به کمک قانون 80/20 خیلی راحت ثروتمند شوید

به کمک قانون 80/20 خیلی راحت ثروتمند شوید

 

میخواهید پول بیشتری کسب کنید؟ پول بیشتری باید ببخشید.
این ساده ترین، راحت ترین و کاربردی ترین مثال از قانون 80/20 برای پولدار شدن بود… اما چرا با بخشش، بعضی ها ثروتمند میشوند بعضی ها همانند قبل فقیر باقی میمانند؟

قانون 80/20 توسط ویلفردو پارتو ،اقتصاددان ایتالیایی کشف شد (در این مقاله بخوانید) در مقاله قبلی راجع به قانون 80/20 خواندید با قدرت این قانون و کاربرد آن آشنا شدید؛ اما شاید علاقه داشتید، یادبگیرید چطور به کمک قانون 80/20 میتوانید راحت ثروتمند شوید؛ این مقاله دقیقا برای شماست.

به کمک قانون 80/20 شما میتوانید درک کنید؛ تمام فعالیت های شما مفید نیست ! 80% نتایج شما فقط نتیجه 20% فعالیت های شماست، پس مابقی فعالیت هایتان چه میشوند؟ هدر میروند… به همین سادگی.

شما اگر 20% فعالیت های مفیدتان را بتوانید پیدا کنید، میتوانید 4 برابر کمتر کار کنید، نتایج همیشگی را بدست آورید، و یا مثل همیشه (از نظر فعالیتی یا ساعتی) کار کنید، اما 4 برابر بیشتر نتیجه بگیرید.

برای مثال؛

  • 80% درآمد هر شرکت،فروشنده،مغازه – فقط از 20% مشتریان آن شرکت، فروشنده،مغازه  است
  • 80% لباس هایی که بیشتر اوقات میپوشید – فقط از 20% کل لباس هایی است که دارید
  • 80% اهدافی که بدست آوردید – نتیجه 20% تلاش مفیدتان بوده
  • با 20% از دوستانتان – 80% اوقات دوستی تان را میگذرانید
  • و …

اما در این مقاله، کاربرد قانون 80/20 را در مورد کسب ثروت تخصصی تر و کاربردی تر میخوانید.
آرتور سی. بروک (Arthur C. Brooks) نام محقق و اندیشمند اجتماعی آمریکایی و مدیر انیستیتو سرمایه گذاری آمریکا است که به صورت آماری و سعی در اثبات این قانون شگفت انگیز و رابطه آن با ثروتمند شدن کرد.

آرتور با جمع آوری داده های آماری خانوارها از دانشگاه های مختلف از جمله هاروارد، MIT و … و تحلیل آنها به کمک قانون 80/20 نتایج حیرت آوری را بدست آورد؛ آرتور متوجه شد خانوارهایی که 100$ به خیریه کمک میکنند 375$ بیشتر از خانوارهایی که به موسسه های خیریه کمک نمیکنند درآمد دارند.

یعنی؛ به زبان ساده : برای هر 1$-ای که می بخشند، 4$ بیشتر درآمد دارند !

 

 

چطور چنین چیزی ممکن است؟ درحالی که 90% خانوارها شاید اصلا نام قانون 80/20 را نیز نشنیده باشند، حتی شاید آگاهانه نیز درحال بخشش نباشند اما در کمال تعجب شاهد آن هستیم نه تنها هر 1$ را که به خیریه اختصاص داده اند در واقع هدر نرفته… بلکه 4 برابر آن نیز برایشان برگشت داشته.

