علاج درد بی‌حوصله‌ها – چطور اشتیاق را وارد زندگی‌تان کنید؟

برای داشتن یک زندگی با احساس خوب، اشتیاق را باید در اولویت قرار دهیم. اشتیاق داشتن یعنی احساس عمیق نسبت به چیزی، میلی شدید و شور و شوقی که ما را سر حال می‌آورد. اشتیاق را می‌توان بدین شکل نیز تعریف کرد: انگیزه‌ی من بسیار است. تعهد، اراده، نشاط و اشتیاق همگی مسری‌اند روی تمام کسانی که اطراف شما هستند، تأثیر می‌گذارند و همچنین می‌توانند شما را همین طور با انگیزه و برانگیخته نگه دارند.

اشتیاق مسری است؛ استادیوم‌های فوتبال را به یاد بیاورید که چه شور و هیجانی در آنجا حکم فرماست. به استادیوم‌های ورزشی بروید و تشویق کنند‌ه‌های تیم را تماشا کنید.

نشاط آن‌ها جمعیت را به هیجان می‌آورد و شور و هیجان جمعیت نیز به ورزشکاران انگیزه می‌دهد تا بهترین بازی خود را ارائه دهند. اطمینان داشته باشید که اشتیاق در هر کاری مؤثر است و اغلب از بین متقاضیان یک شغل شخصی آن را به دست می‌آورد که بیشترین اشتیاق را نسبت به آن دارد.

 

بیماری که اشتیاق خوب شدن را در خود دارد مداوا می‌شود، همچنین کسی می‌تواند موفقیتش را افزایش دهد که بیشترین اشتیاق را نسبت به آن دارد. اشتیاق نشانه‌ی بارزی است مبنی بر این که هم خودتان را باور دارید و هم آنچه را که تلاش می‌کنید، به دست آورید و هنگامی که شما این قدر به خود و کارهایی که می‌کنید مطمئن هستید و آن‌ها را باور دارید، بنابراین دیگران هم نسبت به شما همین گونه خواهند بود.

کودکان را به خاطر بیاورید. کودکان ذاتاً پُر شور هستند و در خود اشتیاقی دارند. لحظه‌ای به آن‌ها دقت کنید که چگونه با یک اسباب بازی جدید، یک چیز خوشمزه یا یک بازی به وجد می‌آیند. شگفت‌آور این است که همین طور که بزرگ و بزرگ‌تر می‌شوید، اشتیاقتان را از دست نمی‌دهید، بلکه آن را دفن می‌کنید.

شما لایه‌های اضطراب، شک، اجبار، رنجش و نگرانی‌های بی مورد را روی اشتیاقتان تلنبار می‌کنید، به طوری که اشتیاقتان در زیر این همه مسائل بی‌مورد و بی فایده دفن می‌شود و به نظر می‌رسد که فراموش شده است. اشتیاقتان هنوز وجود دارد. فقط کافی است آنچه را که روی آن قرار گرفته بردارید تا آشکار شود. طوری عمل کنید که انگار سرشار از اشتیاق هستید و به زودی خواهید دید اشتیاق واقعی‌تان از درون باتلاق بالا می‌آید و روی آب ظاهر می‌شود.

شما می‌توانید هر روز را به روز«نگرش همه چیز است»تبدیل کنید، فقط باید اجازه دهید تا همین گونه باشد. اشتیاق را در خود شکل دهید و آن را با دیگران شریک شوید. نقاب را از روی هیجانات زندگی‌تان بردارید تا بدرخشید و به آن اجازه دهید تا هر چه را می‌خواهید، برای شما به ارمغان بیاورید. هرگز اجازه ندهید کودک درونتان بمیرد. (می‌دانستید که کودک درون‌تان پاسخ همه ی سوالات زندگی‌تان را می‌داند؟! برای این که از این راهنمای بزرگ استفاده کنید حتما این مقاله را مطالعه کنید)

 

قبلا به طور کامل با قدرت تلقین آشنا شدیم شما می‌توانید عبارات و جملات مثبت را برای افزایش اشتیاق در خودتان به زبان آورید، آن‌ها را بنویسید و هر روز تکرار کنید. تجسم کنید. آنچه را به زبان می‌آورید، هم اکنون دارید و همان که می‌خواهید هستید، سعی کنید بر تجسمتان، غالب شوید. ضمن ادای این جملات، توجه کنید که به چه شکل فکر و جسمتان به هر یک از عبارت‌هایی که با «من» شروع می‌شوند، پاسخ می‌دهد:

  • – من می‌پذیرم که اشتیاق اهمیت دارد.
  • – من شور و اشتیاق دارم.
  • – من نسبت به آنچه امروز رخ خواهد داد، مشتاق هستم.
  • – من راجع به زندگی و تفاوتی که می‌توانم در زندگی‌های دیگران ایجاد کنم، هیجان زده هستم.
  • – من پُر شور هستم و هر کسی را که ملاقات می‌کنم، تأثیر مثبت پایداری بر او به جای می‌گذارم.

برای به دست آوردن شادی در زندگی ما به اشتیاق نیاز داریم. اشتیاق زمینه سازی شادی است و شادی امید را به وجود می‌آورد و امیدواری اعتماد به خود را در فرد فراهم می‌سازد. اشتیاق داشتن یکی از مهره‌های اصلی یک زندگی خوش‌بینانه و شاد است.

دست از تلاش برای داشتن یک زندگی مشتاقانه بر ندارید. فرصت‌ها را خودتان برای شوق داشتن ایجاد کنید، اگر لازم است هر کاری از دستتان برمی‌آید انجام دهید تا بتوانید به همان اشتیاق دوران کودکی بازگردید حتی اگر لازم است کارهای کودکانه انجام دهید، چرا که شادی حق مسلم شماست.

اشتیاق داشتن به شما کمک می‌کند تا بتوانید در زندگی کاری و شخصی خود روابط محکم‌تر، قوی‌تر و همچنین پایدار تر داشته باشید. وقتی شما اشتیاق دارید آن را به دیگران هم منتقل می‌کنید و چه خوب با شادی و حال و هیجان خوب و شیرین شما، دیگران هم به این مهم دست یابند؛ اینگونه نه تنها در خانه و خانواده، نه تنها در محیط کار بلکه در تمام اجتماع افراد پُر از شور و هیجان خواهند بود و جامعه‌ای شاد خواهیم داشت.

ایمان، باور و اعتماد به خدا، مجموعه‌ای از اصول و باورهایی را در فرد به وجود خواهد آورد که نسبت به خود و نیرویی که خداوند در وجودش نهاده ایمان می‌آورد و به مرور زمان می‌تواند اشتیاق را در زندگی خود به دست آورد.

نیروی اشتیاق، قوت و انرژی‌ای به فرد خواهان آن منتقل می‌کند که به وسیله‌ی آن می‌تواند تمام قُله‌های آرزوهای خود را فتح کند و نسبت به آینده‌ی خود خوش بین و امیدوارانه زندگی کنید.

حسن ختام این مقاله را با سخنی ارزشمند از چارلز کینگزلی به پایان می‌رسانم:

«برای شاد شدن به جای آسایش و رفاه،
تنها به اشتیاق نیاز داریم،
پس طوری عمل کنیم که انگار اشتیاق همچون
آسایش و رفاه نیاز عمده‌ی زندگی است».

در همین زمینه بیشتر بخوانید:

4 نفر دیدگاه شان را با ما در میان گذاشتید، نفر بعدی شما هستید :
  1. کاربر سوخت جت وت می‌گوید

    «باید تلاش کنیم در زندگی مانند چراغ روشن باشیم تا علاوه بر روشنی خود به دیگران هم نور بتابیم»

    عالی بود با تشکر از نویسنده محترم بانو فراهانی

  2. کاربر سوخت جت enus می‌گوید

    عاالی بود مقاله ها جذاب وکاربردی هستند

  3. کاربر سوخت جت مد می‌گوید

    زیبا و جذاب مثل همیشه

  4. کاربر سوخت جت 5663 می‌گوید

    سپاس از بانو فراهانی به خاطر قلم زیباتون

نظرتان را ارسال کنید

دیدگاه تان را با ما در میان بگذارید...

ما به دیدگاه شما احتیاج داریم؛ پس بیایید دیدگاه و نقطه نظرات مان را با همدیگر به اشتراک بگذاریم تا یک اجتماع موفق از افکار برنده با همدیگر بسازیم.

**‌به ازای هر یک دیدگاه سازنده، یک روز اشتراک رایگان پروژه سوخت جت دریافت کنید**