در 15 دقیقه موفقیت تان را ببینید. ( استراتژی برزگ, بزرگتر, بزرگترین )

موفقیت در 15 دقیقه

موفقیت در 15 دقیقه. ( استراتژی “برزگ, بزرگتر, بزرگترین” )

اگر پیاپی بدنبال موفقیت باشید. احتمالا کتاب ها و سمینار ها و ویدیو های آموزشی متفاوتی تا حالا خواندید, شرکت کردید و دیدید, با این اوصاف ایده تصویر سازی ذهنی نباید برایتان نا آشنا باشد. تصویر سازی ذهنی یعنی تصور آنچه را میخواهید, فقط و فقط تصور آن, همین. اما این تصویر سازی به چه دردی میخورد؟ چه مشکلی را میتواند از هزاران مشکل روزانه ما را حل کند؟ این مطلب دقیقا برای این منظور است.

شاید شما هم مثل من و هزاران نفر دیگر یک مورد اشتراک با هم داشته باشیم. وقتی میخواهیم کاری را شروع کنیم اول آن یک تصویر بزرگ از آن داریم. کم کم که میخواهیم واقعا آنرا شروع کنیم آن تصویر بزرگ جای خود را به یک تصویر کوچکتر و امن تر میدهد و کمکم با مرور زمان آن تصویر بزرگ تبدیل به یک تصویر فقیر و کم تجملات میشود که درب های اشتباه را به همراه درب های موفقیت تک تک دارند بسته میشوند (تر و خشک با هم مسوزند) و سرانجام آن تصویر کوچک هم ارزش پیگیری خود را از دست میدهد و برای همیشه محو میشود؛ کاملا محو و ما دیگر هیچ تصویری در ذهنمان نداریم

تمام این کوچک سازی های تصویر ذهنی که بسیار برای موفقیت مضر است (خواهیم گفت چرا) از یک دلیل اصلی سرچشمه میگیرد : ترس.
ترس از شکست باعث و بانی تمام این پسراند های تصویر های ذهنی مان است و تنها دلیل اینکه موفق نمی شویم قبل از شروع همان ترس از شکست است.

برای اینکه با این مشکل به جنگ برویم و آنرا نابود کنیم باید خودمان را با سلاحی تجهیز کنیم. سلاحی که هیچ چیز نمیتواند در برابر آن مقاومت کند و آن سلاح “بزرگ, بزرگتر, بزرگترین” نام دارد.

تمرین “بزرگ, بزرگتر, بزرگترین” یک تمرین 15 دقیقه ای برای موفقیت تان است, شما با 15 دقیقه به زیبایی و با جزییات راه موفقیت تان را خواهید دید. مطمئنم شگفت زده خواهید شد که چطور تصویر های ذهنیتان اینقدر زیبا و با شکوه میتواند باشد. این تصویر های ذهنی کلید موفقیت تان در راه اندازی کسب و کار, ایجاد روابط پایدار, تصمیمات شغلی و … خواهد بود. شروع میکنیم :

استراتژی “برزگ, بزرگتر, بزرگترین”

1. چه کاری میخواهید انجام دهید(موفقیت در 15 دقیقه).


آیا رویایتان بازنشستگی در سن 60 سالگی است؟ آیا میخواهید یک شرکت نرم افزاری راه اندازی کنید؟ در فکر راه اندازی یک استارتاپ هستید؟ شناسایی کنید چه کاری میخواهید انجام دهید در هر منظر از زندگیتان و آنرا بنویسید. خیلی خوب است اگر ویژه و صریح باشد – رویایتان این باشد که پولدار شوید رویای صریح و مخصوصی نیست-.

جمله “من میخواهم …” تان باید فقط یک خط باشد.
مثال : من میخواهم با شرکت در دوره های مدیریت مالی سیستم بهره وری مالی شرکت ام را ارتقاء بدهم.

2.بزرگ فکر کنید.


صبر کنید, چند دقیقه وقت بگذارید و مجسم کنید اگر کاری را که میخواهید انجام دهید اگر بزرگتر انجام دهید چطور میشود؟ چه دستاوردی خواهید داشت؟ شاید برای اولین بار سخت باشد بخواهید مجسم کنید و کمی صبر کنید , اجازه دهید افکارتان آزادانه در جریان باشند. لازم نیست فکر کنید “چطور” فقط بزرگ فکر کنید.

مثال : هر شریک کاری سالانه × مبلغ درآمد خواهد داشت و سالانه 20 تا 30 درصد درآمد آنها رشد خواهد داشت. ما در 10 سرمایه گذاری شرکت خواهیم کرد تا 3 سال.

3.بزرگتر فکر کنید.


حالا تصویر ذهنی اولتان را بزرگتر کنید؟ آنرا بگیرید و بکشید و بزرگترش کنید. در این تصویر بزرگ تر از موفقیت تان خانواده, دوستان ,هم دانشگاهیان و شرکا کجا قرار دارند؟ شاید اوایل فکر کنید نمیشود دیگر ازین بزرگتر و … اما نه. شما میتوانید و باید باز بزرگتر شود.

