راز برنامه ریزی و هدف گذاری افراد حرفه ای برای پیروزی چیست؟

 عللی که منجر به شکست و ناموفق بودن اهداف افراد می شود ، غالباً بدونه برنامه ریزی بودن اهداف و انتخاب اهداف نادرست است و بعضاً مرحله انتخاب اهداف سپری می شود ولی تکنیک هر چه پیش آید خوش آید مدیریت می شود و گاهی هم منتظر گذر زمان میشوند و برای بهبود اوضاع چله نشینی می کنند.

هیچ اتفاق خوش آیندی نخواهد افتاد ، پیروزی در گرو انتخاب اهداف مناسب ، برنامه ریزی ، پیروی از برنامه و تلاش است.

برای رسیدن به موفقیت در ابتدا باید اهداف ، علایق و استعدادها را مشخص کردن در مرحله دوم دسته بندی و اولویت بندی اهداف

مرحله سوم شناسایی موانع مرحله چهارم شناسائی ابزارها و شرایط در دست مرحله پنج برنامه ریزی

 

اهداف خود را با در نظر گرفتن علایق دسته بندی کنید و سعی کنید برحسب اولیت و محدود باشند ، کثرت اهداف باعث پیچیدگی ، سختی و گمراهی می شود. اهداف بدست آمده را با استفاده ار فیلتر استعدادها مجدداً رتبه بندی کنید زیرا علایق ریشه در استعداد ها و توانائی انجام آن دارد و انتخاب اهداف با این مشخصات به پیروزی نزدیکتر است .

در انتخاب اهداف و اولویت بندی اهداف ، نیازهای زندگی را نیز مدنظر داشته باشید. نکته ای که باید هرگز فراموش نکرد حذف اهداف رویائی است ، البته اهداف بلند مدت را که نیاز به زمان و کار بسیار دارد را با اهداف رویائی و غیر قابل دسترس را به اشتباه در یک دسته قرار ندهید.

اهداف انتخاب شده را به دو دسته بلند مدت و کوتاه مدت تقسیم بندی کنید و همیشه اهداف کوتاه مدت و قابل دسترس در برنامه داشته باشید. از رسیدن به اهداف کوتاه مدت انرژی بگیرید تا به اهداف بلند مدت برسید ، برای خود زمینه های تشویق را فراهم کنید و اطراف خود را با دوستانی که شما را تحسین و حمایت می کنند پر کنید ، انرژی مثبت آنها شما را هر روز تقویت کرده و به هدف نزدیکتر خوهد کرد.

دقت داشته باشید اهداف کوتاه مدت در موازات و همزمان با فعالیت های اهداف بلند مدت پیش بروند .

برای سرعت در پیشرفت برنامه های طرح ریزی شده و رسیدن به اهداف میبایستی موانع و مشکلات موجود را پیش بینی کرد.

لیستی ازموانع و مشکلاتی که به ذهنتان می رسد تهیه کنید ، در این مرحله از افراد با تجربه مشورت بخواهید و سعی کنید تمام مشکلاتی که احتمال وقوع دارند را در نظر گرفته و راه حلی برای مواجه نشدن و مقابله با آن را بررسی کنید و یا الگوریتمی از فعالیت > مشکلات> راه حل های هر مشکل > نتایج هر راه حل > ضرر کمتر> سرعت بیشتر تهیه کنید با این روش میزان بروز مشکلات پیش بینی نشده را کاهش می دهد ، عدم آگاهی از مشکلات ایجاد ترس می کند همانند کودکی که از ورود به اتاق تاریک می ترسد زیرا از آن چه در اتاق وجود دارد اگاه نیست و آگاهی و شناخت از مشکلات همانند کبریتی در درون قار عمل می کند با این که شعله کوچکی دارد اما وسعت بسیار زیادی را نور می دهد و همانند طنابی است که غارنورد در هنگام برخورد با موانع از آن برای عبور و رسیدن به هدف کمک می گیرد و مانع موجود او را از هدف باز نمی دارد.

در پایان طرح خود را برای دوستان و افرادی که همیشه از شما انتقاد می کنند و حسد می ورزند و همیشه بدنبال پیدا کردن اشکالات کار شما هستند مطرح کنید این افراد برگ برنده شما هستند از افکار مخرب آنها جهت سازندگی استفاده کنید اما نگذارید که بر روی تصمیمات شما اثرگذار باشند.

ابزارها را هیچگاه در انتخاب اهداف فراموش نکنید ، این ابزارها هستند که به شما کمک می کنند که راهی بیابید و یا راهی بسازید ، ابزار ها شامل رابطه دوستی شما با افراد موفق و تاثیر گذار ، پول و سرمایه اولیه ، علم و دانش ، استعداد ها و ….

