خلاصه کتاب چیرگی نوشته رابرت گرین

دروغ‌های بزرگ درباره نبوغ و معنای واقعی عالی بودن

اکثر مردم فکر میکنند که دستاوردهای خارق العاده استادان بزرگی مثل داوینچی و موزارت بخاطر استعداد مادرزادی و نبوغ ذاتی‌شان بوده.

اما چنین چیزی حقیقت ندارد. در واقع بین استعداد ذاتی و چیرگی بر یک مهارت یا رشته هیچ ارتباطی وجود ندارد.

همانطور که مطالعات نشان میدهند باوجود اینکه کودکان خردسال عموما استعدادهای درخشانی از خود نشان میدهند، اما تعداد نسبتا کمی از آن‌ها آدم‌های موفقی می‌شوند. از طرف دیگر؛ کسانی که در مدرسه کمتر می‌درخشند، بعدها نسبت به همسالان‌شان به مراتب به موفقیت‌های بیشتری میرسند.

واضح است که چیرگی شما به استعدادها یا معمولی بودن‌تان بستگی ندارد. اما خب سوالی که به وجود می‌آید این است که برای اینکه یک نابغه مغرور و یک فرد معمولی بتوانند بر هر چیزی که می‌خواهند، چیره شوند باید چه مراحلی را طی کنند؟

پاسخ این سوال و بسیاری سوالات دیگر را می‌توانید در خلاصه کتاب «چیرگی» پیدا کنید.اما قبل از هرچیزی لازم است یادآوری کنیم که برای چیرگی بر هر هنر و حیطه‌ای نیازی به استعداد ارثی و ضریب هوشی بالا ندارید. فقط باید رشته یا حیطه موردعلاقه‌تان را پیدا کنید و بعد کارهایی که بزرگان قبل از شما کرده‌اند را تکرار کنید

 

دانلود کتاب صوتی و متنی

⇓⇓⇓

2 نفر دیدگاه شان را با ما در میان گذاشتید، نفر بعدی شما هستید :
  1. کاربر سوخت جت zgpe می‌گوید

    نسخه صوتی لینکش کار نمیکنه همون پی دی اف را دانلود میکنه، لطفا اصلاحش کنید.

    1. کاربر سوخت جت ری می‌گوید

      اصلاح شد
      میتونید نسخه صوتی رو هم دانلود کنید

نظرتان را ارسال کنید

دیدگاه تان را با ما در میان بگذارید...

ما به دیدگاه شما احتیاج داریم؛ پس بیایید دیدگاه و نقطه نظرات مان را با همدیگر به اشتراک بگذاریم تا یک اجتماع موفق از افکار برنده با همدیگر بسازیم.

**‌به ازای هر یک دیدگاه سازنده، یک روز اشتراک رایگان پروژه سوخت جت دریافت کنید**