با تکنیک پرتگاه زیگارنیک خیلی سریع کسب و کارتان را راه اندازی کنید

تکنیک پرتگاه زیگارنیک :

با تکنیک پرتگاه زیگارنیک
خیلی سریع کسب و کارتان را راه اندازی کنید

 

آیا یکی از رویاهای شما داشتن کسب و کار خودتان است؟ خودتان رئیس خودتان باشید، خودتان درآمدتان را تعیین کنید و آزاد باشید هرزمانی که خواستید به سرکار بیایید و هرزمانی خواستید برگردید؟ این رویای تقریبا هر فرد موفقی است، زیرا یکی از ویژگی های افراد موفق قبول 100% مسئولیت و کنترل زندگی شان است.

اگر شما هم همین رویا را در سر دارید، تبریک میگویم. شما حداقل یک قدم از افرادی که هرگز تصور نمیکنند که بتوانند روزی کسب و کار خودشان را داشته باشند جلوتر هستید… اما چرا فقط تعداد معدودی از افراد کسب و کار خودشان را دارند و تعداد زیادی (تقریبا 90%) دیگر افراد خیر؟

دلیل آنرا باید برگردیم به دوران دبیرستان، کتاب فیزیک نظری را اول دبیرستان را باز کنیم و قانون فیزیکی را بخوانیم که 450 سال پیش توسط اسحاق نیوتن کشف شده؛

یعنی
قانون اول نیوتن : هر جسمی که ساکن است تمایل دارد تا ابد ساکن بماند، هر جسمی که در حال حرکت است،تمایل دارد تا ابد با همان سرعت و در همان جهت حرکت کند.

حال شاید کمی بیشتر به جریان اصلی پی برده باشید.
افرادی که رویایی در سر دارند و اما شروع نکردند کسب و کارشان را راه اندازی کنند، همانند همان جسمی هستند که بی حرکت ایستاده ! این افراد باید با نیروی گرانی مرکزی مقابله کنند تا حرکت کنند.

شاید کمی بحث فیزیکی شد، اجازه دهید با زبان ساده تر این مسئله را بررسی کنیم :
روانشناس معروف شوروی، دکتر Bluma Zeigarnik تحقیق جالبی انجام داد. او طبق یک نظر سنجی از 100 داوطلب پرسش نامه ای جمع آوری کرد که در آن 20 سوال مختلف باید جواب داده میشد که تمامی آنها غیرمستقیم اشاره میشد به اینکه آیا دوست دارند خودشان رئیس خودشان باشند و کسب و کارشان را راه اندازی کنند یا خیر.

از 100 داوطلب تعداد 89 نفر به تمامی سوال ها پاسخ مثبت دادند. این افراد یعنی حدود 90% از جامعه آماری تمایل داشتند کسب و کارشان را راه اندازی کنند زیرا اشتیاق آنرا در خودشان داشتند.
بعد از انجام تحقیقات، به نصف این تعداد برگزیده یعنی 50 نفر تقریبا گفته شد شما تمامی ویژگی های یک مدیر موسس بودن را در خود دارید و توصیه ما روانشناسان به شما این است که کسب و کار خودتان را راه اندازی کنید.
به نصف دیگر این افراد گفته شد شما قابلیت اداره کسب و کاری را دارید، بنابراین ما چند کسب و کاری که راه اندازی شده اند را به شما می سپاریم تا آنها را اداره کنید.

بعد از مدت 20 ماه، مجددا این 89 نفر دعوت شدند تا با آنها مصاحبه کنند و مسیر کاری شان را جویا شوند، تقریبا تمام افراد دسته دوم کسب و کاری را که دریافت کرده بودند را توسعه داده بودند و نتایج مثبتی بدست آورده بودند و یا آنرا کنار گذاشته بودند و کسب و کار دیگری را شروع کرده بودند.

اما دسته اول نه تنها کاری را شروع نکرده بودند، بلکه از وضعیت فعلی شان به شدت ناراضی بودند و احساس میکردند در حق شان ظلم شده و هیچکس استعداد هایشان را درک نکرده است.