  • چه فاکتورهایی در این نقل و انتقال پول نقش داشتند؟
  • آیا افرادی که ثروتمندتر هستند، قادرند بیشتر ببخشند؟ یا برعکس؟
  • چرا بعضی از افراد با اینکه به خیریه ها کمک میکنند و پولشان را می بخشند اما هیچ چیزی دریافت نمیکنند؟
  • چرا ثروتمندان ،خیّرترین افراد هستند؟ چرا آنها اینقدر اشتیاق دارند به خیریه ها کمک کنند؟
  • 3 فاکتور کلیدی در بخشش و انتطار برگشت به کمک قانون 80/20 کدام است؟
  • و …

یافته های آرتور سی. بروکس دقیقا پاسخ این سوال است

 

به کمک قانون 80/20 خیلی راحت ثروتمند شوید (تکنیک ها و شیوه های عملی) :

آرتور متوجه شد، قانون 80/20 هوش و آگاهی از آن ندارد که چه کسی و در چه شرایطی و به چه منظوری از آن پیروی میکند، هرکس که از آن پیروی کند را ،شامل میشود. برای همین منظور است که قدیمی ها به اصطلاح برای توجیه این پدیده می گفتند :  گدایی به پول ربطی ندارد یک صفت است.

کارآفرینان و ثروتمندان دنیا، دقیقا خیّر ترین افراد هستند.
آنها به این دلیل به خیریه ها کمک نمیکنند چون وظیفه شان است، بلکه آنها قانون را برای تولید ثروت رعایت میکنند. آنها به کمک همین قانون ثروتمند شدند، بنابراین این قانون را به صورت همیشگی دنبال میکنند، در هر شرایطی؛ مهم نیست شرایط اقتصادی بد یا خوب باشد، آنها میدانند اگر بخشش کنند، دریافت میکنند؛ به همین راحتی.

اما برای همه چنین نیست !
بعضی فاکتورها در بخشش و دریافت وجود دارد که نقش کلیدی در برگشت آنها دارد. برای نمونه شما شاید پولتان را نخواهید و از روی اجبار به خیریه کمک کنید، نه تنها پولتان هیچ برگشتی نخواهد داشت، بلکه ممکن است اتفاقاتی برایتان روی دهد که چندین برابر ان پول را نیز از دست بدهید.

یک مثال دیگر؛ میتواند کمک به دوستتان باشد.
شما شاید بارها و بارها به دوستتان آقای X کمک کردید اما هیچ چیزی از او دریافت نکردید و کاملا آشفته و نگرانید ! آیا باید کمک کردنتان را قطع کنید؟ اکیدا ! بلکه شما از یک دریچه ای به این دنیا می بخشید و شاید از دریچه دیگر (از آقای Y کمک هایی به صورت ناخودآگاه بدون آنکه فکرش را هم بکنید دریافت کنید.

این قانون همانطور که خواندید قوه تشخصی ندارد، در هر صورت، با رعایت فاکتورهای مهم که در زیر میخوانید، به فرد جواب میدهد.

3 فاکتور مهم و کلیدی که برای استفاده از قانون 80/20 جهت ثروتمند شدن :

  1. تماما بستگی به وضعیت ذهنیتان دارد | بخشش نوعی وضعیت ذهنی است، در واقع، بهترین نوع زندگی هماهنگ با طبیعت معنوی انسان است. تحقیقات نشان داده، بخشش باعث شادی مردم میشود. مردم افراد شاد را دوست دارند و با بخشش، شادی معنوی و یا ارتعاشاتی در شما ایجاد می شود که دیگران را جذب میکند و کلید روابط بهتر نیز هست.

اگر میخواهید کسب و کاری خوب و بر پایه بهره وری بالا داشته باشید، اگر میخواهید عملکردتان در تمام عرصه های زندگیتان مثبت باشد، بر روی خوشبخت بودنتان کار کنید. بیشتر به فکر این باشید چطور بیشتر شاد باشید، بیشتر از زندگی لذت ببرید (این مطلب را بخوانید).

خوشبختی ،کلید موفقیت است (نه برعکس !) شما اگر فقط بخواهید از این جهان دریافت کنید، نه تنها هیچ پاسخی دریافت نخواهید کرد، بلکه شاید آنچه را دارید را هم از دست بدهید.

  1. باعث ایجاد شهرت میشود | اگر افرادی را در زندگی می بینید که شهرت زیادی دارند، بدانید این افراد بخشنده های خوبی هستند. شاید بخشش آنها مالی نباشد، حتی یک لبخند صبحگاهی هم میتواند بخشش شادی باشد و از نظر قانون هیچ فرقی ندارد.

