از قدرت افکارتان آگاه هستید؟ افکار ما آغاز همه چیز است

آماده‌اید ذهن تان را باز کنید؟...

همه چیز از درون مغز ما آغاز می‌شود، هرکاری که انجام می‌دهیم و هرکاری که از آن دوری می‌کنیم نتیجه تفکراتمان است.

انگیزه، هیجان، شور و شوق، ناراحتی، غم و قصه از درون فکر ما می‌آید و ما می‌توانیم انتخاب کنیم که کدام یک از این تفکرات در ذهن ما پرورش پیدا کنند.

نکته اساسی همین‌جا است، مردم فکر می‌کنند که عوامل بیرونی مانند ثروت، پول و … است که یک زندگی خوب را برای آن‌ها رقم میزند. البته که این‌ها به عنوان ابزارهای لازمه زندگی خوب هستند.

اما چه چیزی سبب به دست آمدن همین ثروت و پول می‌شود؟ گاهی هم دیده شده که اشخاصی ثروتمند که همه چیز زندگی‌شان کامل است بازهم درگیر ناخوشی‌ها هستند؟ این از کجا سرچشمه می‌گیرد؟

تمام سؤالات بالا یک جواب دارد، همه چیز از تفکر ما می‌آید، از طرز فکر و مسیری که برای اندیشیدن انتخاب می‌کنیم.

پس مهم است که طرز تفکر خود را آنگونه که باید در مسیری که می‌خواهیم در آینده به آن برسیم کاملاً تغییر دهیم، هماهنگ نبودن تفکرات اکثر مردم با اهداف و رویاهایشان بزرگ‌ترین دلیلی است که سد راه موفقیت آن‌ها می‌شود.

طبق آمار گرفته شده از مرکز روانشانسی سازمان ملل، حدود 92% از مردم جهان تفکراتی را که روزانه در سر می‌پرورانند کاملاً مغایر با مسیر اصلی زندگی آنهاست. پس اگر شما می‌خواهید راه خود را از مسیر مردم عامه جدا کنید و با هدف دست یابی به موفقیت‌های بزرگ در آینده گام بردارید، بهتر است همه چیز را از درون ذهن خود شروع کنید. برای تغییر ذهن راهکارهایی وجود دارد که در ادامه آن را برای شما بیان خواهیم کرد.

 

» در قدم اول تفکرات خودتان را بشناسید

تابه حال در زندگیتان پیش آمده که به تفکراتتان فکر کنید؟ این سؤال را از خودتان بپرسید که در ذهن من چه می‌گذرد؟ ذهن من روزانه درگیر چیست؟ چند درصد از مسائلی که به آن فکر می‌کنم برای من مفید است؟

این‌ها سوالاتی است که باید در قدم اول از خودتان بپرسید، پیشنهاد می‌کنیم که باخودتان جای خلوت کنید، چند روزی را روی این مسئله تمرکز کنید که اصلاً شما چطور تفکراتی دارید؛ زیرا همین تفکرات تعیین می‌کند که شما چه دستاوردهایی از زندگی به دست می‌آورید. پس از آن به این نکته فکر کنید که برای اهدافی که آرزوی شما محسوب می‌شود باید چطور تفکراتی را در ذهنتان بپرورانید، یا فکرتان را چقدر باید تغییر دهید تا هم راستای اهداف و آرزوهایتان بشود.

پس قدم اول خود را به پایش فکری خود اختصاص دهید.

» افکار معمولی را ترک کنید زیرا نتایج معمولی می‌دهد

خیلی ما انسان‌ها همه چیز را در همان مغزمان تمام می‌کنیم، یعنی تفکراتی که در ذهن ما وجود دارد مدام به ما میگویند که ما نمی‌توانیم مانند بزرگان کار کنیم، مانند آن‌ها موفق شویم و مانند آن‌ها زندگی کنیم.

همین فکر سبب می‌شود تا زحمت تلاش کردن و سختی کشیدن و امتحان کردن راه‌های موفقیت را به خودمان ندهیم و با چنین طرز تفکری نیز مسلماً نمی‌توان موفق شد.

اگر شما به خوبی وضعیت تفاوت بین افراد موفق و افراد معمولی جامعه را برسی کنید خواهید دید که طرز تفکر آن‌ها با ما متفاوت است و همین طرز تفکر سبب می‌شود تا دستاوردهای آن‌ها نیز با ما متفاوت باشد.

