قانون جذب چیست و چطور استفاده کنیم تا نتیجه بگیریم؟ (2) حذف معانی

توصیه‌های سونیا ریکتی از کتاب قانون جذب ساده و روان

 

آیا می‌دانید که ما خودمان برای هر چیزی که برایمان اتفاق می‌افتد، یک معنی خلق می‌کنیم؟
ما تعیین می‌کنیم که یک پیشامد مثبت است، منفی است یا خنثی است.

خیلی از آدم‌ها بر این باورند که تفسیرشان از پیشامدهای زندگی، واقعی است.
اما حقیقت این است که ما انتخاب می‌کنیم که چه نوع برداشتی از وقایع زندگی داشته باشیم.
[bs-quote quote=”هیچوقت دیدگاه خود از زندگی را بوسیلۀ تجربیات گذشته ات محدود نکن.

” style=”style-7″ align=”left” color=”#703f04″ author_name=”ارنست هولمز” author_job=”رهبر فکری و نویسنده آمریکایی” author_avatar=”https://sookhtejet.com/wp-content/uploads/2019/09/download.jpg”][/bs-quote]

تفسیر شما از پیشامدهای زندگی بر اساس تجربه‌های گذشته، باورها و شیوه‌ی تربیتی شماست. متوجه باشید که شما در هر موقعیتی، برداشت خود را می‌سازید. همه چیز در واقع ساخته و پرداخته‌ی ذهن خود شماست. شما این قدرت را دارید که انتخاب کنید در هر موقعیت، پیشامد و یا اتفاقی، چه نوع احساسی به خود بگیرید.

اگر درباره‌ی اتفاقی احساس خوبی ندارید، با خود فکر کنید که چه تفسیری از آن اتفاق داشته‌اید که منجر به این احساس شده است.

به عنوان مثال اگر به تازگی از کارتان اخراج شده‌اید و آشفته و پکر هستید، از خود بپرسید:«چرا من چنین حال و روزی دارم؟»
جوابتان ممکن است این باشد:«باور نمی‌کنم کارفرما مرا اخراج کرده باشد. من ده سال با مشقت برای آن‌ها کار کرده‌ام و حالا آن‌ها با من چنین رفتاری کرد‌ه‌اند. آن‌ها قدر زحمات مرا نمی‌دانند. آن‌ها هیچ وقت قدردان من نبوده‌اند».

در این داستان این که شما کارتان را از دست داده‌اید به این معناست که کارفرما به شما اهمیت نمی‌دهد و قدر زحمات شما را نمی‌داند. این برداشت شما از موقعیت می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد. شاید یک دلیلش این باشد که در گذشته افراد خانواده‌تان به شما اهمیت نمی‌داده‌اند و شما مورد بی‌توجهی قرار گرفته‌اید. این حالت می‌تواند باعث شود که آن برداشت خاص را از قضیه‌ی اخراجتان از کار داشته باشید.

در عوض اگر شما در یک محیط خانوادگی با محبت و گرم پرورش یافته باشید که دایم مورد توجه باشید و شما را تحسین کرده باشند، واکنش شما به داستان اخراج متفاوت خواهد بود. در این صورت، شما با قضیه‌ به صورت شخصی برخورد نمی‌کنید و ممکن است بگویید:«خب، کاری نمی‌شود کرد، این جیزها پیش می‌آید دیگر. الان من باید به دنبال کار جدید و بهتری برای خودم باشم».

این دو نوع برداشت متفاوت در مواجه با یک موقعیت یکسان بود. از آنجا که ما خود مسئول تفسیر رویدادهای زندگیمان هستیم، پس چرا هر پیشامد را به عنوان یک رویداد مثبت تفسیر نکنیم؟ حالا که برای هر پیشامد یا موقعیتی برداشت و تفسیر خاص خود را می‌سازیم، پس چه بهتر برداشتی از وضعیت خود داشته باشیم که باعث شود احساس بهتری پیدا کنیم. همیشه یادمان باشد که در ناامیدی بسی امید است.

ساده‌ترین راه برای این کار این است که واقعیت‌های مرتبط با یک پیشامد خاص را از تفسیر خود نسبت به آن پیشامد جدا کنیم. واقعیت‌ها در داستان ما این‌ها هستند:

شما به مدت ده سال برای شرکتی کار کرده‌اید. از کارتان در این شرکت اخراج شده‌اید. این‌ها واقعیت هستند. فقط همین.

[bs-quote quote=”«هیچ چیز معنی ندارد، مگر اینکه افکار ما به آن معنی بدهد».

