اگر فکر میکنید برای شروع دیر شده باید یک واقعیت مهم را بدانید

چون کسی به شما آنرا نخواهد گفت...

شما هم از آن دسته آدم هایی هستید که فکر می کنید برای رسیدن به اهدافتان کمی دیر شده است؟
و حسرت این موضوع را می خورید که چرا زودتر دست به کار نشدید و دنبال اهداف تان نرفتید… اگر اینطور هست در حقیقت سن شناسنامه تان شما را محدود کرده و اجازه نمی دهد دنبال رویاهایتان بروید.

به احتمال زیاد تکه کلام معروف تان هم این است که در مواجه با انجام هر کار هیجان انگیز یا قابل جالب توجه بگویید :

‘از من دیگه گذشته، پیر شدم،
این کار برای جووناست، کاش زودتر شروع می کردم…’ 

اگر پاسختان بله است و این افکار را در سر دارید، پس شما با زنجیری به اسم سن دست و پایتان را بسته اید و خودتان را محدود به شرایط فعلی تان کرده اید.\ بهتر است ادامه ی مطلب را از دست ندهید، چون رازی را با شما در میان خواهم گذشت که ممکن است باعث ایجاد تحولی بزرگ در زندگی تان شود !

من این موضوع را قبول دارم که افراد موفق زیادی از کودکی دنبال رویاهای شان رفتند و  از پایه شروع کرده اند؛ نمونه های این چنینی زیاد است و بدون شک می توانید با جست و جو در اطرافیان تان نیز نمونه های زنده ای مشاهده کنید.

مثلا موسیقی دانی که از کودکی شروع به کار کرده یا نقاش هایی که از سنین کودکی و نوجوانی تحت تعلیم قرار گرفته اند و مهارت لازم را آموزش دیده اند.

اما شاید برای شما هم جالب باشد تا با افرادی آشنا شوید که نه تنها در کودکی بلکه در جوانی نیز دنبال علاقه شان نرفته اند… ولی بالاخره شجاعت دنبال کردن رویاهای شان را در میانسالی پیدا کردند و به موفقیت های چشم گیری رسیدند.

یکی از این افراد آقای سام والتون است که در 44 سالگی به دنبال اهداف و رویاهایش رفت و دست به کار جدیدی زد.

این شخص برند Wal-Mart خود را درسن ۴۴ سالگی اش ثبت کرد و شروع به کسب و کار نمود، اما نه تنها با شکست مواجه نشد… بلکه در سال 2014 توسط مجله فوربز رتبه ی  ۱۹ پرارزشترین برندهای جهان را به خود اختصاص داد.

اما آقای والتون تنها شخصی نیست که دیر شروع کرد و موفق شد؛ نمونه های بسیار زیاد دیگری نیز وجود دارد.

آقای چارلز فلینت پا را فراتر گذاشت و نه تنها سن و سال را باور نکرد، بلکه نشان داد حتی در سن پیری هم می توان شروع به انجام کار جدیدی کرد و صاحب شرکت شد.

فیلنت در سن 61  سالگی شرکت IBM را راه اندازی کرد و در طول مدیریت خود به موفقیت های زیادی رسید.

اگر باز هم تاریخ را ورق بزنیم، پر است از نمونه های دیگری که دراواخر جوانی، میانسالی و پیری به هدف هایشان رسیده اند، مهارت جدیدی آموختند یا کسب و کاری را پایه گذاری کرده اند.

اگر این افراد اسیر ارقام و اعداد سن شان می شدند هیچ وقت به موفقیت دست پیدا نمی کردند و همیشه در حسرت رویاهای شان می ماندند.

اما حالا که این افراد موفق شده اند، پس بدون شک شما هم می توانید در هر سنی که هستید به آرزوهایتان برسید.
فقط کافیست عذر و بهانه ی سن تان را نیاورید و شجاعت دنبال کردن هدف هایتان را داشته باشید.

یکی از نمونه های بسیار جالبی که دوست دارم در این مقاله یادی از او بکنم جوزف کونراد، نویسنده مشهور انگلیسی است. کسی که  تا بیست سالگی حتی انگلیسی هم بلد نبود و تا 39 سالگی نویسنده به حساب نمی آمد و به عنوان بازرگان دریایی کار می کرد.

جوزف کونراد از 39 سالگی شروع کرد به نوشتن
جوزف کونراد از 39 سالگی شروع کرد به نوشتن

در 39 سالگی تصمیم گرفت به حرف دلش گوش کند و به دنبال علاقه اش برود؛ پس بدون این که از سن و سال یا رقیب هایش بترسد شروع به نوشتن کرد و اسمش به عنوان یکی از موفق ترین و مشهورترین نویسنده های انگلیس در خاطرها ماند.

کاری که شاید بسیاری از انگلیسی زبان ها نتوانستند مشابه آن را انجام دهند، چون اسیر محدودیت های کاذب شدند و  شجاعت دنبال کردن رویاهایشان را نداشتند.