پس نتیجه طرز تفکر معمولی ما نیز به یک زندگی معمولی ختم می‌شود.

اگر می‌خواهید این وضعیت را عوض کنید از فکرهای درون سرتان آغاز کنید، مدام با خودتان بگویید که افراد موفق همین انسان‌های روی زمین هستند، آن‌ها از آسمان نیامده‌اند، از کره‌ای دیگر نمی‌آیند. آن‌ها مانند ما هستند، همان بدنی را دارند که ما داریم.

فقط فکری که در ذهنشان پرورش می‌دهند یک فکر قوی و سرشار از اعتماد به نفس بالا و خواستن برای موفقیت است. چیزی که ما آن را نداریم و فکر می‌کنیم که نمی‌توانیم. اولین قدم آغاز یک موفقیت، تغییر تفکرات معمولی به فکرهای مثبت، قوی و سرشار از اعتماد به نفس است

 

» آگاهی اندیشه و تفکر را بالا ببرید تا درست فکر کنید

یکی از مشکلات که در ما وجود دارد و خودمان آن را نهادینه می‌کنیم، بسته بودن فکر، عدم آگاهی، ذهن کوچک و تعصبات فکری است.

مطمئناً از چنین افکاری نمی‌توان توقع حصول نتایج مثبت را داشت. در قدم اول باید انقلابی در شیوه فکر کردن و جهان بینی خود انجام دهیم و تنها راه آن بالا بردن سطح آگهی و گسترش فضای ذهنی‌مان است و این امر نیز فقط با کسب علم و آگاهی رخ می‌دهد. تا می‌توانید کتاب بخوانید، سفر کنید، اطلاعات خود را افزایش دهید.

درباره ناشناخته‌ها بیشتر بدانید، چیزهایی که تا پیش از این تابوی فکری و تعصب ذهنی شما قلمداد می‌شدن را مورد برسی قرار دهید. کتاب‌های که نظر مخالفان فکری شما است را بخوانید. پس از چند ماه خواهید دید که دنیای جدیدی به روی شما باز شده و گویی در گذشته غرق در جهل و گمراهی بوده‌اید.

کتاب غذای روح شماست، هیچ وقت خواندن آن را متوقف نکنید، پس از 1 سال خواهید دید که به اندازه قرن‌ها بزرگ شده‌اید و این آگاهی اندیشه شما را به فردی جدید تبدیل کرده است.

» فکر باید ساخته شود

بیشتر مردم فکر می‌کنند که با تصور کردن می‌توانند یک فکر جدید ایجاد کنند. اما جریان بسیار پیچیده‌تر است. در واقع یک فکر قویی که بتواند روی جنبه‌های مختلف زندگی ما تأثیر بگذارد چیزی است که مانند یک درخت باید درون ذهن ما کاشته شود، تغذیه مناسب به آن برسد، رشد کند تا بتواند تأثیر خود را درون زندگی یک فرد نشان دهد.

پس این نکته را بدانید که تفکرات منفی و اشتباهی که تا کنون داشته‌ایم نیز در ذهن ما قدرت گرفته‌اند و از بین بردن آنها بسیار دشوار شده است.

 

» فکرتان را توانمند کنید، فکر قوی جسم را قوی می‌کند

شما نباید فکر کنید که افکار فقط صداهای ساده درون ذهن هستند، در واقع هر فکر ساده در حال تولید وضعیتی درون ذهن شماست که در آینده سبب تصمیم گیری درباره مسئله‌ای توسط شما می‌شود، شاید هنوز خوب این موضوع را درک نکرده باشید اما چیزی که مسلم است هر تفکری از کوچک یا بزرگ، ساده یا پیچیده می‌تواند در سرنوشت شما تأثیر مهمی بگذارد.

هر تفکری از کوچک یا بزرگ، ساده یا پیچیده می‌تواند در سرنوشت شما تأثیر مهمی بگذارد.

پس به طور قطع باید تفکرات منفی و ضعیف را به کلی از چرخه ذهنی خود حذف کنید. آهسته آهسته به سمت مثبت اندیشی و قدرتمند کردن افکار خود بروید. همیشه مثبت فکر کنید، من می‌توانم، من یاد می‌گیریم، من از پسش بر میام، من تلاش مو می‌کنم.