نکته مهمی که در این تحقیق وجود داشت، این بود که دسته دوم افراد که کسب و کاری راه اندازی شده را تحویل گرفته بودند تا آنرا اداره کنند و گسترش اش دهند تقریبا یک کسب و کار در حد صفر درصد پیشرفت و شروع دریافت کرده بودند، عملا یک کسب و کار نوپا که اصلا شروع نشده بود !

این تحقیق باعث شد دکتر بلوما زیگارنیک نتیجه و فرمول فوق العاده جالبی بدست آورد که تا به امروز به جوانان زیادی کمک کرده کسب و کار خودشان را راه اندازی کنند ! نام این فرمول و یا تکنیک، پرتگاه زیگارنیک نام دارد.

پرتگاه زیگارنیک در حقیقت حلقه گمشده و رابط میان رویا و حقیقت راه اندازی یک کسب و کار رویایی است. تکنیک پرتگاه زیگارنیک به شما کمک میکند نه تنها کسب و کارتان را با موفقیت راه اندازی کنید، بلکه هر فعالیت دیگری را که میخواهید راه اندازی کنید، هر عادت مثبتی که میخواهید در خود نهادینه کنید، هر فکر مثبتی که میخواهید در خود تبدیل به عمل کنید !

تکنیک پرتگاه زیگارنیک چیست؟

 

7 نفر دیدگاه شان را با ما در میان گذاشتید، نفر بعدی شما هستید :
  1. کاربر سوخت جت می می‌گوید

    سلام راستش منی که خیلی ضرر دادم میدانم که فقط شروع کردن به هیچ وجه کافی نیست وخیلی وقتها با یک شروع بد به دردسری می افتی که خارج شدن از ان شاید سالها طول بکشد

  2. کاربر سوخت جت d123 می‌گوید

    سلام با تشکر از مطالب مفیدتون
    من یک ساله که از این تکنیک برای راه اندازی دو کسب و کار بزرگ استفاده کردم هر چند هنوز به نتیجه کامل نرسیدن ولی پس از شروع کردم درهای زیادی برام باز شد که منو به نتیجه برسونه

  3. کاربر سوخت جت pour می‌گوید

    ان تیر که بر چله ی اندیشه سوار است جایی نشیند که ورای انتظار است

    1. کاربر سوخت جت zaei می‌گوید

      به به گل گفتی دوست عزیز!

  4. کاربر سوخت جت ghra می‌گوید

    سلام من این تکنیک رو برای کارهای خونم انجام دادم همیشه دوست داشتم خونم تمیز باشه اما نمی دونستم چه جوری شروع کنم چون همیشه می خواستم کل خونم رو تمیز کنم اما تو سایتتون خوندم که باید یک هدف بزرگ رو انتخاب کنم و با تبدیل آن به قسمت های کوچک به هدف بزرگم برسم و با این تکنیک فقط باید شروع می کردم و من شروع کردم .و من الان خیلی خوشحالم .

  5. کاربر سوخت جت nian می‌گوید

    سلام از کار آفرینی من حمایت کنید 🙂 برای راه اندازی این وب سایت از تکنیک پرتگاه زیگارنیک استفاده کردم .

    http://comod.ir

  6. کاربر سوخت جت borz می‌گوید

    سلام۰خوشحالم که با سایت شما آشنا شدم،مطالبتون جالب وکابردیه۰
    به امید هرروز بهتر۰

نظرتان را ارسال کنید

دیدگاه تان را با ما در میان بگذارید...

ما به دیدگاه شما احتیاج داریم؛ پس بیایید دیدگاه و نقطه نظرات مان را با همدیگر به اشتراک بگذاریم تا یک اجتماع موفق از افکار برنده با همدیگر بسازیم.

**‌به ازای هر یک دیدگاه سازنده، یک روز اشتراک رایگان پروژه سوخت جت دریافت کنید**