اگر تاکنون قانع نشدید که سن و سال نمی تواند مانع موفقیت شود و حتما لازم نیست از کودکی نقاش یا نویسنده و موسیقی دان باشید و در بزرگسالی نیز می توانید شروع به این کارها بکنید؛ اگر باور ندارید اجازه بدهید مثالی از یک شخص بسیار مشهور برای شما بیاورم :

همه ی ما جی کی رولینگ را می شناسیم، نویسنده ی داستان های هری پاتر‌.
او یکی از مشهورترین نویسندگان انگلیسی است که کتاب هایش همیشه یکی از پرفروش ترین کتاب های جهان بوده است.

این کتاب ها جوایز بسیاری را به خود اختصاص داد و به زبان های بسیاری ترجمه شد و تقریبا در 400  میلیون نسخه منتشر شده‌ است که پس از انجیل، پرفروش ترین کتاب دنیاست.

شاید برای شما هم جالب باشد بدانید این نویسنده بزرگ فقط یک معلم ساده بود، اما به خاطر آرزوهای بزرگی که در سر داشت و تلاش های زیادی که کرد توانست بعد از چند سال و با وجود شکست هایی که خورده بود، به موفقیت های چشم گیری دست پیدا کند و تبدیل به یکی از موفق ترین و مشهورترین نوسنده های جهان شود.

جی کی رولینگ نویسنده موفق کتاب های هری پاتر
جی کی رولینگ نویسنده موفق کتاب های هری پاتر

نکته ی مشترکی که بین همه ی این افراد وجود دارد، شکستن زنجیر محدودیت ها و بهانه های الکی و حرکت به سوی اهداف و استعدادهای شان است؛ شک نداشته باشید اگر شما هم  دست از عذر و بهانه هایتان بردارید و باور کنید که هیچ وقت دیر نیست، می توانید در هر سن و شرایطی  به آرمان هایتان برسید.

مثلا اگر نقاشی بلد نیستید در هر سنی می توانید نقاش حرفه ای شوید، چون قبل از شما افراد بسیار زیادی بودند که دیر شروع کردند، اما موفق شدند. پس چرا شما نتوانید این کار را انجام دهید؟

همین حالا شروع کنید و به رویاهایتان بیاندیشید و راه هایی که می توانید از طریق آن ها به آرزوهایتان برسید را مورد بررسی قرار دهید.

بدون تردید اگر تلاش کنید و محدودیت ها را باور نکنید، به زودی دیگر آرزو و رویا نخواهند بود و به حقیقت خواهند پیوست.

برای اینکه سریع تر حرکت کنید چند مقاله زیر را حتما بخوانید :

و البته حتما مقاله «آیا انسان میتواند پشیمان نشود؟» را بخوانید.

98 نفر دیدگاه شان را با ما در میان گذاشتید، نفر بعدی شما هستید :
  1. کاربر سوخت جت یر می‌گوید

    من ۴۳ سالم هست منم همين حس رو دارم . عین خوره افتاده به جونم. یه وقتهایی به خودم میخندم

  2. کاربر سوخت جت وس می‌گوید

    من در سن ۳۴ سالگی تصمیم گرفتم تحولی عظیم در زندگیم دهم .اول قرص های خواب و افسردگی رو قطع کردم مدرسه رفتمبرا تکمیل دیپلم و دیپلمم تازه در سن ۳۵ سالگی گرفتم گرفتم وارد دانشگاه شدم و همزمان با شروع دانشگاهم در رشته مورد علاقه ام روانشناسی کسب و کاری راکه سالها امروز فردا میکردم برا شروعش رو استارت زدم هم درس میخواندم هم کار میکردم هم هر روز آموزش خارج درس دانشگاهم میدیدم ورزش یوگا انجام میدادم
    درامدم سالها صفر بود ولی با تحول عظیمی ک در من رخ داد روز به روز درامدم از روز قبل بیشتر میشد اکنون صاحب دوتا کسب و کار هستم و دارم برای ارشد میخونم و میخوان شغل سومم مشاوره رو حتما در سالهای بعد استارت بزنم

  3. کاربر سوخت جت ری می‌گوید

    سلام من38 سالمه دیپلمه در سال 83 گرفتم خیلی دوست دارم رشته ی پزشکی درس بخونم ولی چون سنم یه کم بالاست تو دو راهی قرار گرفتم . باتشکر

نظرتان را ارسال کنید

دیدگاه تان را با ما در میان بگذارید...

ما به دیدگاه شما احتیاج داریم؛ پس بیایید دیدگاه و نقطه نظرات مان را با همدیگر به اشتراک بگذاریم تا یک اجتماع موفق از افکار برنده با همدیگر بسازیم.

**‌به ازای هر یک دیدگاه سازنده، یک روز اشتراک رایگان پروژه سوخت جت دریافت کنید**