15 سوال فوق العاده مهم رابرت کیوساکی که هر جمعه باید از خودتان بپرسید

سوال مهم رابرت کیوساکی چیست؟

جمعه روز استراحت مطلق نیست.
جمعه روز استراحت فیزیکی است، اما از نظر ذهنی، برای افراد موفق یکی از مهم ترین روزهای هفته به حساب می آید…
بعضی هفته های کاری در زندگی وجود دارد که، شما فوق العاده مثبت و موثر عمل میکنید. هرکاری را به وقتش انجام میدهید، تماس های مفید برقرار میکنید و راندمان کاریتان کاملا مثبت است.

درباره بیوگرافی رابرت کیوساکی چه می دانید ؟ او را می توان پدر علم هوش مالی در دنیا دانست، با تکنیک های ثروت و هوش مالی رابرت کیوساکی زندگی خود را 10 برابر بهتر کیند

و از طرف دیگر؛ بعضی هفته ها کاملا راکد، بی نتیجه و خسته کننده سپری میشوند. البته طبیعی است، این نظم طبیعی انسان است تا تعادل را در زندگی برقرار کند اما افراد موفق (ورزشکاران، مدیران، کارآفرینان، فروشندگان، دانشجویان و متخصصان جوان …) نمیتوانند و نباید هفته های بی نتیجه زیادی داشته باشند، آنها هدفی دارند که باید بدستش بیاورند – به هر قیمتی شده.

افراد حرفه ای، راهکاری را کشف کرده اند که میتوانند تعداد هفته های راکد و بی نتیجه را در سال، به حداقل برسانند و در عوض تعداد هفته های عالی و نتیجه بخش را به حداکثر برسانند.

افراد حرفه ای، مانند ورزشکاران حرفه ای، مدیران، کارآفرینان؛ در انتهای هفته کاری شان، ساعاتی را وقف تحلیل، بررسی و نتیجه گیری از فعالیت هایی که در طول هفته انجام داده اند میکنند؛ چه کارهای مثبتی انجام دادند، کدام کارهایشان بی نتیجه بود، چه کارهایی را باید انجام دهند و …

رابرت کیوساکی (Robert Kiyosaki)  نویسنده کتاب پرفروش پدر پولدار، پدر فقیر؛ 15 سوال مهم برای افراد حرفه ای طرح کرده که به عقیده خودش باید هر جمعه (انتهای هفته کاری) از خودشان بپرسند تا هفته کاری شان را تحلیل کنند تا بتوانند تشخصی دهند آیا در مسیر صحیحی حرکت میکنند یا خیر.

 

رابرت کیوساکی

 

رابرت کیوساکی، به مدت بیش از یک دهه است که با سری کتاب های پرفروش پدر پولدار، سعی کرد مسیر موفقیت شغلی و ثروتمند شدن را به علاقه مندان به این حوزه آموزش دهد. رابرت کیوساکی به همین منظور، 15 سوال طراحی کرده که قرار است با پرسیدن آنها از خودتان، نقاط قوت و ضعف تان، نقاط اوج هیجان و خسته کنندگی کاری و … را در طول هفته ای که پشت سر گذاشتید را کشف کنید و آنها را تحلیل کنید.

شما با پاسخ دادن به این 15 پرسش فوق العاده مهم رابرت کیوساکی در هر جمعه، میتوانید راندمان و عملکردتان را برای هفته بعد تا 50% افزایش دهید زیرا شفاف تر و با آگاهی بیشتر پیش خواهید رفت.

مهم نیست هفته تان خوب بوده یا بد، فقط 15 دقیقه از روز جمعه تان را به این 15 سوال اختصاص دهید و عملکرد واقعی و تحلیل دقیقی از هفته تان داشته باشید :

 

15 سوال فوق العاده مهم رابرت کیوساکی
که هر جمعه باید از خودتان بپرسید :

 

  1. لذتبخش ترین فعالیت کاری ام در هفته گذشته کدام بودند؟
  2. چه تعداد لحظات لذت بخش کاری در هفته گذشته داشتم؟
  3. جه تعداد لحظات خسته کننده و ناخوشایند در هفته گذشته داشتم؟
  4. چطور میتوانم تاثیرم را بر دیگران که با آنها کار میکنم در هفته گذشته بسنجم؟ (چه تاثیری بر مشتریان، همکاران، رئیس و … داشتم؟)
  5. آیا این همان تاثیری بود که میخواستم؟
  6. اگر نه؛ چطور میتوانستم تاثیری که میخواستم را به جا بگذارم؟
  7. آیا هفته گذشته چالش هایی داشتم؟
  8. آیا هفته گذشته خسته کننده بود؟
  9. بزرگترین و هیجان انگیزترین چالش هفته گذشته تان کدام بود؟
  10. چقدر با اعتماد به نفس بودم هفته گذشته؟
  11. آیا هفته گذشته گفتگوی منفی درونی با خودتان داشتید؟
  12. آیا به صورت فعال تمرین میکنید باور کنید به تمام چیزهایی که تصور میکنید میتوانید دست پیدا کنید؟
  13. آیا متعهد هستید در کارتان لذت و نتایج فوق العاده بدست آورید؟
  14. چه چیزهایی در هفته گذشته باعث پرت شدن حواس تان از فعالیت های اصلی تان شد؟
  15. چطور میتوانید از انها در هفته آینده جلوگیری کنید؟

16*. هفته آینده تان میخواهید چطور باشد؟

رابرت کیوساکی توصیه میکند هر جمعه به این سوال ها جواب دهید و آنها را مرتب بر روی برگه کاغذ بنویسید و هر هفته برگه هفته های گذشته تان را بررسی و مقایسه کنید. سوال 16، که به عنوان مهم ترین سوال این لیست است؛ به شما کمک میکند برنامه ای به ضمیر ناخودآگاهتان بدهید ،تا در هفته آینده بتوانید دقیقا نتایجی بدست آورید که هفته پیش تجسمشان کردید (این مطلب را بخوانید)

 

 

3 نفر دیدگاه شان را با ما در میان گذاشتید، نفر بعدی شما هستید :
  1. کاربر سوخت جت گس می‌گوید

    واقعا عالی بود من حتما امروز انجامش میدم و بی شک وارد برنامه روزهای جمعه ام میشه. مطمئنم نتایج خوبی داره. ممنون از شما تیم قوی سوخت جت

  2. کاربر سوخت جت arei می‌گوید

    برای احترام به مخاطبان و حق اشتراک افراد لطفا مطالب قبلی رو دوباره پست نکنید. چند روز است تماما این کار را انجام میدهید

    1. کاربر سوخت جت dmin می‌گوید

      تمامی مطالبی که ریپست میشوند مطالب پربازدید آرشیو است و اکثر کاربرانی که جدیدا به جمع ما پیوستند مطالب پیشین را هنوز نخوانده اند، به همین دلیل مطالب محبوب را مجددا بر روی وبسایت قرار میدهیم، با تشکر از حسن توجه شما بزرگوار.

نظرتان را ارسال کنید

دیدگاه تان را با ما در میان بگذارید...

ما به دیدگاه شما احتیاج داریم؛ پس بیایید دیدگاه و نقطه نظرات مان را با همدیگر به اشتراک بگذاریم تا یک اجتماع موفق از افکار برنده با همدیگر بسازیم.

**‌به ازای هر یک دیدگاه سازنده، یک روز اشتراک رایگان پروژه سوخت جت دریافت کنید**