چطور همیشه هرکجا که میروید، یک حرفه ای به نظر برسید؟

چون مردم فقط به افراد حرفه ای اعتماد میکنند...

[بروزرسانی]

معمولا آنچه را  میگویید مردم نمی شنوند؛ بلکه فقط آنچه را که  هستید را میبینند…

  • تا به حال شده بخواهید به طرف مقابلتان بگویید چقدر کتاب خوندید؟
  • تا به حال شده بخواهید به کارفرمایتان بگویید دهید چقدر فرد لایق ترفیع هستید؟
  • تا به حال شده بخواهید محصولی بفروشید و از ویژگی ها و مزایای محصولتان برای مشتری صحبت کنید؟
  • تا به حال شده بخواهید به کسی بگویید واقعا چه کسی هستید؟

اگر حداقل به یک پرسش از پرسش های بالا جواب مثبت دادید، باید نا امیدتان کنیم… گفتنِ شما نه تنها موثر نبوده، بلکه هر پاسخ مثبتی هم از طرف مقابل گرفتید، به خاطر گفته هایتان نبوده !

یکی از واقعیات دنیای حاضر ما که مردم کمتر دوست دارند بپذیرند این است :

مردم فرصتِ  فکر کردن درباره شما را ندارند

چه دوست داشته باشید، چه نه، هیچکس وقت اضافی برای فکر کردن در مورد شما را ندارد. همه تمام تمرکز و فکر ذکرشان درمورد خودشان است؛ وقتی دیل کارنگی میگوید «اگر بدانید مردم برای یک سردرد معمولی شان چقدر بیشتر از بزرگترین مشکل زندگی شما فکر میکنند، دیگر هیچوقت به اینکه مردم راجع به تان چه فکر خواهند کرد اهمیتی نمیدهید.»

به نظر شما چند درصد از افکارتان در روز، درباره دیگران است؟ شاید کمتر از 5% !
“چی بپوشـم” ، “چی بخرم” ، “چه کار کنـم” و … شما هم تمام افکارتان حول شما و آینده و گذشته تان می چرخد، پس چطور انتظار داریم دیگران در مورد ما فکر کنند و حتی ما را درک کنند؟

حتما برایتان سوال شده؛
اگر مردم در مورد ما فکر نمیکنند، پس چطور درمورد ما قضاوت میکنند؟ دقیقا موضوع این مقاله همین است.

مردم فقط 5% در مورد ما و کارهایمان فکر میکنند،
95% افکار طرف مقابلمان را ما به کمک ظاهرمان به او تلقین میکنیم.

در مقالات پیشین در مورد برخورد اول خواندید.
اینکه در اولین برخورد تقریبا 90% قضاوت ها در مورد شما انجام می پذیرد… اما در این مقاله، میخواهیم به موضوعی مهم تر بپردازیم، موضوعی اختصاصی تر اما پر کاربرد : چطور حرفه ای به نظر برسیم ؟

در دنیای کارآفرینی، یکی از شاخص های صلاحیت یک فرد، حرفه ای بودن یا نبودن او است.
اگر مردم بدانند شما یک فرد حرفه ای هستید، با شما شراکت خواهند کرد، از شما خرید خواهند کرد و حتی اگر بگویید ماست سیاه است قبول خواهند کرد…

آنها فرصت فکر کردن ندارند.
بنابراین اگر بدانند شما حرفه ای هستید و به جای آنها فکر خواهید کرد، مطمئن باشید حرف شما را گوش میکنند.

اما مهم ترین مسئله این است؛ چطور کاری کنیم آنها باور کنند ما حرفه هستیم؟
5% تاثیر بر باور دیگران را افکار و قضاوت های خودشان تشکیل میدهد و 95% بقیه تاثیرات از روی ظاهر شما برداشت میشود.

در این مقاله 6 تکنیک به شما آموزش داده خواهد شد و برای هرکدام مثالی زده شده که به شما کمک کند درک کاملی از نحوه استفاده از تکنیک داشته باشید. حرفه ای ، حرفه ای به نظر برسید.