اما افرادی چون بیل گیتس (موسس مایکروسافت) با اینکه یکی از بزرگترین خیرهای دنیا هستند، هرگز نخواهید دید جایی کلید موفقیت شان را کارهای خیرخواهانه شان بدانند. اما ناخودآگاه، کمک های خیریه و بشر دوستانه ای که این فرد ثروتمند دنیا انجام داده، شهرت و آوازه ای برایش به ارمغان آورده که به صورت غیرمستقیم فروش شرکتش را تا 4 برابر افزایش داده… قانون ،قانون است.

افراد ثروتمندی مانند بیل گیتس زیاد هستند که بدون چشم داشت به پول به خیریه ها کمک میکنند، زیرا آنها میدانند پولشان را هدر نمیدهند. یکی دیگر از این افراد وارن بافت (در این مقاله بخوانید) است، که 2/3 ثروتش را صرف خیریه کرد و همچنان بخشی از پولش را ماهیانه صرف کمک به گسترش علم در مکان های دور افتاده دنیا میکند.

این افراد تا قبل از انجام کمک های خیریه، کمتر افرادی انها را می شناختند، حتی اگر می شناختند هم اعتباری برای آنها قائل نبودند، اما بعد از آنکه این افراد شروع به کمک های بشر دوستانه کردند، اخبار ان به سرعت نور انتشار یافت و در مدت زمان کوتاهی اعتبار و شهرتی برای این افراد به ارمغان آورد که تا قبل از آن کمتر فکرش را میکردند روزی به چنین جایگاهی برسند.

متافیزیک … | قانون بخشش و دریافت ،چیزی جدید نیست. این قانون از چند صد سال قبل از میلاد مسیح نیز توسط فیلسوفان بزرگ اطراف جهان به آن اشاره شده. قانون 80/20 بخشش و دریافت، قبل از اثبات علمی، توسط پیامبران هر دینی توصیه شده و چیزی بیشتر از یکسری فرمول اقتصادی و ریاضی است.

اگر میخواهید از قانون 80/20 استفاده کنید، نباید به صورت ریاضی وار و محاسباتی از آن استفاده کنید. زیرا قانون با این کار شما عملا فاکتور شماره 1 را نقض خواهید کرد. در عوض آنرا با تمام وجود بپذیرید و اجرا کنید. به فکر نتیجه آن نباشید، بلکه از روند بخشش باید لذت ببرید. لذت از بخشش و خوشبختی، رمز موفقیت و موفقیت کلید ثروت است.

در همین زمینه، مطالب زیر را حتما بخوانید :

 

 

3 نفر دیدگاه شان را با ما در میان گذاشتید، نفر بعدی شما هستید :
  1. کاربر سوخت جت ضا می‌گوید

    سلام دو روزه که دارم روی این قانون تحقیق میکنم..مطالب مفیدی رو متوجه شدم هر چند که سابقا ندونسته این قانون رو عمل کردم و جواب گرفتم…اما بنظرم حالا که پی به این قانون بردم عمل کردنش سخت تره چون دیگه کنترل ذهن و نیت سخت شده که بدون توقع از کاینات بخوام ببخشم اما اگر هم بشه کنترلش کرد عالی میشه

  2. کاربر سوخت جت 2091 می‌گوید

    از هر دستی بدی از همون دست میگیری 🙂
    یه اعتقاد قلبی هم باید قبلش باشه در غیراینصورت فقط ظرره !اونوقت میشیم بانک سیار !

    1. کاربر سوخت جت dmin می‌گوید

      دقیقا … ممنون میلاد

نظرتان را ارسال کنید

دیدگاه تان را با ما در میان بگذارید...

ما به دیدگاه شما احتیاج داریم؛ پس بیایید دیدگاه و نقطه نظرات مان را با همدیگر به اشتراک بگذاریم تا یک اجتماع موفق از افکار برنده با همدیگر بسازیم.

**‌به ازای هر یک دیدگاه سازنده، یک روز اشتراک رایگان پروژه سوخت جت دریافت کنید**