6 باور نادرست در مورد پول (که حتی ثروتمندترین افراد را فقیر میکند)

6 باور رایج و اما نادرست در مورد پول
که حتی ثروتمندترین افراد را فقیر میکند

 

فقط چون از دوران کودکی به دوران جوانی و بزرگسالی رسیدیم، معنی اش این نیست که تمام باورهایمان راجع به پول صحیح است ! زمانی که مسئله پول به میان می آید، اکثرمان تصور میکنیم فوت و فن استفاده از آنرا میدانیم، اعتقاداتمان راجع به پول صحیح است و به قولی : “گرگ روزگار”-یم غافل ازینکه بعضی از این باورهای رایج اما اشتباه، تنها ما را از پول دور میکنند…

باور همان فکریست، که شما بارها و بارها در ذهن تان مرورش کردید و وارد ضمیرناخودآگاهتان شده و دیگر نیاز به فکر کردن آگاهانه ندارید زیرا برای همیشه در ضمیرناخودآگاهتان مانده و مرور میشود و باعث ایجاد احساس در شما نسبت به مسائل مربوطه میشود و احساس نیز باعث انجام عمل یا صورت گرفتن عملی میشود

حلقه ی طلایی : باور => احساسات => اعمال => نتایج

حال فرض کنید، اولین بافت این زنجیر یعنی باور، یک باور صحیح و پولساز باشد؛ نتایج فوق العاده خواهند بود.

شما در این مقاله 6 باور رایج و اما نادرست در مورد پول میخوانید؛ اگر هرکدام از این باورها را احساس کردید صحیح است (دقت کنید : احساس کردید…) بدانید که این باور وارد ضمیر ناخودآگاهتان شده است و باید به آن آگاه باشید :

 

6 باور نادرست در مورد پول که حتی ثروتمندترین افراد را فقیر میکند :

 

  1. پول همیشه هست : واقعا پول همیشه نیست…

این باور ریشه در کودکی ما دارد؛ هر زمانی که احتیاج به پول داشتیم به پدر یا مادر مان میگفتیم آنها بدون چون و چرا پولی به ما میدادند؛ اگر به کودکی خود برگردید و یادتان بیاید در آن زمان چه نگرشی در مورد پول داشتید، شاید باورتان نشود که امروز هم با اینکه بالغ شدید اما دقیقا همان نگرش را راجع به پول دارید…

اکثر افراد باور دارند که پول همیشه هست و هرزمانی بخواهند میتوانند داشته باشند. یک نوع خاصی از این باور صحیح است که بدست آوردن پول راحت است، اما اگر شخصی باور کند پول همیشه هست، کمتر کار میکند، کمتر هدفگذاری میکند و در زندگی چالش های کمتری خواهد داشت؛ در نتیجه نه تنها پول نخواهد داشت، بلکه یک زندگی خسته کننده نیز برای خود درست خواهد کرد.

 

  1. خرچ کردن پول احساس خوبی به من میده : آیا این احساس موقتی است؟

معمولا خرج کردن پول به عنوان یکی از لذت های زندگی شناخته میشود، اما واقعا اینطور نیست. در واقع، شما با خرج کردن پول فقط در حال راضی کردن وجدان خودتان هستید؛ میخواهید به خودتان بقبولانید که برای خودتان اهمیت قائلید پس سعی میکنید بی رویه پول خرچ کنید.

به کررات مشاهده میشود که افراد ثروتمد به نسبت دارایی شان، مبلغ ناچیزی از پولشان را روزانه خرچ میکنند، اما افراد فقیرتر، بدون کمترین دوراندیشی تا آخرین هزارتومانی شان را هم خرج میکنند؛ دلیل آن راضی کردن خودشان به اینکه برای خود احترام قائلند و زندگی خوبی دارند… در حالی که سخت در اشتباهند.

 

  1. پول بیشتر ، زندگی بهتر : مثل ِشخصیت کارتونی آقای اسکروج …

یکی دیگر از باور های اشتباه، پول بیشتر زندگی بهتر است ! زیرا این باور شاید کمک کند پول زیادی وارد زندگیتان شود، اما هرگز شما را تبدیل به فردی خوشحال نخواهد کرد؛ زیرا ،همیشه فکر میکنید باید پول بیشتری داشته باشید تا خوشحال باشید… اغلب اوقات هم نمیدانید چقدر !

 

  1. اگر خرج نکنم، خرج خواهند کرد : از هر طرف تقاضا وجود دارد…

این باور معمولا در خانوانده های کم درآمد از کودکی ریشه پیدا میکند، زمانی که فرد پولی بدست می آورده و خانواده ی او آن پول را خرج میکردند. اگر شما هم هنوز این باور را دارید، بدانید که این باور اشتباه است و 100% در حال کار کردن در جهت منفی شماست.

شما باید مبلغی را پس انداز کنید سپس از مبلغ باقی مانده برای خرج کردن استفاده کنید : این مقاله را بخوانید

 

  1. مردها بهتر از زن ها پول ها را مدیریت میکنند :

مردها ابرقهرمان نیستند… و نباید هم از آنها بخواهیم باشند این باور، دو رویه اشتباه دارد : باعث میشود خانم ها خودشان را از جریان مالی دور نگه دارند (مخصوصا اگر در یک زندگی مشترک هستند) و باعث میشود مردها تصور کنند علارغم حقیقت موجود، بهترین مدیریت کنندگان مالی هستند.

 

  1. من دیگه بزرگ شدم میدونم چطور پولهایم رو خرج کنم :

اگر میتوانید یک دسته چک داشته باشید و یک چک بنویسید و خرج کنید؛ دلیل نمیشود فکر کنید میتونید پول هایتان را مدیریت کنید !

اکثر افراد فقط فکر میکنند که میتوانند جریان های مالی را مدیریت کنند، مثل مدیریت درآمد و دریافت و پرداخت ها و … در صورتی که واقعا اینطور نیست و دلیل آن این است که آنها نمیخواهد باور کنند که بلد نیستند !

شاید در حوزه کاری تان متخصص باشید، اما آیا واقعا در حوزه مالی متخصص هستید؟ با خود رو راست باشید، اگر نیستید، چندتا کتاب در مورد حوزه مالی بخوانید و چندتا کلاس آموزشی شرکت کنید، اگر هم نمیخواهید از یک متخصص کمک بگیرید.

 

 

4 نفر دیدگاه شان را با ما در میان گذاشتید، نفر بعدی شما هستید :
  1. کاربر سوخت جت te66 می‌گوید

    بسیار عالی

  2. کاربر سوخت جت d123 می‌گوید

    عالی و سازنده

  3. کاربر سوخت جت ad88 می‌گوید

    این مطالب قسمتهایی در منافات با مطلب https://sookhtejet.com/5-%D8%B1%D8%A7%D9%87-%D8%B3%D8%A7%D8%AF%D9%87-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%AC%D8%B0%D8%A8-%D9%BE%D9%88%D9%84-%D9%88-%D8%AB%D8%B1%D9%88%D8%AA/#comment-3376 داره،اینطور فکر نمیکنید؟؟

  4. کاربر سوخت جت mhp می‌گوید

    سپاس از مطالبتون

نظرتان را ارسال کنید

دیدگاه تان را با ما در میان بگذارید...

ما به دیدگاه شما احتیاج داریم؛ پس بیایید دیدگاه و نقطه نظرات مان را با همدیگر به اشتراک بگذاریم تا یک اجتماع موفق از افکار برنده با همدیگر بسازیم.

**‌به ازای هر یک دیدگاه سازنده، یک روز اشتراک رایگان پروژه سوخت جت دریافت کنید**