6 تکنیک ویژه برای اینکه چطور حرفه ای به نظر برسیم

  1. لباس های شما، اعتماد به نفس شما را افزایش میدهند

اینکه چطور لباس های شما باعث موفقیت شما میشوند و چه لباس هایی را باید بپوشید را در این مطلب میتوانید مفصل بخوانید اما، همه مان موافق هستیم، زمانی که خوشتیپ از ظاهرمان راضی هستیم، احساس خوبی داریم، دیگران با احترام با ما برخورد میکنند و اعتماد به نفس بالایی داریم.

افراد حرفه ای، ظاهرشان را هماهنگ با میزان اهمیت کارشان هماهنگ میکنند.
اگر میخواهید حرفه ای به نظر برسید، لباس هایی حرفه ای و هماهنگ با کار تان بپوشید. اگر مدیر هستید، بهتر است بیشتر بر روی لباس هایتان هزینه کنید و لباس هایی را بخرید که بر روی فیزیک شما زیبا به نظر میرسند.

همیشه در مورد لباس هایتان، استاندارد بالایی داشته باشید.
هر لباسی را نپوشید و هر لباسی را نخرید.

 

  1. پیامِ صحیح را بفرستید

یک لباس رسمی وجود دارد و یک لباسِ خیلی رسمی !
اینکه با چه طرزفکری لباس می پوشید، دیگران نیز همان را از شما دریافت میکنند. برای مثال اینبار دوستتان را برانداز کنید و فکر کنید او با چه طرزفکری لباس پوشیده؟

شاید تعجب کنید اگر حدس زدید که فقط از رختخواب بیرون آمده و اولین لباس هایی که به چشمش خورده برداشته و پوشیده و زمانی که از خودش بپرسید پاسخ مثبت بدهد.

مردم همانند شما، کاملا احساس میکنند شما چقدر وقت برای ظاهرتان صرف کردید.

اگر ملاقات کاری شما با رئیس تان اهمیت دارد، باید زمانی را به ظاهرتان اختصاص دهید و مطمئن باشید رئیس تان این را خواهد فهمید… پس زمان صرف شده، جای دوری نمیرود، دیگران آنرا درک میکنند.

 

  1. اولویت اول، ظاهرتان است

حتی اگر خیلی خیلی سرتان شلوغ است، بهتر است اولین اولویت در پوشش تان مخصوصا در روزهایی که باید سخنرانی کنید و یا برای اولین بار با شخصی ملاقات کنید، به ظاهرتان اختصاص دهید.

ظاهر شما شامل؛ آرایش موهایتان، اصلاح صورتتان، زیورآلاتتان، کفش هایتان و … میشود.

هرآنچه که زودتر از دیگر جاهای جلب توجه میکند را باید اولویت اول را بدید.
در مورد آقایان، کفش ها و آرایش مو ها، در مورد خانم ها آرایش صورت اولین و مهم ترین جا در برخورد اول است.

در مورد ظاهرتان همیشه استراتژی استاندارد بالا و بلند مدت داشته باشید.

 

  1. آیینه ای در برابر حضار باشید

این یک اصل است : مردم افرادی که مانند خودشان هستند را بیشتر دوست دارند و … آنها صحبت های کسی را قبول میکنند که دوستشان دارند.

یعنی شما اگر بتوانید کاری کنید مردم شما را دوست داشته باشند، نفوذ کلام بالایی نزد آنها خواهید داشت !
یکی از تکنیک هایی که به شما کمک میکند کاری کنید مردم شما را دوست داشته باشند، ظاهری همانند ظاهر طرفین مقابلتان است.

در هر جمعی، متناسب با مشخصات اعضای آن جمع لباس بپوشید.
برای مثال اگر در جمع گروهی از دانشجویان هنر میخواهید محصولتان را ارائه دهید، لباسی هنری و آرتیستیک کمک بیشتری به شما میکند تا پذیرفته شوید.

 

  1. بهترین استفاده را از پول تان ببرید

برای یک ظاهر خوب، قرار نیست پول زیادی خرج کنید و یک کمد لباس بخرید !
کافیست فقط چند لباس خوب و با کیفیت داشته باشید، همین.

به جای اینکه 10 تا لباسِ ارزان قیمت و متنوع بخرید، 3 تا لباسِ با کیفیت و گرانقیمت بخرید. مطمئن باشید این بهترین سرمایه گذاری تان در مورد ظاهرتان خواهد بود.

