آیا موفقیت زنانه یا مردانه دارد؟ پاسخ این سوال شما را شگفت زده خواهد کرد…

چون پاسخ مثبت‌ است و افراد کمی از آن مطلع‌اند...

بله، حقيقت دارد 
موفقیت هم زنانه و مردانه دارد !

دریکی از کتاب‌های مربوط به سامورایی‌ها، به نکات جالبی اشاره شده بود که بهتر از اول آنرا مرور کنیم :

پزشکی، چندصد سال قبل اشاره کرده بود که نبض زن و مرد متفاوت است و هرکدام، ضربان نبض منحصر به خودشان را دارند. درنتیجه، دارو و دوایی که برای هرکدام باید صرف شود، با دارو و دوایی که برای دیگری باید ترویج شود، متفاوت است.

مردان مریخی، زنان ونوسینتیجه این حرف چنین است که مردها، برای چیزهایی ساخته شده‌اند و زن‌ها نیز، برای کارها و رفتارهایی دیگر.حتی در کتاب‌های آموزش روابط زناشویی و خانوادگی نیز، به این تفاوت اشاره شده است.

این تفاوت، حتی در نگرش و ذهنیت و قدرت پرداخت مسائل و … هم به چشم می‌خورد. این‌همه را گفتیم که به کجا برسیم؟ کمی تأمل و تحمل کنید و به ادامه مقاله بیایید، تا به نکته‌هایی مهم برسیم…

روزگاری دکتر احمد حلت، تعریف می‌کرد که دوره‌های دوست‌یابی را تازه برگزار کرده بود و از کتاب «آیین دوست‌یابی» نویسنده معروف، دِل کارنگی هم استفاده می‌کرد. در بخشی از این کتاب، آمده بود که «برای ایجاد صمیمیت، باید فرد مقابل را با اسم کوچک صدا بزنید.» دکتر حلت هم این توصیه را کرده بود و چند نفری رفته بودند در محل کار و مابین فامیل این کار را کرده بودند و حسابی شرمنده شده بودند.

چرا واقعا چرا؟

به یک دلیل ساده چون در فرهنگ ایرانی، معمولاً خانم‌ها را به اسم کوچک صدا نمی‌زنند… مدرس این دوره و نیز کسانی که این نکته‌ها را دریافت کرده بودند، حواسشان نبود که آموخته‌هایشان را، با بایسته‌ها و واقعیت‌های فرهنگی عرفی موجود درجایی که زندگی می‌کردند، هماهنگ کنند.


در همین زمینه مقالات زیر را نیز حتما بخوانید:

7 نفر دیدگاه شان را با ما در میان گذاشتید، نفر بعدی شما هستید :
  1. کاربر سوخت جت 6.sf می‌گوید

    حالا میفهمم چرا اینهمه دانشمند و فیلسوف و نظریه پرداز مرد داشتیم توو تاریخ ممنون بابت این مقاله عالی

  2. کاربر سوخت جت مد می‌گوید

    اوایل که تازه با سایتتون آشنا شده بودم خیلی خوشحال بودم. الان دیگه دارم کم کم ازتون مایوس میشم. اخه هر مقاله ای رو که میام بخونم، میبینم پولیه. لااقل برای جذب مشتری هم که شده چندتا مقاله رایگان تو سایتتون بذارین. اینجوری ادامه پیدا کنه من سایتتونو برای همیشه ترک میکنم.

  3. کاربر سوخت جت اد می‌گوید

    لطفا این مقاله رو از فهرست مقالات رایگان خارج کنید.این که رایگان نیست عزیز

  4. کاربر سوخت جت نی می‌گوید

    این سوال همیشه برای خودم هم مطرح بود که بالاخره اینجا با این مقاله جوابش رو پیدا کردم
    ممنون از اقای محمدی

  5. کاربر سوخت جت rhad می‌گوید

    کلا مقالاتتون ادم رو مجذوب میکنه دمتون گرم

  6. کاربر سوخت جت sari می‌گوید

    الان بومي كردن قوانين موفقيت چه ربطي به عنوان اين مقاله داشت؟؟؟!!!

    1. کاربر سوخت جت دی می‌گوید

      سركار خانم افسري، بومي كردن مفاهيم موفقيت، يعني خارج شدن از حالت مطلق بودن اين قوانين و تكنيك‌ها و آ‌ن‌ها را طبق نيازها و سئوالات خود مطرح كردن. غالبا اين تكنيك‌ها در كشور ما، بدون توجه به ماهيت مخاطب و ماهيت جغرافيايي مخاطب و ماهيت فرهنگي او ترويج مي‌شود؛ بومي كردن يعني شجاع باشيم و اصل كلام را درك كنيم و خودمان، درباره‌اش، منتقدانه و هوشمندانه و شجاعانه صحبت كنيم. قطعا بين انسان ايراني و غربي، اشتراكات زيادي وجود دارد؛ اما قطعا تفاوت‌هاي بسياري هم وجود دارد. قطعا متغير جنسيت وقتي كه با فرهنگ در آميخته مي‌شود نيز، در اين قضيه دخيل است. همه ماجرا، اين بوده و هست؛ كه زن و مرد ايراني را، با يك چشم نبينيم و گاهي، براي هر كدام، تكنيك‌هاي خاص‌تر و منحصر به شرايط خاص آن‌ها را داشته باشيم؛ همين.

نظرتان را ارسال کنید

دیدگاه تان را با ما در میان بگذارید...

ما به دیدگاه شما احتیاج داریم؛ پس بیایید دیدگاه و نقطه نظرات مان را با همدیگر به اشتراک بگذاریم تا یک اجتماع موفق از افکار برنده با همدیگر بسازیم.

**‌به ازای هر یک دیدگاه سازنده، یک روز اشتراک رایگان پروژه سوخت جت دریافت کنید**