مذاکره کننده حرفه‌ای شوید (2) چرا خودتان را هزار درصد برای مذاکره آماده نمی‌کنید؟

نیروی ذخیره، کلید حل معمای آمادگی قبل از مذاکره...

 

مذاکره یعنی چه؟
مذاکره تکنیکی‌ست برای بحث کردن بر سر ایده‌ها یا مشکلات برای رسیدن به نتیجه‌ای به نفع هر طرف حاضر در مذاکره و خصوصا خودمان.

حالا مذاکره چرا مهم است و باید آن را یاد بگیریم؟
به ‌عنوان مثال شاید شما بهترین ایده‌ها را برای شروع یک کسب‌وکار در سر داشته باشید. ولی وقتی نتوانید کسانی که به آنها نیازمند را تحت تأثیر قرار دهید عملا چیزی دست‌گیرتان نخواهد شد.

یا شاید در موقعیتی قرار گرفته‌اید که اگر نتوانید با مذاکره از حقوق خودتان دفاع کنید بسیار بد برایتان تمام خواهد شد.
تحقیقات حتی ثابت کرده‌اند که مذاکره در خانواده باعث کاهش اختلاف‌ها شده و روابط فردی را بهبود می‌بخشد.

هدف سری مقاله «مذاکره کننده حرفه‌ای شوید»  آشنا کردن شما با اصول و انواع مذاکره و دستور‌العمل‌هایی برای ارتقای این مهارت بنیادین در هر زمینه از زندگی‌تان است.

در قسمت اول از این سلسله مقاله‌ «مذاکره کننده حرفه‌ای شوید»، شما متوجه شدید که چرا مذاکره مهم است و باید آن را آموخت؛ چون تا وقتی‌که چرایی و فلسفه انجام یک کار را ندانید، نمی‌توانید به اهمیت آن پی برده و در انجامش کوشا و جدی باشید.

حالا می‌رسیم به بحث کاربردی قضیه… مهم‌ترین بحث در حوزه مذاکره، این است که خودتان را آماده کنید. شما برای سفر رفتن، مهمانی گرفتن و امتحان آخر ترم، به‌خوبی خودتان را ساخته‌وپرداخته می‌کنید، اما پس چرا برای یک مذاکره و جلسه کاری، خودتان را آماده نمی‌کنید؟

این‌که همه‌چیز را به امان شانس و اتفاق و واکنش در لحظه به موقعیت ربط بدهید، البته روش جالب و مطمئنی نیست؛ هرچند که شاید هم بعضی وقت‌ها جواب بدهد. یادتان باشد که به قول یکی از بزرگان، «ما استعدادی برای شانس نداریم، پس ناچاریم به تلاش.»

درواقع مذاکره کردن مثل یک کوه یخی بزرگ می‌ماند که تنها یک‌دهم آن، جلسه شفاهی و رودررو است؛ درحالی‌که نه‌دهم آن، دیده نمی‌شود و همان مراحل آماده ساختن خود برای این جلسه است؛ امری که خیلی‌ها جدی نمی‌گیرند.

به قول یوسین بولت، قهرمان افسانه‌ای دوی صد متر جهان :

شما برای مذاکره، باید خودتان را صد در صد و حتی بیشتر آماده کنید. در این صورت، حتی واکنش‌های هرلحظه و بداهه شما، بسیار حرفه‌ای‌تر خود را نشان خواهد داد؛ اما چطور؟ در این مقاله میخواهیم بپردازیم به تکنیک‌های آماده‌سازی قبل از مذاکره…


3 نفر دیدگاه شان را با ما در میان گذاشتید، نفر بعدی شما هستید :
  1. کاربر سوخت جت rena می‌گوید

    من برای شروع یک کار نیاز به کمک دارم :
    من زنبور دار هستم و دنبال یک بازار خرید هستم
    میخوام دستگاه بسته بندی عسل در ابعاد مختلف رو بخرم ولی نمیدونم قدم اول چیه و به نظر شما در چه جایی فروش دارم و آیا جواب میده کارم یا نه لطفا کمک کنید به من

  2. کاربر سوخت جت ده می‌گوید

    در مورد جدیدترین راههای فروش هم اگر مطالبی گذاشته شود ممنونیم

  3. کاربر سوخت جت ده می‌گوید

    واقعا مطالب با زبان ساده و به راحتی هضم و درک میشوند
    ممنونم از تمامی عوامل این سایت بزرگ موفقیت

نظرتان را ارسال کنید

دیدگاه تان را با ما در میان بگذارید...

ما به دیدگاه شما احتیاج داریم؛ پس بیایید دیدگاه و نقطه نظرات مان را با همدیگر به اشتراک بگذاریم تا یک اجتماع موفق از افکار برنده با همدیگر بسازیم.

**‌به ازای هر یک دیدگاه سازنده، یک روز اشتراک رایگان پروژه سوخت جت دریافت کنید**