3 کلمه جادویی که برای رفع فوری استرس و اضطراب

3 کلمه جادویی ضد استرس که آسایش رو به زندگیتان بر می‌گرداند

 

علم عصب شناسی در 5 سال گذشته واقعیاتی درمورد استرس و اضطراب کشف کرده که تا قبل از آن درک صحیحی از آنها نداشتیم برای مثال؛ حتی سبک ترین ورزش هم میتواند استرسی که داریم را کاهش دهد و یا اینکه میتوانید خیلی راحت افکار استرس زا-ای که دارید را درمان کنید.

در مورد موارد فوق، عصب شناسان به خوبی استدلال میکنند که چطور ترکیب های شیمیایی در مغز انسان شکل میگیرند و باعث رفع استرس و اضطراب میشوند… شاید استدلال آنها مربوط به سالهای اخیر باشد، اما تکنیک های اشاره شده دهه ها قبل مورد استفاده قرار میگرفت و متخصصین این طب آنها را تجویز میکردند.

اما در دنیای کسب و کار، استرس و اضطراب میتواند نه تنها مانع موفقیت تان شود، بلکه باعث شکست و ناکامی تان شود. برای مثال، فرض کنید به منظور فروش نزد مشتری می روید و مشتری به شما میگویید تعدا خریدش خیلی بالاست، حس هیجان شما از داشتن مشتری عالی، تبدیل به اضطراب و استرس می شود که احیانا کاری نکنید تا مشتری ناراحت شود از شما خرید نکند و همین استرس باعث میشود شما به صورت طبیعی فکر نکنید و جلسه فروش بی نتیجه به پایان برسد.

و یا اگر میخواهید کسب و کاری راه اندازی کنید، شاید استرس و اضطراب از نتایج زودهنگام باعث شود نه تنها دست از کار بکشید و ادامه ندهید، بلکه برای همیشه خود را شکست خورده بپندارید و از راه اندازی هر کسب و کاری امتناع کنید.

حتی در ملاقات های فردی نیز، معمولا افراد جذاب، اعتماد به نفس بالایی دارند و اعتماد به نفس بالا نیز یعنی بدون کمترین استرس و اضطراب نسبت به شرایط محیطی و در کمال آرامش درونی بخواهید ارتباط برقرار کنید؛ حال فرض کنید به ملاقات رئیس جدیدتان رفتید، اما استرس شما کاملا در شما مشهود هست، مانند سریع حرف زدن، حرکات عصبی و سریع پا و … و رئیس شما ،نزد شما احساس آرامش نمیکند و امکان ارتباط موفق هم صفر میشود.

اگر بخواهید استرس و اضطرابتان را ریشه ای درمان کنید، باید نزد روانشناسان مربوطه بروید و با تجویز داروها و روش های روانشناسی خاصی درمان شوید، اما اگر در زندگی معمولی تان هیچوقت استرس ندارید، اما در بعضی شرایط خاص (مانند 3 مثال بالا) دچار استرس و اضطراب می شوید، این 3 کلمه جادویی میتوانند به شما کمک بزرگی کنند تا آرامش کامل را در چنین شرایطی بدست آورید.

شما در این مقاله 3 کلمه جادویی میخوانید، که در شرکت Bristol-Myers با استخدام چند روانشناس به منظور تجویز یک راهکار فوری برای رفع استرس به فروشندگان خود آموزش میدهند تا در مواقع حساس، که امکان دارد استرس در کار فروشنده اخلال ایجاد کند، با نهایت آرامش فروش خود را انجام دهند و هیج آثاری از استرس و اضطراب در آنها وجود نداشته باشد.

3 کلمه جادویی برای رفع  فوری استرس و اضطراب :

  1. ” من به شما احترام میگذارم. ”
    زمانی که اجازه میدهید بی احترامی افکار شما را هدایت کند، ناخواسته تبدیل به دشمن فرد مقابل تان می شوید، حتی اگر او خودش آنرا نداند. در ادامه تنفر و عصبانیت در باطن شما اوج میگیرد و هردوی شما به زودی خواهید فهمید که یکنفرتان خیلی زود منفجر خواهد شد و هرآنچه در خود داشته را بیرون خواهد ریخت…
    پس بدانید که بی احترامی همانند بکینگ پودر برای کیک عمل میکند.

