بدترین دشمن زندگی‌ات کیست؟ دنبال جواب نگرد، ترس است – فرمول قدم‌به‌قدم درمان ترس

قبل از اینکه برویم سراغ درمان ترس باید بدانیم که خود ترس چیست؟ شما شاید مدت‌ها دراین‌باره فکر کنید. مطالعه داشته باشید و به دنبال جواب‌های بلند و عجیب و غریب بگردید. درحالی‌که تعریف ترس بسیار ساده است.

ترس یعنی عدم کنترل. همین!

شما وقتی وارد اتاق تاریک می‌شوید ممکن است بترسید، چون اتاق را نمی‌بینید و روی آن کنترل ندارید. وقتی کنار دست راننده نشسته‌اید ممکن است بترسید زیاد فرمان دستتان نیست و روی حرکات ماشین کنترل ندارید. اما ترس خوب است یا بد؟ در یک جواب ساده باید گفت تجربه ترس خوب است.

این نشان می‌دهد که شما یک انسان سالم هستید. در واقع غریزه ترس چیزی است که انسان را زنده نگه می‌دارد. تصور کنید یک فرد از شنا کردن در یک رودخانه پر از تمساح نترسد. چند درصد امکان دارد که از آن رودخانه زنده بیرون بیاید؟

شاید ترس بیش از هر احساس دیگری سبب شده تا انسانی که میلیون‌ها سال پیش روی کره زمین زندگی کرده تا به امروز بقای نسل خود را حفظ کند. اگر به خاطر ترس نبود ما در مقابل حیوانات و اتفاقات بد تاریخ دوام نمی‌آوردیم. ما به خاطر ترس از زلزله خانه‌ها را محکم ساختیم، به خاطر ترس از تصادف ماشین‌ها را بهتر کردیم، به خاطر ترس از فقر ثروتمند شدیم.

به‌طور خلاصه ترس چیزی است که در DNA همه ما وجود دارد و مختص به عده‌ای خاص نیست. اما این دلیل نمی‌شود که شما ترسیدن از یک گربه را عادی بدانید. درواقع اگر حد آن را حفظ نکنید خواهید دید که ترس‌های غیر منطقی زندگی شما را فلج خواهد کرد.

در عصر دیجیتال ترس‌ها نیز متفاوت شده‌اند. مثلاً:

  • شما می‌ترسید به مدیر خود برای افزایش حقوق بگویید
  • می‌ترسید شغل فعلی خود را رها کنید و به دنبال رؤیاهای خود بروید.
  • بسیاری می‌ترسند  و فکر می‌کنند که راه اندازی یک کار، راه رفتن روی لبه پرتگاه است.

اما واقعاً این‌گونه نیست.

» انواع و درمان ترس «
و روش مقابله با هر نوع آن

نظرتان را ارسال کنید

دیدگاه تان را با ما در میان بگذارید...

ما به دیدگاه شما احتیاج داریم؛ پس بیایید دیدگاه و نقطه نظرات مان را با همدیگر به اشتراک بگذاریم تا یک اجتماع موفق از افکار برنده با همدیگر بسازیم.

**‌به ازای هر یک دیدگاه سازنده، یک روز اشتراک رایگان پروژه سوخت جت دریافت کنید**