فکرتان را تغییر دهید تا زندگی تان تغییر کند – قسمت سوم: به موفقیت متعهد شوید

راز های متعهد به موفقیت و جذب موفقیت بیشتر

در مقالات قبل درباره تغییر زندگی و داشتن رویاهای بزرگ  صحبت کردیم، در این مقاله قرار است به سراغ متعهد به موفقیت در فصل پنجم  و ششم کتاب “افکارتان را تغییر دهید تا زندگی تان تغییر کند” برایان تریسی برویم و درباره دو موضوع مهم به دست گرفتن سررشته امور و متعهد بودن صحبت کنیم.

» سر رشته امور را به دست بگیرید

در این فصل برایان تریسی ما را با یک قاعده کلی آشنا می کند، هیچ کس باهوش تر از شما در دنیا وجود ندارد. اگر شما موفق نشدید و افراد دیگر موفق شدند، تنها دلیلش این است که آن ها فرمول موفقیت را آموختند و ترس هایشان را کنار گذاشتند.

اگر شما در حال حاضر انسان موفقی نیسیتید، یکی از مهم ترین علت های آن  می تواند انتقادهای مخرب کودکی و تجربیات شکستی باشد که قبلا تجربه کردید. این ناکامی ها باورهای اشتباهی در شما شکل داده که احساس بی ارزشی به شما می دهد.

شاید مثلا بخواهید لاغر شوید یا درآمدتان را بیش تر کنید اما باورهای غلط مثل زنجیر دست و پای شما را بستند و باعث شدند تبدیل به یک انسان معمولی شوید که هرروز  صبح ها از خواب بیدار می شود و بدون هدف به سر کار می رود و هیچ کار مثبت دیگری برای بهتر شدن زندگی اش انجام نمی دهد.

تنها راه حل درمان این وضعیت تغییر باورهایتان است. شما باید باورهای مخرب را از خودتان دور کنید و به جای آن باورهای جدیدی در ذهن تان بکارید.

البته برای به وجود آوردن باورهای جدید راه حل های جالبی وجود دارد. شما هر چه قدر سعی کنید به دنبال یادگیری مهارت های جدید بروید، اعتماد به نفستان هم بیشتر می شود.

باید به این نکته توجه کنید اگر آرزویی در دلتان دارید، بدون شک استعداد رسیدن به آن هم در وجودتان نهفته است. پس تا دیر نشده قدم اول را بردارید مهم نیست تا چه حد برای رسیدن به هدف تان منابع در اختیار دارید، شما می توانید در آن زمینه دانش و مهارت کسب کنید.

ترس و جهل دوعامل مهم حرکت نکردن ما به سمت اهدافمان به حساب می آیند،
دشمن ترس و جهل، آرزو و کسب دانش است.

باور کنید هیچ محدودیتی برای رسیدن به رویاهایتان وجود ندارد؛ اگر قبل از شما افرادی در آن زمینه موفق شدند پس شما هم می توانید. فقط کافیست مهارت کسب کنید و تلاش کنید.
فراموش نکنید شما در قبال آینده خود مسئول هستید، پس دست از یادگیری و تلاش برندارید. برای تغییر در بیرون، باید از از افکار و باورتان شروع کنید. برای هر نوع موفقیتی باید در ابتدا آن موفقیت را در ذهنتان خلق کنید.

اگر کاملا باور کنید انسان خوب، موفق، مهربان، خوش شانس و ثرمت مندی هستید،
این باورهایتان در بیرون شما تحقق خواهد یافت.
این اصول در واقع اساس سیستم ارتعاش ثروت است
فراموش نکنید نداشتن خانواده پولدار، تحصیلات کم یا شکست های قبلی دلایل خوبی برای تسلیم شدن نیست. انسان های موفق و ثروت مند زیادی از صفر و با موانع زیادی شروع کردند و موفق شدند پس شما هم می توانید.

 

»  برای رسیدن به بهترین ها متعهد شوید

کیفیت زندگی یک شخص را عمق تهعد او برای قرار گرفتن در سطح بهترین ها در هر زمینه مشخص  می سازد.  وینس لمباردی

مهم ترین مانعی که شما را عقب نگه می دارد، موانع ذهنیتان است. باید موانع ذهنیتان را از ببرید و  تصمیم بگیرید تا در جمع بهترین ها قرار بگیرید.

باید مصمم شوید که روز به روز و هفته و هفته بهتر و عالی تر شوید و برای رسیدن به آن تلاش کنید. فراموش نکنید این عصر، عصر رقابت است اگر می خواهید در بازار رقابت باقی بمانید و تبدیل به بهترین شوید، باید از همان ابتدا با تمام قدرت وارد این میدان شوید. بررسی کنید برای هدف تان چه مهارت هایی باید یاد بگیرید و چه بهایی بپردازید.

