اگر فکر میکنید برای شروع دیر شده باید یک واقعیت مهم را بدانید

چون کسی به شما آنرا نخواهد گفت...

شما هم از آن دسته آدم هایی هستید که فکر می کنید برای رسیدن به اهدافتان کمی دیر شده است؟
و حسرت این موضوع را می خورید که چرا زودتر دست به کار نشدید و دنبال اهداف تان نرفتید… اگر اینطور هست در حقیقت سن شناسنامه تان شما را محدود کرده و اجازه نمی دهد دنبال رویاهایتان بروید.

به احتمال زیاد تکه کلام معروف تان هم این است که در مواجه با انجام هر کار هیجان انگیز یا قابل جالب توجه بگویید :

‘از من دیگه گذشته، پیر شدم،
این کار برای جووناست، کاش زودتر شروع می کردم…’ 

اگر پاسختان بله است و این افکار را در سر دارید، پس شما با زنجیری به اسم سن دست و پایتان را بسته اید و خودتان را محدود به شرایط فعلی تان کرده اید.\ بهتر است ادامه ی مطلب را از دست ندهید، چون رازی را با شما در میان خواهم گذشت که ممکن است باعث ایجاد تحولی بزرگ در زندگی تان شود !

من این موضوع را قبول دارم که افراد موفق زیادی از کودکی دنبال رویاهای شان رفتند و  از پایه شروع کرده اند؛ نمونه های این چنینی زیاد است و بدون شک می توانید با جست و جو در اطرافیان تان نیز نمونه های زنده ای مشاهده کنید.

مثلا موسیقی دانی که از کودکی شروع به کار کرده یا نقاش هایی که از سنین کودکی و نوجوانی تحت تعلیم قرار گرفته اند و مهارت لازم را آموزش دیده اند.

اما شاید برای شما هم جالب باشد تا با افرادی آشنا شوید که نه تنها در کودکی بلکه در جوانی نیز دنبال علاقه شان نرفته اند… ولی بالاخره شجاعت دنبال کردن رویاهای شان را در میانسالی پیدا کردند و به موفقیت های چشم گیری رسیدند.

یکی از این افراد آقای سام والتون است که در 44 سالگی به دنبال اهداف و رویاهایش رفت و دست به کار جدیدی زد.

این شخص برند Wal-Mart خود را درسن ۴۴ سالگی اش ثبت کرد و شروع به کسب و کار نمود، اما نه تنها با شکست مواجه نشد… بلکه در سال 2014 توسط مجله فوربز رتبه ی  ۱۹ پرارزشترین برندهای جهان را به خود اختصاص داد.

اما آقای والتون تنها شخصی نیست که دیر شروع کرد و موفق شد؛ نمونه های بسیار زیاد دیگری نیز وجود دارد.

آقای چارلز فلینت پا را فراتر گذاشت و نه تنها سن و سال را باور نکرد، بلکه نشان داد حتی در سن پیری هم می توان شروع به انجام کار جدیدی کرد و صاحب شرکت شد.

فیلنت در سن 61  سالگی شرکت IBM را راه اندازی کرد و در طول مدیریت خود به موفقیت های زیادی رسید.

اگر باز هم تاریخ را ورق بزنیم، پر است از نمونه های دیگری که دراواخر جوانی، میانسالی و پیری به هدف هایشان رسیده اند، مهارت جدیدی آموختند یا کسب و کاری را پایه گذاری کرده اند.

اگر این افراد اسیر ارقام و اعداد سن شان می شدند هیچ وقت به موفقیت دست پیدا نمی کردند و همیشه در حسرت رویاهای شان می ماندند.

اما حالا که این افراد موفق شده اند، پس بدون شک شما هم می توانید در هر سنی که هستید به آرزوهایتان برسید.
فقط کافیست عذر و بهانه ی سن تان را نیاورید و شجاعت دنبال کردن هدف هایتان را داشته باشید.