این‌ها در طول مدت زمان چندساله از شما یک فرد با اعتماد به نفس بالا خواهد ساخت که نتیجه‌اش موفقیت در کارهای پیش رویتان خواهد بود. یک تمرین جالب انجام دهید، مثلاً سعی کنید هر روز یا حتی هر هفته یک جمله قوی را دائم تکرار کنید و آن را انجام دهید، مثلاً:

  • من می‌توانم هر روز 7 صبح بیدار شوم

آن‌قدر این جمله را تکرار کنید و آن‌قدر برای آن تلاش کنید، تا موفق شوید 7 صبح بیدار شوید. سپس خواهید دید که چه حس خوبی به شما دست خواهد داد و به سراغ جمله بعدی خواهید رفت؛ اگر برای صبح زود بیدار شدن هنوز انگیزه کافی ندارید، توصیه میکنم حتما مقاله «چرا برای پیشرفت بزرگ باید 4 صبح از خواب بیدار شوید؟ و از دست زامبی ها فرار کنید…» را بخوانید.

در حقیقت ایجاد یک فکر توانمند ساز پس از مدتی به یک حقیقت عملی تبدیل می‌شود و همین را می‌توان معجزه این نوع اندیشیدن به حساب آورد، حالا فرض کنید هر روز چند فکر توانمند ساز را در خود پرورش دهید تا به ثمر برسد؛ احتمالاً تا پایان سال به فردی قدرتمند، مثبت اندیش و موفق تبدیل خواهید شد که توانسته وضعیت زندگی خود را فقط با قدرت تفکر تغییر دهد.


در همین زمینه مقالات زیر را هم بخوانید:

6 نفر دیدگاه شان را با ما در میان گذاشتید، نفر بعدی شما هستید :
  1. کاربر سوخت جت hsen می‌گوید

    ذهن، همه چیز است.. به هرچیز یک کنی همان میشوی…

  2. کاربر سوخت جت 2055 می‌گوید

    کلمه تایین بنظرم نادرست است! باید نوشت تعیین
    در جمله زیرا همین تفکرات است که تایین می کند…

  3. کاربر سوخت جت دی می‌گوید

    با هم اشتباهاات تایپی و غلط املایی در مقالات…
    لطفا دقت کنید.

    1. کاربر سوخت جت جت می‌گوید

      دوست عزیز مجلات و روزنامه‌های کثیرالانتشار هم بدون غلط املایی نیستند؛ حتی کتاب‌ها هم پس چندمین چاپ باز دارای غلط‌های املایی هستند که اصلاح میشوند – این مقالات هم توسط انسان‌هایی نوشته میشوند که جایزالخطا هستند و تمرکزشان بیشتر بر روی محتوا و هسته‌ اصلی موضوع مقاله‌ است تا باعث ارتقا دانش و سطح فکری کاربر شوند.

  4. کاربر سوخت جت ری می‌گوید

    اول اینکه از کسانی که زحمت میکشن واین مقاله هارو تهیه میکنن خیلی خیلی تشکر میکنم و خدا قوت بهتون میگم بزرگواران
    ودوم اینکه مقاله هاتون خیلی عالین وعکس های انگیزشی وهمچنین فیلم های انگیزشی، بنده خودم خیلی سایت وپیج پروژه سوخت رودوس دارم وکاش میشد یکی از افرادگروهشون میشدم
    وسوم اینکه من چندین کتاب درهمین زمینه خودنم وهمه همینو میگن شما باید باکلماتتان افکارقدرتمند بسازید ومثبت اندیش باشین واینکه قدرت کلمات هستند که برقدرت افکار تاثیرگذارن بنده خودم بارهابایه جمله ی معمولی وساده یه فکرمنفی روبه مثبت تبدل کردم وهمون اتفاق افتاده وبه دوستان هم توصیه میکنم کتاب (مثبت اندیش باش تاکامروا باشی) بافیل pdf راایگان دانلود کنید

  5. کاربر سوخت جت s می‌گوید

    پس نتیجه طرز تفکر معمولی ما نیز به یک زندگی معمولی خطم می‌شود.

    یه نگاهی به ختم بندازید . !!!!!!
    مرسی

نظرتان را ارسال کنید

دیدگاه تان را با ما در میان بگذارید...

ما به دیدگاه شما احتیاج داریم؛ پس بیایید دیدگاه و نقطه نظرات مان را با همدیگر به اشتراک بگذاریم تا یک اجتماع موفق از افکار برنده با همدیگر بسازیم.

**‌به ازای هر یک دیدگاه سازنده، یک روز اشتراک رایگان پروژه سوخت جت دریافت کنید**