مهم نیست چه هدفی دارید، یک لیست از کارهایی که برای رسیدن به هدف تان لازم است انجام دهید تهیه کرده و زمینه های کلیدی آن را مشخص کنید. هر چه بیشتر سعی کنید در زمینه های کلیدی شغل و هدفتان یاد بگیرید تبدیل به فردی موفق تر خواهید شد

[bs-quote quote=”یکی از بزرگترین اسرار موفقیت این است که بدانید که بدانید از چه کاری لذت م برید و از آن امرار معاش کنید. ” style=”style-7″ align=”left” author_name=”ناپلئون هیل” author_avatar=”https://sookhtejet.com/wp-content/uploads/2018/07/ناپلئون-هیل-1.jpg”][/bs-quote]

شما در هر زمینه ای که فعالت می کنید، باید سعی کنید خودتان را به بهترین شکل مدیریت کنید و دائم در مسیر رشد باشید. میزان درامد شما در بلند مدت به خاطر تلاش ها و مهارت هایی است که به دست می آورید.

به جای این که از زمین و زمان شاکی باشید، مسئولیت کامل زندگی تان را بر عهده بگیرید و برای آن تلاش کنید. باید به نقطه ای از خودشناسی در مورد مهارت ها و اهدافتان برسید که بتوانید به راحتی خودتان را توصیف کنید و نقاط مثبت و منفی خود را بشناسید و تقویت کنید.

حتما ببینید: گم‌گشتی علاقه: سه سوال مهم برای پیدا کردن علاقه‌ و هدف‌تان ; ویدیوی آموزشی

نکته مهم این است که انسان های موفق به علایقشان توجه زیادی دارند و به جای انتخاب هدف های عوم پسند به سراغ کارهایی می روند که به آن علاقه دارند. باید کاری را انتخاب کنید که از انجام آن لذت می برید. بدون شک علایقتان می تواند پول را هم سمت شما بکشاند. سعی کنی درباره هدفی که دوست دارید بیشتر یادبگیرید و در آن مهارت کسب کنید.

 

اگر هنوز نتوانستید علایق خود را پیدا کنید می توانید از کسانی کمک بگیرید که خیلی خوب شما را می شناسند و به شما علاقه دارند.

وقتی علاقه تان را پیدا کردید، دست از افکار محدود کننده بردارید و زمان را هدر ندهید و سعی کنید دنبال علایقتان بروید.

اگر بخواهیم مطالب این فصل را در چهار قدم خلاصه کنیم شامل موارد زیر می شوند:

  • قدم اول تخصصی کردن:  اول از همه باید بدانید در چه زمینه ای می خواهید بهترین باشید.
  • قدم دو ایجاد تفاوت:  خودتان را از سایر رقبا جدا  کنید و رفتار متفاوتی داشته باشید و سعی کنید خودتان را بالا بکشید.
  • قدم سه بخش پذیری: باید مشتری های ایده ال و ارمانی هدف خود را شناسایی کنید، شما با این کار و هدف تان باید سراغ چه رنج سنی با چه تحصیلاتی بروید؟
  • قدم چهار تمرکز:  منتظر معجزه نباشید و تمام انرژی خود را بر رسیدن به هدف تان متمرکز کنید

 

» تمرینات عملی

به دنبال پیدا کردن علاقه تان بروید، اگر اطلاعات و مهارت کافی درباره زمینه مورد علاقه تان ندارید، از همین امروز راه هایی پیدا کنید که بتوانید  مهارت ها و دانش تان  را افزایش دهید.

2 نفر دیدگاه شان را با ما در میان گذاشتید، نفر بعدی شما هستید :
  1. کاربر سوخت جت یا می‌گوید

    این سایت بهترین سایتی است که در موضوع حودسازی و قدرت جذب مشاهده کردم

  2. کاربر سوخت جت خش می‌گوید

    باید خواسته های درونی رو مطرح و برایشان برنامه ریزی کنیم هر چه خواسته های افراد بیشتر باشه موفقیت اون افراد هم بیشتر میشه و بیشتر بدست می آورند و اشتیاق سوزان است که انسان های موفق را به حرکت در می آورد چون در حرکت است که انسان به تعادل می رسه مثل دوچرخه که اگر بدون حرکت باشه به زمین می خورد….

نظرتان را ارسال کنید

دیدگاه تان را با ما در میان بگذارید...

ما به دیدگاه شما احتیاج داریم؛ پس بیایید دیدگاه و نقطه نظرات مان را با همدیگر به اشتراک بگذاریم تا یک اجتماع موفق از افکار برنده با همدیگر بسازیم.

**‌به ازای هر یک دیدگاه سازنده، یک روز اشتراک رایگان پروژه سوخت جت دریافت کنید**