برگه‌ی تقلب ارتباطات – تکنیک‌های محرمانه‌ای که شما را محبوب‌ترین دایره‌تان می‌کند – قسمت ۲

قسمت اول این مقاله را از اینجا بخوانید

امروزه ما به جای دستیابی به قدرت از طریق انحصار اطلاعات (و خشمگین ساختن دیگران به واسطه‌ی این فرآیند) به دنبال تبادل سریع و صحیح اطلاعات هستیم. وقتی فردی مسئله‌ای را بیان می‌کند، سعی کنید به کمک تجربه و دانش خود و به ویژه از طریق دوستان یا وابستگان خود، به راه‌حل‌های آن مشکلات بیاندیشید.

حتی اگر می‌توانید تلفن همراه خود را درآورید و یک تماس مفید برقرار کنید، اصلاً درنگ نکنید و منتظر نمانید تا دیگران از شما چنین چیزی را بخواهند. فقط این کار را انجام دهید.

به طور دائم به دنبال بهره بردن از تجارب دیگران و فراهم آوردن زمینه برای بهره بردن دیگران از تجارب خود باشید. مسلماً، موفقیت آن‌ها و شما به این موضوع بستگی دارد زیرا می‌توانید درس‌های فراوانی از یکدیگر بیاموزید.

حتی اگر افراد مهمی را نمی‌شناسید، برقراری تعاملات اجتماعی چندان هم کار سخت و دشواری نیست. داشتن اطلاعات، یکی از ارزشمندترین دارایی‌های شما برای ایجاد تعاملات اجتماعی است. شما می‌توانید این اطلاعات را به شکلی ارزان و از طریق کتاب‌ها، مقالات، مجلات،اینترنت و حتی صحبت با دیگران به دست آورید.

سعی کنید نویسندگان، محققان و متفکران برجسته‌‌ی حوزه‌ی مورد علاقه‌ی خود را بشناسید. اگر آن‌ها کتابی به بازار ارائه کرده‌اند، حتماً آن را خریده و مطالعه کنید.

از ایده‌هایی که به نظر شما بزرگ هستند، یادداشت بردارید و ببینید در این ایده‌ها چه چیزهایی نهفته‌اند که می‌توانند به نفع شما باشند. می‌توانید با برخی از آ‌ن‌ها ارتباط برقرار کنید. حتی یک ایمیل ساده می‌تواند باعث پیوند شما با آن‌ها شود.

اگر در این زمینه تلاش کنید، مطمئن باشید در عرض کمتر از دو ماه می‌توانید به آنچه که می‌خواسته‌اید، دست یابید. هشتاد درصد ارتباطات عمیق، از یک رابطه‌ی ساده شروع شده‌اند. بسیاری از این ارتباطات خیلی ساده و در عین حال خیلی سریع شکل گرفته‌اند.

در ضمن این را هم میتوانید بخوانید»هشت اشتباه نابخشودنی در ارتباطات تا همه را از خود فراری دهید !

وقتی به ارتباطات خود ادامه دهید، حفظ آن به مراتب ساده‌تر از آن چیزی خواهد بود که در ابتدا فکر می‌کردید. افرادی که با آن‌ها ارتباط برقرار کرده‌اید، علاقه‌مند هستند که به سه طریق نام شما را بشنوند و در واقع نام شما برای آن‌ها تکرار شود:تلفن، ایمیل یا ملاقات رو در رو. باید با افرادی که اهمیت خاصی در کسب و کارتان دارند، ارتباط خود را عمیق‌تر کنید.

اگر مقاله یا کتابی نوشته‌اید، حتماً یک نسخه از آن را برای این افراد ارسال کنید. حتی یادداشت‌های کوچک هم می‌توانند اثرات شگرفی به دنبال داشته باشند.

 

» شناخته شدن:

راه‌های زیادی برای شناخته شدن وجود دارند، به سراغ طرح‌هایی بروید که شما را با گروه‌های تازه از مردم آشنا می‌سازد. حتی در داخل شرکت خود، طرح‌های بیشتری را اجرا کنید تا دیگران متوجه مهارت‌های شما بشوند، حتی می‌توانید در مورد رشته‌ی تخصصی خود در یک کارگاه تدریس کنید.