گفتن جمله “من به شما احترام میگذارم.” – و واقعا عمل به آن – میتواند یک پایه قوی برای ارتباطات کاری/فردی شما برای آینده باشد. احترام باعث احترام میشود. شما اگر بخواهید احترام دریافت کنید، باید احترام هم بگذارید و ناهماهنگی ها و کشمکش ها در شرایط احترام دو طرفته میتواند تبدیل به مشکلی مشترک برای حل شود.

 

  1. “من شما را درک میکنم.”
    هرکسی اگر در شرایطی کار کرده باشد که از طرف همکاران و بالادستی هایش درک شده، خیلی سخت و تقریبا ناممکن است در جایی بتواند کار کند که هیچ درکی از او و قابلیت هایش ندارند و در عوض یک عالمه توقع و انتظار از او دارند… این درست مواقعی هست که باعث ایجاد استرس و اضطراب در فرد میشود.

زمانی که فرد احساس میکند باید انتظارات دیگران را که خارج از محدودیت قابلیت هایش است انجام دهد، استرس و اضطراب به سراغش می آیند و افکاری همچون “نکند نتوانم اینکار را انجام دهم …” باعث ترس پنهان درونش میشود و آرامش را از او میگیرد.

اگر میخواهید درک شوید، باید درک کنید. گاهی درک شما از طرف مقابل، میتواند باعث شود شما خودتان از خودتان درک بهتری داشته باشید پس حتی اگر طرف مقابل شما را به هر نحوی نتوانست درک کند، ناراحت نباشید ،شما وظیفه خود را انجام دادید تا بار استرس و اضطرابتان را کاهش دهید.

بار دیگر اگر در چنین شرایطی قرار گرفتید، سعی کنید طرف مقابل را درک کنید. فقط اجازه بدهید کامل صحبت کنند و خواسته شان را بیان کنند، پیش قضاوت کردن را کنار بگذارید، شخصیت آنها را تحلیل نکنید؛ فقط به آنها گوش دهید. درک کردن طرف مقابلتان، میتواند شفافیتی در رابطه شما ایجاد کند، شفافیت از اموری که با آنها سر و کار دارید یکی از عوامل ضد استرس است.

 

  1. “من شما را می بخشم.”
    تقریبا در هر شرایطی، مردم سعی میکنند بهتری کاری که نسبت به دانش و اطلاعات و منابعی که دراختیار دارند انجام دهند. به هر حال، اشتباهات غیرقابل انکارند… در بهترین حالت هم هر فردی امکان دارد اشتباهی انجام دهد؛ اما زمانی این اشتباهات میتوانند جلوی موفقیت شما را بگیرند که شما اشتباهات خود و دیگران را نمی بخشید و در ذهن تان نگه میدارید.

هرچقدر که اشتباهات دیگران و خودتان را دیرتر فراموش کنید و ببخشید، آنها بیشتر قدرت میگیرند و شفاف تر بر روی پرده ذهن تان تکرار میشوند و بیشتر شما را عصبی، ناراحت میکنند و برای مدت طولانی شما را به یک قربانی تبدیل میکنند.

بخشش به معنی اجازه رفتار بد با شما نیست. بلکه برعکس، بخشش میتواند رفتار طرف مقابلتان را نیز نه در برابر شما، بلکه در درون شما اصلاح کند. اگر شما طرف مقابل را ببخشید، در واقع خودتان را از شر گرفتاری افکار منفی مربوط به دیگران خلاص کردید. پس در بدترین حالت ها، طرف مقابلتان را ببخشید، زیرا آینده شما به مراتب مهم تر است از سرنوشت طرف مقابلتان.

شما 3 کلمه جادویی را در 3 جمله خواندید. آیا میتوانید بگویید این کلمات جادویی کدام بودند؟

در همین زمینه، مطالب زیر را حتما بخوانید :

نظرتان را ارسال کنید

دیدگاه تان را با ما در میان بگذارید...

ما به دیدگاه شما احتیاج داریم؛ پس بیایید دیدگاه و نقطه نظرات مان را با همدیگر به اشتراک بگذاریم تا یک اجتماع موفق از افکار برنده با همدیگر بسازیم.

**‌به ازای هر یک دیدگاه سازنده، یک روز اشتراک رایگان پروژه سوخت جت دریافت کنید**