 

  1. جزئیات، مانند بلندگو عمل میکنند

رعایتِ جزئیات در لباس پوشیدن، دقیقا مشخص کننده این است که آیا طرف مقابل فقط یک چیزی پوشیده و یا درمورد اینکه چه چیزی بپوشد فکر کرده. برای مردان، یک ساعت زیبا همراه با یک خودکار حرفه ای عالی است.

برای خانم ها، کفش ها و زیورآلاتشان به همراهِ کیفِ دستی نقش تعیین کننده ای در قضاوت شخص در مورد لباس های طرف مقابل دارد.

در مورد زیر آلات، سادگی را فراموش نکنید.
هرچقدر ساده تر  و با فضای خالی بیشتر بپوشید، زیورآلاتتان زیباتر جلوه میدهند، تا اینکه یک ساعت با صفحه ای بزرگ همراه با مچ بند زنجیری و دو دستبند دستباف بخواهید بر روی دستتان ببندید.

در زمینه روابط، مطالب زیر را حتما بخوانید :

3 نفر دیدگاه شان را با ما در میان گذاشتید، نفر بعدی شما هستید :
  1. کاربر سوخت جت ری می‌گوید

    درود
    با در نظر گرفتن اینه در شرایط مطلوب باشیم:
    سه تکنیک اول رو قبول ندارم
    تکنیک چهار رو ۶۰٪ قبول دارم
    تکنیک پنج رو کامل قبول دارم
    تکنیک شش رو هم ۸۵٪ قبول دارم ،اما بر چه اساس
    یک تجربه تقدیم شما دوستان میکنم

    یک فرد شیک پوش و خوش استیل برای مطرح کردن ایده خودش وارد یک دفتر مجموعه ای میشه که در ایران نظیر نداره،با احترام و پرستیژ(همون کلاس شخصیت خودموم)وارد دفتر مدیریت میشه و بعد از احترام گذاری یک پرسش مطرح میکنه، سرکاز خانم…(مدیر واحد امور مشتریان)چه میزان زمان در اختیار بنده هست تا شما رو با این طرح آشنا کنم؟(مودبانه و پرستیژ بالای داشت،درسته) پاسخ مدیر:زمان زیادی نیست شاید۵ دقیقه!!!!شما در این شرایط باشید به برنامه زمان بندی معرفی ایده تون فکر میکنید که به طور کل نابود شد یا به اینکه چطور ادامه بدید؟!!!خیلی سخته یه هر حال گذشت،منظورم چی بود شما اگه قرار باشه جایی خودتون رو پرزنت کنید زیاد روی رفتار کلامی،گفتاری خودتون حساب نکنید(~۶۰٪)اما دو نکته هست که خیلی خیلی مهم هست:
    پشتیبان مالی پشتیبان شخصی
    پشتیبان مالی یعنی پول داشته باش طرف مقابلت به شکلی مهر تایید شما میشه،ساده بگم با داشتن پشتیبان مالی اصلا مخالف نداره مثال:فلانی کیه همون که برج فلان رو داره(البته این ماجراها واقعا جای تامل داره که چرا تا این حد شخصیت افراد متاثر از میزان ثروت هست و خیلی ناراحت کننده هست،اما در ایران جا افتاده
    پشتیبان شخصی هم اینکه قبل از معرفی خودت بگی من از طرف مدیر فلان شرکت آمدم طرف مقابل اصلا فرصت برای معرفی خودت نمیده و اینطور شما رو خطاب میکنه ایشون فلانی هستند و از طرف مدیر فلان شرکت اومدند د لامصب این درست نیست خدا همه رو از گوشت و خون و استخوان خلق کرده خدا فرق نمیذاره اونوقت تو فرق میزاری،شما باشی چطور برخورد میکنی.
    یک روز برای پرزنت خودم داخل یک دفتر بودم،ایدم رو خیلی مجلل و با دلیل و مدرک معرفی کردم و مدیر مقابلم دردحال فکر کردند بود که فرد دیگه ای داخل شد(برای اجاره غرفه برای نمایشگاه سنک!!!!!!!داخل یک مرکز خرید(جالبیش اینجاس که غرفه ای رو ک میخواست بخره ۳*۳ بود من از شما میپرسم داخل یک غرفه ۳*۳ میشه نمایشگاه سنگ زد،بگزریم)مدیری که باهاش فکز میکردم تمام صحبت من رو فراموش کرد و گفت خیر،آقا نمیشه منم مبحوت از این برخورد و خارج شدم،حین خارج شدنم گوش میدادم که برای اجاره غرفه هر دو طرف موافقت کردند ،میدونید چرا من با دلیل و مدرک نشد غرفه بگیرم اما اون طرف تونست کمتر از ۵ دقیقه غرفه بگیر؟ پول آره تنها بخاطر پول بود چون فردی که اومد بود وتسه نمایشگاه غرفه بگیره مشکل مالی نداشت اما کن داشتم.

