رسیدن به اهداف تان انگیزه ای در شما ایجاد نمیکند؟

وقتی پس از تلاش سخت در راه رسیدن به هدف هایتان، به آنچه میخواستید می رسید… احساس میکنید یک جورایی انگار اتفاق خیلی بزرگی نیافتاده… یا اصلا خیلی هم از اتفاقی که افتاده خوشحال نشدید !

ابتدا ممکن است به خودتان افتخار کنید که توانستید به آنچه خواستید برسید اما بعدا تعجب کنید که چرا این موفقیت، برای شما شادی به همراه نداشته… درحالی که باید رسیدن به هدف هایتان شور و شوق بیشتری در شما ایجاد کند و بخواهید برای موفقیت های بزرگ ترین تلاش کنید.

یک جورایی موفقیت پس از رسیدن به هدف هایتان برای شما یکنواخت میشود.
دیگر تحقق هدف هایتان هم برای تان جذاب نیست و کم کم بی انگیزه میشوید و فکر میکنید دیگر تلاش کردن بی فایده است و فقط دارید وقت تان را تلف میکنید.

در این مقاله میخوانید : چرا ممکن است همچین اتفاقی بیافتد و چطور از رویدادن آن جلوگیری کنید؟

4 دلیل برای داشتن هدف انگیزشی در زندگیتان 

 

دلیل شماره یک | شما فقط به خودتان کمک کردید

افرادی که هدف شان را دنبال میکنند و به دنبال رویاهایشان میروند، افرادی با جرات و شجاعت زیادی هستند. این افراد (از جمله شما) لایق چیزی بیشتر از اهداف شان هستند.

در واقع شما باید به غیر از اهداف تان، عزت نفس، اعتبار و خوشبختی را هم بدست آورید.

برای مثال، خواننده های مشهور فقط به خاطر این مشهور نیستند که صدای خوب یا آهنگ های باحالی دارند، این افراد باعث الهام بخش بودن برای هزاران شاید میلیون ها نفر سراسر دنیا میشوند. به همین دلیل در کنار ثروت، شهرت نیز معمولا بدست می آورند.

همچنین شما، نباید تمام خواسته تان، هدفی باشد که برای خودتان میخواهید.
نباید فقط راجع به خودتان و خواسته هایتان فکر کنید، باید به دیگران هم فکر کنید، به اینکه با رسیدن به هدف تان چه خدمتی به دیگران میکنید؟ چه کمکی به بهتر شدن این دنیا میکنید؟

 

ست گادین

 

دلیل شماره دو | هدفگذاری برای دلیل اشتباه

هرکدام از ما انسان ها دلایل خودمان را برای هدفگذاری داریم؛ بنابراین ساعات زیادی را صرف فکر کردن به اینکه کدام هدف مهم تر است و چطور به آن هدف برسیم.

چون میدانیم بدون صرف تلاش، زمان و هزینه هیچ هدفی محقق نمیشود… پس، بهتر است دلایل خودمان را برای هدفگذاری داشته باشیم.

بعضی از ما دلایل دیگران را برای هدف هایمان داریم؛ میخواهیم دکتر شویم چون مادرمان میخواهد، هدف مان این است که در بهترین دانشگاه قبول شویم چون پدرمان گفته و پس از سالها درس خواندن و قبول شدن در بهترین دانشگاه… احساس خوبی نداریم… چون دلیل هدف مان، دلیل خودمان نبوده.

اگر میخواهید از رسیدن به هدف هایتان خوشحال باشید و انگیزه داشته باشید باید هدف هایتان برای خودتان و فقط برای ارضای نیاز های شخصی خودتان باشد واگرنه بخواهید به خاطر دلایل دیگران هدفی داشته باشید، حتی در صورت تحقق آن هدف، شما خوشحال نخواهید شد.

 

دلیل شماره سه | توقعات اشتباهی دارید

بعضی افراد تصور اشتباهی از اهداف شان دارند، بنابراین توقع بیش از حدی هم از هدف محقق شده شان دارند. برای مثال، آنها پس از اینکه هدف سالانه شان را مشخص کردند، آنرا به اهداف ماهیانه، اهداف هفتگی و روزانه تقسیم میکنند.

سپس با تحقق هدف روزانه شان، انگیزه کافی بدست نمی آورند.
پس از یک ماه کم کم بی انگیزه میشوند، و پس از شش ماه هدف بزرگ شان را هم فراموش میکنند. آنها تصورشان از اهداف کوچک زیر مجموعه هدف بزرگ شان را بیش از حد دست بالا گرفته اند درحالی که همیشه باید هدف بزرگ تر را به عنوان چشم انداز در نظر داشت.

 

دلیل شماره چهار | اهداف کوچک

خیلی از ما به دلیل اینکه هدف هایمان کوچک هستند (به خاطر اینکه بتوانیم بدست شون بیاوریم) از رسیدن به هدف هایمان دلزده میشویم…

چون هدف هایمان واقع بینانه است.
چون خیلی منطقی است و 2+2 میشود 4 پس هدف مورد نظر ما یک خرده فقط از هدف قبلی بزرگ تر است و همین هدف جدید آنچنان میلی در ما بوجود نمی آورد که بدستش آوریم.

یا حتی بدست آوردنش زیاد ما را خوشحال نمیکند.
دلیل چهارم هم همین است : ما هدف های کوچک و کم ارزش تری نسبت به پتانسیل واقعی مان انتخاب میکنیم فقط برای اینکه مطمئن باشیم به آنها خواهیم رسید… درحالی که شما باید اهدافی انتخاب کنید که لایقش هستید، مهم نیست چقدر بزرگ، شما با سعی و تلاش به آنها خواهید رسید.

 

در همین زمینه، مطالب زیر را پیشنهاد میکنیم بخوانید :

2 نفر دیدگاه شان را با ما در میان گذاشتید، نفر بعدی شما هستید :
  1. کاربر سوخت جت ار می‌گوید

    سلام مطالب بسیار جالب وخوبی را ارایه میکنید ممنون فقط میخاستم بگم من ثبت نام کردم و پول پرداخت کردم با ۹۰ روز اما همه مطالب برایم کامل قرار نمیگیره

    1. کاربر سوخت جت ان می‌گوید

      لطفا از قسمت تماس با ما، پیگیری کنید. با تشکر

نظرتان را ارسال کنید

دیدگاه تان را با ما در میان بگذارید...

ما به دیدگاه شما احتیاج داریم؛ پس بیایید دیدگاه و نقطه نظرات مان را با همدیگر به اشتراک بگذاریم تا یک اجتماع موفق از افکار برنده با همدیگر بسازیم.

**‌به ازای هر یک دیدگاه سازنده، یک روز اشتراک رایگان پروژه سوخت جت دریافت کنید**