4 استراتژی برای غلبه بر ترس از فروش

ترس از فروش

__”چی, من؟ ترس از فروش؟ شوخی میکنی؟ فروش چیزی است که پول برای کسب و کار من میاره و کسب و کارم به پول وابسته است. چرا باید از فروش بترسم وقتی همه کار میکنم فروشم بهتر بشه؟ من محصولی خلق کردم, یک وبسایت فوق العاده و یک استراتژی بازاریابی دارم. می بینی؟ من همه کار انجام میدم تا فروشم را افزایش بده” و من :

__”اما تا حالا هیچ فروشی نداشتی که” صدایی در انتهای افکارم جواب میده

__”بله, اما دارم سعی میکنم. من نمیترسم.”

این گفتگویی بود که اواخر سال پیش با خودم داشتم. بگو مگویی که مکررا در ذهنم جریان داشت تا بر این تجربه ترسناک غلبه کنم –فروش. من اینجا هستم که به شما بگویم چرا  شما از فروش میترسید –غیر مستقیم-, از عدم پذیرش میترسید.شما خودتان را به کسب و کار تان همانند کودک تازه به دنیا آمده ضمیمه کردید. حالا همانند یک مجموعه رفتار میکنید, هر کاری میکنید, کسب و کارتان هم میکند. عدم پذیرش بدنبال شماست, مثل شیری که بدنبال طعمه اش میگردد تا در بهترین لحظه آنرا شکار کند.

فروش ,همانند سرشت طبیعی اش, شامل عدم پذیرش فراوانی میشود. در ابتدا, اصلا وادار کردن مشتری بلقوه تان به گوش دادن به داستان شما سخت است, چه برسد بخواهید نحوه کار محصول را نیز نشان دهید. برای اینکه بر این ترس غلبه کنید و مراحل را طی کنید اول از همه باید آماده ی عدم پذیرش باشید و تمرین کنید تا بر آن غلبه کنید.

عادت کنید : از عدم پذیرش جلوگیری کنید

ترس از فروش


4 استراتژی برای غلبه بر ترس از فروش

1.تحقیقاتتان را انجام دهید.
لازم است بدانید مشتریتان چطور فکر میکند و محصولتان چطور به آنها کمک میکند. آیا در کل مشکلی دارید حل میکنید, یا فقط یک کالای لوکس دارید معرفی میکنید؟ اطمینان داشتن ازینکه محصولتان در مشتری تمابلی ایجاد میکند که در خود فریاد بزند “می خواهم بخرمش” یکی از فاکتور های اصلی فروش است.

شما لازم دارید در ابتدا دیگر رقبا را شناسایی کنید و ببینید چه چیزی شما را به تافته جدا بافته تبدیل میکند؟ شاید شما ارزانترین, با کیفیت ترین یا مزیت فروشی غیر از اینها داشته باشید که میتوانید در ارایه محصولتان خاطر نشان سازید.

2.به آنها چیزی را بدهید که میخواهند.


حالا که مشتریتان را خوب شناختید میتوانید چیزی را که میخواهد بهش بدهید. شفاف سازی کنید برایشان که محصول جدیدتان مشکلی از کارشان را حل میکند.

شما باید خرید محصول را راحت تر کنید. هر تکه از زنجیره خرید مشتری را به خوبی بررسی کنید و کاری کنید که مشتری خیلی راحت شما را بتواند پیدا کند و خیلی راحت بتواند پول بدهد.

3.پیشنهادی بدهید که نتوانند رد کنند.


حالا محصولتان را,مشتریتان را,مزیت محصولتان را و راه سریع بدست آوردن محصولتان توسط مشتری را بررسی کرده اید. حالا لازم دارید یک ارایه فوق العاده خوب از محصولتان داشته باشید. نیاز مشتری که باید با محصولتان به ان پاسخ دهید معمولا “درد” مینامند و برای محصول شما قرار است این درد را درمان کند پس در ارایه تان بر روی درد مشتری زیاد توقف کنید همان هنگام محصولتان را به عنوان درمان معرفی کنید تا مشتری از ته دل بخواهد محصول را بخرد.

4.تمرین کنید.


از پشت تلفن, رو در رو یا از طریق وبسایتتان در حال ارایه محصولتان هستید, لازم است آنرا عالی ارایه کنید. جلوی دوستان یا آشنایانتان تمرین کنید یا در مقابل آیینه محصول را معرفی کنید.

راجع به سوالات رایجی که مشتری ممکن از بپرسد فکر کنید و حفره هایی که در ارایه شما وجود دارد را پر کنید.

استفاده از این تکنیک میتواند شما را از تهدید عدم پذیرش آزاد کند و شما را قادر سازد بهترین ارایه ای که میتوانید داشته باشید را نمایش دهید. لازم به ذکر است, شما باز هم مورد عدم پذیرش قرار خواهید گرفت و فکر نکنید این آخر راه است؛ اما تمایز شما نسبت به دیگران بهای موفقیتی است که بدست خواهید آورد و معمولا موفق ترین افراد و فروشنده آنهایی هستند که بیشتر از همه مورد عدم پذیرش قرار گرفته اند.

ترس از فروش

 

4 نفر دیدگاه شان را با ما در میان گذاشتید، نفر بعدی شما هستید :
  1. کاربر سوخت جت tafa می‌گوید

    من تازه شروع کردمه خیلی ترس دارم لطفا یکی راهمصنمایی کنه که چه طور اون ارتباط اولیه را با مشتری ایجاد کنم

  2. کاربر سوخت جت سن می‌گوید

    آقا من انقد میترسیدم که فک میکردم اصلا مشتری منو تو اتاقش راه نمیده که بخوام جنسمو بهش بفروشم

  3. کاربر سوخت جت amin می‌گوید

    سلام و خسته نباشید
    بسیار مفید بود. ممنونم

    1. کاربر سوخت جت dmin می‌گوید

      سپاس دوست عزیز

نظرتان را ارسال کنید

دیدگاه تان را با ما در میان بگذارید...

ما به دیدگاه شما احتیاج داریم؛ پس بیایید دیدگاه و نقطه نظرات مان را با همدیگر به اشتراک بگذاریم تا یک اجتماع موفق از افکار برنده با همدیگر بسازیم.

**‌به ازای هر یک دیدگاه سازنده، یک روز اشتراک رایگان پروژه سوخت جت دریافت کنید**