    یک چیزی به دوستام میگم و خواهش میکنم همیشه بهش توجه کنند،شرایط کشور جوی داره که باید پول تو جیبت باشه،با فکر اینکه میرم اینطور صحبت میکنم،این آمار رو نشون میدم،رفتار طرف مقابلم رو انجام میدم،سیاست گفتاری،رفتاری،عاطفی و… دارم و طرف مقابلم رو متقاعد میکنم فیلا اشتباس،نکنه درست نباشه اما واقیت رو میگم خیلی که موثر باشه ۳۰٪ اما ۷۰٪ دیگه نیاز دارید،اما چطور میشه بدون داشتن پشتیبان مالی و پشتیبان شخصی ایده خودت رو وارد فاز اجرا بکنی،این دیگه بر میگرده به خلاقیتت یه نمونه میگم،هر موقع برای معرفی ایدتون با یک مدیری صحبت کردید پاسخ منفی شنیدید یک بار دیگه با همون مدیر صحبت کنید فقط توجه داشته باشید کارهایی رو که در دیدار نخست داشتید تکرار نکنید چون فایده ای نداره(دیدار اول را کامل آنالیز کنید،و سیایت جدیدی رو برای دیدار دوم تدوین کنید(پیشنهاد میکنم دیدار دوم داری یک فاصله زمانی ۳۰-۵۰ روزه با دیدار نخست باشه)اگر در دیدار دوم هم نتیجه نگرفتید دست بکار بشید و با مرتبه بالاتر مدیری که پاسخ منفی شنیدید صحبت کنید حواستون باشه که:
    مدیر دوم مثل مدیر اول هست اگه مدیر اول بعد از شنیدن ۲۰ دقیقه صحبت شما گفت ن مدیر دوم در زمان کمتری از ۱۰ دقیقه صحبت با شما میگه ن اینجاس که باید سیاست بکار بگیرید و اولویت رو در معرفی عنوان های ایده خودتون در نظر بگیرید،نکته دیگه اینکه اگر در زمان دیدار مدیر دوم به هر نحوی مدیر اوب هم حضور داشت به مدیر اول کمی بی توجهی نشون بدید(یجوری رفتار کنید که انگار از مدیر نخست طلبکار هستید) سیایت زیاد هست که نمیگم تا خودتون بدست بیارید،اینم بگم که مدیر دوم جایگاه بالاتری داره پس شما هم باید یک لِول کلاس بالاتری داشته باشید
    پستم خیلی بلند شد معذرت میخوام،نظرتون رو بدید،ممنون

    اووعجوبه کارآفرینی ایران،به زودی

    1. کاربر سوخت جت ان می‌گوید

      با سلام و تشکر از شرکت در طرح هم افزایی دیدگاهی؛ طبق این طرح یک روز به اشتراک سوخت جت شما اضافه شد.

  2. کاربر سوخت جت desz می‌گوید

    اينو هم ميتونم اضافه كنم كه هرچي كه ما باعث شيم افراد حس كنترل و تعادل بيشتري با محيط اطرافشون كنن ، بيشتر پذيرفته ميشيم!

نظرتان را ارسال کنید

دیدگاه تان را با ما در میان بگذارید...

ما به دیدگاه شما احتیاج داریم؛ پس بیایید دیدگاه و نقطه نظرات مان را با همدیگر به اشتراک بگذاریم تا یک اجتماع موفق از افکار برنده با همدیگر بسازیم.

**‌به ازای هر یک دیدگاه سازنده، یک روز اشتراک رایگان پروژه سوخت جت دریافت کنید**