روابط اهمیت بسیاری در پیشرفت شما دارد شما به اندازه افرادی که می شناسید موقعیت شغلی ، ایده ، مشاور ، حامی اقتصادی و معنوی ، نفوذ و … دارید . تمامی افراد در زندگی شما نقش خواهند داشت خوش رفتار باشید و از منابع خود محافظت کنید .

علم و دانش شما ابزار قوی است که در کنار ابزار نیروی انسانی و اجتماعی شما می تواند معجزه کند.

به این موضوع دقت کنید در بسیاری از موارد برای بدست آوردن ابزارها هم باید برنامه ریزی و هدف گذاری کرد به این ترتیب یک حلقه یا لوپ از اهداف ایجاد می شود که به هیجان کار می افزاید و ایجاد انگیزه می کند.

برنامه ریزی و زمان بندی اهداف را با دقت و مطابق با توانائی ها و ابزار در دست اجام دهید زیرا اگر بیش از حد توان برنامه سنگین باشد باعث ایجاد ضعف و تفکرات منفی همانند عدم توانائی به پایان رساندن برنامه خواهد بود در برنامه ریزی و مدیریت زمان بندی خود تفریح و استراحت را نیز به اندازه نیاز مدنظر داشته یاشد.

 

با آرزوی موفقیت برای یکایک شما
نویسنده : آرتین هوسپیان
کارشناس و مدیر فروش

6 نفر دیدگاه شان را با ما در میان گذاشتید، نفر بعدی شما هستید :
  1. کاربر سوخت جت ujeb می‌گوید

    سلام دوست عزیزم
    من می خواهم.کی یکی از بهترین فوتبالر های جهان شوم چون توانایی اش را دارم میتونم کی از پس اش بر بیایم من تنها با خودم روزانه ۲ ساعت تمرین میکنم من در جایی کار میکنم کی ساعتی کاری من ۱۵ ساعت است اما باز هم آنقدر شوق و اشتیاق دارم کی اصلن به کار فکر نمیکنم کی من کار میکنم یا نخیر دوستام همش مرا مسخره میکند حتا فامیل ام کی تو دیوانه شدی از این خیال ها بیا بیرون اما برای همشان نشون میدم کی من میتونم به خواسته. ام برسم چون خدایی من قدرتمند از همه چیز است و نیز مرا کمک خواهد کرد
    تشکر‌ از سایت خوب و عالی تان ….

  2. کاربر سوخت جت مد می‌گوید

    سلام پیشنهاد میکنم که شب یلدا به احترام طرفداراتون همه پست ها رو اذاد بزارین تا اونایی که جزو اعضای ویژه نیستن بتون اون روز از مطالب استفاده کنن

  3. کاربر سوخت جت 8910 می‌گوید

    سلااااااااااااااااااااااااااااام ، سایت تون واقعاً پر از انرژی مثبت و انگیزه برای پیشرفت و ایده های فوق العاده برای حرکت در همه مقاطع هست . فوق العاااااااااااااااااااااااااااااده اید . ممنووووووووووووووووووووووووووووون .

    1. کاربر سوخت جت ان می‌گوید

      یک دنیا سپاس از شما 🙂

  4. کاربر سوخت جت ni59 می‌گوید

    با سلام / از سایت متفاوت، زیبا، پرمحتوا، متنوع و سیقل خورده شما بسیار به وجد آمدم. در نوع خودش فوق العادست. هم کیفیت مطالب، نویسندگی حرفه ای، گرافیک حرفه ای و سرشار از خلاقیت واقعا زیباست / بسیار بسیار سپاسگذارم، بهتون تبریک و خداقوت میگم / کلی از شما ایده گرفتم که در کارها و سایتم استفاده کنم / طی این سالها که کار اینترنتی انجام میدم هیچ سایتی نتونسته بود اینطوری هیجان و شوق منو به تلاطم بندازه. فوق العاده اید.

    1. کاربر سوخت جت dmin می‌گوید

      با سلام و تشکر از حسن توجه شما، ازینکه کاربرانِ پرشور و با انرژی مثل شما داریم باعث انگیزه ما برای ادامه میشود. ممنون که هستید 🙂

نظرتان را ارسال کنید

دیدگاه تان را با ما در میان بگذارید...

ما به دیدگاه شما احتیاج داریم؛ پس بیایید دیدگاه و نقطه نظرات مان را با همدیگر به اشتراک بگذاریم تا یک اجتماع موفق از افکار برنده با همدیگر بسازیم.

**‌به ازای هر یک دیدگاه سازنده، یک روز اشتراک رایگان پروژه سوخت جت دریافت کنید**