تلاش برای موفقیت را تبدیل به عادت کنید

میبینیم… خیلی زیاد هم میبینیم افرادی در اطرافمان که انگار موفقیت، قسمتی از وجود آنهاست !  برای این افراد تلاش برای موفقیت، معنای ندارد، آنها فقط موفق میشوند.

بر هرکاری دست میزنند، بدون نتیجه مثبت و موفق آنرا رها نمیکنند؛ باعث تعجب تمام اطرافیان میشوند که چطور از پس هر مشکل و سختی بر می آیند.
احتمالا یکی از این افراد را در کنارتان دارید… شاید خیلی دوست شان داشته باشید چون موفق هستند، شاید از آنها متنفر باشید چون نمیدانید چطور موفق میشوند.

درحالی که موفقیت، برای هرکس تعریف منحصر به فردی دارد، تعریف این افراد به احتمال 99% از موفقیت چیزی شبیه به این است : مهم نیست چه اتفاقی قرار است بیافتد، ما عادت داریم پیروز شویم.

تعریف قشنگی نیست؟ چطور است شما تعریف شما از موفقیت هم همین باشد؟ خب ما در این مقاله به شما کمک میکنیم نه تنها تعریف، بلکه در واقعیت یکی از عادت های شما، پیروزی تحت هر شرایطی باشد.

 

وینس لومباردی
وینس لومباردی

 

تلاش برای موفقیت به سادگی یک عادت

در ادامه 4 روش حرفه ای برای اینکه پیروزی، بخشی از عادت هایتان باشد را میخوانید :

روش شماره یک | ساعاتی در هفته را به کار بر روی رویاهایتان اختصاص دهید
خب، بهانه نیاورید که خیلی سرتان شلوغ است و اصلا وقت سر خاراندن ندارید… نه، دنیای افراد موفق جای بهانه تراشی نیست. اگر میخواهید تلاش برای موفقیت برای شما یک عادت باشد، باید سعی کنید ساعاتی در طول هفته را به صورت اختصاصی به کار کردن بر روی رویاهایتان اختصاص دهید.

اگر هنوز نمیدانید رویای بزرگ تان چیست، قبلا اینجا گفتیم چطور آنرا کشف کنید.
در مورد ساعات هم مهم نیست چند ساعت؛ حتی هفته ای 5 ساعت هم اگر زمان به رویاهایتان اختصاص بدهید کافی است.

افرادی که موفقیت های روزافزون بدست می آورند، در مسیر رویاهایشان تلاش میکنند و نه در مسیر مخالف رویاهایشان، چطور است از همین امروز شروع کنید؟

 

 

روش شماره دو |‌ اهداف کوچک از اهداف بزرگ داشته باشید تا پیگیری کنید
یکی از اتفاقاتی که خیلی از افراد را از تلاش برای موفقیت باز میدارد صدای خفیف در وجودشان است که در زمان سختی به آنها میگوید «برای چی انقدر بهت فشار میاری و مثل یک برده کار میکنی؟… اصلا ارزشش رو داره؟… داری وقتت رو تلف میکنی…» و کافیستب به این صدا توجه کنید و کارتان تمام شود.

اگر میخواهید این صدا را کمتر بشنوید و یا پاسخی به آن داشته باشید، باید اهداف کوچک و قابل اندازه گیری داشته باشید تا هربار پس از مدت کوتاهی تلاش به اهداف تان میرسید، شاد شوید و از مسیری که انتخاب کردید راضی باشید.

«پولدار شدن» یک هدف نیست، یک رویاست؛ اهداف نتایج قابل اندازه گیری و ملموس هستند، بدست آوردن 100 میلیون تومان میتواند یک هدف باشد.

در مورد نحوه هدفگذاری و تفاوت اهداف و رویاها این مقاله را بخوانید.

 

 

روش شماره سه | صبور باشید
جزئی از روش شماره دو میباشد اما کمی عمیق تر… هیچ موفقیتی یک شبه و در یک چشم به هم زدن اتفاق نیافتاده؛ اگر از کاری که در حال انجامش هستید متنفرید اما میدانید که برای رسیدن به هدف تان باید انجام شود این گفته را یادتان باشد «تفاوت افراد موفق با افراد ناموفق در این است که افراد موفق حاضر به انجام یک سری کارهایی هستند که افراد ناموفق نیستند.»

هروقت خسته شدید، میخواستید تسلیم بشوید و راه تان را بگیرید و دور شوید… یادتان باشد : هر دقیقه ای که بر روی اهداف تان تلاش نمیکنید، یک نفر یک جای دیگر در حال تلاش است، در حال یادگیری و درحال پیشرفت است.

در زمان سختی و در زمانی که هیچ نتیجه ای از کارهایی که میکنیم مشاهده نمیشود است که افراد موفق با شخصیت های بزرگ شکل میگیرند. اگر نلسون ماندلا سال دوم زندانی اش پشیمان شده بود و دست از مبارزه برداشته بود شاید امروز آفریقای مستقل وجود نداشت… اما نلسون ماندلا 27 سال در زندان هیچ نتیجه ای از سختی کشیدن هایش ندید، ولی تسلیم نشد.

 

جان وودن
جان وودن

 

روش شماره چهار |‌ همه چیز را رها و برای مدت کوتاهی فراموش شان کنید
شاید فکر کنید این روش متضاد روش سوم است، اما اینطور نیست.
شما برای اینکه تلاش برای موفقیت را تبدیل به عادت کنید، نمیتوانید تا مرز دیوانگی کار کنید… ذهن و جسم شما خسته میشوند و دیگر نتایج برعکس اتفاق می افتند.

کاری که شما باید انجام دهید، استراحت پس از مدتی تلاش سخت است. مانند افراد بازنده، فکر نکنید استراحت یعنی وقت تلف کردن ! نه اینطور نیست… استراحت یعنی اجازه دادن به ذهن برای تصمیم گیری هایی که نمیتوانید آگاهانه بگیرید.

احتمالا برای شما مانند اکثر افراد موفق و بزرگ اتفاق افتاده که راجع به موضوعی خیلی سخت فکر کردید اما فکرتان به جایی نرسیده و یک روز درحال قدم زدن پاسخ سوال تان یا ایده ای به ذهن تان خطور کرده، این تکنیک بی باری است که قبلا راجع به ان خواندید.

در همین زمینه، چند نوشته زیر را حتما توصیه میکنیم بخوانید :

1 نظر جالب
  1. کاربر سوخت جت زی می‌گوید

    بسیار عالی بود.

نظرتان را ارسال کنید

دیدگاه تان را با ما در میان بگذارید...

ما به دیدگاه شما احتیاج داریم؛ پس بیایید دیدگاه و نقطه نظرات مان را با همدیگر به اشتراک بگذاریم تا یک اجتماع موفق از افکار برنده با همدیگر بسازیم.

**‌به ازای هر یک دیدگاه سازنده، یک روز اشتراک رایگان پروژه سوخت جت دریافت کنید**