یکی از نمونه های بسیار جالبی که دوست دارم در این مقاله یادی از او بکنم جوزف کونراد، نویسنده مشهور انگلیسی است. کسی که  تا بیست سالگی حتی انگلیسی هم بلد نبود و تا 39 سالگی نویسنده به حساب نمی آمد و به عنوان بازرگان دریایی کار می کرد.

جوزف کونراد از 39 سالگی شروع کرد به نوشتن
جوزف کونراد از 39 سالگی شروع کرد به نوشتن

در 39 سالگی تصمیم گرفت به حرف دلش گوش کند و به دنبال علاقه اش برود؛ پس بدون این که از سن و سال یا رقیب هایش بترسد شروع به نوشتن کرد و اسمش به عنوان یکی از موفق ترین و مشهورترین نویسنده های انگلیس در خاطرها ماند.

کاری که شاید بسیاری از انگلیسی زبان ها نتوانستند مشابه آن را انجام دهند، چون اسیر محدودیت های کاذب شدند و  شجاعت دنبال کردن رویاهایشان را نداشتند.

اگر تاکنون قانع نشدید که سن و سال نمی تواند مانع موفقیت شود و حتما لازم نیست از کودکی نقاش یا نویسنده و موسیقی دان باشید و در بزرگسالی نیز می توانید شروع به این کارها بکنید؛ اگر باور ندارید اجازه بدهید مثالی از یک شخص بسیار مشهور برای شما بیاورم :

همه ی ما جی کی رولینگ را می شناسیم، نویسنده ی داستان های هری پاتر‌.
او یکی از مشهورترین نویسندگان انگلیسی است که کتاب هایش همیشه یکی از پرفروش ترین کتاب های جهان بوده است.

این کتاب ها جوایز بسیاری را به خود اختصاص داد و به زبان های بسیاری ترجمه شد و تقریبا در 400  میلیون نسخه منتشر شده‌ است که پس از انجیل، پرفروش ترین کتاب دنیاست.

شاید برای شما هم جالب باشد بدانید این نویسنده بزرگ فقط یک معلم ساده بود، اما به خاطر آرزوهای بزرگی که در سر داشت و تلاش های زیادی که کرد توانست بعد از چند سال و با وجود شکست هایی که خورده بود، به موفقیت های چشم گیری دست پیدا کند و تبدیل به یکی از موفق ترین و مشهورترین نوسنده های جهان شود.

جی کی رولینگ نویسنده موفق کتاب های هری پاتر
جی کی رولینگ نویسنده موفق کتاب های هری پاتر

نکته ی مشترکی که بین همه ی این افراد وجود دارد، شکستن زنجیر محدودیت ها و بهانه های الکی و حرکت به سوی اهداف و استعدادهای شان است؛ شک نداشته باشید اگر شما هم  دست از عذر و بهانه هایتان بردارید و باور کنید که هیچ وقت دیر نیست، می توانید در هر سن و شرایطی  به آرمان هایتان برسید.

مثلا اگر نقاشی بلد نیستید در هر سنی می توانید نقاش حرفه ای شوید، چون قبل از شما افراد بسیار زیادی بودند که دیر شروع کردند، اما موفق شدند. پس چرا شما نتوانید این کار را انجام دهید؟

همین حالا شروع کنید و به رویاهایتان بیاندیشید و راه هایی که می توانید از طریق آن ها به آرزوهایتان برسید را مورد بررسی قرار دهید.

بدون تردید اگر تلاش کنید و محدودیت ها را باور نکنید، به زودی دیگر آرزو و رویا نخواهند بود و به حقیقت خواهند پیوست.

برای اینکه سریع تر حرکت کنید چند مقاله زیر را حتما بخوانید :

و البته حتما مقاله «آیا انسان میتواند پشیمان نشود؟» را بخوانید.