” style=”style-7″ align=”left” color=”#373fb2″ author_name=”ویلیام شکسپیر” author_avatar=”https://sookhtejet.com/wp-content/uploads/2019/09/ویلیام-شکسپیر.jpg”][/bs-quote]

هر چیز دیگری غیر از این، تفسیر و برداشت شما خواهد بود. وقتی که شما متوجه این قضیه بشوید، آن وقت می‌توانید برداشت مثبت خاص خودتان را در مورد آن پیشامد داشته باشید. می‌دانید که می‌توانید هیچ برداشت خاصی هم از قضیه نداشته باشید و بگذارید همه چیز بگذرد.

این یک عادت بسیار قوی و عالی در این زمینه است. در ضمن می‌توانید لیستی از بهترین عادت‌های خوب و مثبت که زندگی‌تان را تغییر می‌دهند را در این مقاله بخوانید.

بسیار مهم است که فرق بین واقعیت‌های یک پیشامد و تفسیرتان از آن پیشامد را تشخیص بدهید. هر چه زودتر بتوانید این کار را انجام دهید، زودتر خواهید توانست انتخاب کنید که تفسیرهای آگاهانه‌ای که به طور ذاتی مثبت باشند از وقایع داشته باشید. این انتخاب‌های مثبت، صرف نظر از اینکه پیشامد به وقوع پیوسته چه باشد، شما را در میدان انرژی مثبت نگاه می‌دارد.

تمرین: متنی درباره‌ی یک اتفاق منفی که در زندگی شما رخ داده است، بنویسید. از جزئیات حادثه هر چه به یاد می‌آورید، اضافه کنید.

 

حالا یکبار داستان خود را بخوانید و به این سؤال‌ها پاسخ دهید:

1- واقعیت‌های مرتبط با این پیشامد را بنویسید (نه تفسیر و برداشت خودتان را).
……….
……….
……….

2- حالا تفسیر و برداشت خودتان را از قضیه بنویسید.
……….
……….
……….

3- تفسیر منفی از پیشامد را به تفسیر مثبت تبدیل کنید. هر قسمت از آن داستان منفی را که تغییر می‌دهید، سرازیر شدن جریان انرژی مثبت را درون خود احساس کنید.
……….
……….
……….

[bs-quote quote=”مهم این نیست که به چه چیزی نگاه می کنی، مهم اینست که چه چیزی می بینی.

” style=”style-7″ align=”left” color=”#698e96″ author_name=”هنری دیوید تورو” author_job=”فیلسوف، نویسنده، شاعر، طبیعت‌گرا، اصلاح‌طلب و ریاضت‌کش آمریکایی” author_avatar=”https://sookhtejet.com/wp-content/uploads/2019/09/download-1.jpg”][/bs-quote]

این کار به شما کمک خواهد تا با دیدی دیگر به مسائل بنگرید، از طرفی خواهید توانست نسبت به اتفاقاتی که در اطرافتان رخ می‌دهد واکنش‌های درستی را از خود نشان دهید.

سعی کنید این تمرین ساده را برای بیشتر اتفاقاتی که در اطرافتان رخ می‌دهد انجام دهید، خواهید دید که بیشتر مواقع برداشت‌های اشتباه شما و دیدگاه‌های اشتباه شما از مسائل است که باعث بغرنج شدن آن برای شما خواهد شد.

در حالی که اگر یک فرد از بیرون ماجرا به داستان شما نگاه کند، آن را بسیار ساده و مختصر توصیف می‌کند. این دید شما به مسائل است که ابعاد منفی و مثبت به آن‌ها می‌دهد. تغییر دیدگاه عامل اساسی دوم در قانون جذب است، که منجر به تغییر مسیر وقایع برای شما خواهد شد. معانی واقعی در هر اتفاقی آن است که خود شما از یک اتفاق برداشت می‌کنید.

 

تغییر تفسیر، نیازمند تغییر دیدگاه است.
تغییر دیدگاه، همان تغییر نگاه شما به داستان است.
به هنگامی که دیدگاه تغییر کرد، نتایج هم تغییر خواهند کرد.

ادامه دارد…

[/restrict]
2 نفر دیدگاه شان را با ما در میان گذاشتید، نفر بعدی شما هستید :
  1. کاربر سوخت جت نی می‌گوید

    اگر میخواهید در زندگی موفق شوید
    باید اول در ذهنتان ریشه اش را بکارید

    1. کاربر سوخت جت نی می‌گوید

      سپاس

نظرتان را ارسال کنید

دیدگاه تان را با ما در میان بگذارید...

ما به دیدگاه شما احتیاج داریم؛ پس بیایید دیدگاه و نقطه نظرات مان را با همدیگر به اشتراک بگذاریم تا یک اجتماع موفق از افکار برنده با همدیگر بسازیم.

**‌به ازای هر یک دیدگاه سازنده، یک روز اشتراک رایگان پروژه سوخت جت دریافت کنید**