می ترساند و تصمیم می گیریم کارهای مان را نیمه تمام رها کنیم و به سرانجام نرسانیم.

اما این مساله  لطمه بزرگی به  شغل و کار و اهداف مان می زند.
کارهای نیمه تمام مانع بزرگی برای کارهای پیش رو است و این مانع بیشتر از همه در ذهن شما ایجاد می شود و تمرکزتان را برای رسیدن به موفقیت کم می کند.

بی نظمی محیط زندگیتان، وسایل بلا استفاده ی منزل تان، لباس هایی که سال به سال آن ها را نمی پوشید اما در کمدتان وجود دارند، پروژه هایی که نیمه تمام رها شدند و کاغذهای باطله ای که در دوروبر تان وجود دارند، همگی یک ترمز بزرگ در برابر اهدافتان هستند و کارهای آینده تان را تحت تاثیر می گذارند.

جک کنفیلد
جک کنفیلد

راه هایی وجود دارد که شما با کمک آنها می توانید گذشته را تکمیل کنید، مانع ها را بردارید و به سمت آینده بروید.
توصیه ی جک کنفلید به ما این است که وارد ضمیر تکمیل شوید. دائم از خود بپرسید چه کاری باید انجام شود تا این وظیفه تان را کامل کنید؟ راه های پیشنهادی را بررسی کنید، خودتان را به سمت انجام این کارها سوق دهید و انگیزه کافی را ایجاد کنید.

حقیقت این است که  یک پروژه ی تکمیل شده خیلی بهتر از چند پروژه نیمه تمام است.
کارهای نیمه تمام نه تنها مانع پیشرفت شما می شوند بلکه وجهه ی شما را در نزد دیگران خراب می کنند و به عنوان یک انسانی که مسئولیت پذیر نیست شناخته می شوید.

نویسنده های موفق به جای اینکه 15 کتاب معمولی بنویسند، تمام تمرکزشان بر این مساله است که یک کتاب با کیفیت خیلی خوب را به پایان برسانند، دنیا راتحت تاثیر قرار دهند و بازده خوبی از آن به دست بیاورند.

راه های دیگری وجود دارد که  برای تکمیل کارهای گذشته تان و موفقیت بیش تر به شما پیشنهاد می کنیم :

  • از تاثیر نظم در موفقیت به هیچ وجه غافل نشوید

به محیط زندگی تان نظم ببخشید. رابطه ی مستقیمی بین نظم محیط با نظم ذهنی وجود دارد.
هرچه خانه یا محل کارتان منظم تر باشد و اشیا در جای درستی قرار گرفته باشند، شانس موفقیت و درست انجام دادن کارها افزایش می یابد. انسان های موفق در واقع  آدم های منظمی هستند و در بین اطرافیانشان با این خصلت شناخته شدند.

  • اگر در اطرافتان وسایلی دارید که از آن ها استفاده نمی کنید، می توانید با اهدای آن ها به دیگران یا فروششان، فضای لازم را برای وارد شدن فرصتی جدید در زندگی تان باز کنید.

مثلا اگر لباس هایی دارید که آن ها را سالی یک بار نمی پوشید، اجازه ندهید فضای کمدتان را اشغال کند. با برداشتن این لباس ها در واقع فضای کافی برای لباس های جدید تر و بهتر باز کردید که از این راه می توان به عنوان جذب ثروت هم استفاده کرد.

همچنین این کار به شما کمک می کند تا از این که تمرکز ذهنتان به خاطر شلوغ بودن اطراف بهم بریزد جلوگیری شود و تمرکزتان برای انجام کارها را بالا برود و به نتایج بهتری دست پیدا کنید.

  • خالی کردن زندگی تان در مورد پروژه های کاری هم صدق می کند که باعث جذب کارهای جدیدتر و بهتر می شود.

لیستی از کارهایی که ناتمام مانده تهیه کنید و برای تکمیل تک تکشان زمانی تعیین کنید. سعی کنید در زمان تعین شده آن ها را انجام دهید. بعد از تکمیل آن ها به زودی سر و کله موفقیت در زندگی تان پیدا می شود.

  • خاطرات تلخ گذشته هم جزو مواردی است که باید رها شود.

مرور خاطرات نه تنها کمکی به شما نمی کند، بلکه مثل زنجیرهایی پای شما را می بندد. پس گذشته و اتفاقاتش را فراموش کنید و به فکر ساختن امروز و آینده تان باشید.

 

در همین زمینه توصیه میکنیم حتما مقاله های زیر را بخوانید :

2 نفر دیدگاه شان را با ما در میان گذاشتید، نفر بعدی شما هستید :
  1. کاربر سوخت جت sh j می‌گوید

    بهتیرین نکته رو این مقاله میگه بدون نظم هیچ چیز بدست نمیاد

  2. کاربر سوخت جت ده می‌گوید

    بر خلاف چیزی که همیشه شنیده بودم که میگفت گذشته رو رها کن این مقاله یه دید تازه بهم داد

نظرتان را ارسال کنید

دیدگاه تان را با ما در میان بگذارید...

ما به دیدگاه شما احتیاج داریم؛ پس بیایید دیدگاه و نقطه نظرات مان را با همدیگر به اشتراک بگذاریم تا یک اجتماع موفق از افکار برنده با همدیگر بسازیم.

**‌به ازای هر یک دیدگاه سازنده، یک روز اشتراک رایگان پروژه سوخت جت دریافت کنید**