98 نفر دیدگاه شان را با ما در میان گذاشتید، نفر بعدی شما هستید :
  1. کاربر سوخت جت نب می‌گوید

    سلام تا وقتی زنده ایم باید برا اهدافمون تلاش کنیم من ۴۸ سالم هست با شرایط بسیار سختی بدون پشتوانه مالی وبا دو بچه بدون پدر لیسانس حقوق گرفتم وبرا وکالت دارم میخونم پس همه میتونیم حتی اگه پول ندارید با توکل به خدا شروع کنین معجزه ها رخ میدن براتون

  2. کاربر سوخت جت اس می‌گوید

    سلام.من تو سن 37سالگی،یه شب که دلم میخواست تک تنها با آهنگ ریکی مارتین برقصم،از چاقی مفرطم بالاخره خجالت کشیدم و تصمیم گرفتم با ورزش منظم خونگی و رژیم به وزن نرمال برسم.قدم160بودو وزنم92.خیلی سخت بود،تغییر همیشه سخته،اما شد،الان من56کیلو هستم و یه ورزشکار حرفه ای که کل سبک زندگیش رو تغییر مثبت داد

  3. کاربر سوخت جت اس می‌گوید

    سلام من چن روز دیگه ۳۰ سالم میشه تا سوم راهنمایی درس خوندم بیست سالگی یه ازدواج ناموفق داشتم اخیرا عاشق یکی شده بودم و رفتم پیشنهاد دادم ما خیلی عاشق هم بودیم بعد ها دیگه همه چی داشت بد میشد به زور یه سال طول کشید الان چن روزه که دیگه ازش خبری نیست اون با ترین توحین ها ولم کرد و رفت الان من شرایط روحی خوبی ندارم حالم بده چن روزه خودمو خونه نشین کزدم به هر حال تو این سن میخوام از اول شروع کنم میخوام درس بخونم و دامپزشک بشم در کنار اینها دلم میخواد موسیقی نقاشی وزبان را یاد بگیرم واقعا از ته دلم اینطوری میخوام به نظرتون میتونم منی که تا سوم راهنمایی خوندم ..دوباره شروع کنم ؟ البته شرایط مالیم خوب نیست و فک رو خیال زیادی دارم ناراحتی زیاد دارم مشکل زیاد دارم خصوصا مشکل مالی ..ولی میخومام به آرزو ام برسم …ولی احساس پوچی افسردگی و سرخوردگی میکنم مامانم میگه نمیشه بعد از این سن تو بخوای تازه درس بخونی پزشک بشی من چون به حیونا علاقه دارم میخوام پزشک حیوانات بشم ولی بیسوادم و احساس میکنم دیره … نمیدونم چیکار کنم یکی به دادم برسه….

  4. کاربر سوخت جت اس می‌گوید

    سلام ۳۲ سالمه از قعر چاه برگشتم .زندگیم جهنم بودبادست خالی اومدم چندتا کار پیداکردم و ول کردم تا بالاخره کاری پیداکردم که بتونم بیشتر خرجیه خانواده رو بفرستم.الان سه ساله ساعت ۵ بعدازظهر به بعد می رم دنبال رویا.در هفته سه بعدازظهرتاشب میرم کلاس بازیگری .تعاتر.وسه شب هم میرم بوکس که الان پنج ماهه شروع کردم.چون خرجی میدم زیاد پول جمع نکردم اما توسه تا فیلم بازی داشتم که پولش خوب چسبید خلاصه از خونه دورم ولی بدون استرس میدونم که موفق میشم باشگاه بمب روحیه واعتمادبنفسه معمولا آخرشبآکفشامم درنمیارم خوابم میبره اما راه روشنه در طول روز تا مشتری بیاد ( تعمیرکای ماشین)تمرین میکنم .سن عدده .بخودم میگم صدو بیست سال عمر میکنم پس الان بهترین موقع واسه شروعه .امیدوارم با مشت بزنید فکه مشکلات و پایین بیارید.

