آیا اصلا حواس‌تان به این علامت‌های زرد زندگی‌ هست؟

چون پیام مهمی از یک مشکل جدی به شما میدهند...

حتما میدانستید که

بیش تر بیماری ها قبل از این که به مشکل جدی تبدیل شوند، علائمی از خود نشان می دهند و اگر شخص به این علائم توجه کند می تواند جلوی آن را بگیرد؛ در حقیقت پیگیری به موقع این علامت ها به افراد کمک می کند تا دچار بیمار جدی نشوند.

مشکلاتی که در محیط کاری یا زندگی تان دارید، شبیه بیماری های جسمی است. این مشکلات  قبل از این که تبدیل به بحرانی جدی شوند، مثلا شخص از کار اخراج شود یا کار به طلاق بکشد، علائمی از خود نشان می دهند که جک کنفیلد در کتاب اصول موفقیتش به آن ها علائم زرد می گوید.

اگر به دوروبر خود با دقت نگاه کنید شاید علایم زردی در اطرافتان باشد که مسیر درست را به شما نشان می دهد و در صورتی که موقع به آن ها توجه کنید، به احتمال زیاد بتوانید جلوی ضرر را بگیرد.

این علامت های زرد می توانند شامل غریزه، حس ششم، نصیحت های دیگران و … باشد.

مثلا این حالت را در نظر بگیرید که همسرتان جدیدا دیر به خانه می آید و بهانه های او از نظر شما قابل قبول نیست؛ این یک علامت زرد است. اگر شما به آن توجهی نداشته باشید ممکن است به زودی زندگی تان از هم بپاشد.

یا این که مدیر شرکت به شما اخطار می دهد زودتر به شرکت بروید، یا کارهایتان را دقیق تر انجام دهید. اگر شما به  تذکر مدیرتان توجه نکنید و تلاشی برای اصلاح عملکردتان نداشته باشید، ممکن است شغل‌تان را از دست بدهید.
در حقیقت، اتفاقات زندگی مان، به دلیل تلاش و توجه ما یا عدم تلاش و توجه کافی اتفاق می افتند‌.
مثلا وقتی رئیس از ما انتقاد می کند، اگر سعی کنیم روش خود را عوض کرده و تلاش‌مان را بیش‌تر کنیم، بدون شک کارمان را از دست نخواهیم داد و شاید ترفیع درجه هم بگیریم، اما برخی از ما تلاشی برای تغییر روش مان نمی کنیم و به همین دلیل بعد از مدتی احتمالا کارمان را از دست می دهیم.

این وضعیت را تجسم کنید…

همسر شما سعی دارد با شما صحبت کند و این موضوع را با شما در میان می گذارد که قصد دارد حرف های دلش را درباره ی مشکلات زندگی تان به شما بگوید.

شما هر شب خستگی را بهانه می کنید و سعی دارید از زیر بار حرف زدن شانه خالی کنید.
احتمالا این رفتار شما ناشی از ترس برای رو به رو شدن با حقیقت های زندگی مشترک تان هست.

اما یک روز به خانه می گردید و با جای خالی همسرتان مواجه می شوید و نامه ای روی میز می بینید.
بله ! او شما را برای همیشه ترک کرده است.

بیش تر موقعیت هایی که ما از دست می دهید به خاطر تنبلی یا ترس ما برای بهتر کردن اوضاع است.

وقتی اولین چک مشتری جدیدمان برگشت می خورد به جای این که سعی کنیم در مورد خرید و فروش با او بیش تر فکر کنیم، به خودمان زحمت عوض کردن مشتری یا جدی برخورد کردن را نمی دهیم و چک های بعدی نیز برگشت می خورند.

یا مدتیست  از داخل  ماشین مان صداهای عجیب و غریب می شنویم؛
این صداها به ما اخطار می دهند ایرادی وجود دارد… اما ما به این علامت ها بی توجهیم !

یک روز کنار جاده ماشین‌مان خراب می شود و مجبوریم ساعت ها برای درست کردن آن وقت صرف کنیم‌. این یک حقیقت است که بیش تر اوقات ما دست روی دست می گذاریم و اجازه می دهیم شرایط بحرانی شوند و وقتی کار از کار گذشت، آن وقت دنبال راه چاره می گردیم.

دلیل اصلی این که بیش تر آدم ها از کنار علائم زرد بی توجه رد می شوند این است که آن ها جرات خطر کردن ندارند و سعی می کنند برای حفظ آرامش فعلی شان ریسک نکنند.ویژگی بارز افراد موفق این است که با واقعیت رو به رو می شوند و از آن فرار نمی کنند. آن ها خودشان را به سختی می اندازند و هر وقت علائم زردی در زندگی شان مشاهده کردند با شهامت کامل به بررسی آن می پردازند تا مشکل را حل کنند.

اگر شما هم جزو افرادی هستید که از کنار علامت های زرد زندگی تان ساده عبور می کنند باید روش خود را تغییر دهید. این راهکارها می توانند به شما کمک کنند :


در همین زمینه مقالات زیر را هم بخوانید :

2 نفر دیدگاه شان را با ما در میان گذاشتید، نفر بعدی شما هستید :
  1. کاربر سوخت جت ی» می‌گوید

    تشکر از مطالب پر ارزش شما

  2. کاربر سوخت جت baei می‌گوید

    بسیارررر مطلب عالی و مفیدی بود

    با تشکر از فعالیت روزانه شما

نظرتان را ارسال کنید

دیدگاه تان را با ما در میان بگذارید...

ما به دیدگاه شما احتیاج داریم؛ پس بیایید دیدگاه و نقطه نظرات مان را با همدیگر به اشتراک بگذاریم تا یک اجتماع موفق از افکار برنده با همدیگر بسازیم.

**‌به ازای هر یک دیدگاه سازنده، یک روز اشتراک رایگان پروژه سوخت جت دریافت کنید**