هیچ راهی بهتر از این وجود ندارد که از دیگران درس بگیرید و مهم‌تر اینکه آنچه را فرا گرفته‌اید به دیگران هم منتقل کنید. با درگیر کردن خود در طرح‌هایی که نیازمند مهارت یا تجربه‌ی بالایی هستند، خود را به چالش بکشید و این مهارت‌ها و تجربیات را به دست آورید. از همین امروز تلاش خود را برای دستیابی به این مهارت‌ها و تجارب آغاز کنید.

» تلاش کنید تا نتیجه‌اش را ببینید:

از خود بپرسید: منحصر به فردترین جایگاه و موقعیت فروش شما چیست؟ یا شما دارای چه تخصص یا منفعت یا امکاناتی هستید که می‌تواند مبنایی برای فعالیت شما به عنوان یک سازمان برتر باشند؟

عضوپذیری کار ساده‌ای است. شما کارتان را با گروهی از دوستان خود آغاز می‌کنید و تمام وقت خویش را به این کار اختصاص می‌دهید. این امر باعث می‌شود که هر چه رو به جلو حرکت می‌کنید، با افراد بیشتر و جدیدتری آشنا شوید.

مهم نیست چند نفر به شما اضافه می‌شوند بلکه مهم این است که آنان با خود چه به همراه می‌آورند که می‌تواند بخشی از نیازهای خاص شما و کسب و کارتان را مرتفع سازد.شما باید یاد بگیرید که خود را متعلق به چیزی فراتر از خود و داشته‌هایتان بدانید.

بنابراین عضویت در یک گروه یا یک سازمان فقط محدود به مرزهای آن گروه یا سازمان نیست و شما می‌توانید با توسعه‌ی توانایی‌های خود، هر روز دوستان جدیدی پیدا کنید.

افراد موفق کسانی هستند که از قدرت تأثیرگذاری بالایی برخوردار هستند. آن‌ها می‌توانند از توانایی‌های خدادادی خویش برای تأثیرگذاری بر دیگران و در عین حال یاد گرفتن از آنان استفاده کنند و توانایی‌ها و مهارت‌ها و در یک کلام به داشته‌های خودشان تبدیل کنند و از آنها بهره‌ی لازم را ببرند.

بنابراین باید تلاش کنید تا با افراد مختلف حتی کسانی که سرشناس نیستند ارتباط دوستانه برقرار کنید زیرا هر یک از آن‌ها دارای استعدادها، مهارت‌ها و توانایی‌هایی هستند که می‌توانند برای شما مفید باشند. این یک فرآیند دو سویه است و این افراد نیز می‌توانند از داشته‌های شما درس بگیرند. البته یک پرسش مهم این است که ما باید تا چه حد به این افراد نزدیک شویم یا به عبارت دیگر باید به آن‌ها چقدر اجازه دهیم تا به ما نزدیک شوند.

پاسخ دادن به این پرسش کار ساده‌ای نیست. اما اگر شما برخوردی توأم با احترام و نزاکت داشته باشید، مطمئناً آن‌ها جذب شما خواهند شد و هرگز از بودن شما احساس رنج و ناراحتی نمی‌کنند. بدین ترتیب است که شما می‌توانید نهایت استفاده را از روابط رو در رو و چهره به چهره‌ی خود با دیگران ببرید.

 

هرگز فراموش نکنید که همین الان بهترین زمان برای عمل کردن است و شاید فردا خیلی دیر باشد، هر ارتباطی می‌تواند به همان اندازه که مفید باشد، با همان سرعت از دست برود و به فرصتی برای دیگران تبدیل شود. بنابراین شما در برقراری ارتباطات مفید، پیشتاز باشید.

نظرتان را ارسال کنید

دیدگاه تان را با ما در میان بگذارید...

ما به دیدگاه شما احتیاج داریم؛ پس بیایید دیدگاه و نقطه نظرات مان را با همدیگر به اشتراک بگذاریم تا یک اجتماع موفق از افکار برنده با همدیگر بسازیم.

**‌به ازای هر یک دیدگاه سازنده، یک روز اشتراک رایگان پروژه سوخت جت دریافت کنید**