  5. کاربر سوخت جت ند می‌گوید

    من ۴۸ سالمه دنبال کار میگردم ۳ سال قبل دوره حسابداری دیدم و نرم افزار هلو رو یاد گرفتم دلم میخواد در همین زمینه کار کنم ولی هیچ کارفرمایی کارمند با شرایط من استخدام نمیکنه شما راه حلی بدید لطفا

  6. کاربر سوخت جت مد می‌گوید

    سلام
    من دانش آموز دوازدهم تجربی هستم و به خاطر کرونا هیچی از دهم و یازدهم بلد نیستم حتی دوازدهم رو هم یه چیزایی بلدم. دوست دارم برم پزشکی اما فکر می کنم نمی تونم و دیره و اینکه الان 17 سلامه فکر می کنین من میتونم؟

  7. کاربر سوخت جت ین می‌گوید

    کار ها با دو دسته با محدودیت سنی و بدون مهدودیت سنی تقسیم میشوند
    این افرادی که در سن بالا به موفقیت رسیدند کارشون مهدویت سنی ندارن
    مثلاً تا سیس یک شرکت طبیعیه
    این کار فقط تو بزرگسالی انجام میشه
    ولی ما خواننده ورزشکار موسیقی دان داریم که از سن بالا شروع کرده باشه به موفقیت رسیده باشه نداریم

  8. کاربر سوخت جت ین می‌گوید

    اگه سنمون بالا باشه شروع کنیم نمی‌تونیم به اندازه اون هایس که از سن پایین شروع کردند خوب باشیم پدر رقابت همیشه شکست خواهیم خورد

  9. کاربر سوخت جت یا می‌گوید

    با سلام و خسته نباشید من سال ۹۸ دیپلم گرفتم رفتم خدمت الان تقریبا ۸ ماه گذشته می خوام دیپلم مجدد بگیرم و کنکور تجربی بدم برای پرستاری با ۲۲ سال سن دارم شروع میکنم از خداوند قدرت می خوام بهم کمک کنه .

  10. کاربر سوخت جت یم می‌گوید

    من ۲۷سالم ویه دخترم ودلم میخوادک قویی باشم بتونم بدن قویی داشته باشموتویی هرمبارزه ای برنده بشم ولی ازطرفی دوسدارم کارکنموچیزایی زیادی یادبگیرم من از۲۰سالگی همش به اینافکرمیکردموهی میگفتم دیردیردیرنمیشه سنم زیاده من نمیتونم ولی ازطرفی خیلی تنبلم همش بخاطرتنبلی ک دارم اینجوری شدموبه این جایی ناامیدکننده رسیدم

  11. کاربر سوخت جت .ع می‌گوید

    سلام ممنون که تجربه خودتون رو به اشتراک گذاشتید.منم ۴۰ سالمه.امسال کنکور دادم و معماری قبول شدم‌.رشته ای که همیشه حسرت خوندنش رو داشتم.۱۶ سال کار آزمایشگاهی کردم.کاری که اصلا علاقه ای بهش نداشتم.امسال حسرت خوردن رو کنار گذاشتم و شروع کردم.وابستگیهامو گذاشتم کنار و با امید و انگیزه بالا میخوام برم که رویاهامو عملی کنم.

  12. کاربر سوخت جت iyeh می‌گوید

    من چند روزه ۲۹ ساله شدم دلم میخواد یه هدفی شروع کنم و پیش ببرم ولی گیر کردم اصلا نمیدونم چه کاری رو باید انجام بدم یا اصلا چه هدفی رو شروع کنم ممنون میشم کمکم کنین

    1. کاربر سوخت جت جت می‌گوید

      سلام دوست من، اولا که برای شروع هیچ وقت دیر نیست، ثانیا اینکه باید بدونی که در چه مسیری میخواهی فعالیت کنی. علاقه ت چیه؟ توانمندیت چیه و دوست داری به کجا برسی.