مثال : ما مشاروان مالی مجربی استخدام خواهیم کرد تا در سرمایه گذاری هایمان با علم و تخصصی قدم بگذاریم و شبکه کاریمان را بزرگتر میکنیم. تا 3 سال دیگر ما در 20 سرمایه گذاری به جای 10 سرمایه گذاری شرکت خواهیم کرد و هر شریک کاری سالانه 2× مبلغ درآمد خواهد داشت با رشد 30 تا 40 درصدی سالانه در 1 تا 2 سال آینده.

4.بزرگترین …


افکارتان را آموزش دادید رشد کنند و بتوانند بزرگتر شوند. احتمالات رشد میکنند و فرصت ها بیشتر میشوند. حالا یکبار دیگر باید این ماجراجویی را ادامه دهید و به مرحله آخر برسید یعنی بزرگترین تصویر ذهنیتان برسید.

مثال : ما بهترین مشاوران و کارمندار را استخدام خواهیم کرد تا شرکت مان را توسعه دهیم به تمام شهر های کشور و با شعباتی در خارج از کشور. ما سالانه 10× مبلغ هر شریک کاری درآمد خواهد داشت و در 200 سرمایه گذاری سالانه شرکت خواهیم کرد تا 2 سال دیگر.

این یک تصویر ذهنی بزرگ است و موفقیت در 15 دقیقه .  میبرد از شروع تا پایان.
شاید شما هم فکر کنید هرچه رویاهایتان بزرگتر میشود شما در داخل آنها کوچکتر خواهید بود. این طبیعی است. شاید شما کوچک به نظر بیایید اما نقشتان بزرگتر است و کوچک به نظر رسیدنتان به علت آن است که به دیگران دارید این اجازه را میدهید وارد رویایتان شوند و کمک کنند به شما تا رویایتان را بسازید.

تصویر ذهنی بزرگ, بزرگتر, بزرگترین شما چیست؟ برای ما بنویسید.

 

7 نفر دیدگاه شان را با ما در میان گذاشتید، نفر بعدی شما هستید :
  1. کاربر سوخت جت في می‌گوید

    پزشك عمومي فارغ التحصيل بهشتي تخصص وفوق تخصص جراحي ارتوپدي امريكا دانشگاه اورگن
    ايجاد تيم خلاقيت براي بهبود تكنيك هاي جراحي و اختراعات پزشكي
    سخن گوي اصلي سمينار هاي جهاني جراحي ارتوپدي

  2. کاربر سوخت جت _lfy می‌گوید

    من می خوام تو 5 سال آینده پرسنلم رو به 200 نفر برسونم

    من می خوام پرسنلم رو تو کل کشور تو 5 سال آینده به 20000 نفر برسونم

    من می خوام پرسنلم رو در کل جهان تو 5 سال آینده به 2 میلیون نفر برسونم ( به اندازه پرسنل وال مارت )

  3. کاربر سوخت جت amin می‌گوید

    سلام.من یک سرمایه گذار در یک شرکت ساده جهت خرید و فروش خوراک دام و طیور هستم.به یاری خدا میخواهم در درجه اول مستقیما با جزیات خریدو فروش کالا ها اشنا شوم.هدف بزرگم تاسیس یک شرکت در محل زندگیم است با استخدام یک حسابدار ماهر هدف بزرگترم توسعه شرکت فعلی با مشتریان محدود به یک شرکت گسترده با حداکثر مشتریان و هدف بزرگترینم ایجاد شعبه های دیگر در نقاط مختلف ایران و بزرگترین وبزرگترین هدفم تاسیس شعبه هایی دیگر در خارج از کشور است…امید بخدا.

  4. کاربر سوخت جت jbar می‌گوید

    من پروژه جدید ساخت بیماستان فوق تخصصی مغز و اعصاب را استارت زدم

  5. کاربر سوخت جت 007 می‌گوید

    سلام من مهندسی کشتی سازی خوندم و رویای من اینه که در مرحله اول یکی از بهترین مهندسای کشورم باشم در مرحله بزرگتر بهترین مهندس کشور بشم و در بزرگترین حالت پدر کشتی سازی نوین در دنیا
    و اینا همش 10 سال زمان می برد.

  6. کاربر سوخت جت bari می‌گوید

    من تخصصم آشپزی است.یک رستوران آشپزخانه بزرگ بزنم .بعد گسترش بدم.گسترشش بدم.غذای با کیفیت دست مردم بدم.اسم آشپزخانه ورستوران من تو تمام ایران بپیچه مثل پدیده.بزرگ وبزرگتر.بزرگ وبزرگترش کنم

    1. کاربر سوخت جت atic می‌گوید

      آقای محسن اکبری آشپز معروف شما قطعا میتونید به اهدافتون برسید
      شروع کنید و تلاش کنید.

نظرتان را ارسال کنید

دیدگاه تان را با ما در میان بگذارید...

ما به دیدگاه شما احتیاج داریم؛ پس بیایید دیدگاه و نقطه نظرات مان را با همدیگر به اشتراک بگذاریم تا یک اجتماع موفق از افکار برنده با همدیگر بسازیم.

**‌به ازای هر یک دیدگاه سازنده، یک روز اشتراک رایگان پروژه سوخت جت دریافت کنید**