  13. کاربر سوخت جت لا می‌گوید

    از خدا میخوام کمکت کنه، چون منم 35سالمه ورویای پزشکی دیگه برام یه حسرت شده ومیترسم که درس خوندن رو شروع کنم چون مادر 4تافرزندم ووقتم کمه ودخترمم الان یازدهم تجربیه ومیخواد پزشک بشه میخوام وقت وسرمایمو برا اون بذارم وحمایتش کنم

  14. کاربر سوخت جت لی می‌گوید

    دوستان به نظر من هیچوقت برای شروع یک اقدام خوب در زندگی دیر نیست وقتی انسان خوب و زیبا فکر می کند خوب و زیبا نیز عمل می کند مثلا من در سن ۴۰ سالگی شروع به خواندن رشته حقوق کردم و در سن ۴۴ سالگی لیسانس حقوق خودم را گرفتم و در حال حاضر در حال ادامه تحصیل در مقطع بالاتر این رشته هستم .

  15. کاربر سوخت جت اد می‌گوید

    سلام من همش به این فکر میکنم که کسی باید بهم کمک کنه تا بتونم کاری انجام بدم nو اینکه واقعا نمی دونم چی میخوام از زندگی همش احساس گناه دارم احساس اینکه پدر و مادرم در اوضاع بدی هستن و من بخوام شروع کنم برای هدفم پس پدر و مادرم چی میشن تا کی تحمل کنن برا همین میگم کسی پیدا بشه به پدر و مادرم کمک کنم روحیه بگیرم و شروع کنم لطفا به حرفام خوب فکر کنید و نظرتونو بگید

    1. کاربر سوخت جت ان می‌گوید

      من از اون ور افتادم خیلی تو زندگی موفق نبودم من در کنار پدر و مادرم زندگی میکنم همیشه حس گناه دارم چون نسبت به برادر و خواهرام آدم موفقی نبودم دوست داشتم شغل مناسبی داشتم تا پدر و مادرم بهم افتخار کنن

    2. کاربر سوخت جت دی می‌گوید

      من مشاور نیستم ولی این رو بدون دوست عزیز که هر چقدر دیرتر شروع کنی و با این فکر و خیال ها، زمانت رو از دست بدی؛ آیا وضعیت خودت یا پدر و مادرت بهتر میشه؟!!؟

    3. کاربر سوخت جت ته می‌گوید

      برای شروع هیچ وقت دیر نیست من خودم در سن ۴۶ سالگی تازه نتورک رو شروع کردم و واقعا راضیم

  16. کاربر سوخت جت rdad می‌گوید

    سلام من ۲۶ سالمه برای رشته موسیقی که میخوام تازه شروع کنم دیره

  17. کاربر سوخت جت ilad می‌گوید

    سلام من ۳۲ سالم هست کاردانی حسابداری دارم ولی رشته تحصیلیم رو دوست ندارم. خیلی دوست دارم دوباره درس بخونم تو رشته ای که بهش علاقه دارم آیا تو سن ۳۲ سالگی دیر نیست

    1. کاربر سوخت جت نه می‌گوید

      هرگز دير نيست من خودم ٢٨ سالمه با گرفتن كارشناسي ارشد تو وشنه ي كه دوستش ندارم ميخوام بخونم براي پزشكي هيچ وقت دير نيست

  18. کاربر سوخت جت ین می‌گوید

    دو روز دیگه ۴۰ سالم میشه، تا مقطع دکتری رشته ای که دوستش ندارم درس خوندم، دلم میخواد که تخصص پزشکی بگیرم، میخوام امسال کنکور بدم، خدا کمکم کنه

    1. کاربر سوخت جت دی می‌گوید

      دم شما و همت شما گرم . ایشالا که موفق بشید .

  19. کاربر سوخت جت heil می‌گوید

    سلام من 15 الی 16 سال سن دارم و توی تیم های فوتبال کوچک شهرمون بازی می کردم و فوتبالم هم زیاد بد نیست به نظر شما من هنوز وقت دارم که به یک تیم فوتبال برم و فوتبالم عالی بشه و به آرزو هایی که دارم و تیم محبوبی که دوست دارم برسم ممنون ❤️

  20. کاربر سوخت جت aaaa می‌گوید

    سلام به همه از کسایی ک ورزشکارن میپرسم بنظرتون میشه منی ک ۱۹ سال سن دارم بتونم اگه چن سال حرفه ای کار کنم برم تیم ملی؟چون خیلییی علاقه دارم و از بچگی ورزشکار بودم فقط چن تا ورزش عوض کردم اما ورزشو قطع نکردم انعطافم خوبه
    بنظرتون این وقت تلفی؟ چون خیلیا میگن ول کن ورزش حرفه ای ارزش نداره درستو بهتر بخون تا شغل خوبی پیدا کنی و درامدی داشته باشی متاسفانه رشته تحصیلیم ربطی به ورزش نداره اما میدونم ورزش نکنم میمیرم ممنون میشم کمکم کنین

    1. کاربر سوخت جت عی می‌گوید

      سلام نه برای شروع هرگز دیر نیست باید تلاش کنی مشاوره بگیر ، و از تجربه آدمهای موفق اون رشته استفاده بکن ، در هر رشته ای که میخوای فعالیت کنی اول انتخاب کن بعد برو جلو و با اساتید اون رشته ارتباط برقرار کن چون اونا بهتر از دیگران میتونند در باره اون رشته تخصصی نظر بدن و این که معقول فکر کن و احساسی تصمیم نگیر ،انشالا که به آرزوهات برسی

      1. کاربر سوخت جت aaaa می‌گوید

        خیلی ممنون ازتون

    2. کاربر سوخت جت iiii می‌گوید

      سلام.به حرف بقیه گوش نکن! ببین دلت و عقلت چی میگه!چیزی که خودت میخوای مهمه و آیندتو میسازه…n بقیه قرار نیستن به جای تو سخت کار کنن بقیه قرار نیست حمایتت کنن بقیه قرارنیست تاهمیشه توی زندگیت باشن! بقیه رو ول کن، حتی اگه فکر کردی به ته خط رسیدی، اشتباه فکر کردی! هیچوقت واسه شروع دیر نیست تو میتونی توی ورزش جایگاه و مقام بالایی بدست بیاری درکنارش درستم بخون فقط به خودت ایمان داشته باش نذار حرفای بقیه رویاتو واست کمرنگ کنن.nموفق باشی تا همیشه☺

      1. کاربر سوخت جت aaaa می‌گوید

        خیلی نظر خوبی بود ممنونم ک وقت گذاشتید

    3. کاربر سوخت جت ضا می‌گوید

      وای بدون ورزش نمیشه . دقیقا وضعیت تو رو دارم . ولی دست بالم بستس . شبا نمیتونم بخونم ‌. من فقط بخاطر پدر و مادرم میخوام رشته خوب بخونم و اینکه استقلال مالی داشته باشم والله از بچگی عشق ورزش دارم و میرم سراغش و بعدا با حرف این و اون قطع میکنم . دیگه نمیدونم چه کنم . ۲ سال که پشت کنکورم ولی نمیشه لامصب خیلی تو درسام قوی ام حتی تدریسم میکنم ولی نتیجه نمیشه از این ورم سنم دیر میشه واس نتیجه خوب تو ورزش . دارم نابود میشم

    4. کاربر سوخت جت ضا می‌گوید

      ولی کاش مطمئن بودم با ورزش به جایی میرسم این مطمئن نبودن که انسان نمیتونه چیز های دیگه زندگی رو رها کنه ‌. از ی رو هم میخوام بخونم واس رشته خوب و اونو سیو کنم برم ورزش ولی اصلا نمیتونم بخونم فقط ۲ سال خودمو تو اتاق حبس کردم

نظرتان را ارسال کنید

دیدگاه تان را با ما در میان بگذارید...

ما به دیدگاه شما احتیاج داریم؛ پس بیایید دیدگاه و نقطه نظرات مان را با همدیگر به اشتراک بگذاریم تا یک اجتماع موفق از افکار برنده با همدیگر بسازیم.

**‌به ازای هر یک دیدگاه سازنده، یک روز اشتراک رایگان پروژه سوخت جت دریافت کنید**